Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er egentlig greia med Klanen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hva er egentlig greia med Klanen?

Kan i alle fall ikke klage mer på samholdet, Trampe. I denne saken står alle samla mot deg http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Vi "driter" ikke i hva Miniklanen foretar seg. Vi bare behandler dem på samme måte som alle andre.

Comment

Miniklanen er topp de.. Men vi må jo huske at de skal behandles som alle andre..

Men, husk at det er sånn ca 5 minutter de får av en kamp til å synge... La de beholde den gleden... =)

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 16:20 skrev lille i:

> Vi "driter" ikke i hva Miniklanen foretar seg. Vi bare behandler dem på samme måte som alle andre.

Det er totalt misforstått, lille i, det er ikke automatisk slik at barn bør behandles "som alle andre". I tilfellet mini-klanen får de en bedre opplevelse av å være på kamp om de får rule stadion i 30 sekunder alene. Hvis Cola kjører full pine samtidig så funker bredden-mini ropingen dårligere. Men store-klanen har bestemt at en liten generalpause i Cola ville være å sy puter under arma på småtassene, og det kan vi jo ikke ha. Så da må 200 smårollinger med pipestemmer finne seg i å konkurrere om oppmerksomheten med 10 000 hårete mannfolk i 90 minutter, ikke ikke bare 89 og et halvt minutt. Noen har tydeligvis tenkt nøye igjennom dette og kommet med et "direktiv" om saken, det er i og for seg i orden, men jeg mener altså det er en dårlig løsning.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:50 skrev FrankO:

> Kan i alle fall ikke klage mer på samholdet, Trampe. I denne saken står alle samla mot deg http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Jøss, har du klart å få samtlige av Klanens medlemmer mot meg? Gratulerer! Godt jobba!
            Hater NFF

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 21:50 skrev Trampe:

> Sitat: Den fre, 18 mai 2007 15:50 skrev FrankO:

>

> > Kan i alle fall ikke klage mer på samholdet, Trampe. I denne saken står alle samla mot deg http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

>

> Jøss, har du klart å få samtlige av Klanens medlemmer mot meg? Gratulerer! Godt jobba!

du hvertfall klart og få de fleste her inne imot deg, helt på egenhånd
              You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Miniklanen som en supporter gruppe greier å stå på egne bein. At samtlige på stadion skal holde kjeft ser jeg på som disrespekt ovenfor Miniklanen som supportergruppe. Vi er der for å støtte laget, alltid, uansett om bredden,mini eller borte supporterne synger.

Det at de fine starter samtlige sanger er bare piss, jeg står midt i kjernen av forsangere og 90% av sangene blir starter av dem. At det blir litt spontanitet og at andre starter sanger på en bra måte ser jeg ingen problemer med.

Cola tribunen er et sanglokmotiv, vi skal støtte laget uansett om vi vinner eler taper. Skal vi slutte å støtte laget fordi vi ligger under? Se på cl finalen i fjor, the kop sang for full hals når lagene gikk av banen og Liverpool lå under 3-0. Når det hjelper å støtte laget holder jeg aldri kjeft, det burde heller ingen som har plass på cola øvre. Isåfall burde man finne seg en annen plass slik at andre kan ta over og gjøre en bedre jobb.

Comment

Personlig foretrekker jeg å holde kjeft i den korte perioden Vestbredden og miniklanen synger mot hverandre. Synes rett og slett det er det mest allrighte å gjøre den korte tiden det varer. Hysjer ikke på noen, men for egen del avstår jeg altså fra synging. Argumenter om at barn ikke skal forskjellsbehandles fra voksne, samt mange andre innspill her synes jeg rett og slett blir litt søkt. Man behandler vel ikke barn og voksne likt? I så fall hvor "rettferdig" er det? Har en følelse av at det betyr mye mer for dem og bli "hørt" i 30 sekunder av kampen enn det koster meg å hvile stemmebåndene den korte perioden.

En mulig løsning for å inkludere alle, kunne selvsagt vært å sunget i trekant en gang i blant i stedet, slik at alle får blitt med. Skulle være relativt greit å få til det skulle jeg tro?
                  Seriemester 2005

Comment

Har sagt at jeg bidrar med både synging og hopping, så hva problemet ditt er veit jeg ikke. Enten så kan du argumentere saklig og voksent eller så kan du like gjerne holde deg unna debatten. Kom gjerne med konstruktive aspekter, så kan vi diskutere på et litt mer voksent plan.
                    Hater NFF

Comment

Sitat: Den lør, 19 mai 2007 16:42 skrev Trampe:

> Har sagt at jeg bidrar med både synging og hopping, så hva problemet ditt er veit jeg ikke. Enten så kan du argumentere saklig og voksent eller så kan du like gjerne holde deg unna debatten. Kom gjerne med konstruktive aspekter, så kan vi diskutere på et litt mer voksent plan.

