Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ikaros/Isko (+ evt.) Supporter-forbilder eller sekt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by haraa1 View Post
    Denne gjengen du refferer til har faktisk valgt å ikke stå sammen med klanen lenger, i følge dem selv. Store deler av klanen (dette kan tydelig høres) vil ikke synge sammen med eller være med på kamprop sammen med disse folkene. Klarer man å oppføre seg, ta avstand fra slossingen, og alt utenomsportslig tull, så kan man vel assosiere seg med disse folkene igjen.
    oki, vet ikke hvor lenge du har vært med og hvor mye du kjenner til denne historien. Du kan ta en prat med en av gutta som har vært med siden unge enga blei startet og høre hvor mye disse gutta har blitt motarbeidet. Kan ta et eksempel med de luringene som lagde onde enga t-shorter. Som sagt, tar du deg en tur opp til gutta får du sikkert svar. Lykke til

Comment

Synes den gjengen er 100 ganger bedre enn "gamlekara", til å lage liv... Klarer heller ikke å hisse meg så mye opp i forhold til slossingen deres - har ikke akkurat oppført meg eksemplarisk da jeg også var ung...
      Blått og godt nyttår!

Comment

Originally posted by assassin View Post
        oki, vet ikke hvor lenge du har vært med og hvor mye du kjenner til denne historien. Du kan ta en prat med en av gutta som har vært med siden unge enga blei startet og høre hvor mye disse gutta har blitt motarbeidet. Kan ta et eksempel med de luringene som lagde onde enga t-shorter. Som sagt, tar du deg en tur opp til gutta får du sikkert svar. Lykke til
        Det bør være grenser for hvor lenge man skal insistere på at et humorinnslag (dårlig, platt humor okei) skal fortsette å gnage såra stolthet. Det var mye dritt under Unge Enga som de ikke fortjente. Dette har mesteparten av Klanen innsett og dette har også ført til en helt annen behandling av de nyere alternativmiljøene.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Ja og det bør være grenser for hvor lenge klanen skal insistere på og ikke prøve noe nytt selv om vi blir dårligere og dårlige hvert år? Har diskutert dette med deg før Erlink, og jeg skjønner at du vil bortforklare det med humor. Kanskje de slåss for å ha det gøy og?

Comment

Ja og det bør være grenser for hvor lenge klanen skal insistere på og ikke prøve noe nytt selv om vi blir dårligere og dårlige hvert år? Har diskutert dette med deg før Erlink, og jeg skjønner at du vil bortforklare det med humor. Kanskje de slåss for å ha det gøy og?
            Ditt forrige innlegg blir for dumt å svare på, og du forstår hvorfor hvis du tenker deg om. Som klubb og klan håper jeg virkelig man tar avstand fra den tåpelige oppførselen enkelte av denne alternative gjengen har. Slik som å fly på andre supportere fordi man blir snakka til(klansmedlemmer) eller å vakter på stadion osv...

Jeg håper også det skal være rom for nye supportere/medlemmer ikke medlemmer og kunne holde meg enga uten å være en som skal blusse, sloss eller oppføre seg som en annen dust. Er helt greit å tenke annerledes og lage liv på tribunen, hadde man bare holdt seg til dette.
            Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

for det første, det er ikke helt greit å tenke annerledes i klanen. Kanskje det er noe av problemet. Det du sier om at alle alternative slåss viser bare hvor lite innsikt du har. Er du på kamper? Eller sitter du på forumet bare haraa1? Og det eksemplet mitt med slåssing var ironi til erlink som skulle bortforklare den onde enga greia med humor. Tror ikke mange så det som humor. Er en del andre episoder også. Som sagt, ta deg en prat med noen av gutta og kom deg på kamp. Lykke til igjen haraa1

Comment

for det første, det er ikke helt greit å tenke annerledes i klanen. Kanskje det er noe av problemet. Det du sier om at alle alternative slåss viser bare hvor lite innsikt du har. Er du på kamper? Eller sitter du på forumet bare haraa1? Og det eksemplet mitt med slåssing var ironi til erlink som skulle bortforklare den onde enga greia med humor. Tror ikke mange så det som humor. Er en del andre episoder også. Som sagt, ta deg en prat med noen av gutta og kom deg på kamp. Lykke til igjen haraa1
                Quotet deg, Assassin, men denne er like mye til Haraa6 m.fl.

