Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanstribune 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bundi
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Kan jo være med å skape liv på kantene også, Tommy!
    Blir jo nødt til det nå, men det er jo så mange grinebitere der ute

Jeg har et annet forslag til å fylle hullene og det er å gi sesongkortholdere muligheten til å videreselge plassen om man ikke har mulighet til å stille selv. Dette er vel vanlig i de store klubbene ellers i verden.
    Kanskje ikke noen gullgruve nå som enga spiller rævafotball, men når vi etterhvert får eget stadion , blir best i Norge og unike i Europa så blir disse "hull" plassene gull verdt.

Leave a comment:

• donny
    replied
    Originally posted by bundi View Post
    Kjipt for kompisgjenger å miste fastplassen. Uproblemtisk for ukyssa 20åringer men tungvindt for småbarnsfedre i evig tidsklemme å finne hverandre på stadion, holde av plass osv. Vi kan jo trekke ut på kantene, men pokker, vi vil jo bidra til stemning vi også selv om vi drar på årene etterhvert.

Dette ble jo testet for noen år siden uten hell? Man gikk iallefall tilbake til faste plasser igjen etter bare en sesong. Jeg er enig at det kjipt men mange hull på tribunen, men jeg er usikker på om tiltak som det her trekker masse nye folk, eller om de trofaste heller faller i fra.
    Støtter meg til denne. Faste plasser er en gulrot for mange av oss i tidsklemma og en av grunnene til at jeg har sesongkort kontra kjøpe enkeltbilletter. Ved dårlig tid trenger du ikke avtale, kan droppe på kort varsel, om ingen av de andre kommer, kjenner du folka på rader ved siden av, foran og bak...

Synd hvis den forsvinner, og skjønner egentlig ikke hvorfor den skal det på deler av feltet.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by bundi View Post
    Kjipt for kompisgjenger å miste fastplassen. Uproblemtisk for ukyssa 20åringer men tungvindt for småbarnsfedre i evig tidsklemme å finne hverandre på stadion, holde av plass osv. Vi kan jo trekke ut på kantene, men pokker, vi vil jo bidra til stemning vi også selv om vi drar på årene etterhvert.
    Kan jo være med å skape liv på kantene også, Tommy!

Leave a comment:

• bundi
    replied

Dette ble jo testet for noen år siden uten hell? Man gikk iallefall tilbake til faste plasser igjen etter bare en sesong. Jeg er enig at det kjipt men mange hull på tribunen, men jeg er usikker på om tiltak som det her trekker masse nye folk, eller om de trofaste heller faller i fra.

Leave a comment:

• jerusalem
    replied
    Joda, jeg skal gjerne lytte til vurderingene som har blitt gjort, men så langt har jeg ikke hørt noe som overbeviser meg om at Vestbredden bør være tribuna vår i 2014.

Det er nok noen rader på "nivå 2" som blir rammet, men jeg antar at de fleste plassene der vil ha utsikt til målet motsatt - og det var god plass på "nivå 1" i hele fjor. Så vidt meg bekjent vil taket over bend-it nå gå like langt ut som taket over Vestbredden - med andre ord blir vi like klissvåte på begge tribuner (korriger meg gjerne hvis jeg tar feil).

At det ikke skulle være plass til oss på nivå 1 og 2 er noe av det jeg aller minst er redd for (ellers hadde det vært dritgøy med sprengt Klanstribune igjen - er vel snart 8 år siden sist).

Ellers vil jeg mene at VG er bedre enn Vestbredden.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by jerusalem View Post
    OK, kanskje litt dårlig sikt for stående supportere øverst på nedre del, men vi kan da vel heller stå litt lenger ned da. .
    Litt dårlig sikt er at du ikke ser målet på motsatt side. Og det kan se ut som det er ganske mange rader som blir rammet av dette på "nivå 2". Det er alltids mulighet å stå på "nivå 1" (gamle Bendit nedre), men da blir du klissblaut om det regner. Så spørsmålet er om du får plass til alle på nivå 1 og 2 eller om du må opp på nivå 3 også.

Jeg skulle gjerne sett Klanen samlet på én tribune i svingen, men stoler på Klansstyret når dem sier at det ikke er mulig.

