Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanen.no og andre supporternettsteder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanen.no og andre supporternettsteder

Kanskje jeg banner i kjerka, men jeg blir faktisk litt flau hva folk skriver på klanen.no
    De er ansiktet vårt utad og skriver krenkelser om enkeltpersoner som ihvertfall jeg og jeg tror en del andre tar totalt avstand fra. Man kan mene mye å snakke med en kompis på puben.
    Men når man skriver på klanen.no som skal være supporter gruppa til Vålerenga bør man være litt saklig i ting som blir skrevet for allmennheten.

http://klanen.no/Blogger/Lasse-L/Vi-...artsen-tilbake

Her er noen utdrag på hva som har blitt skrevet om Edvardsen saken idag:

«Krangelen i dommermiljøet har gått sin gang og det kulminerte etter et oppvaskmøte forleden dag. Hele ti dommere har bestemt seg for å ikke ville være dommer lenger, om Edvartsen får fortsette.
    Og som de ryggradsløse krypene som de er, opplyste de ikke om dette i oppvaskmøtet, men heller i form av et brev. Dagen etter.»

«Jeg er usikker på hvem de ti andre dommerne er, men det er ingen som er like mediakåte som Edvartsen og da kan de ti heller gjemme seg bort, enn at Edvartsen blir pælma ut at dommerstanden og blir..... fotballekspert på tv....

Det har du ikke tenkt over, har du vel?

Det er akkurat det som kommer til å skje. Mannen som ser ut som et skjeløyd dovendyr kommer til å sitte i tv-studio og spy like mye eder og galle om spillere, klubber og dommere som Gjesper Mathisen allerede gjør.
    Jepp, han er så dødelig kjedelig at jeg har gitt han navnet Gjesper.
    At han jobber i forbundet betyr ikke en fløyte, de får blest om det de kaller «produktet» sitt, nemlig Eliteserien. Jeg grøsser bare av tanken....»

Mannen ser ut som et skjeløyd dovendyr? Hva faen er det for noe påstand?
    Synes at klanen.no kan holde seg langt unna slike ytringer for resten av Vålerenga familien!
    Jeg er i alle fall IMOT med store bokstaver at slike ytringer skal komme fra supportergruppen Klanen.

Synes at Aperopet gjør en fantastisk jobb. Kanskje la de skrive å ytre sine meninger istedenfor?

Originally posted by christer1913 View Post
    Kanskje jeg banner i kjerka, men jeg blir faktisk litt flau hva folk skriver på klanen.no
    De er ansiktet vårt utad og skriver krenkelser om enkeltpersoner som ihvertfall jeg og jeg tror en del andre tar totalt avstand fra. Man kan mene mye å snakke med en kompis på puben.
    Men når man skriver på klanen.no som skal være supporter gruppa til Vålerenga bør man være litt saklig i ting som blir skrevet for allmennheten.
    Ikke å banne i kirken. Klanen.no og VPN er pinlige saker. Er ikke lett å rekruttere nye fans når dette er hva man får servert. Unge, moderne, oppegående mennesker blir frastøtt klubben på grunn av Klanen. Et stort problem for rekrutteringen til tribunene slik jeg ser det.

Comment

At enkeltpersoner blir hengt ut er en ting. På det punktet har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg mener.
      På den ene side bør kanskje ikke en blogg på en supporternettside tas så alt for seriøst.
      På den annen side; hva har Edvardsen egentlig gjort oss siden den famøse B/G away kampen? Er dette noe Klanen trenger å mene noe som helst om?
      Klarer ikke helt å bestemme meg..

Det jeg reagerer på er de krampaktige forsøkene på å skrive kult, edgy og 'Vålerenga-breialt'. Det der slutta å være kult en gang på tidlig 2000-tall, kanskje allerede på 90-tallet.

Når det gjelder selve Edvardsen-saken (helt på siden av opprinnelig diskusjon): hva mener folket?
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Mannen ser ut som et skjeløyd dovendyr? Hva faen er det for noe påstand?
        Synes at klanen.no kan holde seg langt unna slike ytringer for resten av Vålerenga familien!
        Jeg er i alle fall IMOT med store bokstaver at slike ytringer skal komme fra supportergruppen Klanen.
        Enig med deg at Lasse L bomma der. Jeg elsker å hate dommerne når de dømmer uansett, men det stopper etter endte 90. De gjør jevnt over en grei nok jobb, selv om noen er imponerende bra (som Moen) og en kan mistenke at endel andre trenger tykkere briller.

