Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanens talsmann: Dette åpner nye muligheter for klubben vår

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Her tror jeg du treffer ganske mye av hodet på spikeren Nils. I tillegg til at Klanen kanskje skulle tatt noe mer tak i dette, burde det vært en selvfølge at klubben tok større tak. Dette i stedet for å være feige og heller "skylde på" Martin når det gikk dårlig.

Comment

Du mener klubben burde dempet forventningene. Samtidig har en av de viktigste kritikkene mot Breen og Martin vært at de har vært henholdsvis "kjedelige/sjelløse" og "for lite breiale" i media. Dette er ikke kompatibelt.

Det er også på sin plass med en presisering av hva Klanen er.
      Dersom du med Klanen mener hver og en som går på kamp, ja da er det Klanens ansvar at det ikke er folk på kamp. Både ansvaret til de som ikke lenger går, og de som ikke gjør nok for å skape god stemning/inkludere sidemannen.

Dersom du med Klanen mener klansstyret, er jeg ikke enig i at det er Klanens ansvar at folk går på kamp. Da er det Klanens ansvar å legge til rette for det (men ikke nødvendigvis sy puter under arma dems og bære dem til stadion) og ikke motarbeide at folk går på kamp.
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        En tidligere talsmann har i alle fall lovt oss billig drikke på puben Klanen eier når Martin trekker seg!
        Det var vel gratis kaffe som ble lovet på bohemen når Martin gikk av,hvor lenge skulle så disse "gode" tilbud vare?
        Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Du mener klubben burde dempet forventningene. Samtidig har en av de viktigste kritikkene mot Breen og Martin vært at de har vært henholdsvis "kjedelige/sjelløse" og "for lite breiale" i media. Dette er ikke kompatibelt.

Det er også på sin plass med en presisering av hva Klanen er.
          Dersom du med Klanen mener hver og en som går på kamp, ja da er det Klanens ansvar at det ikke er folk på kamp. Både ansvaret til de som ikke lenger går, og de som ikke gjør nok for å skape god stemning/inkludere sidemannen.

Dersom du med Klanen mener klansstyret, er jeg ikke enig i at det er Klanens ansvar at folk går på kamp. Da er det Klanens ansvar å legge til rette for det (men ikke nødvendigvis sy puter under arma dems og bære dem til stadion) og ikke motarbeide at folk går på kamp.
          Jeg mener ikke dette er et personlig ansvar for Klansstyret. Og jeg mener det største ansvaret for at folk ikke går på kamp ligger hos de som har sluttet å gå på kamp.

Men jeg mener at hva jeg oppfatter å være en majoritet av supporterne forventer vi skal kjempe helt i toppen. Det har vist seg ikke å være helt realistisk. Martin sa nå at vi hadde kjøpt for 40 millioner og solgt for 100 i hans tid i klubben. Uten å finregne på påstanden hans så virker det å hvert år selge for 20 og kjøpe for 10 ikke som noen god måte å bygge et lag på. Da er det kanskje dumt å gå la "kundene" gå rundt å tro laget skal kjempe om gull?

Men det å være leder innebærer mer enn bare å ha et verv. Det er mulig at man har gjort en imponerende innsats for å få NFF til å tillate blussing og å få kamptidspunkt fastsatt tidligere. Man har jo en annen tilgang til nøkkelpersoner i klubben enn Hvermannsen. Og man har mulighet til å sette dagsorden og påvirke andre.

Når det gjelder hvem som sier hva, så er det kanskje ikke Breen eller Martin som skal rykke ut og dempe forventninger. Men det er da en god del andre som kunne gjort det. Hvem som er mest riktig vet jeg ikke, men styreleder eller leder for sportslig utvalg er vel kanskje et par kandidater?

Det er jo en merkelig situasjon når vi fint kan klare å oppfylle alle klubbens offisielle målsetninger om sesongen 2012 og likevel kvitte seg med treneren?

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Jeg har studert litt psykologi tidligere og har hørt noe om dette.
            (klippet bort mye om forventninger kontra faktiske resultater)
            Her synes jeg du undervurderer de av oss som har vært kritiske til resultatene de siste åra, og skjønnmaler historien for den sportslige ledelsens del. Jeg synes faktisk Andresen sjøl var mer naynsert i går.
            Det blir ikke riktig å påstå at rammevilkårene (i praksis penger) har skylda for at vi ikke har prestert bedre. Vi har i samtlige år unntatt 2010 under Andresen hatt vesentlig bedre rammevilkår enn lag som har endt opp over oss i perioden. Vi har rett og slett vært for dårlige til å utnytte de penga vi har. Strømsgodset har som eksempel et budsjett som er bare litt større enn Stabæk som rykker ned i år, og langt unna størrelsen på vår pengesekk. Godset har prestert tilnærma identisk med oss de siste 5 åra sett under ett i serien, men har gjort det mye bedre i cupen. Tromsø har vesentlig mindre penger enn oss, men har gjort det mye bedre.