Leave a comment:

• jerusalem
    replied
    What??? Er dette mulig? Jeg har i hele år lengtet bort fra VB. Skjer ikke at jeg står på VB en sesong til - selv ikke med full samling er den tribunen i nærheten av å fungere som supportertribune - vi står altfor spredt og manglende tak gjør at lyden forsvinner.

Hva er egentlig problemet med at vi står på bendit nedre. VIP-boksen og storskjermen skal da vel være i etasjen over. OK, kanskje litt dårlig sikt for stående supportere øverst på nedre del, men vi kan da vel heller stå litt lenger ned da. Med taket (overhenget) rett over tribunen ser jeg for meg et sabla trøkk på bendit nedre neste år. Eneste minus jeg ser måtte være at det kanskje ville bli farlig dårlig utlufting ved eventuell ulovlig blussing oppunder taket. Men nesten alt er bedre enn VB.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by PatSharp View Post
    Er dette på nedre del av tribunen?
    Se bilde her.

Leave a comment:

• Kjellsen
    replied
    Nei, øverste del av gamle 228, 227 og 229. Overhenget fra "tredje etasje" gjør enkelt sagt utsikten til 16meteren på andre sida til en gjettekonk

Leave a comment:

• KampenUltras
    replied
    triste greier.
    Er altfor få på kamp som er interessert i å bidra stemningsmessig.
    Da blir bredden for stort, VG svingen hadde vært ett langt bedre valg.

Leave a comment:

• PatSharp
    replied
    Originally posted by Kjellsen View Post
    2 minst 1/3 av plassene vil ikke gi nok sikt når man står. Storskjermen måtte heves i 2010 av samme grunn.

Leave a comment:

• Kjellsen
    replied
    Litt rart vi ikke får noen begrunnelse.
    Har ikke fått noe på twitter og leser man kommentarene da klanen.no publiserte denne på fb-siden ser vi ganske tydelig at flertallet er missfornøyd med denne løsningen.
    https://www.facebook.com/vifsupporte...94890773879686
    1. Alle stolene på bendit er igjen påmontert, det blir ikke lenger ståfelt der.
    2 minst 1/3 av plassene vil ikke gi nok sikt når man står. Storskjermen måtte heves i 2010 av samme grunn.

Oppsummert, Klanen blir stående på langsida fram til egen stadion og egen selvkomponert sving. Mer informasjon og forhåpentligvis strålende nyheter håper vi å kunne presentere i løpet av et par uker.
    Klanen hadde sitt hovedtrøkk fra langsida fra 97-2004. Ved nok trøkk på et samlet 103/104 tror jeg ikke dette er så dumt.
    Det beste ville selvsagt vært en situasjon hvor gamle nedre og øvre bendit hadde blitt bygget på nytt som et drag og noen grader brattere. Da ville vi kunnet samle 2500 stående på et sentralt ståfelt. Med de resterende 3500 plassene fordelt utover siden fra dette med varierende og avtagende trøkk.
    Eller rett og slett slik hovedoppslaget er på ny stadion. Hvis verden er riktig skrudd sammen snakker vi 2,5 sesonger, pluss kanskje litt....før vi får det slik.

Kjellsen

Leave a comment:

• PatSharp
    replied
    Litt rart vi ikke får noen begrunnelse.
    Har ikke fått noe på twitter og leser man kommentarene da klanen.no publiserte denne på fb-siden ser vi ganske tydelig at flertallet er missfornøyd med denne løsningen.
    https://www.facebook.com/vifsupporte...94890773879686

Leave a comment:

• PatSharp
    replied
    http://i.imgur.com/vwcscnf.jpg

Gikk ikke an å ha bildet i innlegget, men her er det hvert fall ganske lett å se hvor Ullevaal stadion selv hadde planlagt supporterfeltet.

Leave a comment:

• Plaum
    replied
    Originally posted by Muppetkokken View Post
    Du vil med andre ord stå ved siden av en gigantisk VIP-boks? 228 er død. Ser du på bilde #3 her (http://www.ullevaal-stadion.no/Nyhet...vaal-bygges-ut) så ser du hvordan Bend-it-tribunen blir neste år. Er det virkelig noe du tror kommer til å funke for syngende, hoppende, flaggende, blussende supportere?
    Som du selv ser av bildet har dette absolutt ingen innvirkning på 228. VIPen er i etasjen over.

Leave a comment:

Working...
X