Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Synspunkter på klanen.no og sesongkort

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Synspunkter på klanen.no og sesongkort

Klanen er til for å støtte klubben og sørge for at flest mulig av klanens medlemmer er på kamp når Vålerenga spiller.

Jeg synes at klanen.no og styret i klanen har sviktet totalt denne vinteren når det gjelder markedsføring av sesongkort.

Mange mener at dette er kun klubbens ansvar ,men når man ser hvordan andre supportergrupper jobber mot dette så ser man at det er helt vanlig at supporterne hjelper til med å selge klubben og klubbens sesongkort.

Hva skyldes denne svikten denne vinteren?

Er man ikke lengre sultne?

Kan det nye styret og arbeidsgruppene gjøre ting bedre?

Skal vi bare lene oss tilbake og se at administrasjon ikke løfter en finger for å øke sesongkortsalget til Vålerenga?

Er ikke sesongkort så viktig for oss?

Kjør debatt

Blårøde brødre

Re: Synspunkter på klanen.no og sesongkort

Enig !

Jeg startet for en tid tilbake en tråd som heter "Operasjon tilhørighet". Har noen inputs der. Men supporterne har helt klart en mulighet til å bidra med "pushing".

http://www.klanen.no/snakk/index.php...p;start=0&

Comment

Operasjon tilhørighet er et bra tiltak,men vi har mange medlemmer i egen supportergruppe som ikke har kjøpt sesongkort enda.

Det kan Klanen gjøre noe med.
      Blårøde brødre

Comment

Her kan man se hvilke 5 idrettslag som har solgt flest sesongkort for Molde pr 6. februar. Merk at lagene mottar ca 1000 kr (fra Røkke!) for hvert kort de har solgt.

http://www.mfk.no/Modules/News/showA...ngNewsID=48049

Klanen kunne også solgt sesongkort på denne måten, på lik linje med idrettslag, og tjent noen kroner til kassa.

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 10:00 skrev ThomasEnga:

> Operasjon tilhørighet er et bra tiltak,men vi har mange medlemmer i egen supportergruppe som ikke har kjøpt sesongkort enda.

> Det kan Klanen gjøre noe med.

Helt klart, det er vel ca 9000 medlemmer i Klanen, og det er solgt ca 4000? vanlige sesongkort. Vil tro at de fleste av de er solgt til Klansmedlemmer. Vet ikke hvor mange medlemmer Klanen har som ikke bor i Oslo-området, men det er kanskje en del. Så det er ikke sikkert det er så fryktelig mange flere som er aktuelle kjøpere av sesongkort. Men helt enig i at det burde kjøres en kampanje nå frem til sesongstart.

Comment

vi må stikke fingeren i jorda og forstå at vi er ikke 9000 hardcore supportere,tallet er vel ca 4000.Sånn høres det ut på synginga ihvertfall.Mange har meldt seg inn fordi de er de synes det er kult og ønsker og gå på kamp noen ganger,ikke alltid sånn som oss.Det vi mangler er vanlige tilskuere som møter opp hver gang,men det en mangelvare i denne byen.(seef vil jeg ha flere hardcore supportere som synger også).Gleder meg forøvrig til imorgen,deilig og være på kamp igjen.

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 10:06 skrev Pondus:

> Sitat: Den ons, 28 februar 2007 10:00 skrev ThomasEnga:

>

> > Operasjon tilhørighet er et bra tiltak,men vi har mange medlemmer i egen supportergruppe som ikke har kjøpt sesongkort enda.

> > Det kan Klanen gjøre noe med.

>

> Helt klart, det er vel ca 9000 medlemmer i Klanen, og det er solgt ca 4000? vanlige sesongkort. Vil tro at de fleste av de er solgt til Klansmedlemmer. Vet ikke hvor mange medlemmer Klanen har som ikke bor i Oslo-området, men det er kanskje en del. Så det er ikke sikkert det er så fryktelig mange flere som er aktuelle kjøpere av sesongkort. Men helt enig i at det burde kjøres en kampanje nå frem til sesongstart.

--------------------------------

Bor i Tønsberg, avstand er ikke noe problem vis du vil på kamp. har sesongkort og er på 95% av kampene.

HATER TROMMER!!!!!!!!

