Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er egentlig greia med Klanen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hva er egentlig greia med Klanen?

er jo så utrolig artig å lese om alt detta som blir tatt opp her..

nesten sånn at jeg får latterkrampe med tårer.

hva er vitsen med supportere på tribunen?

i hovedsak for å lage liv, med sang, rop og "dans"

støtte til den klubben man elsker,i medgang som motgang.

hvordan hadde fotballen vært uten supportere?

hadde blitt som en del av den engelske supporterkultur'n som herjer i mange lag.. jævli kjedelig..

om vi på f/g står å hopper, betyr ikke at vi går på speed eller har adhd. mange av oss elsker den type supporterkultur, det må du faktisk bare akseptere.

om navnet casual, så syns jeg du skal vite en ting. casual er ikke ensbetydene for bråk, sjøl om mange tror det. casual betyr vanlig. at de har fått det navnet er vel fordi mange syntes hooligan var ett upassende navn. denna gjengen du refererer til er faktisk en gjeng som vi trenger på tribunen. de er alltid fulle av liv, noe som blei plutselig borte en periode hos resten av klanen.

hysjing på egne supportere er bare helt utrolig håpløst, man er på stadion for å lage liv, ikke for å se ut som en gjeng kuer(truste menn og kvinner) som kun står på ett sted å spiser gress(pølser og popcorn).

hva som angår vestbredden og mini-klanen er noe dem har fått til, har du lyst til å være en del av det, så steller du deg på bredden, da slipper du det problemet med til tider upassende sanger og rop, fordi du vil høre mini-klanen og bredden synge mot hverandre.

for meg så føler jeg at du er veldig for den moderne fotballen, der man kun sitter, klapper litt og synger sjelden. er du av den typen så er hafslund eller øvre vg plassen for deg, for jeg kommer ikke til å hoppe, synge eller skrike mindre av detta, tvert i mot..

du kan tolke detta innlegget på din måte herr trampe, men når du fyrer oppunder en gjeng som mer eller mindre er som ultras, da må du jaggu tåle å få igjen.

respekter din sidemann/kvinne, en motekropp eller en ultras, for glem aldri, vi er alle fra vål'enga.
    Lillebror
    Året rundt med Vål'enga
    OSLO BAJAS

Comment

Mye rart i denne tråden, men at man ikke kan holde kjeft så folk hører Miniklanen VS Vestbredden blir for teit. Men hysjing burde ikke være nødvendig. Folk i Cola som ikke unner Miniklanen sine fire minutter i lyset i løpet av en kamp, men tenker "ingen skal faen meg få nekte meg å synge til enhver tid" bør få sjekket sin sosiale intelligens hos en psykolog. Makan til egoisme og selvhevdelse skal du lete lenge etter. Dette er unger, for h...... Unn dem den utrolig fete opplevelsen det er å få lede stadion i sang to minutter i hver omgang.

Ellers virker det som om Trampe står på riktig sted ut fra sine preferanser, så kan vi ikke bare legge denne død? Noen liker å hoppe, andre ikke. En som synger, men ikke synger på alt passer jo utmerket på felt H. Litt uklokt å gå til angrep på folk som gjør det, men ingen grunn til å skjelle ut folk av den grunn. Practice what you preach; er det plass til alle syngende supportere i Cola? Ja! Da er det absolutt plass til sånne som Trampe også! Hadde det ikke vært for sånne som han hadde vi vært langt færre syngende supportere.
      Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Sitat: Den tir, 29 mai 2007 23:16 skrev murt:

> Ellers virker det som om Trampe står på riktig sted ut fra sine preferanser, så kan vi ikke bare legge denne død?

Jo, de fleste har gjort det, men hvorfor åpner du tråden igjen hvis du ønsker at den skal legges død?
        in Absinthia

Comment

Hvis du hadde lest i en annen tråd her, så står det at Miniklanen selv sier at det ikke betyr noe for dem om Cola synger eller ikke.

