Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Sitat: Den tir, 19 september 2006 14:54 skrev FrodeAS:
> Engakamper er et PRIVAT arrangement, og klubben kan velge hvem de ønsker å stenge ute fra egne arrangementer.
Jeg vet man hevder det, men undrer hva en rettssak ville ha ført til. Det er privat, men samtidig tilgjengelig for alle. Hvis Enga nektet innvandrere - hva da? Hvor "privat" kunne man da påberope seg i forhold til hva en pub kan tillate seg?
Men uansett jussen - så er det jo mest ryddig å ha litt klarere grenser å forholde seg til, for alle parter. Til neste år skal UEFA-reglementet inn, og da må man ha gjort hjemmeleksa si både i NFF og i klubbene. Knallharde straffer med poengtap og nedrykk hvis rasistiske ytringer kommer fra tribunen. Hvem, hvor mange, hva kan og hva kan ikke ropes? Kjempevanskelig, men det er og blir mest røddig om alle på forhånd veit hvor grensa går om det er pent kledde gutter som lager eller ikke lager kødd, eller om det er oss alle sammen.
Sitat: Den tir, 19 september 2006 15:00 skrev Lundefugl:
> Jeg vet man hevder det, men undrer hva en rettssak ville ha ført til. Det er privat, men samtidig tilgjengelig for alle. Hvis Enga nektet innvandrere - hva da? Hvor "privat" kunne man da påberope seg i forhold til hva en pub kan tillate seg?
Svada! Å utestenge på bakgrunn av noe som går på tvers av menneskerettigheten vil aldri holde i retten, de er ratifisert og inkorporert i norsk lov.
Utover det står Vålerenga fritt til å nekte enhver inngang etter eget forgodtbefinnende - derunder også disse velkledte voldsromatikerne.
Nesrene @ Twitter
I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.
Jeg vet man hevder det, men undrer hva en rettssak ville ha ført til. Det er privat, men samtidig tilgjengelig for alle. Hvis Enga nektet innvandrere - hva da? Hvor "privat" kunne man da påberope seg i forhold til hva en pub kan tillate seg?
'''''''''''''''''''''''''''''
Det er så enkelt som at arrangøren vil ha vanskeligheter med å gå god for sikkerheten om en del personer tillates å komme inn. Selvfølgelig må en holde seg på "innsiden" av loven. Men det er vanlig at enkeltpersoner blir utestengt fra private arrangementer (pub, restaurant etc. etc.) Enga har per idag (tror jeg) en liste med personer som allerede er utestengt på grunn av en rasistisk holding. Det er snakk om å gjøre denne listen litt lenger.
'''''''''''''''''''''''''''''
Lundefugl skreiv:
Men uansett jussen - så er det jo mest ryddig å ha litt klarere grenser å forholde seg til, for alle parter. Til neste år skal UEFA-reglementet inn, og da må man ha gjort hjemmeleksa si både i NFF og i klubbene. Knallharde straffer med poengtap og nedrykk hvis rasistiske ytringer kommer fra tribunen. Hvem, hvor mange, hva kan og hva kan ikke ropes? Kjempevanskelig, men det er og blir mest røddig om alle på forhånd veit hvor grensa går om det er pent kledde gutter som lager eller ikke lager kødd, eller om det er oss alle sammen.
'''''''''''''''''''''''''''''''
Det er ikke mulig å lage en grense som skal være helt klar i slike tilfeller. Man må ta en sak av gangen. Forsøpler man navnet til enga på denne måten, må en regne med reaksjoner. Det vil helt sikkert bli gjort feil her, som ellers i samfunnet (og retssvesenet).
Sitat: Den tir, 19 september 2006 13:22 skrev Erlink:
> Hva med det bildet fra torget, da?
Hva mener du med det?Alle som hadde mobil tlf med cam,kunne tatt bilder på stadion i går om det som skjedde før kampstart.Tenk hvor mange bilder kunne vi sendt til VG,Rb og slike aviser.Minst 12-13 ooo bilder.
Poenget er at vi bare bedømmer våre egne,mens vi overser hva de andre gjør mot oss.Han bonde som vifta med Lsk flagget foran hele Klanen fikk stående applaus,hadde vi gjort det samme ,ville våre egne supportere oppfordret kluben til utestengelse..."Vi framprovoserer vold"...