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 13:28 skrev Johannes:

> vi må stikke fingeren i jorda og forstå at vi er ikke 9000 hardcore supportere,tallet er vel ca 4000.Sånn høres det ut på synginga ihvertfall.Mange har meldt seg inn fordi de er de synes det er kult og ønsker og gå på kamp noen ganger,ikke alltid sånn som oss.Det vi mangler er vanlige tilskuere som møter opp hver gang,men det en mangelvare i denne byen.(seef vil jeg ha flere hardcore supportere som synger også).Gleder meg forøvrig til imorgen,deilig og være på kamp igjen.

-----

Det som før var "vanlige" tilskuere på hovedtribunen, står nå blandt oss på bredden/cola og blander ut stemninga.

Litt forenkla sagt så vil jeg tro det er sånn. Og vi hvis vi plusser på folk som har blitt litt eldre og ikke er like punche lenger så har vi noe av forklaringa på at det til tider er tamt.

Dorian Stefan
                *****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 14:42 skrev Dorian Stefan:

> Det som før var "vanlige" tilskuere på hovedtribunen, står nå blandt oss på bredden/cola og blander ut stemninga.

>

> Litt forenkla sagt så vil jeg tro det er sånn. Og vi hvis vi plusser på folk som har blitt litt eldre og ikke er like punche lenger så har vi noe av forklaringa på at det til tider er tamt.

>

> Dorian Stefan

Her tror jeg du er inne på noe vesentlig.

Jeg synes at supportergruppene burde styres av unge og punche folk.

Blårøde brødre

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 14:49 skrev ThomasEnga:

>

> Jeg synes at supportergruppene burde styres av unge og punche folk.

>

Javel, hvorfor er det ikke slik, tro?

Klanen er et demokrati, de som stiller kan bli valgt.

Det er ikke så fryktelig vanskelig heller. Ved siste gen.fors. i Klanen var det ingen motkandidater til de som ble valgt.

mvh

Ogni M

Comment

Du synes mye du. Veldig lite skjer av at man skriver på et forum.

Vil du endre noe, kom med forslag til de som kan endre det. Vil du sitte i styret, eller ha innflytelse på hvem som gjør det, still kandidat til valg og møt opp på årsmøtet.

Vil du ha noe gjort? Lett på ræva og gjør noe sjæl, i steden for å klage på at de som faktisk gjør noe ikke gjør akkurat det du vil at de skal gjrøe.

Comment

Jeg kom bare med et ønske om at Klanen skal jobbe mere med å øke antall solgte sesongkort.

Som for eksempel å bruke klanen.no i en større grad

Dette er vel et åpent forum som man kan diskutere ting som omhandler klubben og klanen eller?

Det er ikke alle som har tid,lyst eller anledning til å ta på seg noen verv.

Ved å delta på et forum kan kanskje andre som gjør det plukke opp noen ideer.

Men for all del:Jeg skjønner hva du mener

Blårøde brødre

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 15:31 skrev ThomasEnga:

> Jeg kom bare med et ønske om at Klanen skal jobbe mere med å øke antall solgte sesongkort.

Nei, du kom med et fullstendig usaklig utspill om at du syntes at supporterforeningen burde styres av unge og punche, som du kalte dem.
                          mvh

Ogni M

Comment

Hvis problemet er at man ikke har LYST til å gjøre noe, da bør man i alle fall holde kjeft...

Nei, klart ikke alle har tid og anledning, og klart det skal være mulig å mene noe for det. Men det jeg prøver å få fram er at det er mye større sjanse for at innspillene blir plukka opp hvis man faktisk kontakter Klanen eller klubben med dem, i steden for å skrive dem her.

Når det gjelder å f.eks. drive en kampanje på klanen.no, så krever vel ikke det mer jobb enn enkelte benytter hver eneste uke på å skrive innlegg her...

Comment

Mitt formål med å starte denne tråden var å få en debatt om klanens rolle vedrørende salg av sesongkort.

Ikke hvem som gjør ditt og datt.

Historisk sett så har det alltid vært unge og punche folk som har vært pådriverne i supporterkulturen.

Det var bakgrunnen i mitt utspill.

Blårøde brødre

Comment

Working...
                              X