Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

NFF og CMore: pengegriske, snevre, og firkanta, eller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NFF og CMore: pengegriske, snevre, og firkanta, eller?

Ser det diskuteres om NFF og CMore (TV-rettighets-salget) i tråden om Hallén...

I et litt videre perspektiv, hvor også damefotballen dras inn, er det interessant å se at CMore og NFF ikke ville bytte om på kampdatoene til dame-semifinalene: Stabæk-LSK Kvinner Og Avaldsnes-VIF Damer A.
    NFF/CMore beholder det opprinnelige oppsettet som gjør at VIF Damene sin kamp kræsjer med guttas: Godset-VIF. Og LSK Kvinner sin kamp kræsjer med LSK-guta som har seriekamp samme dag..

VIF (og LSK?) har forsøkt å få dem til å endre datoer, uten hell.
    Klubben har skrevet noe om dette:
    http://www.vif-damefotball.no/index....s-semifinaler-

Som de i klubben skriver: Det hadde neppe blitt tusen som dro til Karmøy for å se damenes semifinale. MEN det hadde affal blitt jobba med å sette opp et tur-tilbud HVIS ikke CMore/NFF hadde latt dette kræsje (pga. at de har flytta en "toppkamp" i Adecco; Stabæk-Sandefjord til akkurat samme Lørdag kl. 15.30...)
    Har sett kritikk før av NFF om at de burde skaffe seg en kalender... Den har noe for seg.

Og NFF OG CMore burde kanskje få en holdnings-endring ifht. supportere og kampdager.
    Da kritikken mot for stor spredning av kamp-tidspunkter kom, svarte CMore noe a la at de var fornøyd så lenge de tjente penger på å selge TV-abonnement... Lengre enn det - som fx. at det ville vært lurt å legge til rette for å få flest mulig tilskuere på kampene - tenkte de visst ikke... Ikke spesielt visjonært av dem
    Og den gjengen fikk kjøpe TV-rettighetene UTEN konkurranse!!

At NFF - som liksom skal ivareta Damefotballen også - ikke klarer å få lagt til rette for supportere til semifinaler i cupen, er alt annet enn imponerende...

Forhåpentligvis er det fortsatt mulig å flytte/bytte dato for dame-semifinalene... Det er affal lov å håpe...
    ....

Det er mye krtikk av NFF (Og CMore) her på forum - berettiga og. Er det noen som kan nyansere bildet noe?
    Last edited by san Paolo; 17.09.2013, 13:07. Reason: redigerte tittel + stavefeil...

Originally posted by san Paolo View Post

Det er mye krtikk av NFF (Og CMore) her på forum - berettiga og. Er det noen som kan nyansere bildet noe?
    Kortversjonen: nei det er ikke lett.....
    På den annen side er det i grunnen ikke Cmore sin feil - de har kjøpt med de rettighetene de har og det er i grunnen mangelen på restriksjoner i kjøpet som er problemet.

Comment

Jeg synes saken hvor CMore kjøpte rettighetene uten at produktet ble lagt ut for salg eller anbud fikk altfor lite spalteplass. Til og med TV2 som burde være bitre har latt saken ligge mer enn jeg hadde trodd.

Noen som vet grunnen til dette? Produktet er i mine øyne mye dårligere, skadelig for norsk fotball i form av sponsorinntekter og ødeleggende for interessen.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
        Jeg synes saken hvor CMore kjøpte rettighetene uten at produktet ble lagt ut for salg eller anbud fikk altfor lite spalteplass. Til og med TV2 som burde være bitre har latt saken ligge mer enn jeg hadde trodd.

Noen som vet grunnen til dette? Produktet er i mine øyne mye dårligere, skadelig for norsk fotball i form av sponsorinntekter og ødeleggende for interessen.
        Ja, grunnen til dette kan du lese om i gårsdagens gjetord.
        TV2 fikk servert en større sak for at Hallén skulle få fortsette som president.
        in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
          Er dette basert på kunnskap eller noen du slutter deg til? Uansett, jeg liker det.

Får du henvendelser fra NFF når du skriver slikt? For jeg regner med de får det med seg?
          Og hva med henvendelser fra journalister?

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
            Interessante opplysninger i dette. Jeg tok meg friheten å tipse VG om dette, men at de lager en sak av det tviler jeg meget sterkt på. Dette er ting jeg gjerne skulle hatt frem i lyset.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
              Interessante opplysninger i dette. Jeg tok meg friheten å tipse VG om dette, men at de lager en sak av det tviler jeg meget sterkt på. Dette er ting jeg gjerne skulle hatt frem i lyset.
              Dette vet VG meget godt. Jeg snakket med dem om dette for 2 år sida, når det brant som værst. Det samme gjelder aftenposten. Tviler på noen tør å gå den veien, men det er lov å håpe

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                Dette vet VG meget godt. Jeg snakket med dem om dette for 2 år sida, når det brant som værst. Det samme gjelder aftenposten. Tviler på noen tør å gå den veien, men det er lov å håpe
                Regnet vel egentlig med det. Husker dog at VG hadde en artikkel som var kun tilgjengelig på papir eller via VG + som var saklig og objektiv og forsvarte de tiltalte parter. Dette ble det aldri noe særlig blest ut av.

Budstikka kan vel være et medie som er interessert, men de nyter ikke store oppslutningen, er ikke landsdekkende og kan bli sett på som subjektive.

Comment

Originally posted by donny View Post
                  Er dette basert på kunnskap eller noen du slutter deg til? Uansett, jeg liker det.
                  Det er basert på fakta inntruffet gjennom datoer i medier og vitnemål fra rettssaken. Jeg finner ikke den artikkelen nå, men NRK hadde en artikkel/kommentar hvor de fortalte hvor de forskjellige "faktaopplysningene" kom fra. De kom nesten utelukkende fra NFF.

Slutninga om at det er en påfallende sammenheng mellom fokuset på Hallén og fokuset over på Stabæk/Vålerenga i forbindelse med Halléns presidentkamp, samt skvisinga av Erik Loe, hans eneste konkurrent, har jeg forsåvidt hatt helt siden saken kom opp for dagen.
                  Originally posted by donny View Post
                  Får du henvendelser fra NFF når du skriver slikt? For jeg regner med de får det med seg?
                  Og hva med henvendelser fra journalister?
                  Innimellom får jeg et par mailer; veldig mange etter Halléns diskrimineringa av kvinnefotballen, da også fra et par stykker som hadde sagt opp i NFF delvis av samme grunn. Men stort sett ikke annen tilbakemelding enn at deres offisielle twitterkonto blokkerer meg, slik at jeg ikke skal se deres tweets (altså få med meg at de har lagt ut en landslagstropp, kampendring etc på fotball.no.) Blokkeringa starta et sted mellom Norges Fotball Fiender dag 1 og Norges Fotball Fiender dag 3.

Det er litt Lance Armstrong over det hele. Han dreiv også og blokkerte alle journalistene som skreiv om koblinga av ham til doping. Det positive er jo at vi veit hvem som vant den kampen til slutt, det var ikke Armstrong...
                  in Absinthia

Comment

Working...
                  X