Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Satsing på turer 2006.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Satsing på turer 2006.

http://ultras.no/phpBB2/viewtopic.php?t=244

Syns så tydelig jeg hørte at klanen skulle satse hardt på borteturer i 2006. Hvis det stemmer det som står her, så betyr jo det i realiteten kutt i støtte til de privateide bussene som gjør en god jobb å kjører klansmedlemmer Norge rundt.

Dorian Stefan, undrende..
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Re: Satsing på turer 2006.

Jeg håper at noe fra klansstyret kan svare på dette. Nimo for eksempel. Er dette et forsøk på å presse folk over på klansbussene?

Comment

Tror det er viktig at turleder/styret i klanen tar seg et møte med eiere av privatbussene og kommer fram til en løsning.

Det vil være veldig uheldig hvis det skal være en isfront mellom klan og de som kjører busser i privat regi.

Dorian Stefan
      *****KREPP ARMY*****

Comment

Det er ganske tydelig at de vil ha vekk de privateide bussene

veldig synd ,for da går det ingen busser på hockeyen lenger.Der er det jo bare de privaeide som kjører.Klanen vil vel ha all kjøringa selv,både hockey og fotball.

Comment

Håper også dette ordner seg. Er jo i utgangspunktet kjempebra at Klanen ikke vil tjene fett på turene og gjør dem billige. Og Klansstyret har et ansvar at Klanspenger forvaltes på ordentlig måte, det gjelder selvfølelig også (eller kanskje spesielt) subsidier til eksterne, hvor styret må sikre seg at pengene ikke forsvinner i private lommer (dette er en generell betraktning, ingen påstand). Men de private bussene har selvfølgelig ikke sjangs til å konkurrere med Oslo sporveier. Selv om jeg nesten ikke har brukt dem, synes jeg at de private bussene er en viktig del "Vålerengamiljøet" - håper at man blir enig her.
          Beaker

Comment

Nå har jeg nettopp fått hørt att det har ordnet seg med støtten fra Klanen til de privat eide bussene. Så prisen på Brann kampen blir på 250,- pr pers.

Comment

Det virker som de ble enig nå. Fikk høre nå at turene til privatbussene koster også 250 spenn.

M

Comment

Jo'a, det er blitt en form for enighet. 500 spenn for turen. Vi går ikke med på at Klanen skal frarøve oss inntekter som er sårt trengte til drift av bussen.

Comment

Satsing på turer 2006.

Er det noe vi IKKE vil, så er det å få vekk de private bussene.

Klanen vil ikke ha all kjøring selv.

Når det gjelder hockey så er ikke interessen i nærheten av fotball. Klanen har satt opp bussturer tidligere med så og si null påmelding. VIF Support har satsa den sesongen som var, og har fått det til, all ære til dem. Med pengestøtte fra Klanen også.

Dorian Stefan: Nå er vel ikke absolutt alle som blir kjørt rundt klansmedlemmer? Jeg sier ikke at det er noe feil eller gærnt med det, men vær litt mer presis..

Når Klanen subsidierer turer, så er det for at hovedsaklig klansmedlemmer/supportere skal kunne reise billigere, og muligens en del andre som kanskje ikke har råd til å dra på tur ellers(studenter etc.). Uten at man tjener penger, og da blir det litt feil at private busser takker nei til støtte fra Klanen fordi man ikke tjener nok penger.

Jeg skjønner problemet, det er personer som bruker mye tid og penger på å få en buss til å gå rundt. Og da er det et poeng å skulle gå i overskudd. Men vår oppgave i forbindelse med en sånn tur er å sørge for at de ikke går i underskudd, samtidig som det er tidlig i sesongen og det er vanskelig å skulle spå hvor mange turer det blir og hvor mye penger vi taper. Jeg har et budsjett å følge som har blitt vedtatt av Klanens årsmøte. Jeg kan ikke bare drite i det. Forståelig at folk reagerer når Klanen er såpass stor og derav får større inntekter, og jeg ville gjerne ha svidd av så mye penger som mulig hvert eneste år for å få folk på match. Men det hadde kanskje ikke vært så ansvarlig å gjøre..? Det kommer flere turer, kamper og det bør være noe igjen av pengesekken for fremtidige år.

Seinere i sesongen er det enklere å danne seg et bilde av hvor vi ligger an. Da kan det brukes mer penger hvis det er rom for det.