Nå har jeg altså moret/pint meg gjennom denne laaaange trådens alle innlegg..og jeg kan ikke akkurat si jeg er imponert... Jeg må tydeligvis passe meg for å si noe feil her, for til å være en person som mener INGEN i klanen eier evne til å ta imot kritikk, så er du jammen rask til glefse mot de som måtte kritiserer deg..

Nå har sikkert ikke jeg vært med i like mange år som det du tydeligvis har, skal man tolke ditt utsagn om at "klanen er ikke som den engang var" rett. Men jeg har sett nok til å kunne si meg uenig med deg.. Jeg synes Klanen er en fantastisk gjeng. Selvsagt kan ikke alle være venner og vel forlikte, men siden du er inne på det at vi skal respektere dine metoder og synspunkter, så syns jeg det er merkelig at du kan slenge ut av deg så mye dritt om "de andres" måter å støtte laget på. Du sier du gir konstruktiv kritikk til de som hopper og spretter på midten av cola øvre, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være konstruktivt å kalle noen for ADHD- idioter. Om det ikke var dine eksakte ord så må du beklage så myyyye, for det er jo på ingen måte meningen å være uvitende og dum.. Konstruktiv kritikk tror jeg det kalles..

Men som konklusjon da: ikke vær så rask med å anklage andre for ikke å tåle kritikk før du faktisk tåler kritikk sjøl. Så skal du nok se at alt går så mye bedre.

Og ja, jeg må nok si meg enig med "lille i" og flere ang vurdering av plassbytte hvis disse hoppende ADHD- sjefene blir for plagsomme eller idiotiske for deg..

Og er det noen tid i kampen hvor laget trenger støtte, så er det når det går trått (selvsagt fortsatt uten å kritisere dine måter å gjøre ting på....)
                      - Such is life -

Comment

Det er faktisk dritfett at Miniklanen synger og svarer. Må huske på at det er neste generasjon vi lærer opp, og de skal jo ha det moro på match. Tror ikke det er mange som er uenige i det. Mot Sandefjord starta unga "For en gjeng med bønder", og det er lixom ikke mye som er mer ydmykende for godt voksne bortesupportere enn å bli sunget ut av åtteåringer.

Så svarer Vestbredden. Helt alfa. Ydmykelsen blir større. Neste runde holder Vestbredden kjeft, og Cola svarer. Hele stadion er med. Voksne karer i SF-drakt kjenner pisset i strie strømmer nedover låra.

På ingen måte full støtte til Trampe, men han har noen poenger. Det fins korn i skiten.

Comment

Sitat: Den fre, 18 mai 2007 13:45 skrev Trampe:

> Jeg står på felt H, et godt stykke unna der de største idiotene i Klanen står og hopper iført sine dyre merkeklær, og jeg merker for hver match at jeg blir mer og mer irritert på disse menneskene.

Jeg står også på Felt H, men føler ikke for å kalle andre felt for "idioter", "keger" eller andre ting av den grunn.

At felt F/G starter sanger og fungerer som lokomotiv er, etter hva jeg fikk med meg av debatten før sesongen, et av premissene for felt F/G. Disse to feltene er meg bekjent definert som "forsanger"-felt.

I den grad det er noe problem på Cola må det eventuelt være de som forsøker å starte sanger over mot "I".

Jeg kan vanskelig forstå at dette er F/G sin skyld.

> En annen ting jeg har lagt merke til: Når Vestbredden og Miniklanen synger mot hverandre, skal man i Cola holde kjeft eller skal man synge for seg sjøl? Noen hysjer, andre hever stemmen enda mer fordi det skal synges mer enn noen gang. Man skal faen ikke bli kommandert til å holde kjeft, til det er vi for store individualister med et litt for stort ego!

Jeg er åpenbart enig med deg i første setning her, men faktisk har klanen avklart dette ved å si at det ikke skal hysjes når MiniKlanen synger. Intil videre er dette noe jeg forholder meg til.

Når du sier vi er blitt for store individualister med for stort ego blir du veldig generaliserende. Du burte brukt "jeg" fremfor å trekke alle andre også med i dragsuget.