Å kveste motstanderes ære før kamp derimot er oftest bare festlig. Samtidig er sanger om å "voldta deres horer" (jada, jeg vet det skal være en kommentar til kjøpelag) feks gir en misogyn avsmak på linje med ovennevnte personkarakteristikk. Mener jeg da. Vi er ikke i nærheten av å lykkes med å modernisere supporterkulturen og gjøre Klanen stor igjen.

Så en strålende dokumentar om Detroit Pistons i NBA (basket) på VGTV, og hvordan de tok dårlig presse og kritikk mot spillestilen på 80-tallet og gjorde det til en egen legendarisk greie. De foredlet hatet mot dem og gjorde det til en spiller- og supporteridentitet som "Bad Boys". Resultatet var historisk da de ble det første laget som vant NBA to år på rad i '89 og '90 før det hele falt sammen bla pga personmotsetninger og utskiftninger i laget.

"Elsket og hatet" sier vi, men jeg tenker vi er litt verken fugl eller fisk for øyeblikket. Skal vi gjenopplive rebellkulturen og leve opp til den, eller prøve å bli store igjen med en frisk, moderne og kanskje litt snillere stil? Jeg vet ikke svaret, men det er en bra debatt du legger opp til.
        "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Dette er jo ikke første gang den fyren bare skriver piss. Noen fra den siden som har lyst til å svare for seg her inne? Eventuelt hvor henvender man seg?

Jeg får mindre lyst til å være medlem/støtte klanen av sånt tulll.

Comment

Originally posted by JohnF View Post
            Når det gjelder selve Edvardsen-saken (helt på siden av opprinnelig diskusjon): hva mener folket?
            Jeg tenker Edvartsen har et egoproblem. Kanskje også et Engaproblem. Samtidig gjør det ham til en fargeklatt som jeg håper står konflikten av og kommer tilbake. Siste omdreining høres dog litt vanskelig ut Klarer du ikke å gi meningsmotstandere en utstrakt hånd for å løse en konflikt fremstår du ganske stusselig.

Comment

Originally posted by VVV View Post
              Jeg tenker Edvartsen har et egoproblem. Kanskje også et Engaproblem. Samtidig gjør det ham til en fargeklatt som jeg håper står konflikten av og kommer tilbake. Siste omdreining høres dog litt vanskelig ut Klarer du ikke å gi meningsmotstandere en utstrakt hånd for å løse en konflikt fremstår du ganske stusselig.
              Meget mulig.
              Må si jeg synes det virker ganske sjukehus å kreve av en ansatt at han skal stå foran 70 kolleger og si unnskyld for uttalelser i media som i utgangspunktet står mellom leder og underordnet.

Det er noe med maktforholdet og dette kravet om å legge seg flat for hele kollegiet som gjør at jeg føler sympati for Edvardsen (kall meg gjerne bøttesprø).
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

Meget mulig.
                Må si jeg synes det virker ganske sjukehus å kreve av en ansatt at han skal stå foran 70 kolleger og si unnskyld for uttalelser i media som i utgangspunktet står mellom leder og underordnet.

Det er noe med maktforholdet og dette kravet om å legge seg flat for hele kollegiet som gjør at jeg føler sympati for Edvardsen (kall meg gjerne bøttesprø).
                Er det ikke sånn at Edvardsen bl.a. uttalte seg kritisk til kolleger i media? I så fall skjønner jeg behovet for at han unnskylder seg.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                  Er det ikke sånn at Edvardsen bl.a. uttalte seg kritisk til kolleger i media? I så fall skjønner jeg behovet for at han unnskylder seg.
                  Er det de påstår i de siste medieuttalelsene ja.

Med forbehold om at det er en hel masse jeg ikke har fått med meg:
                  Leste meg kjapt opp og sånn jeg har forstått det ga han uttrykk for en generell misnøye med teamsammensetting samt mentoroppsettet i media. Det kan tolkes med velvilje eller skepsis. Det var ikke Edvartsen som gikk til media, det var Nils Fisketjønn fra NFF.