Sukk!! Så var det ned i skyttergravene igjen. Ettersom Klanen blir stadig dårligere og synges ut av drammensere, trøndere og andre bønder er det klart at noe MÅ gjøres. Etter at Sirkus og Ikaros m.fl flytta på seg er det mindre flagging, men sannelig også mindre drive på Bredden. Det jeg finner utrolig er holdninga " jeg/vi gidder ikke hive oss på sanger som er starta av...". Hva faen, støtter vi Enga eller hverandre? Jeg føler mer og mer dragning mot å stikke opp i svingen, selv om det akkurat der jeg sto mot flisbønda var bra trykk. Men bare 5 meter unna, inn mot midten, var det en haug folk som sto med henda i lomma og bare tok i litt hvis dommer'n blåste mot Enga. Håper fornuftige krefter i alle leire kan samles etter sesongen og glemme gammelt gruff og komme opp med en løsning for neste sesong som igjen gjør oss til landets mest massive lydvegg.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

Det er ingen som ikke har insistert på å ikke prøve noe nytt. Det er sittende styremedlemmer som starta sanggruppa som igjen involverte store deler av miljøet rundt Sirkus og Ikaros. Mye av det som er dukka opp som "nye" ting som f.eks. evighetssanger har kommet derfra med Klanens velsignelse. Da jeg var leder i EngaTifo hadde tifogruppa som uttalt målsetning å gjøre noe som aldri har vært gjort før i Norge hvert eneste år. Det at det ikke skjer utvikling er mao piss.
                  Det er av og til uenighet om tempo og det er uenighet om hva som er lurt. At noen er uenig med deg, er ikke det samme som at de er uenig i hva man ønsker å oppnå på sikt, bare midlene.

En annen ting jeg ønsker å ta tak i er at du insinuerer at det sittende Klansstyret er ansvarlig for hva som skjedde med UE. Dersom Klansstyret er ansvarlig for hva en kompisgjeng gjorde uten det gamle styrets inngripen (onde enga-skjorter), betyr dette at lederskikkelser i Sirkus og Ikaros også er ansvarlige for dette. De har nemlig også sittet i styret siden den gang.

Comment

Originally posted by maestro View Post

Sukk!! Så var det ned i skyttergravene igjen. Ettersom Klanen blir stadig dårligere og synges ut av drammensere, trøndere og andre bønder er det klart at noe MÅ gjøres. Etter at Sirkus og Ikaros m.fl flytta på seg er det mindre flagging, men sannelig også mindre drive på Bredden. Det jeg finner utrolig er holdninga " jeg/vi gidder ikke hive oss på sanger som er starta av...". Hva faen, støtter vi Enga eller hverandre? Jeg føler mer og mer dragning mot å stikke opp i svingen, selv om det akkurat der jeg sto mot flisbønda var bra trykk. Men bare 5 meter unna, inn mot midten, var det en haug folk som sto med henda i lomma og bare tok i litt hvis dommer'n blåste mot Enga. Håper fornuftige krefter i alle leire kan samles etter sesongen og glemme gammelt gruff og komme opp med en løsning for neste sesong som igjen gjør oss til landets mest massive lydvegg.
                    Vet ikke om dere la merke til at det nesten oppstod 3 sangsentrum mot bønda? Deler av bredden i retning AE får lyd fra begge sider - og nei - du klarer ikke å ha to sanger i hue på en gang. Klarer heller ikke å synge kano med deg sjæl. Dermed vandrer ikke sangene over bredden slik de gjorde tidligere i sesongen, og toppene blir borte.

Comment

Originally posted by maestro View Post

Jeg er enig i at det å nekte å synge basert på hvem som starter en sang er håpløst. Dessverre har ikke sangfeltet kontroll over innsiden av huet til folk. Dermed blir det opp til de folka som ønsker å sette i gang mange mennesker å ikke gjøre ting som i så stor grad får folk til å ønske å ta avstand fra dem. Dette er komplekst også, for handlingene to-tre folk har utført reflekterer på hele gruppa i huet på de som ikke kjenner miljøet godt. De ser ikke forskjell på grupperingene, spesielt ikke nå som de står sammen alene.

Grupperingene har valgt å stå alene. Skal det være noe vits å komme tilbake, må man være forberedt på motgang fra en og annen ignorant idiot. Man må altså ha litt sjølironi og gi litt faen og vente det ut. Alternativet er å stå alene. Det er ikke mulig for noen å kommandere hele klanen opp i hjørnet andre veien, så en eventuell samling må skje ved at dem kommer til oss. Neste år kan det hende ting er annerledes.

