Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Truet Vålerenga-ledelsen med "helvete"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ABerge View Post
    Flagg og tromme er vel noe som er ganske godt forankra i ultraskulturen?
    Ja, det er vanlig, men det definerer ikke hva som er en ultras for det.

Det er for eksempel ganske vanlig for en person som bor i Norge å betale skatt, men det er ikke det samme at definisjonen på en nordmann er en som ikke jobber svart.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Daniel View Post
      Pyro er kult, men ulovlig. Har man tillatelse og kjører pyro i kontrollerte, ufarlige former er det herlig supporterkultur. Alt bortsett fra dette vil skade klubben på en eller annen måte.
      Her er jeg litt uenig. Dette er en vurdering som må gjøres. Klansstyret har f.eks. ved flere anledninger støtta ulovlig blussing under forutsetning av at det gjennomføres forsvarlig. Det blir en avveining mellom supporterkultur (kan'ke stoppe oss) og de negative konsekvensene.

Bøter er en negativ konsekvens.

Jeg er ikke enig i at det er automatikk at blussing skader omdømmet. Blussing i balaklava under overskrifter om slåssing, gjør det.

På hockey har det tradisjonelt sett ikke vært noe problem at man blusser. Bøtene er små og på hjemmekamper er det en typisk ting som lager liv og trekker betalende tilskuere. Det har tilogmed vært ønska blussing fra ledelsen ved enkelte anledninger.

Originally posted by Daniel View Post
      Slossing er rett og slett for bønder!
      Enig

Comment

Originally posted by Erlink View Post
        På hockey har det tradisjonelt sett ikke vært noe problem at man blusser. Bøtene er små og på hjemmekamper er det en typisk ting som lager liv og trekker betalende tilskuere. Det har tilogmed vært ønska blussing fra ledelsen ved enkelte anledninger.
        Bingo. Og det tar vel desverre slutt nå etter opptreden i Karlstad.

At folk forsvarer det med at kritikerne ikke "skjønner en dritt" vitner om helt apokalyptisk dårlig forståelse for konsekvenser av egne/kompisers handlinger, for ikke å si grunnleggende selvinnsikt.

Comment

Originally posted by skog View Post
          Bingo. Og det tar vel desverre slutt nå etter opptreden i Karlstad.

At folk forsvarer det med at kritikerne ikke "skjønner en dritt" vitner om helt apokalyptisk dårlig forståelse for konsekvenser av egne/kompisers handlinger, for ikke å si grunnleggende selvinnsikt.
          Jeg skal ikke mene for mye om hva konsekvensen blir. Jeg er usikker.

Men jeg håper vi kan unngå at blussing = slåssing i manges øyne. Det er jævlig viktig.

Generelt kan man kanskje si at vurderinga av hvor ofte man kan blusse og "komme unna med det" er en vanskelig ting og ganske magefølelsebasert. Generelt (historisk): Folk i styre og stell i Klanen har vært ganske god på det, men muligens litt vel reserverte til tider. Yngre ivrige har alltid ønska seg dobbelt så mye/ofte.

Comment

Har blitt diskutert mye på twitter etter denne hendelsen. Det er så mye mas om at pyro kun er negativt, men det er ingen som faktisk kan si noe om hvorfor.
            Så klart når det blir brukt i artikler som handler om slossing så skjønner man jo det.
            Men at pyro i seg er negativ pr for klubben klarer jeg ikke helt å forstå?

Dette er jo noe som både klubb og media/TV2 har brukt nettopp for promotering.
            Men som Erlink sier, pyro og slossingen er to helt forskjellige hendelser.

Nå snakker vi forbi hverandre. Jeg mener en ultras er en person som er over gjennomsnittet opptatt av å støtte laget gjennom tribunekultur og reagerte på at noen mente at visse virkemidler tydeligvis var en forutsetning.
            Ok, da misforsto jeg.
            Men vil ikke si at Ultrasbussen går under kategorien Ultras.

Comment

Originally posted by assassin View Post
              Flem, du er den største idioten av alle. Tenk at blussing forsatt er et problem, du og nesrene løste jo dette problemet for lenge siden. Var vist bare å gi noen bøter så ordnet alt seg.
              At unger som deg kaller meg idiot, tar jeg som et kompliment
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by PatSharp View Post
                Har blitt diskutert mye på twitter etter denne hendelsen. Det er så mye mas om at pyro kun er negativt, men det er ingen som faktisk kan si noe om hvorfor.
                Så klart når det blir brukt i artikler som handler om slossing så skjønner man jo det.
                Men at pyro i seg er negativ pr for klubben klarer jeg ikke helt å forstå?

