Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er egentlig greia med Klanen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hva er egentlig greia med Klanen?

På meg virker det som om at dine holdninger gjør mer skade for Klanen enn de du kritiserer. Prøver du seriøst å klage over at folk synger FOR MYE? At du gir en gruppering som kun har eksistert et par år skylda for sanger som er 10-15 år gamle sier jo også sitt. Hvor har du egentlig vært?

Tror problemet ditt er at du er på feil tribuneseksjon, vil anbefale deg kort i VG Øvre neste år.

Comment

Alt er individuelt. Jeg er kanskje ikke den som støtter laget mest i motgang, det har jeg ingen problemer med å innrømme, men det har med min mentalitet å gjøre. Jeg er perfeksjonist, jeg elsker å vinne og hater å tape. Sånn er jeg, og ingen skal få rakke ned på meg på grunn av det. Når jeg ser at gutta ikke yter maks på banen så får heller ikke jeg lyst til å yte maks på tribunen. Hvorfor skal jeg det?

Magnus: Du mener det ikke er Unge Enga som har styringa i Cola? Det er gutta på felt F som styrer hele opplegget i Cola, ferdig med saken. Det går vel egentlig ikke an å diskutere det videre. Jeg står på felt H, og har ingen problemer med å henge meg på andre sanger, da jeg aldri starter en selv (Hvorfor skal jeg det? Blir jo overkjørt av sjefene uansett), men jeg innrømmer samtidig at jeg ikke er med på hver eneste sang, det er ikke alltid jeg gidder å klappe når gutta ikke yter på banen. Det er mitt valg, det må andre respektere.

doriani: Jeg bidrar med alt jeg ønsker å bidra med for at Klanen skal bli bedre som en supporterklubb, sett fra mine øyne. Per dags dato føler jeg ikke at det Klanen gjør for klubben er det beste, og det er derfor jeg skrev det innlegget her. Det finnes faktisk flere måter å støtte en klubb på, og det å komme med konstruktiv kritikk av det som tidligere har vært Norges beste supporterklubb, er en av disse tingene som kan bidra. Jeg synger med på det aller meste, jeg er med på klapping, jeg jubler når vi scorer. Hva mer kan du forvente av meg? Ingenting, antar jeg, bortsett fra at jeg selvfølgelig skal kutte ut kritikken som du føler deg truffet av.

Dette er så typisk nordmenn. Med en gang man får litt kritikk så er det rett i forsvarsposisjon. Kritikk er noe som ikke tåles, spesielt ikke i Klanen.
      Hater NFF

Comment

Hvordan kan du bidra med å gjøre oss til norges beste når du ikke engang synger i motgang?
        "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Er du sikker på at du er på kamper? Jeg har nemlig ikke sett Unge Enga på Ullevål dette året..

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:35 skrev KampenUltras:

> Trenger ikke pakk som deg i Cola

Og i Klanen er vi jammen inkluderende. Plass til alle her, 'serru.

Comment

Ja det kom jo fra rett person, ice http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Se her kommer det ja. Dere trengte bare noen timer til å våkne på etter en tøff 17. mai-feiring http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Det finnes forskjellige typer supportere, og det er noe alle er nødt til å respektere. Jeg er ikke typen som står og hopper og spretter, men jeg velger å støtte mitt lag på en annen måte. Disse holdningene og meningene jeg kommer med her kommer ikke til syne under kamp likevel, så hvorfor skal jeg sette meg i VG Øvre når jeg i mine øyne er en like god supporter som resten av gjengen? Er man først enn fullgod Enga-supporter når man har fått stilt diagnosen ADHD?

Det er kult å hoppe opp og ned når vi scorer, det er kult å hoppe opp og ned når vi danser jenka. Utenom dette synes jeg det blir litt teit, men det kan godt være fordi jeg ikke er engasjert nok i manges øyne. Så javel, jeg er mer engasjert i det som skjer utpå banen enn å sprette opp og ned for å bli sett og hørt. Det virker nemlig som om det er mange som befinner seg i Cola nettopp av denne grunnen. Fotballforståelsen er det verre med...
                Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:48 skrev sidekick:

> Er du sikker på at du er på kamper? Jeg har nemlig ikke sett Unge Enga på Ullevål dette året..

