Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er egentlig greia med Klanen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hva er egentlig greia med Klanen?

Nei, men du bør finne deg den tribuna du passer inn på. Cola Øvre er tydeligvis ikke stedet for deg. Cola Øvre er heller ikke det eneste stedet du kan se Vålerenga fra. Ingen har bedt deg om å stikke fra stadion, så ikke vær en drama-queen.

Comment

Det er vel ganske klart at det er mange ulike folk med i Klanen, og blant Vålerenga-supportarar. Det mange her peiker på er at det er plass til mange måtar å vera supportar eller tilskodar på, men at ein må velja den plassen som passar best på stadion. Om du ikkje vil syngja heile tida eller hoppa opp og ned er det kanskje betre for deg å stå/sitja ein annan plass.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:53 skrev sidekick:

> Ja det kom jo fra rett person, ice http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Beklager, jeg burde skjønt at for noen her på forumet blir dette litt forvirrende, så la meg presisere: det å være inkluderende har sine grenser, f.eks. ifht bruk av vold som en del av supporterkulturen.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:00 skrev Trampe:

> Jeg kritiserer måten Klanen har blitt på, om at det hele tiden frontes at det er plass til alle og slike ting, mens dette innlegget og tilhørende kommentarer virkelig beviser at det virkelig ikke er slik. Klanen er blitt slik at hvis du ikke synger og hvis du ikke hopper så kan du ha deg til helvete vekk, gjerne til VG Øvre, men helst ut av hele forbanna stadion. Da er du nemlig ikke verdt en dritt som Enga-supporter. Er det virkelig sånn det skal være i et fellesskap?

Dette er overhodet ikke noe nytt, og jeg kan huske kjeften man kunne få på Bislett om man ikke tro til skikkelig på Store Stå.

Fortså nå det at også DU får rabatt på billetten din, en rettighet du i egenskap som Klansmedlem har en moralsk forpliktelse til å gjengjelde i form av støtte fra tribunen.

mvh

Ogni M

Comment

Kommer aldri til å forlate Cola uansett jeg http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Jeg stilte et spørsmål om hvordan greia var med Klanen, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar. Jeg stilte et spørsmål om hva greia var med Klanen, ikke noe mer. Javel, så var jeg krass i mine uttalelser, og jeg får på pukkelen for det. Ikke noe mer å forvente av folk som lever av å slenge dritt. Jeg kom med konstruktiv kritikk av Klanen som supportergruppe, men det går ikke. Jeg stilte spørsmål angående dette med hysjing når VB synger mot Miniklanen, men det er det ingen som ønsker å svare på. Kunne det tenkes at jeg lurte fordi jeg ønsker å vite om jeg skal synge eller ikke når dette pågår?

Og ja, jeg synes det er flott med forskjellig tribunementalitet. Likevel synes jeg hoppinga bør kuttes ut tidligere på enkelte sanger, da det er en minoritet som henger seg med på dette. Gutta bortpå felt F synes detta er dritfett, men de aller fleste synes det er kult i 30 sekunder før det dør ut. Dermed blir sangen og hoppinga gående på felt F, resten lar det ligge. Da kan man jo spørre seg om dette er måten å skape god stemning på, eller om dette er for å tilfredsstille enkeltes behov for å få ut litt energi. Det er bare å ta en titt på Cola når dette foregår, mange henger seg på i starten før det dabber av. Da kan man jo like gjerne slutte sangen, og heller begynne en ny. Isteden skal man bli sett stygt på fordi man ikke gidder å være med.
            Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:05 skrev Magnus:

> Det er vel ganske klart at det er mange ulike folk med i Klanen, og blant Vålerenga-supportarar. Det mange her peiker på er at det er plass til mange måtar å vera supportar eller tilskodar på, men at ein må velja den plassen som passar best på stadion. Om du ikkje vil syngja heile tida eller hoppa opp og ned er det kanskje betre for deg å stå/sitja ein annan plass.