Når det er sagt, tror jeg ikke alt er mørkt på bredden. Bare deler av den. Jeg ser tegn som ligner veldig på det jeg så i 2003, da jeg selv sto nede på rad to og hang meg med på annenhver/tredjehver sang. Flere og flere rundt synger med. De er ikke drivkraft, men de henger seg på. De er usikre i starten, men blir flere. Det blir tryggere å synge. Jeg er nøktern optimist for deler av medlemsmassen.

Comment

Originally posted by Askeladden View Post
                        Vet ikke om dere la merke til at det nesten oppstod 3 sangsentrum mot bønda? Deler av bredden i retning AE får lyd fra begge sider - og nei - du klarer ikke å ha to sanger i hue på en gang. Klarer heller ikke å synge kano med deg sjæl. Dermed vandrer ikke sangene over bredden slik de gjorde tidligere i sesongen, og toppene blir borte.
                        Dette er nok delvis vår skyld. Jeg og et par andre stelte oss på gamle konge i et forsøk på å få med folk. Vi håpa på at det sovende beistet ville våkne om vi bare tok lit initiativ i nærheten av dem. Dessverre tok vi feil. Noe sang var det, og noe bedre ble det utover kampen, men i det store og det hele var det dødt. Dette svekka sangfeltet på bredden, samtidig som det bidro til at det avogtil var flere sanger samtidig. Skjer ikke igjen, for å si det sånn.

Selv om vi ikke hører noe særlig til gjengen i svingen vår, bidrar det også som du påpeker til å vanskeliggjøre synging. De som er nærmest svingen blir stående mellom to lydsentrum. Dersom vi forsøker å høre etter hva dem synger, blir det mere stillhet og vanskeligere å få trøkk hos oss.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                          Dette er nok delvis vår skyld. Jeg og et par andre stelte oss på gamle konge i et forsøk på å få med folk. Vi håpa på at det sovende beistet ville våkne om vi bare tok lit initiativ i nærheten av dem. Dessverre tok vi feil. Noe sang var det, og noe bedre ble det utover kampen, men i det store og det hele var det dødt. Dette svekka sangfeltet på bredden, samtidig som det bidro til at det avogtil var flere sanger samtidig. Skjer ikke igjen, for å si det sånn.

Selv om vi ikke hører noe særlig til gjengen i svingen vår, bidrar det også som du påpeker til å vanskeliggjøre synging. De som er nærmest svingen blir stående mellom to lydsentrum. Dersom vi forsøker å høre etter hva dem synger, blir det mere stillhet og vanskeligere å få trøkk hos oss.
                          Bare positivt at folk prøver å lage mer liv, men dette forklarer en hel del. Blei jo litt overraska når han bak sang én sang, mens han foran-til-høyre sang en annen starta av AE. Da jeg da prøvde å lytte etter hva lydsentrum på bredden gjorde - sang de en tredje

Comment

Vi har virkelig et problem når flere av de mest livate supporterene synger på to forskjellige steder og mange andre (som meg sjøl) har problemer med hvilken sang vi skal henge oss på...

Er det noen "følere ute" (dvs. kontakt) mellom AE-gruppene og ledere/sangledere i Klanen/på Bredden?
                            Begge har vel som utgangspunkt og mål at de vil støtte Vålerenga, så det burde være mulig å prate konstruktivt sammen etterhvert...

Comment

Alle vil nok lage stemning, selvfølgelig, men har vært mye tull i år så er derfor ting er som dem er. MEN jeg syntes at forsangeren(e) på bredden burde stå på midten i sangfeltet, fordi stemningen er jo bare oppe ved der forsangeren er, la veldig merke til det denne kampen hvor jeg selv sto nederst. Men bra til tider :-)

Comment

Nå var jo AE flyttet for denne ene matchen så vidt jeg kan forstå.
                                Jeg tror faktisk denne delingen kan bidra til å øke nivået på tribunedeltakelsen både hos AE og sangsentrum.
                                Men det forutsetter to ting:
                                1. Gruppene må spille hverandre gode i steden for å motarbeide hverandre. Det er lov å ha to tanker i huet samtidig!
                                2. Sangsentrum på Vestbredden må være på samme side som AE slik at vi slipper at supportere som ellers er villige til å bidra blir stående i skvis.
                                In the beginning the Universe was created.
                                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                                - Douglas Adams

Comment

Working...
                                X