Raniets

-uten sosial intelligens, egoist og selvhevder

Comment

Sitat: Den ons, 30 mai 2007 07:58 skrev Hjesus:

> Sitat: Den tir, 29 mai 2007 23:16 skrev murt:

>

> > Ellers virker det som om Trampe står på riktig sted ut fra sine preferanser, så kan vi ikke bare legge denne død?

>

> Jo, de fleste har gjort det, men hvorfor åpner du tråden igjen hvis du ønsker at den skal legges død?

______

Var vel heller et forsøk på oppsummering. Så vidt jeg vet har jeg ikke adm.rettigheter og dermed ikke mulighet til å stenge eller åpne tråder.
            Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Må si meg litt enig med trådstarter.

Enkelte ganger har de såkalte iskoboys oppført seg dårlig i cola. De sloss, de hopper på setene.. og lager trommelyder?!

Husker ikke hvilken kamp det var, men for noen kamper siden så sloss de sånn at de lagde dominoeffekt nedover tribunen. Dulta borti alle, så stygt på oss når vi ba dem roe seg osv..

Greit at de er på stadion, men er de egentlig der for å se fotball? Jeg er i alle fall der for å se mitt kjære vålerenga spiller fotball! Om jeg ikke er med på å synge en sang eller to så får det være mitt problem. Jeg står i E feltet, og er sjeleglad for at jeg ikke kjøpte i F feltet i år. Og Trampe, det er ikke bare en starter i midtre cola. Alle starter egne sanger. Isko synger bare om puling, dop, øl, slossing osv. I fjor var det en sann glede å ankomme stadion den dagen de hadde blitt flytta på ut til sidene. Herlig!

Misforstå meg riktig. Jeg synger, og jeg synger meg hes. Men fra neste år vurderer jeg å flytte meg til bredden. Håper jeg slipper unna tullingene der! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_mad.gif
              VAR, nei takk!

Comment

. Men fra neste år vurderer jeg å flytte meg til bredden. Håper jeg slipper unna tullingene der! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_mad.gif

Vi står sammen og kjemper og vinner tilslutt!

holdt på å si, ja, flytt gjerne til bredden, ønsker deg helst på vg øvre, eller kanskje tilogmed på vgnedre, men det siser jeg ikke, for i vålenga er det plass til alle. tulling,narkoman,bor på gata,sitter å tigger penger dagen lang,homofil,mørk eller lys, jeg vil gjerne ha deg på tribunen ved min side, hvis du "gjør jobben" på tribunen for vårt kjære vålenga!

tråden kanskje moden for å låses, bunnen er vel ikke lenger ned enn det forrige innlegget? (bare en mening/forespørsel)

Enga Yngre

[url]www.iskoboys.com[/url]

Comment

Sitat: Den lør, 02 juni 2007 02:31 skrev wanderer:

> Må si meg litt enig med trådstarter.

> Enkelte ganger har de såkalte iskoboys oppført seg dårlig i cola. De sloss, de hopper på setene.. og lager trommelyder?!

Sloss? Herregud, hva er det for en ting å komme med? Ingen Iskoboys som sloss i kolasvingen. Er heller ikke vi som hopper på setene. Ta deg en bolle.

At det synges om puling, dop og vold er vel ikke bare bulkegjengens skyld. Har jo blitt gjort på Vål'engas matcher de siste 20 årene, men hvis noen pent kledde guttemenn og herremenn gjør det, da blir det baluba, forstå det den som kan..
                  Jeg vil helst være pakk.

Comment

Helt korrekt, det er ikke bare en forsanger i Cola, det er flere. Og samtlige av dem er vel truandes til å starte sanger som inneholder referanser til fyll, sex eller vold. (Øl og vold?). Dette er en voksentribune...

