Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Truet Vålerenga-ledelsen med "helvete"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Truet Vålerenga-ledelsen med "helvete"

http://www.dagbladet.no/2014/09/22/n...ckey/35401921/

De to mennene, som ifølge tiltalen representerte supportergrupperingene Iskoboys og Sirkus Vålerenga, var i møte med direktøren i Vålerenga Ishockey, Jan Tore Kjær, i august i fjor.

Under møtet skal de to mennene ha kommet med truslene som er grunnen til at de nå er tiltalt.

Ifølge tiltalen krevde de to mennene at en kvinne, som jobber frivillig for Vålerenga ishockey, ble sparket.

Bakgrunnen var at hun hadde vitnet i retten mot en tredje person, slik at han ble dømt for vold og trusler i 2013.

Originally posted by skog View Post
    http://www.dagbladet.no/2014/09/22/n...ckey/35401921/

De to mennene, som ifølge tiltalen representerte supportergrupperingene Iskoboys og Sirkus Vålerenga, var i møte med direktøren i Vålerenga Ishockey, Jan Tore Kjær, i august i fjor.

Under møtet skal de to mennene ha kommet med truslene som er grunnen til at de nå er tiltalt.

Ifølge tiltalen krevde de to mennene at en kvinne, som jobber frivillig for Vålerenga ishockey, ble sparket.

Bakgrunnen var at hun hadde vitnet i retten mot en tredje person, slik at han ble dømt for vold og trusler i 2013.
    Men, men.....de synger jo så bra! .......

Comment

http://www.vg.no/sport/ishockey/vaal...os/a/23302233/

Idet Champions Hockey League-kampen mellom Färjestad og Vålerenga startet tente VIF-fansen blusser og pyro. Etter hvert ble det også slåssing blant fansen. Politiet valgte ikke å bryte inn, angivelig fordi de var for få på jobb.

Flere tilhengere valgte å forlate denne delen av tribunen og etter hvert roet situasjonen seg. Men VIF-direktøren er på langt nær ferdig med det som skjedde.

– Dette vil vi ikke ha noe av på en idrettsarena. Vi tar sterk avstand fra dette som skjer med bluss og interne slåsskamper. De vi klarer å identifisere kommer vi til å utestenge. Det er synd at de ødelegger fokuset. De skader klubben sin i stedet for å støtte den, sier Kjær til VG.

Comment

Jepp, da setter jeg på popcorn og venter på at hylekoret skal starte for fullt her. Fyr løs skog!

Comment

Originally posted by tordvif View Post
          Jepp, da setter jeg på popcorn og venter på at hylekoret skal starte for fullt her. Fyr løs skog!
          Tenkte det samme. En ypperlig mulighet for folk som ellers ikke bryr seg om hockey til å sitte og ralle.

Comment

Originally posted by GazaFG View Post
            Tenkte det samme. En ypperlig mulighet for folk som ellers ikke bryr seg om hockey til å sitte og ralle.
            Dere mener jeg skal sitte og fyre løs, fordi jeg ikke bryr meg om hockey?

Jeg vet knapt hva jeg skal si. Det eneste jeg har gjort er å poste to linker uten ytterligere kommentar. Hva med å diskutere innhold?
            Last edited by Guest; 23.09.2014, 23:28.

Comment

Opptreden i matchen mot Färjestad var intet mindre enn pinlig. Blussing har vel vært diskutert nok ganger. Dumt å prøve å kaste fyrverkeri mot andre. Slossingen blir bare for dumt. At man i det hele tatt gidder.

Comment

Det var folk fra denne "ultras"bussen (en såkalt ultrasbuss som er imot tromme og flagg) som begynte å slå til de som flagga. Var de som startet volden medlemmer av klanen, altså ultrasbussen? Vil de få konsekvenser for de isåfall?

Comment

Originally posted by ABerge View Post
                  Det var folk fra denne "ultras"bussen (en såkalt ultrasbuss som er imot tromme og flagg) som begynte å slå til de som flagga. Var de som startet volden medlemmer av klanen, altså ultrasbussen? Vil de få konsekvenser for de isåfall?
                  Kjær sier til VG at de som kan identifiseres vil bli utestengt. Good luck.
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Nja, var det det? Slik jeg så det så slo han ikke akkurat han med flagget. Han tok det vel i fra han etter gjentatte "provoseringer" med flagget i retning ultrasfyren. Men med diverse innabords så er det jo ikke så mye som skal til for folk som er glad i vold fra før. Håper dette får konsekvenser for dem som var mest aggro i denne settingen her. Dem klarte jo ikke gi seg på tribunen, men fortsatte ute i gangen etterpå slik at OB måtte dunke litt med batongen.
                    Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Interessant definisjon av ultras. Altså ikke basert på engasjement for tribunekultur, men basert på hvilke virkemidler man helst ønsker. Den var ny for meg.
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Noen som var tilstede?

Er det mulig å få et nøytralt sammendrag av hendelesforløpet? Så kan man selv ta stilling til hvem som handlet mest riktig.

Jeg skjønner ikke hvordan noe så klønete kan oppstå. Supportere fra samme kamp i slosskamp? Det er jo youtube materiale.
                        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                          Supportere fra samme kamp i slosskamp?
                          Akkurat det er vel ikke så unikt ;-)
                          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Dette er jo bare så trist som det går an å forbli. Tenk på VIF's anseelse da... Dette hjelper ikke akkurat på å trekke til seg flere sponsorer og ikke minst tilskuere, både i Hockey og fotball... "thumbs down"

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                              Akkurat det er vel ikke så unikt ;-)
                              Haha. Hadde ikke fått morgen kaffen.

Mente supportere fra samme lag
                              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Working...
                              X