Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

KNUSE LILLESTRØM: Himmel og helvete

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KNUSE LILLESTRØM: Himmel og helvete

Dette er historien om hvordan en supporter ser ut på innsiden dagene før den største dagen. Glede og frykt. Ettertenksomhet. En følelsesmessig berg og dalbane. Himmel og helvete. Tekst: EspenB // Foto: klanen.no Ventetida har vært lang. Det er den viktigste kampen for meg i år. Vålerenga mot Lillestrøm hjemme. Sesongen har vært en skuffelse,

More...
    Besøk www.klanen.no

Ja, dette er den viktigste kampen å vinne i år, og det er ikke LSK jeg virkelig misliker, for jeg er faktisk litt likegyldig til det laget. Feks er det flere ufordragelige typer på RævBK, med Dorsin og Prica i spissen.

Det kjipe med LSK er ikke laget, men supporterne deres. Har vært litt rundtomkring i vårt langstrakte land, og det er bare på Lillestrøm folk virkelig hater deg. En skikkelig innavla olmhet.
    Husker jeg leste på et russekort for mange år siden at; "Norge er det eneste landet hvor misunnelsen er sterkere enn seksualdriften", og når jeg nærmer meg Årasen er det egentlig eneste gang jeg virkelig tror at det stemmer.

Det ville vært for ille om vi ble rundspilt i morgen, og verre; om vi tapte. For hva er egentlig sannsynsynligheten for det? LSK vant sin siste hjemmekamp mot Stabæk med 6-0. Riktignok var det Stabæk, men 6-0 er den største seieren i årets eliteserie (og vi vet jo at det også er mulig å tape mot Stabæk...), og dessuten vant LSK kampen før det borte mot Brann, Brann som hadde 9 seiere på rad, eller noe sånn.
    Vi derimot har tapt 2 av de 3 siste kampene mot nokså middelmådig motstand. Riktignok vant vi 1-0 hjemme mot Tromsø, men Tromsø er faktisk et ganske dårlig borte, og deres 5-1-tap mot SandesUlf bekrefter vel det.

Når vi først snakker om bortelaget så er det faktisk bare RBK som har tatt flere poeng en LSK borte....

Likevel, en ting er å tape mot LSK på banen, men håper virkelig ikke folk blir i sofaen på søndag, for om de ultrakjipe supporterne deres rævkjører oss tribunen så blir vi nødt til å skamme oss helt til 17. mars 2013 (eller en uke etter det om vi ikke får hjemmekamp først i jubileumssesongen).

Absulutt ingen unnskyldning for å ikke møte opp på søndag.

Comment

Og til alle hengehuer, et lite "statistisk visdomsord" fra Drillo; lag som vinner med kalassifre i en kamp går nesten alltid på en smell i neste!

Comment

Originally posted by astoman View Post
        Og til alle hengehuer, et lite "statistisk visdomsord" fra Drillo; lag som vinner med kalassifre i en kamp går nesten alltid på en smell i neste!
        Bare for ordens skyld; taper vi på søndag mot Lillestrøm, så er det meget sannsynlig at vi ender bak dem på tabellen. For vi har Viking borte i siste kamp og de har 6-1-1 hjemme på de 8 siste kampene, mens Lillestrøm har Haugesund hjemme i siste kamp.
        I det tilfellet så ender både VIF og LSK på 41 poeng, men de går foran på målforskjell.

Comment

Working...
        X