Tom Harald Hagen og Ola Hobber Nilsen gikk deretter ut i media og beskyldte Edvartsen for å være illojal, og mente i samme slengen at Terje Hauge hadde bred støtte blant dommerne. Men de nøyer seg ikke med det. De utdyper også med at konflikten er mer kompleks og stikker dypere enn media er klar over.
                  Det de i praksis gjør med den uttalelsen er å ta skittentøyskurven til Edvartsen, lukte på den foran media, hevde det er fullt av bæsjeflekker på underbuksene og deretter sette kurven tilbake uten å vise fram.
                  Det er litt uggent når Edvartsen, for å få lov til å dømme toppfotball, må gå ut og beklage seg foran kolleger og i pressen samtidig som det stuntet der får fly.

Hele greia ser ut til å være en personlig konflikt mellom sjef og undergitt som har fått utvikle seg til en popularitetskonkurranse med utgangspunkt i et skeivt maktforhold.

Jeg tviler ikke på at Edvartsen er en vrien fyr, men jeg er ikke skråsikker på at Terje Hauge sitt lederskap står til A++ med smileansikt heller.
                  - Douglas Adams

Comment

Hele greia ser ut til å være en personlig konflikt mellom sjef og undergitt som har fått utvikle seg til en popularitetskonkurranse med utgangspunkt i et skeivt maktforhold.

Jeg tviler ikke på at Edvartsen er en vrien fyr, men jeg er ikke skråsikker på at Terje Hauge sitt lederskap står til A++ med smileansikt heller.
                    Jepp, that. Men som sagt, når du er i en åpen konflikt av den typen så er svaret å ta motparten i hånda og slåss tilbake gjennom å bli bedre enn dem - ikke å sette frem haka og bli kasta ut. Men for all del, historien er full av glemte could'abeen's som nekta å se seg rundt.

Comment

Originally posted by Lego View Post
                      Ikke å banne i kirken. Klanen.no og VPN er pinlige saker. Er ikke lett å rekruttere nye fans når dette er hva man får servert. Unge, moderne, oppegående mennesker blir frastøtt klubben på grunn av Klanen. Et stort problem for rekrutteringen til tribunene slik jeg ser det.
                      Jeg får litt stråmann av denne argumentasjonen.

Hvorfor er det et stort problem?
                      Har du noe å underbygge denne påstanden med?
                      Hva er det VPN skriver som støter nye supportere vekk?
                      Hva er det klanen.no skriver som støter nye supportere vekk?

Comment

Jeg kan ikke svare for Lego. Men etter min mening er klanen en gruppe man kan bli flaue av.
                        Det var kult på 90-05 tallet, men verden går fremover. Mens verden går fremover har klanen stått stille.

Jeg vil også si at Erling gjør en fantastisk jobb. Men han gjør en umulig jobb slik situasjonen er som den er.
                        Vi må fornye oss i alt det vi gjør ASAP! Og jeg mener at det første å beste vi kan gjøre er å luke vekk som håner folk man mener har en handikap, hudfarge, mening osv!

Jeg svarer deg på Quoten Muppet.

Originally posted by Muppetkokken View Post

Hvorfor er det et stort problem?Man kan vel se på tilskuertallet nå hvorfor det er problem? Eller har du en god løsning på å få fulle hus mot Stabæk neste helg? Det var drøye 5000 på tribunen på kamp mot Sogndal. Man kan skylde på mye, men er ikke det første stedet man faktisk bør ta en titt i nå klanen? Vi kan ikke fortsette å leve på fortiden så mye mere lengre

Har du noe å underbygge denne påstanden med?Hva er det VPN skriver som støter nye supportere vekk? Jeg vil herved legge min fulle støtte til Svein- Erik Edvartsen.
                        Jepp, du hørte riktig. Fotballdommeren som jobbet for Storhamar Hands burde få dømme norsk toppfotball!
                        Jeg er usikker på hvem de ti andre dommerne er, men det er ingen som er like mediakåte som Edvartsen og da kan de ti heller gjemme seg bort, enn at Edvartsen blir pælma ut at dommerstanden og blir..... fotballekspert på tv....

Det har du ikke tenkt over, har du vel?

