Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er egentlig greia med Klanen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva er egentlig greia med Klanen?

Jeg har fulgt Vålerenga i tykt og tynt siden jeg var oppegående nok til å skjønne hva som foregikk utpå det grønne gresset (og utpå den hvite isen for den saks skyld), men jeg har aldri vært i kjernen av verken Apeberget eller Klanen. Jeg er per dags dato medlem i Klanen, jeg har sesongkort i Cola, og jeg synes det er moro å følge laget i mitt hjerte tett hver eneste match. Det jeg derimot ikke synes er så jævlig moro lenger, er å se hvordan Klanen er blitt.

Jeg står på felt H, et godt stykke unna der de største idiotene i Klanen står og hopper iført sine dyre merkeklær, og jeg merker for hver match at jeg blir mer og mer irritert på disse menneskene. Det er et eller annet her som skurrer i mitt hode. Er de på Ullevaal for å synge, slåss og leke "kege", eller er de der fordi de er Enga-fans? Jeg kjenner ingen av de som pleier å stå der, og derfor kan jeg heller ikke uttale meg, men jeg spør. Håper noen andre kan komme med et svar på dette her. Den arrogante måten disse unge gutta bare har tatt over styringa av hele Cola-svingen synes jeg blir litt dumt. Det er opptil flere ganger det blir forsøkt å sette i gang sanger fra "Cola Vest", men dette blir fort nedstemt av "sjefene" som isteden setter i gang sin egen sang. Når i tillegg Vestbredden holder på med sitt så har vi, som en enhetlig supporterklubb, faktisk tre sanger gående. Kaos? Yes!

En annen ting jeg har lagt merke til: Når Vestbredden og Miniklanen synger mot hverandre, skal man i Cola holde kjeft eller skal man synge for seg sjøl? Noen hysjer, andre hever stemmen enda mer fordi det skal synges mer enn noen gang. Man skal faen ikke bli kommandert til å holde kjeft, til det er vi for store individualister med et litt for stort ego!

For å være ærlig synes jeg Cola har tapt seg stort denne sesongen her. Det var moro i begynnelsen, da mange av de gamle traverne gikk over fra Vestbredden, men etter å ha sett litt på utviklingen synes jeg Klanen har blitt en supporterklubb med store interne stridigheter istedenfor en supporterklubb som har drevet seg sjøl fremover for å støtte klubben på en enda bedre måte. Grunnen til at jeg skriver Klanen og ikke vi, er at jeg ikke føler det samme fellesskapet som jeg en gang gjorde. Noen ganger er jeg flau over å være på match når jeg hører kommentarene som flyr, når jeg hører hvilke sanger som blir sunget (Vi skal knulle deres horer, kjøre anal på en hest etc) eller når jeg ser 25 speeda idioter som står og hopper borte på felt F. Det er mulig de sjøl føler de bidrar til fellesskapet på en god måte, men jeg er uenig.

Jeg ønsker å være meg sjøl når jeg er på fotballmatch, jeg gidder ikke å synge sanger som i mine hører er så barnslig og på et slikt lavnivå at jeg blir kvalm. Likevel føler jeg nesten at jeg MÅ synge med, hvis ikke blir jeg fengslet av Klanspolitiet som dømmer meg fordi jeg ikke synger med på én sang. "Hva faen! Du har sessongkort. Det betyr at du skal SYNGE!"

La meg trekke paralleller til Spania, og spesielt til Barcelona: På Nou Camp, som tar 98.000 tilskuere, skulle man tro at lydnivået er helt enormt. Ja, det er riktig det, men det er kun nok Barcelona underholder. Det katalanske publikum går ikke på stadion for å synge seg hese uansett kamputfall, men de synger seg hese om laget deres spiller fotball etter alle kunstens regler. Jeg føler vi i Klanen har blitt en litt sånn supporterklubb hvor det er om å gjøre å synge høyest og lengst uansett, mens det som foregår på banen kanskje kommer litt i andre rekke. Jeg veit ihvertfall med meg sjøl at jeg lettere lar meg rive med etter et pent angrep, etter en tunnel av Berre eller en takling det lukter svidd av. Jeg gidder ikke å henge meg med på evighetsrop når vi ligger under 0-1. Sorry. Jeg er kanskje mer katalaner enn mange andre i Klanen, men jeg tror det er en god del som er enige med meg også.

