Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Videresalg av billetter, "svartebørs"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Videresalg av billetter, "svartebørs"

Sitat: Den tor, 28 september 2006 08:44 skrev Hjesus ang salget av cupfinalebilettene til Sandefjord:

> Utrolig! Dette kan jo karakteriseres som organisert svartebørshandel.

Utrolig bra kommentar, er du helt historieløs?

Hva er forskjellen på dette og Sjappas salg av billetter til Lsk-kampen hvor de la på adm. gebyr?

Var det ok "svartebørs" siden det var "bare" kr 20, mens kr 50 er så forferdelig?

Hvor går grensen, alt over kr 20 er svartebørs?

Re: Videresalg av billetter, "svartebørs"

Det kunne kanskje vært en fordel å svare Hjesus i den egentlige tråden?

Bare et forslag.

Comment

Uenig, mere ryddig slik.

Temaet der er nyheter fra NSA.

Ingen vits å ødelegge den tråden med noe helt off-topic.

Dette omhandler ikke Nsa, men videresalg av billetter. Vidersalg som også Sjappa, Vif har stått for og derfor aktuelt tema i dette forumet.

Comment

Da ville jeg foreslått kjøp/salg/bytte/kunngjøring tråden jeg! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Sitat: Den tor, 28 september 2006 18:00 skrev Tove:

> Utrolig bra kommentar, er du helt historieløs?

>

Nei.

> Hva er forskjellen på dette og Sjappas salg av billetter til Lsk-kampen hvor de la på adm. gebyr?

>

Her skulle Lillestrøm kun ha innkrevd billettprisen uten billettgebyr, evt skulle det vært en avtale som fordelte billettgebyret mellom de to klubbene. Billettgebyret på billetten skulle gått til Sjappa, det gjorde den ikke.

> Var det ok "svartebørs" siden det var "bare" kr 20, mens kr 50 er så forferdelig?

> Hvor går grensen, alt over kr 20 er svartebørs?

NFF tar så vidt jeg veit ikke hele billettgebyret selv for andre billetter enn de som de faktisk selv selger. Store deler av billettgebyret tilfaller klubbene.

in Absinthia

Comment

Så Sjappa ville uansett tjene penger på salget. Helt naturlig, de vil ikke jobbe gratis.

Slik det ble fordyret de "unødvendig" prisen. Greit, kun kr 20, men prisen var altså over pålydende uansett hvordan man vrir og vender på det.

Og slik jeg tolker deg så er det det samme som "svartebørs".

Sandefjord vil også tjene penger, der er påslaget noe mere enn Sjappas, men jeg ser likevel ikke forskjellen.

Forøvrig, du sier at Lsk "ulovlig" tilsnek seg penger, billettgebyr, de ikke hadde rett til. Rart at det så vidt jeg har fått med meg aldri har kommet opp før og at Nff ikke gjorde noe da.

Comment

Sitat: Den tor, 28 september 2006 21:01 skrev Tove:

> Forøvrig, du sier at Lsk "ulovlig" tilsnek seg penger, billettgebyr, de ikke hadde rett til. Rart at det så vidt jeg har fått med meg aldri har kommet opp før og at Nff ikke gjorde noe da.

>

Vel, når Sjappa selger billettene, hvorfor skal da billettgebyret tilfalle Lillestrøm? Det er billettprisen uten billettgebyret som skal tilfalle Lillestrøm. Billettgebyret skal gå til den som selger billettene/har utgifter i forbindelse med billettsalget.
              in Absinthia

Comment

Det er mulig, men slik det ble ikke. Det ble videresalg med pris over pålydende.

Hadde Sjappa hatt retten på sin side er jeg sikker på at Nff eller andre hadde satt foten ned.

Dersom jeg kjøper 100 billetter til Spektrum er det langt fra sikkert at jeg har krav på å kjøpe de uten gebyr slik at jeg kan selge de til pålydende selv og dermed tjene de 25 kronene.

Comment

Hvis billettene er levert av arrangør for at du skal selge dem, så skal du ha billettgebyret og kun betale billettens pris uten billettgebyr tilbake til arrangør.

Kjøper du billetten på BillettService for å videreselge dem og legger på et billettgebyr, da er det pr definisjon svartebørs.
                  in Absinthia

Comment

30 spenn kan jeg overleve med

Comment

Om du kaller det videresalg, eller svartebørs så er det samme sak selv om det er Sjappa som gjør det! De legger jo på ett beløp på alle billettene de selger.

Dette er jo også for det meste billetter som det kun er mulig og få kjøpt via Sjappa for og kunne komme inn på Klans-feltet på bortekampene.

Det verste eksemplet må vel være "videresalgsgebyret" de la på billettene borte mot Newcastle!
                      To do is to be. -Descartes
                      To be is to do. -Voltaire
                      Do be do be do. -Frank Sinatra

Comment

Working...
                      X