Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Børst & Ball: En hyllest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Børst & Ball: En hyllest

Gratulerer alle som sto bak denne festivalen! Det var gjennomført på en så jævlig bra måte. Fra start til slutt så var det ingenting (!) å sette fingeren på. Absolutt ingenting. La meg forklare:

Prisen for helga var bra. 200 kroner for fredagen og 300 kroner for søndagen isolert er bra, og 400 for helga er det i hvert fall ingen, ingen grunn til å klage på. Det gikk greit å kjøpe billetter og det gikk greit å veksle inn eksisterende billett. Bare smilefjes å se. Bra førsteinntrykk!

Location, location, location. Jeg har aldri skata i mitt liv, men fikk en følelse av at Klanen hadde kommet hjem da jeg så skateparken. Stemninga under brua var fenomenal. Det ble intimt, det ble alternativt, det ble noe særegent over det hele. Jeg var bekymra for alle fallgropene og økende alkoinntak, men det virker som det gikk greit. Dette var helt strålende.

Det største problemet med å arrangere store happenings i Norge er at man ikke lar folk kjøpe det man ønsker å kjøpe. Er man på konsert i Telenor Arena har man bare et par utsalgssteder som selger øl. Da jeg var på Seinfeld stand up der solgte man 0,4 kopper med brus som kom fra halvannenlitersflasker for 70 spenn. Da har man en sinnssyk profitt, men har ikke nok utsalgssteder så køa var, bokstavelig talt, 50 meter lang. 50 meter lang kø med folk som vil bli rana på høylys dag.

På Børst & Ball hadde jeg aldri mer enn én person foran meg i baren som igjen førte til at jeg fikk kjøpt all den drikken jeg ville når jeg ville. Formen dagen etter forteller at det var vellykket. Deres bruk av bonger er hovedgrunnen til dette, men prisen er også delaktig. 50 spenn for alkohol gjør ting så sjukt mye lettere når man kommer med noen sedler for å kjøpe bonger. Samme pris uansett om det var pils, bayer (takk!) eller cider er helt strålende. Kanskje burde 20 kronersbongene vært 25 kroners av samme hensyn, men dette er pirk. Og, dere gikk aldri tom som er vanlig for førstereis. Veldig, veldig bra håndtert!

Det var mulig å kjøpe mat. Ingen måtte forlate området for å få seg en matbit som er veldig bra.

Når man drekker så må man pisse. Det også er noe norske arrangement så alt for ofte neglisjerer da det er en utgiftspost på budsjettet. Jeg sto aldri i kø, som igjen betydde at jeg kunne bruke tida mi der inne på mer verdifulle ting, som å drikke mer øl. Vinn-vinn for arrangørene at folk får bruke penger i stedet for å vente.

Så alt rundt var perfekt, men hvordan var musikken?

Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde hørt om Frank Znort Quartet før jeg hørte om Børst & Ball så jeg var usikker hva jeg gikk til. Med dem showe på scenen (var vel 13 stykker på scenen til enhver tid) ble det en ordentlig lun aften. Masse kjentfolk å prate med, god musikk og godt øl. Elling og Aslak var høydepunktet for min del, dem klarte virkelig å laga show.

Lørdagens lineup var også bra. Noe for enhver smak. Det var ikke alt som var for meg, men når du avslutter med Valentinerne og Raga Rockers så bryr jeg meg ikke noe om det. Heftig show med bluss/røyk under Whalers, men bra det ikke blei fyrt opp ting under de to siste banda. Stemninga tok helt av og avslutta på en high.

Jeg måtte kaste inn håndkleet på søndagen (denna skråtten tåler ikke en tredagers lengre), men det virker som det var bra opplegg da også.

Gjennom hele helga hadde Morten og Espen stålkontroll fra scenen med bra variasjon av gjester. Dette fungerte også perfekt.

Jeg vet at flere i Klanen har jobba knallhardt med dette prosjektet i lang tid. Takk! Det var virkelig en gjennomført festival der alt gikk som smurt. Topp musikk, topp organisert og arrangert, ingen skandaler og hodepinen kom først dagen derpå.

Nimo og Kjell Henning, alle som stilte opp på dugnad, alle som jobba underveis og alle dere andre som sto bak dette: Takk igjen!

PS. Husk at vi neste år feirer 101-årsdagen til klubben vår...

Originally posted by FrankO View Post
    Gratulerer alle som sto bak denne festivalen! Det var gjennomført på en så jævlig bra måte. Fra start til slutt så var det ingenting (!) å sette fingeren på.

Jeg vet at flere i Klanen har jobba knallhardt med dette prosjektet i lang tid. Takk! Det var virkelig en gjennomført festival der alt gikk som smurt. Topp musikk, topp organisert og arrangert, ingen skandaler og hodepinen kom først dagen derpå.

Nimo og Kjell Henning, alle som stilte opp på dugnad, alle som jobba underveis og alle dere andre som sto bak dette: Takk igjen!

Kan bare slutte meg til denne. Fikk dessverre ikke deltatt på fredagen, men lørdagen var magisk. Pent og rolig i går også, helt fram til horror-showet på Ullevål på kvelden.

Tusen takk til alle som har stått på med arrangementet, dere er helt unike og fortjener all den rosen det er mulig å gi.
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by FrankO View Post

Takker ydmykt for skamrosen, og legger gjerne til en mengde folk som fortjener ros. Spesielt vil jeg nevne Svenna, Bønna, Jostein, Jørund, Mona og Bøtta for deres innsats. Samt eksterne Alto (GSF) og Påsan (Propell). Og alle de frivillige. Uten disse ville alt vært annerledes.

Og vi vet at alle har fødselsdag hvert år ...

Comment

Ganske synd man valgte(?) å legge arrangementet til samme helg som Oslos største øl- & musikkarrangement, altså Øyafestivalen. Det gjorde i alle fall at det var flere man kjenner som ikke fikk tatt turen da vanskelig å kombinere, også med tanke på det økonomiske.

Synd siden det hørtes ut som et skikkelig staselig arrangement til en virkelig god pris.

Comment

Folk som valgte Øya dro definitivt på feil sted. Dette var konge. Cred til alle.

Talco neste år?

Comment

Fikk bare vært innom fredagen og kom seint, men det var 100% helmaks. Sjelden jeg har kost meg så mye på konsert/fest. Hadde glatt valgt dette fremfor øyafestivalen any day.

Gratulerer med vel gjennomført.
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Working...
            X