Dette er bare noen tanker om den supporterklubben jeg er medlem av. Det blir vel som å banne i kjerka, men etter mitt syn har Klanen mye å jobbe med om vi skal opp på det nivået vi en gang var.
    Hater NFF

Re: Hva er egentlig greia med Klanen?

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 13:45 skrev Trampe:

For langt innlegg til at jeg orker ta opp hovedproblemet, men en kommentar til denne:

> En annen ting jeg har lagt merke til: Når Vestbredden og Miniklanen synger mot hverandre, skal man i Cola holde kjeft eller skal man synge for seg sjøl? Noen hysjer, andre hever stemmen enda mer fordi det skal synges mer enn noen gang. Man skal faen ikke bli kommandert til å holde kjeft, til det er vi for store individualister med et litt for stort ego!

> -----------------

Sjøl syns jeg det er såpass kult at Mini-Klanen og Bredden synger mot hverandre at jeg (som er i Cola) holder kjeft. Jeg hysjer også på andre for at de skal holde kjeft.

Dette skjedde vel EN gang i løpet av kampen mot Sandefjord og det funka bra. (dvs. det blei stille nok til at vi kunne høre og nyte synginga til Breden og Mini-Klanen.) Har tro på at det bidrar til å psyke ut bønda litt ekstra når de blir sunget ut av småunger! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Ok at vi ikke skal bli KOMMANDERT til å holde kjeft - men dette handler mer om å slippe andre supportere til så de får bidratt til å støtte laget. Og da går det vel an å holde kjeft et minutt eller to.

Ellers vil jo du kunne anklages for å gjøre det samme som du anklager "ny-kjerne"-supporterne på Cola for å gjøre- nemlig kjøre sitt eget løp og drite i alle andre.

Comment

Jeg holder kjeft sjøl jeg, synes det er moro å slippe til Miniklanen. De er tross alt fremtidens supportere. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig for samtlige i Cola å holde kjeft i ett minutt slik at de kan få sunget litt de også. Var det jeg forsøkte å få frem, jeg formulerte meg muligens feil http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif
      Hater NFF

Comment

Du er på vei inn i et vepsebol av meninger om supporter/tibunekultur. Jeg gidder ikke si noe annet enn at hvis du står på F/G så står du på lokomotivfeltet i Cola, og da skal man liksom synge... Og når vi ligger under er det vel viktigere enn noen gang å vise spillerne at vi er der?
        tussen takk, søren

Comment

Så, Trampe, får å koma opp på nivået du meiner vi skal ha skal vi altså syngja mindre???

Du har vore på Vålerenga-kampar lenge, men det er tydelevis først no i det siste du har oppdaga tekstene på songane våre. "Vi skal knulle deres..." er ikkje akkurat ny, for å seia det slik. Dei fleste analfikserte songane er eldgamle, medan dei nye er mindre prega av rompehumor.

Eg trur også du tek feil i kven det er som har styringa i Cola-svingen, eg trur du ser det du vil (eller eigentleg ikkje vil) sjå.

Eg meiner livet i Cola-svingen har vore veldig bra i år.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:05 skrev borkis:

> Du er på vei inn i et vepsebol av meninger om supporter/tibunekultur. Jeg gidder ikke si noe annet enn at hvis du står på F/G så står du på lokomotivfeltet i Cola, og da skal man liksom synge... Og når vi ligger under er det vel viktigere enn noen gang å vise spillerne at vi er der?

Hvis du leste innlegget skikkelig så du vel at han ikke sto på felt F/G, men derimot på H?

Comment

Og til dette med Miniklanen: eg ser verkeleg ikkje problemet med at folk i Colasvingen syng medan dei og Bredden ropar til kvarandre. Om det er så viktig å høyra kva andre vålerengasupportarar syng får ein stilla seg ein annan plass.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 13:45 skrev Trampe:

Det er opptil flere ganger det blir forsøkt å sette i gang sanger fra "Cola Vest", men dette blir fort nedstemt av "sjefene" som isteden setter i gang sin egen sang. Når i tillegg Vestbredden holder på med sitt så har vi, som en enhetlig supporterklubb, faktisk tre sanger gående. Kaos? Yes!

