Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Åge Petter Christiansen: Tar ansvaret og går

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Åge Petter Christiansen: Tar ansvaret og går

I dag kommer nyheten om at nedbetalingsplanen med Stabæk er i orden, og at styreleder Åge Petter Christiansen trekker seg i neste uke. Han tar ansvar for resultatet av voldgiftssaken. Dermed står ingen personkonflikt i veien for at Vålerenga Fotball skal gå ei positiv framtid i møte. Read more ›

More...
    Besøk www.klanen.no

Flott. Dagen blir bare bedre og bedre! Deilig å være kvitt en mann som i løpet av 2 år har blitt så hatet. Mannen som gikk mot egne "såkalte" supportere samt reiste seg på tinget før han applauderte Yngve Hallen. Fikk trener jakten til å se ut som tidenes farse i media. Nei, nok var nok.

Comment

Farvel, du vill ikke bli savnet.

Comment

Har dette noen påvirkning på stadionsaken?

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
          Flott. Dagen blir bare bedre og bedre! Deilig å være kvitt en mann som i løpet av 2 år har blitt så hatet. Mannen som gikk mot egne "såkalte" supportere samt reiste seg på tinget før han applauderte Yngve Hallen. Fikk trener jakten til å se ut som tidenes farse i media. Nei, nok var nok.
          Jeg er ikke så ofte på Valle og har lite tilgang på innsideinformasjon, men jeg har problemer med å se hvorfor folk er såpass nær hatske når de omtaler Christiansen. Enig i at trenerletinga fremsto tilfeldig og at han selvfølgelig har hovedansvaret for utfallet av stengelrøra, men resten av sakene han kritiseres for virker nesten kosmetiske.

Sier ikke at han har gjort en kjempejobb eller at han ikke burde gått av, det vet jeg ikke nok om, men at han tynes som han gjør av folk som ikke virker å ha særlig mye mer informasjon å gå etter enn det jeg har, synes jeg er spesielt. Og ganske barnslig forsåvidt også.

Comment

Godt å se.Han er en del av "ugrasset" på valle vi trengte å bli kvitt. Fortsatt litt jobb igjen og fortsatt nok av ugrass der som vi trenger å bli kvitt..men det er godt å se at vi er på riktig vei nå.Dette er absolutt nødvendig for klubben i helhet om vi skal ha en sunn drift i fremtiden..

Vi trenger de riktige ansatte til å drive klubben. Og da må de som ikke har gjort en god nok jobb ut og byttes med personer som innhar mer kompetanse.Ser lovende ut så langt

Godt å se at klubben tar en sikkelig oppvask over "hele linja"

Comment

Tror ikke Christiansen bare har vært negativ. Virker som han har fått skylda for det meste, men sånn er det når man er styreleder. Men det er verdt å merke seg at de rådførte seg med advokat hele veien og det var et samlet styre som tok beslutninger, så hvor mye han personlig har av skylda for stengelgate vet jeg egentlig ikke.

Uansett er det viktig at vi ikke laget klimaet i klubben så kjipt at dyktige folk ikke vil jobbe for oss. Derfor er det litt dumt å omtale han som tar ansvar og går av som "ugras" for eksempel.

Comment

Originally posted by Lego View Post
                Jeg er ikke så ofte på Valle og har lite tilgang på innsideinformasjon, men jeg har problemer med å se hvorfor folk er såpass nær hatske når de omtaler Christiansen. Enig i at trenerletinga fremsto tilfeldig og at han selvfølgelig har hovedansvaret for utfallet av stengelrøra, men resten av sakene han kritiseres for virker nesten kosmetiske.