Dette er jo noe som både klubb og media/TV2 har brukt nettopp for promotering.
                Men som Erlink sier, pyro og slossingen er to helt forskjellige hendelser.

Ok, da misforsto jeg.
                Men vil ikke si at Ultrasbussen går under kategorien Ultras.
                Pyro isolert sett er jo ikke negativt, men så lenge loven sier noe annet, blir det jo det.
                Ofte er det enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, men jeg kan ikke se at det er situasjonen med pyro.
                Gjøres dette i kontrollerte former, burde det jo selvfølgelig vært lovlig, det er jeg enig i.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Ja, det er vanlig, men det definerer ikke hva som er en ultras for det.

Det er for eksempel ganske vanlig for en person som bor i Norge å betale skatt, men det er ikke det samme at definisjonen på en nordmann er en som ikke jobber svart.
                  Nå må du slutte å dra sammenligninger du ikke skjønner sjæl engang, Erling. Hele situasjonen her handler om en gjeng eldre karer (Ultrasbussen) som ikke taklet at jeg flagget matchen igjennom. Ultrasbussen kaller seg ultras uten at de selv veit hva ordet betyr. Jeg er fyren ("dusten som flagger" for noen her) som er glad i å være ultras. Jeg flagger, hopper, synger hele matchen igjennom. Kanskje jeg til og meg er så gæern at jeg bruker litt pyroeffekter fra tid til annen. Denne gangen var det kommunistene fra Ultrasbussen som syntes det var mindre kult. Jeg ble regelrett overfalt bakfra av gamlekarer, før alle helvetes kor brøt ut. At det måtte politibatonger til for å skille oss er bare pinlig, blå-mot-blå internboks bør ikke skje. Oss alternative var ikke førestemann ut her, rydd opp i egne ventsrerekstreme rekker først...

Comment

Originally posted by Olum View Post
                    Denne gangen var det kommunistene fra Ultrasbussen som syntes det var mindre kult. Jeg ble regelrett overfalt bakfra av gamlekarer, før alle helvetes kor brøt ut. At det måtte politibatonger til for å skille oss er bare pinlig, blå-mot-blå internboks bør ikke skje. Oss alternative var ikke førestemann ut her, rydd opp i egne ventsrerekstreme rekker først...
                    Noe sier meg at politikk kan ha spilt en rolle her.

Comment

Noe sier meg at politikk kan ha spilt en rolle her.
                      Utdyp gjerne hva du mener.

Comment

Originally posted by Ferdinand View Post
                        Utdyp gjerne hva du mener.
                        Utsagn som "kommunister" og "venstreekstreme" kommer til syne her. Kanskje ikke jeg som trenger å utdype mer?

Comment

Utsagn som "kommunister" og "venstreekstreme" kommer til syne her. Kanskje ikke jeg som trenger å utdype mer?
                          Jeg tviler faktisk på at politikk hadde noe med det som utløste slåssingen . Eller hva mener du ?

Comment

Du skal være bra blåøyd og naiv for å være venstreorientert i dagens Oslo. Da er du faen meg dum.

Uansett. Er ikke folka på "ultrasbussen" vanligvis mest interessert i øl og fest? Sitte i bussen å drekka når Enga kjemper om poeng? Har jo skjedd noen ganger. Begynner jo å lure på hva som betyr noe da.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                              At unger som deg kaller meg idiot, tar jeg som et kompliment
                              bra det da, du er for idiot til å skjønne uansett, og du kommer alltid til og være den største ungen. Jeg kan jo legge ut noen av de meldingene du har sent meg så kan jo folk se hvem den største ungen er. Den ene gikk vel på at du har vært på landslaget i de fleste idretter

Comment

Siden tråden begynner å ebbe ut i personangrep kan vi konkludere med følgende:

1. Dersom det er intern slossing på tribunen med maskerte folk og det fører til negativ medieomtale, forekommer kritikk mot nevnte folk utelukkende fordi kritikerne ikke har peiling på ishockey, tribuneliv, supporterkultur eller noe annet som kan omhandle Vålerenga.

2. Dersom du ikke var til stede, har du ikke rett til å mene noe uansett.

3. Medieomtale med maskerte personer som sloss på tribunen fører ikke på noen som helst måte til skade på omdømmet til klubben. Tror du det, se punkt 1.

4. Den ene parten blir kategorisert som "kommunister" og "ventreekstreme". Dette er kun nøktern faktaopplysning, politikk kan umulig ha hatt noe å si.

5. Flem og Assasin sender ikke julekort til hverandre.
                                Last edited by skog; 28.09.2014, 12:43. Reason: Finpuss

Comment

Working...
                                X