>

>

Helt enig i at Cola har tapt seg i år. Det er mye støy, som i og for seg er bra, men det er også mye kaos. Jeg har stått på J et par ganger nå og det er helt håpløst å forholde seg til kaoset, med det resultat at mange ikke gidder å prøve å henge seg på.

Ellers synes jeg det er positivt at Klanen støtter laget uansett. Her skiller vi oss fra en del andre - noen som hørte noe til Brannfansen på søndag? Nei, for Brann vant ikke 4-0, og da er det ingen av skarrepakket som gidder å synge. Helt greit for meg, for laget deres hadde trengt støtte. Bønder! Noe av det store med Klanen synes jeg er at vi alltid gir støtte i motgang. Et mål imot, en straffe som brennes, da støtter vi laget, spesielt da, for det er da det trengs. Men selvfølgelig er det enda morsommere å synge når laget herjer!

Er enig i at sangen om horene som skal voldtas er dum, man trenger ikke være fanatisk politisk korrekt for å nøle med å synge med på den. Heldigvis synges den sjelden.

Sanger som går i evigheter: jeg liker at sanger kan gå en stund. Men alt med måte, det kan bli for mye, helt klart. Klanen skal jo være kjent for fantasi og oppfinnsomhet...endeløse repetisjoner blir litt kjedelig.

Comment

Faen for syting!

Hva bidrar du med trampe siden du uttaler deg så bastant om dine medsupportere?

"Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:27 skrev doriani:

> Faen for syting!

> Hva bidrar du med trampe siden du uttaler deg så bastant om dine medsupportere?

>

>

---

Han bidrar med å være en bortskjemt drittunge som ikke synger så lenge vi ikke leder. Den personen har skjønnt hva det vil si å være supporter.

Dorian Stefan
                    *****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

"Jeg står på felt H, et godt stykke unna der de største idiotene i Klanen står og hopper iført sine dyre merkeklær, og jeg merker for hver match at jeg blir mer og mer irritert på disse menneskene. Det er et eller annet her som skurrer i mitt hode. Er de på Ullevaal for å synge, slåss og leke "kege", eller er de der fordi de er Enga-fans?"

Hadde de ikke vært fotball fans hadde de ikke vært med på kampene, hjemme som borte.

Så du mener de burde holke kjeft og være stille?

Hva er det de gjør som irriterer deg?

Det er DEG det er noe galt med, slike som deg budre heller sette deg på øvre vg der du kan drikke kaffen din i fred.

Trenger ikke pakk som deg i Cola
                      You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Trampe: Foreslår du kjøper deg sesongkort på Hafslund neste sesong, der kan du kose deg med pølse og brus. Og for guds skyld, håper ikke virkelig ikke de i miniklanen blir som deg.

Hvis du har så jævlig mye imot det som skjer på Felt F/G, så foreslår jeg at du går bort til de som skaper "problemer" og snakker med dem istedenfor å sitte bak tastaturet..

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:27 skrev doriani:

> Faen for syting!

> Hva bidrar du med trampe siden du uttaler deg så bastant om dine medsupportere?

>

>

"jeg ser 25 speeda idioter som står og hopper borte på felt F"

Jøss dem hopper og synger! Faen for idioter!

Herlig mentalitet på deg trampe!
                          "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:37 skrev doriani:

> Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:27 skrev doriani:

>

> > Faen for syting!

> > Hva bidrar du med trampe siden du uttaler deg så bastant om dine medsupportere?

> >

> >

>

> "jeg ser 25 speeda idioter som står og hopper borte på felt F"

> Jøss dem hopper og synger! Faen for idioter!

> Herlig mentalitet på deg trampe!

casual pakk azz, synger så høyt at jeg søler kaffe. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_lol.gif
                            You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Helt enig. Er en uting den hysjinga når miniklanen synger. Ser ikke noe poeng i at vi skal høre dem, spillera og de andre på stadion hører dem, det får holde.

Comment

Working...
                              X