Ok, sorry at jeg ikke vet hva de kaller seg per dags dato. Men alle skjønner vel fortsatt hvem jeg mener. Isteden for å henge deg opp i slike bagateller kan du vel heller prøve å argumentere på et saklig nivå, men det er vel for mye å forlange.
                  Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:54 skrev Trampe:

> Se her kommer det ja. Dere trengte bare noen timer til å våkne på etter en tøff 17. mai-feiring http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

>

> Det finnes forskjellige typer supportere, og det er noe alle er nødt til å respektere. Jeg er ikke typen som står og hopper og spretter, men jeg velger å støtte mitt lag på en annen måte. Disse holdningene og meningene jeg kommer med her kommer ikke til syne under kamp likevel, så hvorfor skal jeg sette meg i VG Øvre når jeg i mine øyne er en like god supporter som resten av gjengen? Er man først enn fullgod Enga-supporter når man har fått stilt diagnosen ADHD?

>

> Det er kult å hoppe opp og ned når vi scorer, det er kult å hoppe opp og ned når vi danser jenka. Utenom dette synes jeg det blir litt teit, men det kan godt være fordi jeg ikke er engasjert nok i manges øyne. Så javel, jeg er mer engasjert i det som skjer utpå banen enn å sprette opp og ned for å bli sett og hørt. Det virker nemlig som om det er mange som befinner seg i Cola nettopp av denne grunnen. Fotballforståelsen er det verre med...

Ser du ikke den logiske bristen i det du skriver?

Du påpeker at alle må få lov til å støtte laget slik de vil (noe jeg forresten er enig i) og krever respekt for ditt eget adferd. Samtidig kritiserer du dem som støtter laget på en annen måte enn du selv ønsker.

Lenge leve dobbeltmoralen.
                    mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:45 skrev doriani:

> Hvordan kan du bidra med å gjøre oss til norges beste når du ikke engang synger i motgang?

Jeg sa ikke at jeg aldri sang i motgang, men i enkelte tilfeller holder jeg mer kjeft enn i medgang. Det er en naturlig reaksjon, og det må man respektere. Og hvorfor skal jeg yte mitt aller beste på tribunen når gutta på banen, som er grunnen til at vi er der, ikke yter 100%?
                      Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:21 skrev Feite Frode:

> Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:05 skrev borkis:

>

> > Du er på vei inn i et vepsebol av meninger om supporter/tibunekultur. Jeg gidder ikke si noe annet enn at hvis du står på F/G så står du på lokomotivfeltet i Cola, og da skal man liksom synge... Og når vi ligger under er det vel viktigere enn noen gang å vise spillerne at vi er der?

>

> Hvis du leste innlegget skikkelig så du vel at han ikke sto på felt F/G, men derimot på H?

ja, leste det, men han skriver jo om evighetssangene på 0-1 og at han er negativ til disse på F/G... Jeg forsøkte meg enkelt og greit på en forklaring om hvorfor vi faktisk synger mer eller mindre hele tida. kanskje dårlig formulert av meg, andre har fått fram mitt poeng senere i tråden.
                        tussen takk, søren

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:57 skrev Ogni M:

> Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:54 skrev Trampe:

>

> > Se her kommer det ja. Dere trengte bare noen timer til å våkne på etter en tøff 17. mai-feiring http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

> >

> > Det finnes forskjellige typer supportere, og det er noe alle er nødt til å respektere. Jeg er ikke typen som står og hopper og spretter, men jeg velger å støtte mitt lag på en annen måte. Disse holdningene og meningene jeg kommer med her kommer ikke til syne under kamp likevel, så hvorfor skal jeg sette meg i VG Øvre når jeg i mine øyne er en like god supporter som resten av gjengen? Er man først enn fullgod Enga-supporter når man har fått stilt diagnosen ADHD?

> >

> > Det er kult å hoppe opp og ned når vi scorer, det er kult å hoppe opp og ned når vi danser jenka. Utenom dette synes jeg det blir litt teit, men det kan godt være fordi jeg ikke er engasjert nok i manges øyne. Så javel, jeg er mer engasjert i det som skjer utpå banen enn å sprette opp og ned for å bli sett og hørt. Det virker nemlig som om det er mange som befinner seg i Cola nettopp av denne grunnen. Fotballforståelsen er det verre med...