> Noen ganger er jeg flau over å være på match når jeg hører kommentarene som flyr, når jeg hører hvilke sanger som blir sunget (Vi skal knulle deres horer, kjøre anal på en hest etc) eller når jeg ser 25 speeda idioter som står og hopper borte på felt F. Det er mulig de sjøl føler de bidrar til fellesskapet på en god måte, men jeg er uenig.

Her er jeg enig. For å sikre at alle bidrar til fellesskapet på en god måte bør Klanen kjøre spørreundersøkelse hvor noen av spørsmålene kan være:

- Hvilke sanger vil du synge på

- Hvilke sanger vil du IKKE synge på

- Kan du ut ifra disse overvåkingsbildene krysse av de du mener ikke bidrar til fellesskapet på en god måte

- Liker du anal

- Har du så gode kunnskaper om rusmidler at du kan se på 25 meter hold, med 3000 mennesker som hinder, se om en person er på speed eller nykter

> Jeg ønsker å være meg sjøl når jeg er på fotballmatch, jeg gidder ikke å synge sanger som i mine hører er så barnslig og på et slikt lavnivå at jeg blir kvalm.

Jeg ønsker også å være meg selv når jeg er på match. Eller mer preist, jeg ønkser å dyrke sider med meg selv jeg ikke kan til daglig hvor jeg er i et arbeidsmiljø med veldig formell språkbruk etc.

På match vil jeg kose med mine barnslige, pubertale og kvalmende sider. Skal jeg slutte å være meg selv`slik at du kan være deg selv? Eller skal vi være oss selv sammen?

> La meg trekke paralleller til Spania, og spesielt til Barcelona: På Nou Camp, som tar 98.000 tilskuere, skulle man tro at lydnivået er helt enormt. Ja, det er riktig det, men det er kun nok Barcelona underholder. Det katalanske publikum går ikke på stadion for å synge seg hese uansett kamputfall, men de synger seg hese om laget deres spiller fotball etter alle kunstens regler.

Jeg er ikke Katalaner. Jeg er en stusselig fyr fra Grorud.

For meg er en fotballkamp mer enn nydelige innlegg og frekke løp. Det dreier seg vel så mye om god stemning på tribunen. Selv om det halter litt på banen kan en god stemning på tribunen ha gitt meg en god fotballopplevelse totalt sett.

Sorry.

> Dette er bare noen tanker om den supporterklubben jeg er medlem av. Det blir vel som å banne i kjerka, men etter mitt syn har Klanen mye å jobbe med om vi skal opp på det nivået vi en gang var.

Å dele sine tanker med andre kan være godt for en selv og det er alltid bra for fellesskapet. Det som ikke alltid er bra er måten en gjør det på.

Når det er sagt føler jeg at mye er blitt bedre i år (foreløpig) enn det var i fjor.
                          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                          Glemmer passordet mitt...

Comment

Ser det er mye av min ironi og sarkasme som har gått en del debattanter hus forbi, og det er ikke meningen.

- Jeg beklager at jeg kalte forsangerne og hoppefolket på felt F/G for idioter og kege

- Jeg beklager at mitt utsagn om individualister med for stort ego ble tolket feil

- Jeg beklager at jeg antydet at samtlige på felt F og G går på speed, jeg kan ikke nok om narkotika til å si helt sikkert om dette er sant

- Jeg beklager at jeg ikke liker anal

- Jeg beklager at jeg vil være meg sjøl, og at enkelte av tingene som gjøres på tribunen ikke står i stil til mine preferanser. Jeg beklager også at jeg fremmet dette, da det får meg til å fremstå som en dårlig supporter

- Jeg beklager at jeg forventer mer av gutta på banen, som jeg faktisk betaler for å gå og se, enn av meg sjøl på tribunen

- Jeg beklager at jeg delte mine tanker
                            Hater NFF

Comment

Stakkars Trampe. Drikk litt kakao og tenk på noko fint, så går det over etter kvart.

Comment

Hvis alle som har deltatt i denne tråden her kan legge godviljen til og se hva Trampe prøver å si, så er i alle fall jeg av den oppfatning at han har en del poenger (bl.a ang. sanger som dras for lenge)

Håper Trampes forsøk på konstruktiv kritikk ikke blir unngått av andre i fremtiden, da det nesten blir lynsjestemning fra enkelte.

Jeg oppfatter Trampe som krass enkelte ganger, noe som er med på å virke mot hans hensikt med dette innlegget(og det er synd). I bunn og grunn så tar han opp en del gode problemstillinger.

E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Working...
                                X