Til slutt vil jeg bare føye til at det er ingen konkurranse og skal ikke være noen konkurranse mellom private busser og Klanens turer. Det er et alternativ. Det er såpass mange som drar på tur, og forskjellige mennesker at det hadde ikke vært riktig av oss og ikke satt opp røykfrie og litt roligere bussalternativ i forhold til de private bussene.

Nimo
                  Klanen - har et dårlig rykte som skal ivaretas:

Ikke oppfør deg som en dust!

Comment

Satsing på turer 2006.

Selvfølgelig skjønner jeg at det er store utgifter i forbindelse med å drive en buss. Men Klanen kan ikke ta ansvar for alle utgifter dere har i forbindelse med drift av bussen. Det hadde betydd at vi måtte støtte absolutt alle som bruker bensinpenger på å kjøre privat på bortetur for å se Vål`enga..

Private busser betyr selvfølgelig mye mer, fordi dere drar med dere mange på bortekamp. Derfor tilbyr vi dere støtte i forbindelse med subsidierte turer. Her er nettopp poenget, vi tilbyr støtte i forbindelse med en bestemt tur, ikke for driften resten av året.

Vi oppfattet misnøyen med at dere skulle få en fast sum for Bergensturen, 5000,-. Da ringte jeg dere å sa at hvis det blei ført en bussliste med navn og medlemsnr. så skulle dere få 250,- per pers. Er det urimelig å spørre om det når det er snakk om en subsidiering i Klanens regi? Som jeg har sagt før, så har jeg ikke noe imot folk som drar på turer i forbindelse med Vål`engamatcher som ikke er medlemmer. Det er mange av dem, og ja mange bruker mer penger enn flere av Klanens medlemmer på å f.eks reise. Men når man ikke vil være medlem av Klanen, så kan man heller ikke forvente å få noen av midlene som skal gis tilbake til medlemmene. Det er jo litt av poenget med å betale de 150,- i året, at man kan forvente å få noen billige turer i løpet av året, rett til cupfinalebilletter etc.

Jeg respekterer at noen av de private bussene har takket nei til tilbudet. Hvis man mener at vi frarøver dere inntekter, så er jeg ikke enig, vi har gitt dere to forskjellige tilbud. Likt for alle private busser. Hvis ingen av dem er gode nok, syns jeg det er merkelig at noen godtar det og andre ikke.

Nimo
                    Klanen - har et dårlig rykte som skal ivaretas:

Ikke oppfør deg som en dust!

Comment

Det er greit at dere ikke skal drive de private bussene året rundt.Men det blir tap for oss som driver dem hvis vi ikke får all støtten som dere først lover og så trekker tilbake 1 uke senere.Dette har nå skjedd 2 ganger i løpet av 1 mnd.

Det var satt av 10 000 kr for støtte av hockey turer før jul vi brukte 1800 kr av de 10 000 kr.

Dere kunnet vel brukt opp resten av de avsatte kronene for sponsing til stavanger(finaler i ishockey vi tok bøtta hvis det er noen som lurer)men nei da.

Før var det ikke spørsmål når det gjaldt sponsing.Da sponset dere uten spørsmål.Trodde det var om å gjøre å få flest mulig folk på kamp(sånn var det ifjor)

Det virker som dere tror vi er en gjeng skurker som bare skal ha og ha.

Det er mange som lurer på hva dere holder på med når dere driver sånn som dere gjør.

Det blir sikkert en sponsor tur til i år hva skjer da?

Blir det akkurat det samme igjen?
                      alltid buss tur

Comment

>Dorian Stefan: Nå er vel ikke absolutt alle som blir kjørt >rundt klansmedlemmer? Jeg sier ikke at det er noe feil eller >gærnt med det, men vær litt mer presis..

Nei, det er sant. Men har nå inntrykk av at de fleste bussene har store prosenter av klansmedlemmer. Helt enig med deg forresten at dere ikke skal subsidiere folk som ikke er klansmedlemmer. Tror mye av den vreden kunne vært omgjort, hvis dere hadde presisert at folk som kunne vise til gyldig klanskort/kvittering vil få turen for 250,-. (Hvis dere gjorde det fra starten av ber jeg om unnskyldning).

Dorian Stefan
                        *****KREPP ARMY*****

Comment

Working...
                        X