>

> _________________________________

>

> Ser du ikke den logiske bristen i det du skriver?

> Du påpeker at alle må få lov til å støtte laget slik de vil (noe jeg forresten er enig i) og krever respekt for ditt eget adferd. Samtidig kritiserer du dem som støtter laget på en annen måte enn du selv ønsker.

> Lenge leve dobbeltmoralen.

Jeg kritiserer måten Klanen har blitt på, om at det hele tiden frontes at det er plass til alle og slike ting, mens dette innlegget og tilhørende kommentarer virkelig beviser at det virkelig ikke er slik. Klanen er blitt slik at hvis du ikke synger og hvis du ikke hopper så kan du ha deg til helvete vekk, gjerne til VG Øvre, men helst ut av hele forbanna stadion. Da er du nemlig ikke verdt en dritt som Enga-supporter. Er det virkelig sånn det skal være i et fellesskap?
                          Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:43 skrev Trampe:

> Sånn er jeg, og ingen skal få rakke ned på meg på grunn av det.

Hvorfor rakker du da ned på de som forsøker å få Vålerenga til å yte bedre gjennom tribuneliv?

Til din opplysning: For noen år sida i en semifinalekamp i hockey, lå Vålerenga under 4-0 for Frisk etter 2 perioder og stemninga på tribunen hadde vært rimelig laber. Det gikk en faen i oss og rundt tredve stykker av oss avtalte at nå skulle vi synge bedre i siste periode uansett hvordan kampen gikk. Da pucken blei droppa for første gang i andre periode, starta Klanen "Øl og vold - skamslåtte bønder". Det blei et sinnsykt trykk inne på Jordal og sangen blei en evighetssang uten sidestykke. Vi holdt sangen gående i 19 minutter og 54 sekunders effektivt spill og tro ikke vi holdt kjeft mens det var opphold i spillet. 6 sekunder før slutt putta Vålerenga 5-4, da gikk vi over til Sha-la-la.

Dette står som beviset på at tribunetrykket har effekt på spillernes prestasjoner. Og det er når laget har motgang, det er viktig å støtte mest.

> Magnus: Du mener det ikke er Unge Enga som har styringa i Cola? Det er gutta på felt F som styrer hele opplegget i Cola, ferdig med saken.

Du mener altså at alle på felt F er Unge Enga? God bedring!

> Dette er så typisk nordmenn. Med en gang man får litt kritikk så er det rett i forsvarsposisjon. Kritikk er noe som ikke tåles, spesielt ikke i Klanen.

Når angrepet ditt er retta på bidraget til noen av de største bidragsyterne i Klanen, da er det så stort skivebom at du må tåle at folk forteller deg sannheten. Å kritisere Klanen for å synge og skape stemning er å ta en Gunn Margit Andreasen. Det hjelper lite å plaffe løs når du skyter på feil skive...
                            in Absinthia

Comment

Hvorfor skal vi gi dine holdniger respekt, når du i noen linjer viser null respekt for folk som har litt annen mentalitet enn deg?
                              "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Nei, men hvis det er slitsomt for deg at noen som står to felt unna synger og hopper, da bør du kanskje flytte deg litt lenger vekk? Cola Øvre er en supportertribune, og da må vel minimumskravet for å kunne være der i alle fall være at man ikke klager over at andre viser aktiv støtte? Om dette plager deg veldig, så finn en annen tribune. Det betyr ikke at du er mindre verdt som menneske eller blabla, det betyr bare at du er på feil sted.

Når du går inn på et debattforum for en supporterklubb og hakker på de som faktisk utøver supporterkultur, så må du faktisk regne med at folk svarer med samme mynt.

Jeg blir ellers litt matt over at dette i det hele tatt er et diskusjonstema, etter så mange runder med informasjon om hvilke tribuner og felter som er for hvilke typer supportere/tilskuere. Virker som om enkelte ikke VIL forstå, for det er da såpass enkelt at folk neppe kan være for dumme til å forstå?

Comment

Working...
                                X