Det er akkurat det som kommer til å skje. Mannen som ser ut som et skjeløyd dovendyr kommer til å sitte i tv-studio og spy like mye eder og galle om spillere, klubber og dommere som Gjesper Mathisen allerede gjør.
                        Jepp, han er så dødelig kjedelig at jeg har gitt han navnet Gjesper.
                        At han jobber i forbundet betyr ikke en fløyte, de får blest om det de kaller «produktet» sitt, nemlig Eliteserien. Jeg grøsser bare av tanken....
                        Hvordan kan du sitte å forsvare slike påstander? Det står på hjemmesiden til klanen direkte at Edvardsen er et skjeløyd dovendyr! Det er slikt man ikke skriver om andre mennesker, og spesielt ikke når man skal fronte en gruppe som skal ansiktet utad for Vålerenga! Vi alle som drar på kamp bryr oss om Vålerenga fotball/hockey. Klubben støtter klanen 100%.Klubb sammen med klanen krever at man betaler medlemsavgift for å få gunstige plasser, stå med kompiser, og faktisk få gleden av å være på kamp. Folk betaler 200 000 for nye tribunevegger som alle har trua på via klanen. Så kommer det slike ytringer fra klanen mange har valgt å støtte? Så skriver man en blogg som er på førstesiden på klanen.no indirekte at Edvardsen er en sjeløyd taper? Jeg er også uenig i dommeravgjørelser, men til og med på forumet har jeg aldri sett så sterke hatefulle ytringer som her. Og folk kjøper ikke slike ytringer. De har kommet gang på gang. Klanen tror de har rett, men man kan se hva som har skjedd med folket!

Sitat slutt fra komentaren fra LasseL:

Så da er støtteerklæringen gitt og med det advarselen utsendt til de sutrete fløyteblåserne som ikke vil leke med Svein- Erik lenger. Buu føkkings huu. Get over it og blås noen billige straffer for Enga.
                        Ut i sandkassa og sølepytten for å leve opp til kallenavnet deres; møkkadommere!

Hva er det klanen.no skriver som støter nye supportere vekk? Hvis du støtter slike ytringer tror jeg du kan se langt etter fulle hus på hvor nye stadion! Vålerenga supportere gikk dypt i seg selv når man gikk fra Apeberget til Klanen. Etter min mening er det kanskje på tide for å lage en ny revulusjon i den biten? ting blir bare verre og verre for vært år. Vi kan ikke fortsette å leve i fortiden. Vi må frem! Det beste eksempelet vi har er Kjernen! De gikk fra, vi har og står på sidelinjen!

Comment

Hva er det VPN skriver som støter nye supportere vekk?
                          Hva er det klanen.no skriver som støter nye supportere vekk?
                          Ingen stråmenn, er ikke involvert i noe vålerengamiljø. Kun min personlige mening og erfaring.

Starten på denne diskusjonen var en artikkel fra klanen.no. Må det virkelig utdypes hvorfor folk blir frastøtt av ræl som dette?

Klanen har nærmest klart å bli et symbol på hva som er harry, og det er for meg åpenbart et hinder når vi vil rekruttere nye fans.

Comment

Originally posted by Lego View Post
                            Her mener jeg du treffer spikeren på hodet og trekker frem noe essensielt rundt vårt rekrutteringsproblem. Hvem vil identifisere seg med dette og feks drita fulle voksne mennesker på en fotballkamp? Er neppe et fellesskap, verdier og holdninger mange unge ønsker å kobles til nå for tiden.
                            Hvorfor ble det hipt og kult å heie på Vålenga på 2000 tallet? Hvorfor ville "alle" assosieres med oss og være en del av felleskapet? Det var antagelig egoistiske tanker bak dette, for å fremstå på en viss måte mot omverdenen. "Se, jeg et en Vålerengafan! Jeg står for noe. Jeg er sånn som de!" Men hva var det positive med oss som så mange ønsket å vise at de hadde sympati med? Og hvordsn komme tilbake dit? Kjør debatt

Comment

Tja...hvis du ser på medlemstall i Klanen år for år og antall folk på tribunen så har han vel et poeng? Manglende evne til fornyelse hos Klanen er nok en stor del av problemet.

Comment

Working...
                              X