Comment

Sitat: Den lør, 02 juni 2007 08:54 skrev lille i:

> Helt korrekt, det er ikke bare en forsanger i Cola, det er flere. Og samtlige av dem er vel truandes til å starte sanger som inneholder referanser til fyll, sex eller vold. (Øl og vold?). Dette er en voksentribune...

Ja, fysj - tenk om barna skulle høre noen stygge ord...
                      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Tullingene var vel et alt for sterkt ord.

Men akkurat under den kampen gikk det over stokk og stein.

Jeg er stolt av å være med i klanen. Jeg elsker kulturen, jeg elsker laget og fansen. Så misforstå meg riktig.

Jeg har vært i Cola i noen år nå, og den forandrer seg hvert år.

Det skal den vel også gjøre, men syns vi burde ha plass til oss som er på kampen for å synge og faktisk se på kampen også. Ikke bare de som er der for å synge og se andre veien i stedet.

Greit nok at det er en voksentribune, men er synging om puling, dop, fyll osv.. er det egentlig voksent? http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Men hvorfor skal vi lage forskjellige grupperinger? Kan vi ikke være en gjeng med supportere som synger sammen? Som oppfører seg mot medmennesker osv..?

Det er noe som heter..:

"En skal være mot andre, som man vil at andre skal være mot deg".
                        VAR, nei takk!

Comment

Nå er det vel først og fremst de som tar avstand fra sanger om øl, vold og puling som melder seg ut av fellesskapet her. Dette er det en lang tradisjon for, som stammer tilbake fra da BALL-gensere var mer utbredt enn Burberry-hatter på tribunene.

Jeg har stått på felt F i hele år, og ikke fått med meg noen episoder der som har gått over streken. Litt dytting og ramling må man faktisk leve med hvis man vil stå der. Noe annet er selvfølgelig om folk går løs på andre med vilje (uten grunn). Hvis det har skjedd har det gått meg hus forbi.

Comment

Vel.. bare for å svare på det...

Dette skjedde i pausen i kampen.

Disse folka sto hverken på felt F eller felt E. De sto i midtgangen. Både politiet og de som har ansvar for felt E og F forsøkte å få dem bort derifra, uten hell. De begynte å lekesloss i pausen, hvor de lagde en dominoeffekt nedover tribuna. Unger, voksne, folk med pølse i hånda, drikke i hånda, osv osv. blei dulta nedover. Jeg falt ned til neste felt. Var flere som reagerte og spurte om dem kunne roe seg, men de svarte bare med et stygt blikk og fingern! Sånne folk kan man få billig av meg. Jeg gjentar... Man må da greie å oppføre seg mot andre!
                            VAR, nei takk!

Comment

Sitat: Den man, 04 juni 2007 00:35 skrev wanderer:

> Vel.. bare for å svare på det...

> Dette skjedde i pausen i kampen.

> Disse folka sto hverken på felt F eller felt E. De sto i midtgangen. Både politiet og de som har ansvar for felt E og F forsøkte å få dem bort derifra, uten hell. De begynte å lekesloss i pausen, hvor de lagde en dominoeffekt nedover tribuna. Unger, voksne, folk med pølse i hånda, drikke i hånda, osv osv. blei dulta nedover. Jeg falt ned til neste felt. Var flere som reagerte og spurte om dem kunne roe seg, men de svarte bare med et stygt blikk og fingern! Sånne folk kan man få billig av meg. Jeg gjentar... Man må da greie å oppføre seg mot andre!

Javel? Hvilken kamp var det?

Sitter du og finner opp ting eller noe?
                              You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Dette har vel vært diskutert her før tror jeg. Det var den første hjemmekampen, der vaktene slapp inn masse folk på feil sted, og det dermed ikke var plass til folk som hadde sesongkort på felt F/G. Det var også en del folk som ikke slapp opp i Øvre i det hele tatt, selv om de hadde kort der. Ganske mange som skulle inn på F/G ble stående i trappa.

Comment

Working...
                                X