Sett bort fra resultatene er det i tillegg noen andre ting som har vært svakt:
            * Noen handlinger på transfermarkedet som f.eks. utlånet av Mos
            * At trenergruppa ikke klarte å lære spillerne å ta overgangsmuligheter når de byr seg
            * Stadig utbytting og flytting på spillere i nye/uvante posisjoner

Vi har underprestert i.f.t både økonomi og spillermateriale, og vi har gjort noen virkelig elendige valg på veien. Det er derfor vi etter sesongen får ny hovedtrener/manager, ikke fordi forhåpningene til mange supportere har vært urealistiske.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Når det gjelder hvem som sier hva, så er det kanskje ikke Breen eller Martin som skal rykke ut og dempe forventninger. Men det er da en god del andre som kunne gjort det. Hvem som er mest riktig vet jeg ikke, men styreleder eller leder for sportslig utvalg er vel kanskje et par kandidater?
              Samtidig blir det litt merkelig om folk i styrerom går ut og mener at spillere i egen klubb ikke kan klare "bedre enn [sett inn nøktern målsetning]". Det ville nok blitt kritisert voldsomt og tolket som mistillit osv.
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Det er vel ingen idrettslag som før sesongen går ut og utelukker gull. Det ligger jo litt i idrettens natur at man er i konkurransemodus.

Men dersom Martins egne tall legges til grunn, så har VIF handlet for 40 millioner i hans tid her. Hæstad, LIS og Shelton i 2008 står vel for mer enn halvparten av dette alene.

For sesongene 2009, 2010, 2011 og 2012 har vi da hatt et samlet kjøpsbudsjett på 20 millioner, dvs ca 5 millioner hver sesong. Det er naivt å tro det er midler som står ubrukt og det er naivt å tro dette er tilstrekkelig for å gjøre oss til en gullfavoritt.

Heldigvis er ikke penger alt i fotball. Vi viste det i 2010 og Godset er i ferd med å vise det i 2012. Men det hjelper noe jævelig.

Vi er et av flere lag som kan kjempe om gull. Men vi er avhengig av å få mye ut av lite og vi er avhengig av flaks, flyt.

Nå er diskusjonen her i ferd med å gå ganske off topic. Jeg reagerte på at Klanen peker på det sportslige for å forklare tilskuerflukt. Det er jeg ikke enig i. Jeg tror problemet er knyttet opp mot forventninger som er for høye.

Jeg sier ikke de er totalt urealistiske, jeg sier ikke man ikke skal ha ambisjoner. Men når man legger lista på høyeste nivå så er det lett å rive. Myten om at Andresen bestemte alt på Valle tror jeg null og niks på. Hadde han vært så dårlig som enkelte vil ha det til så hadde han blitt fjernet.

Hvis man som supporter forventer å kjempe helt i toppen og ikke opplever at det skjer, så reagerer man først med sinne, så med apati. Tror det er det som skjer med oss nå. Klart at TV2, kamptidspunkt, trender i tilskuerantall generelt også bidrar. Men apatien jeg føler mange har tror jeg kommer av for høye forventninger til å begynne med.

Om man blir glad eller skuffet over en 7.plass handler jo nettopp om forventninger. Bare se på RBK. De kjemper jo i toppen og har også tilskuersvikt. Godset er omtrent likt på tabellen og jeg gjetter at de har en økning i sine tall.

Problemet med de forsvunnede tilskuerne var ikke bare Martin Andresen og problemet er ikke løst nå som Martin forsvinner.

Hvis man går rundt å tror at de tilskuerne som holder seg hjemme kommer til å komme tilbake av seg selv nå, så tar man feil tror jeg. For nå er Vålerenga toppklubben som ikke leverer. Ikke bohemklubben som slår nedenfra.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                  Samtidig blir det litt merkelig om folk i styrerom går ut og mener at spillere i egen klubb ikke kan klare "bedre enn [sett inn nøktern målsetning]". Det ville nok blitt kritisert voldsomt og tolket som mistillit osv.
                  Det går jo an å gjøre dette litt mer elegant og diplomatisk enn det du antyder da.

Bare se på møtet med Martin i våres. Der forklarer han supporterne at det må selges før man kan kjøpe. Hvorfor er det Martin som må si slike ting og ingen andre i klubben? Han skal jo trene laget, ikke jobbe med økonomien. Han fikk jo personlig skylda for at vi solgte Mos og Strandberg før nye var kommet inn. Men det var jo begrunnet med økonomien som han strengt tatt ikke har noe med.

Det er ikke bra for eget image å stadig komme med dårlige nyheter. Derfor burde kanskje klubben skjermet Martin bedre ved å la andre uttale seg om økonomi og andre ting til tider. Men her er vel problemet helst at vi ikke har hatt noen etter at Truls forsvant. Er nok en grunn til at man henter inn et par stykker til administrasjonen nå.

Comment

Working...
                  X