Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kampen for naturgress

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Arnehgr View Post
    Merkelig, så langt jeg har forstått av diskusjonen om tomt på Valle til kr 1 så argumenterer VIF med at stadion skal kunne brukes allment som av skoler etc. Dette blir jo umulig med naturgress. Dermed så forsvinner et av argumentene for billig tomt i grus, hvis det ikke blir kunstgress. Er det bedre å stå på krava om naturgress, og dermed stå i fare for å ikke få tomt til nytt stadion! Nei mener jeg.

Dette her virker også litt merkelig for meg... Skal masse skoleklasser surre rundt inne på et så stort anlegg (jada, skjønner at banen kan splittes i mange deler o.l). Men jeg mener at et bedre alternativ er å ha en del baner i gangavstand fra stadion som offentligheten kan benytte seg av. Jeg synes bare det virker så rart at mange unge skal virre rundt uttpå der. Men, meg om det.

Når det gjelder kunstgress / naturgress så er jeg enig med det som blir innvendt her, at så lenge løsningen blir den at gresset skal brukes nesten hele tiden, så skjønner jeg at kunstgress strengt talt blir den eneste løsningen som holder mål.

Jeg personlig er mest for naturgress. Jeg har selv spilt på begge deler og det er ingen tvil om at naturgress føles som det mest naturlige. man merker faktisk ganske godt forskjell på hvordan ballen reagerer på underlaget. Dette er nok også varierende fra person til person. Men jeg, som spiller, var aldri i tvil om at naturgress gav den beste spillopplevelsen.

Lasse
    -Som er for naturgress men skjønner argumentasjonen for kunstgress
    There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

Sjansen for at Vålerenga noensinne kommer til å spille en naturgresskamp på Valle er etter mitt skjønn mikroskopisk. Ser definitivt fordelene av naturgress, men fordelene av kunstgress er desverre ekstremt mye større.....
      Seriemester 2005

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
        Jeg er ikke så verdensvant stakkar, så er det noen som vet om noen land bortsett fra Norge som bruker kunstgress og hvor det spilles internasjonale kamper?
        Russland...

Comment

Originally posted by Reflektor View Post
          Sjansen for at Vålerenga noensinne kommer til å spille en naturgresskamp på Valle er etter mitt skjønn mikroskopisk. Ser definitivt fordelene av naturgress, men fordelene av kunstgress er desverre ekstremt mye større.....
          Sjangsen for at vålerenga i det hele tatt får spille på valle er mikroskopisk/10

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
            Sjangsen for at vålerenga i det hele tatt får spille på valle er mikroskopisk/10
            Hva baserer du dette på?
            Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Sikkert politikernes konstante brudd på sine "løfter og ord"..

Comment

Hvis vi går for naturgress må de gjøre det skikkelig, ikke no Sør Arena drit. Hvor ofte har vi vel ikke sett baner i tippeligaen som ser ut som ett rally-bane.. Da er det bedre med kunstgress.

En annen side er jo også at de aller fleste unge som spiller fotball, trener som oftest på kunstgress. Om 15 år er vel nesten alle vokst opp med kunstgress, og da vil det jo være naturlig å bruke det på stadion å.

Comment

Originally posted by enga-romerike View Post
                  Sikkert politikernes konstante brudd på sine "løfter og ord"..
                  Det har ikke kommet noen signaler på dette fra politisk hold så langt? Frp har jo kommet med en redgjørelse som jeg tolker som at de står for sine løfter fra valgkampen. Dermed skulle det normalt være vanskelig for Høyre å stoppe dette. Jeg er enig i at man ikke skal ta noe for gitt. Politikerne må følges opp. Føler de et sterkt nok press så våger de ikke å løpe fra sine løfter.
                  Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

"Dårlig bane, dårlig spill
                    Dermed vant Vålerenga sin første treningskamp mot tippeligamotstand denne vinteren, men det var ingen stor forestilling fra noen av lagene.

Det må en spansk gressmatte ta sin del av skylden for. Banen var nemlig på nivå med hva man finner nedover i norske divisjoner tidlig på vårparten: Ujevn."

http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/28/528322.html

Dere må innrømme at det hadde hvert digg med jevne, rettferdige baneforhold gjennom en hel sesong??

Som sagt, naturgress er "best", men det krever at styre skjønner hvor mye tid og penger det vil koste, og at de er villige til å gjøre det. Ikke noen billig-løsning.

Comment

FIFA PÅ BEFARING I NORGE
                      Vil lære om kunstgress på toppnivå
                      FIFA er nysgjerrig på bruk av kunstgressbane i toppfotballen og besøkte nylig ODD Grenland og Ålesunds FK

http://www.fotball.no/t2.aspx?p=5183...2059&cat=51834
                      https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Originally posted by engaSMURF View Post
                        Mener du at Ola og Ali i 4 klasse på Vålerenga Barneskole skal få lov å leke der i friminuttene??

Ja naturgress!!
                        Jeg mener ikke virke kjip, men jeg synes alle unga på Vålerenga Barneskole skal vokse opp og DRØMME om å spille på selveste STADION. De skal ikke få spille der. Jeg er nok litt romantiker, men jeg mener at selveste gressmattta skal være forbeholdt KUN toppfotball for å bevare den mytiske auraen. I en ideell verden hadde det heller aldri blitt arrangert konserter eller andre ting på banen. Jeg husker jeg var på konsert på Ullevål. Det eneste jeg tenkte på hele konserten var at dette ikke kunne være bra for gresset...

Jeg var på tour på Bernabeu nylig, og der stod alle de tusenvis av trofeene lina opp UTEN vakt (men med monter...). Men rundt selveste BANEN stod det vakter hver 20. meter. 10 menn betalt for å passe på en gresslette! Det var helt magisk!

Ola og Ali skal spille fotball på Vallefeltet som kommer til å bli fint om et par år til. Blant annet bør vi få tribuner i bakken ved siden av kunstbanen så vi kan ha en ministadion til 2. lag og alle andre. noe ala Voldsløkka, kanskje ikke så stort. 500 seter kanskje.

Jeg er enig med trådstarter. Vi bør ha naturgress, men mest av sentimale (les: VIKTIGE) grunner. Jeg har sett masse kamper på kunstgress, og det er ikke noe galt med det. Men det lukter ikke...

Comment

Working...
                        X