Forebygging av slåsskamper,sikkerhet på tribuner,skille supportergrupper fra hverandre,bare piss, spør du meg.Ingenting av dette så jeg i går.Vi sto litt for høyre bak målet,og 3-4 plasser over oss sto 3-4 bønder,midt i Klanens felt,heiet og viftet med skjer.Hvor var vakter,politiet???I fjor flytta de alle våre supportere fra Kanari tribunen over til oss pga.sikkerhet!?Hallo!!!
Jeg er imot vold,men forventer ikke at alle skal være i mot vold.Selv om jeg synes det høres rart ut at noen liker å plante en knyttneve i fjeset på en annen orker jeg ikke bruke alt for mye energi på finne ut hvorfor.
Men jeg forventer å få drikke kaffen min i fred på torvet i en liten stasjonsby ute på landet,uten at jeg skal føle meg trua av fotballfans.
I går følte jeg meg trua.Barn i følge med foreldre som skulle gå i tog følte seg trua. Og et par gamliser på vei til nærbutikken følte seg trua.det var en tydelig spent stemning på torvet i noen sekunder før vaktene og politiet fikk kontroll på situasjonen. Har liten tro på at voldselskere kommer til å slutte å oppsøke voldsituasjoner,men oppfordrer aktuelle oppviglere til å velge mer diskre arenaer ved senere anledninger. Et torv i en by blir litt åpenlyst,selv om byen er liten.
Her er bilder av gjengen. Må vel være passe naiv for å ikke skjønne at disse gutta er ute etter å lage trøbbel og sverte klubb og supporteres rykte?? Hvorfor er ellers ansiktene sladda? Dette gidder jeg ikke å bli assosiert med! Om dette blir en økende trend går sesongkortet mitt rett i søpla! Ta tak i problemet nå, om noen år kan det være for sent desverre.
Ja til å utvikle tribunekulturen, nei til voldsforherligelse!!
Hahahaha "Sidekick". Dette er utrolig festlig. Måten vi bedømmes fra andre handler blant annet om hva vi aktivt gjør i forhold til ukulturer som brer seg. Les innlegg over. Uskyldige barn og voksne føler seg utrygge for å gå i et fredelig supportertog til Åråsen. Hva i hule helvete er det som er så forbanna morsomt med det????
helt enig med deg balkan boys!!!! Alltid ega som er den store stygge ulven når slike ting skjer!!! tror de fleste fikk med seg hvor heftig kanharriene provoserte både før, i og etter kampen!!!! ikke rart det blir bråk!!! Ikke lett å holde tilbake aggresjonen når de gule og sorte ber om det!
Sitat: Den tir, 19 september 2006 16:13 skrev sidekick:
> Dette var før guttene ble satt på toget hjem..
Skjønner. Har nevnt annen tråd at jeg synes at LSK fansen provoserte. De to tullingene som var borte hos klanen i 1 omgang, for ikke å snakke om klubbens OFFISIELLE maskot i pausen. Jeg mener fortsatt at alle skal kunne føle seg trygge før, under og etter forballkamp i Norge,(gjør du?) Tviler nemlig på at barna som ble redde var de som sang og etterlyste ISKO-boys..... Viser forøvrig til Klanens oppfordring før kampen om å oppholde seg kortest mulig tid i Lillestrøm. Ikke alle som tok denne oppfordringen......
Sitat: Den tir, 19 september 2006 16:34 skrev Reflektor:
> Sitat: Den tir, 19 september 2006 16:13 skrev sidekick:
>
> > Dette var før guttene ble satt på toget hjem..
>
> Skjønner. Har nevnt annen tråd at jeg synes at LSK fansen provoserte. De to tullingene som var borte hos klanen i 1 omgang, for ikke å snakke om klubbens OFFISIELLE maskot i pausen. Jeg mener fortsatt at alle skal kunne føle seg trygge før, under og etter forballkamp i Norge,(gjør du?) Tviler nemlig på at barna som ble redde var de som sang og etterlyste ISKO-boys..... Viser forøvrig til Klanens oppfordring før kampen om å oppholde seg kortest mulig tid i Lillestrøm. Ikke alle som tok denne oppfordringen......
Kanarifansen provoserte hele satans tiden. jeg er ikke voldelig, men var utrolig deilig og leke med følelsen av at jeg hadde lyst til å trøkke trynet til drittungen som gikk foran meg og sang hater hater hater vålerenga. Og ikke minst bilene som stoppet opp bevist. De ber om bråk, så går de rett ut og klager etter på at Klanen er så voldelige.. tragiske personer.
Comment