Har valgt felt H jeg, et stykke borte fra felt F, men fortsatt et sted der jeg kan synge. Mener jeg har valgt en korrekt plass i forhold til mine preferanser. Det er folk her inne som henger seg opp i litt feil ting.
              Hater NFF

Comment

Sanggruppa har flere ganger nå vært ute på klanen.no og bedt folk slutte med hysjinga når Miniklanen roper mot Vestbredden. Grunnene er ganske klare: Miniklanen er mer enn tøffe nok til å lage trøkk uten spesialbehandling. Det er heller ikke noe mål at alle på tribunene skal høre hverandre til en hver tid, det viktige er om spillerne hører sang og rop.

For egen regning kan jeg tilføye at det er ganske absurd at man skal hysje på sine medsupportere.

"Greia" med Klanen? Greia med Klanen er å gi best mulig støtte til laget, visuelt og lydmessig, så ofte som mulig og så mye som mulig. Grunnen til at du får rabatt på billetten din er at en del andre folk gjør en jobb med å prøve å oppnå det. At du ikke orker å være med på alt er helt greit, men ikke klag på at andre er mer engasjerte enn deg. Å koble hopping sammen med manglende fotballkunnskaper er rimelig useriøst.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:09 skrev Ogni M:

> Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:00 skrev Trampe:

>

> > Jeg kritiserer måten Klanen har blitt på, om at det hele tiden frontes at det er plass til alle og slike ting, mens dette innlegget og tilhørende kommentarer virkelig beviser at det virkelig ikke er slik. Klanen er blitt slik at hvis du ikke synger og hvis du ikke hopper så kan du ha deg til helvete vekk, gjerne til VG Øvre, men helst ut av hele forbanna stadion. Da er du nemlig ikke verdt en dritt som Enga-supporter. Er det virkelig sånn det skal være i et fellesskap?

> _________________________

>

> Dette er overhodet ikke noe nytt, og jeg kan huske kjeften man kunne få på Bislett om man ikke tro til skikkelig på Store Stå.

> Fortså nå det at også DU får rabatt på billetten din, en rettighet du i egenskap som Klansmedlem har en moralsk forpliktelse til å gjengjelde i form av støtte fra tribunen.

>

>

Du fremstiller meg som jeg ikke støtter laget i det hele tatt. Tror du hadde blitt mektig overrasket over hvor mye jeg egentlig støtter Vålerenga IF. Jeg gjentar det gjerne igjen; det finnes flere måter å støtte klubben sin på. Jeg gjør litt av hvert, inkludert det å synge på tribunen. Det er hoppinga og ADHD-tendensene jeg reagerer på, i tillegg til at det i mange tilfeller blir sunget fire forskjellige sanger fra Klanen samtidig.
                  Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:17 skrev lille i:

> Sanggruppa har flere ganger nå vært ute på klanen.no og bedt folk slutte med hysjinga når Miniklanen roper mot Vestbredden. Grunnene er ganske klare: Miniklanen er mer enn tøffe nok til å lage trøkk uten spesialbehandling. Det er heller ikke noe mål at alle på tribunene skal høre hverandre til en hver tid, det viktige er om spillerne hører sang og rop.

>

> For egen regning kan jeg tilføye at det er ganske absurd at man skal hysje på sine medsupportere.

Helt enig i det siste du sier der. Synes det er helt på trynet at man skal hysje på sine medsupportere, og da er det (selvfølgelig) noen som protesterer ved å synge enda høyere. Selv holder jeg kjeft når VB og Miniklanen synger mot hverandre, men det er fordi jeg synes det er artig å høre på. Jeg hysjer aldri, og jeg skulle ønske det ble borte for godt. Det høres nemlig også ute på banen...
                    Hater NFF

Comment

Å få så mange tusen, som dessuten er spredd over to tribuner til å synge samme sang, er rimelig umulig, og det har man tatt konsekvensen av. At man har droppa den målsetninga i år er en god ting.

Jeg synes at det ser ut som om man i år er flinkere til å kommunisere innad på F/G, så man samles om en sang av gangen. At noen velger å starte en sang når det er stille, ser jeg bare positivt på, så lenge de veit hvordan sangene bør startes (og de ikke er så drita at de ikke veit helt hvordan sangen går...). At det i kortere perioder er flere sanger som går samtidig er heller ikke Jordas undergang.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:22 skrev Magnus:

> Og til dette med Miniklanen: eg ser verkeleg ikkje problemet med at folk i Colasvingen syng medan dei og Bredden ropar til kvarandre. Om det er så viktig å høyra kva andre vålerengasupportarar syng får ein stilla seg ein annan plass.