Sier ikke at han har gjort en kjempejobb eller at han ikke burde gått av, det vet jeg ikke nok om, men at han tynes som han gjør av folk som ikke virker å ha særlig mye mer informasjon å gå etter enn det jeg har, synes jeg er spesielt. Og ganske barnslig forsåvidt også.
                Enig! Han surra til trenerjakta ganske greit, og har til tider virka ustø når det har blåst som værst på Valle. Bortsett fra det virker det som om det var hele styret som klønet til voldgiftsaken ved å kun rådføre seg med én advokat, men bra at Kristiansen som styreleder tar ansvar og trekker seg, og at man nå muligens blir kjappere enig om ny organisasjonsstruktur. Ellers så burde han kanskje ha prøvd å stramme inn pengebruken tidligere, uten at jeg har noe innsyn i hvordan man forholdt seg til dette i 2012, og hvilken rolle styrelederen i det hele tatt har i en sånn prosess. Han har vel jobbet bra med stadionsaken, vært delaktig i ansettelsen av både Sandnes og Reka (etter mye om og men riktignok) og Trøim nevner han som en av de han har best forhold til i klubben, så å kalle han "ugress" er å gå altfor langt spør du meg.

Men hva skjer nå? Er det noen klare kandidater til å ta over, og hva tenker Trøim om dette (selv om jeg regner med at han har god kontroll på det som skjer der oppe)?

Comment

Trenerjakt var klart negativ. Hallènapplausen var direkte flau. Og det er god grunn til å stille spørsmålstegn ved håndtering av Stengelsaken.

Han sto vel også for å integrere klubbens og AS' i èn felles organisasjon. Min egen oppfattelse av det var at klubben ønsket mer kontroll med hva AS drev med og at dette var noe som han stilte seg bak.

Stadionsaken virker det som han har håndtert greit, men igjen så er det vanskelig å vite.

Uten at jeg vet så tror jeg han har bidratt til å forsure samarbeidsklimaet med investorer.

Så alt i alt er det vel bra han forsvinner. Vi vet for lite til å avgjøre om han var ubrukelig, men tilstrekkelig til å avgjøre om han er erstattelig. Og det er han definitivt.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                    Men hva skjer nå? Er det noen klare kandidater til å ta over, og hva tenker Trøim om dette (selv om jeg regner med at han har god kontroll på det som skjer der oppe)?
                    Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at Trøim er avventende positiv til dette. Avgjørende blir vel hvem som erstatter han.

Comment

Styreleder Åge Petter "Skjerfet" Christiansen går av

Fant ingen tråd for dette, så jeg starter en ny.
                      Som tittlen sier, går Christiansen av som styreleder.
                      Leder av valgkomiteen Raymond Johansen er nå igang med å lete etter en erstatter.

Takk for innsatsen Åge Petter. Lykke til videre.

Noen tanker om hva dette betyr for klubben, og hvem som er aktuelle kandidater til å ta over?

Comment

En god del her;

http://forum.klanen.no/showthread.ph...910#post333910

Comment

Ser klart positive og negative sider ved at han trekker seg, men har respekt for at han tar skjerfet sitt og går.
                          Er mest spent på hvem som tar over og om dette påvirker generalsponsorforhandlingene i noen grad..

Comment

To alternativer som passer er jo Gunnar Stavrum, nettavisen og ikke minst Trygve Hegnar Finansavisen. Begge kan økonomi og begge er forholdsvis interessert i idrett.

Problemet er at Gunnar Stavrum vil aldri, gjentar aldri bli et alternativ for "Brygga". "Brygga" har neppe særlig sans for "Storeulv"

Comment

Takk for jobben du har gjort i Vålerenga Åge Petter, selvom alt ikke var like vellykket. Regner med at det har medført atskillig mer arbeid og tildels mye mer negativ omtale enn det du kunne forestille deg da du tok vervet. Du ble symbolet på alt som er og var galt i Vålerenga, det er en sannhet med sterke modifikasjoner.

Det er lov å verdsette noens arbeidsinnsats, selvom resultatene uteble.

Lykke til videre med en mye roligere hverdag!

Comment

Working...
                              X