Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerengaobligasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vålerengaobligasjonen

Frister Klanen med rubler

Fotballvaluta: Nordea og Vålerenga Fotballklubb markedsfører spekulasjon i rubler som garantert sparing. Tvilsomt: Opplegget blir slaktet av NHH-professor Jan Tore Klovland. Han karakteriserer det som ren gambling.

http://avis.dn.no/artikler/avis/article2013.ece
    228

Comment

"- Dette er oppsiktsvekkende. All økonomisk teori peker mot det motsatte. Land med høy inflasjon er land med svak valuta. Det er en robust, langsiktig sammenheng, en av de få som man kan si gjelder i valutamarkedene, sier professor Klovland.

Brosjyren opplyser at Nordeas analytikere venter inflasjon på 11-12 prosent i Russland i år. Det er nesten ti prosent mer enn prognosene for inflasjonen i USA.

Dersom det professoren kaller «robuste» sammenhenger i valutamarkedene fortsatt gjelder, får Vålerenga-tilhengerne ingen avkastning - bare gebyrkostnader.

- Jeg synes dette er tvilsomt, sier Klovland."

Det er faen ikke bare Klovland som synes dette er tvilsomt. Dette lukta svidd fra jeg fikk flyern. Synes virkelig klubben har latt seg voldta bakfra ved å bli med på dette lugubre opplegget.

Forventer faktisk god kvalitet på de tilbud som klubben velger å markedsføre!

Comment

Sitat: Den lør, 22 april 2006 10:39 skrev Slemtiger:

> Forventer faktisk god kvalitet på de tilbud som klubben velger å markedsføre!

Du mener sånn som Eurosmart f.eks.?

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Hvor dumme tror markedsavdelingen og Nordea at vi supportere er?

Comment

Sitat: Den lør, 22 april 2006 13:19 skrev Hårek:

> Hvor dumme tror markedsavdelingen og Nordea at vi supportere er?

>

>

Tja.... Vi snakker tross alt om mennesker som står frivillig opp møkk tidlig natt til søndag for å sitte i en buss i opptil 10 timer for å se en fotballkamp. Etter kampen rusler man glad og fornøyd ombord i bussen, for å på nytt benytte opptil 10 timer ombord på bussen for å komme seg hjem igjen før jobbe nmandagsmårran..

Espen

-en av dem!

Ei kasse, er passe!!

Comment

Det jeg lurer på er hva klubben egentlig får ut av dette?

Comment

Svarer meg selv: Halvparten av tegningsomkostningene tilfaller Vålerenga.

Comment

Sitat: Den søn, 23 april 2006 09:03 skrev hiphop:

> Svarer meg selv: Halvparten av tegningsomkostningene tilfaller Vålerenga.

---

I tillegg til masse goodwill fra en sponsor, som får utnytte det supersterke markedsføringsmiddelet Vålerenga ikke bare ved å ha en plakat på shortsen, men ved å spille på supporterlojalitet. Jeg sier som jeg har sagt mange ganger før: Som supporter bør man aldri føle seg forpliktet til å kjøpe et produkt bare fordi leverandøren markedsfører seg gjennom vår klubb.

Dette produktet er langt fra godt nok til at jeg gidder å tenke på det en gang. Andre får selv vurdere om de skal være totalkunder hos Hafslund, Nordea, Telenor, ICA, Continental osv. bare fordi disse har funnet en vakker bakgrunn på reklameplakatene sine.

Comment

Bra det er flere enn meg som reagerer på dette!

Comment

Working...
                    X