--------------------

Så vi MÅ synge i Cola absolutt hele tida, eller?

Mot Sandefjord skjedde dette med Mini-Klanen/Vestbredden og hysjinga EN gang. Wot Big Deal å holde kjeft i Cola den ene gangen - korkje eg ser verkeleg det problemet??

Jeg synger bedre når andre av supporterne våre ikke synger på andre sanger, derfor hysjinga - for å støtte/slippe til andre supportere som støtter laget vårt. Ikke først og fremst for å HØRE dem.

Ok, det kræsjer noen ganger med sanger Vestbredden/Cola, men det går stort sett greit- det går seg til etter litt rot. Men mht. Mini-Klanen (unga våre og framtida på tribunen), så syns jeg det er verdt å holde kjeft en (eller to-tre) gang per kamp for å la dem få den oppmuntringa det er å lede synginga. (de synger jo faktisk bra!!) Dette kan føre til enda mere vekst blant de minste supporterne.

Comment

Bare for å få det på det rene: Jeg synes det er flott at de gutta på felt F (hvem de nå enn er) starter sanger, men da bør det være DERES jobb, ingen andres. På onsdag ble jeg stående midt mellom forsangere på F og noen på I som også ville være med. Resultat? To forskjellige sanger som ble sunget omtrent på samme sted. Resultat for min egen del? Jeg ble stående stille, jeg visste ikke hvilken sang jeg skulle henge meg på, dessuten ble jeg oppgitt over at enkelte skal starte en sang når de hører det er en sang som allerede går. Sier ikke at det er jordas undergang, sier at det er jævlig irriterende.
                          Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:23 skrev lille i:

>

>

> Jeg synes at det ser ut som om man i år er flinkere til å kommunisere innad på F/G, så man samles om en sang av gangen. At noen velger å starte en sang når det er stille, ser jeg bare positivt på, så lenge de veit hvordan sangene bør startes (og de ikke er så drita at de ikke veit helt hvordan sangen går...). At det i kortere perioder er flere sanger som går samtidig er heller ikke Jordas undergang.

>

>

Nei, selvfølgelig ikke. Men Cola er ikke såååå stor tribune, så jo oftere man klarer å enes litt jo bedre trøkk vil det bli fra hele tribunen. Her har vi, omtrent som laget, en del å gå på. Kred til de som starter sanger - uansett hvilke klær de går i - men det blir enda bedre om de er sånn omtrent enige seg imellom.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 14:54 skrev Trampe:

Så javel, jeg er mer engasjert i det som skjer utpå banen enn å sprette opp og ned for å bli sett og hørt. Det virker nemlig som om det er mange som befinner seg i Cola nettopp av denne grunnen.

------

Selvfølgelig er vi der for å bli sett og hørt. Hvis ikke hadde vel alle holdt kjeft - deg inkludert?

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:24 skrev san Paolo:

Mini-Klanen (unga våre og framtida på tribunen), så syns jeg det er verdt å holde kjeft en (eller to-tre) gang per kamp for å la dem få den oppmuntringa det er å lede synginga. (de synger jo faktisk bra!!) Dette kan føre til enda mere vekst blant de minste supporterne.

>

>

Enig. Jeg synes mini godt kan "eie" stadion i de 30 sekundene dette skjer. Det er ekstra stort for de, og ved å gi de "scenen" alene noen sekunder så vokser de et par cm for hver kamp. Tro meg.

Men det offisielle rådet fra Klanen er visst at vi skal drite i hva mini foretar seg. Greit, da blir det vel slik, men jeg synes det er feil. Jeg hysjet før, men har gitt opp, det blir bare teit når halve Cola hysjer og halve cola kjører full pine.

Btw: det er ikke snakk om å komme på stadion med holdningen at det "det viktigste er å høre på de andre", vi snakker om et fenomen som dukker opp kanskje en gang pr kamp, og som varer i 30 sek el.l. Tro det eller ei, men vi bryter ikke sammen som supportergruppe ved å holde kjeft i 30 sek.

Men som sagt, det er visst offisielt at vi skal drite i hva mini foretar seg, så det forholder jeg meg til.

Comment

Working...
                                X