Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fler folk til Jordal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fler folk til Jordal

For det første så er jeg klar over at tråden ligger feil, det er gjort med vilje.

Klanen har satt ned en arbeidsgruppe som skal jobbe med ting rundt hockey matchene.

Det hjelper ikke hva denne gruppen sitter å synser for no i lokalene på Jordal.

Vi trenger hjelp av dere, spesielt dere som aldri har vært på en kamp, eller som skjelden går(gjerne dere som er der hver kamp også).

Hva skal til for at dere som aldri eller skjelden er på Jordal kommer oftere?

Prisen er kanskje litt i stiveste laget, det har vi allerede fått høre fra flere hold.

Men er det noen tiltak som kan gjøres som en ramme rundt kampene.

Mer og bedre tifo kommer det også

Re: Fler folk til Jordal

Sitat: Den man, 18 juni 2007 14:12 skrev kenta27:

> Prisen er kanskje litt i stiveste laget, det har vi allerede fått høre fra flere hold.

Det er i beste fall en latterlig påstand.

Prisen for ÈN kamp er helt i orden. Hva man heller må se på er rabattsystemer som belønner de som går på FLERE kampen enn én, eller familier/grupper. Kuponghefter, familiepakker, sesongkort, halv-sesongkort, etc.

Å angripe prisnivået som klubben er avhengig av for å opprettholde nivået de har - samtidig som man krever at nivået skal opprettholdes - er ikke spesielt gjennomtenkt.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ja, jeg synes og det er grei pris på en og annen kamp, men som sagt mange ganger tidligere i hockey forumet,

Hvor ble det av Miniklanen. Som enslig far med to poder er man jo ruinert etter en kamp eller to i uka ? http://www.klanen.no/snakk/images/sm...n_confused.gif

Sier seg selv at som alenefar med to poder og litt is/pøle/brus ( forresten, når skal vi få ordentlige pølser igjen ? Disse kylling sakene er liksom ikke det jeg ser frem til på en god hockeykamp. ) så er det ikke mulig å få budsjettet til å henge sammen.

Ser at det blir færre og færre turer til Jordal for hvert år, blir liksom ikke den samme gleden når man sitter med dårlig samvittighet etterpå for å ha tatt seg råd. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...n_confused.gif

Jeg synes at man får finne systemer som belønner de som går en del på kamp, men som kanskje ikke er helt oppe i sessonkort sjiktet.

http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

RRL
      RRL
      Vi som med hånda på hjerte kan synge året rundt !

Comment

Sitat: Den man, 18 juni 2007 16:18 skrev Nesrene:

> Sitat: Den man, 18 juni 2007 14:12 skrev kenta27:

>

> > Prisen er kanskje litt i stiveste laget, det har vi allerede fått høre fra flere hold.

>

> Det er i beste fall en latterlig påstand.

>

> Prisen for ÈN kamp er helt i orden. Hva man heller må se på er rabattsystemer som belønner de som går på FLERE kampen enn én, eller familier/grupper. Kuponghefter, familiepakker, sesongkort, halv-sesongkort, etc.

>

> Å angripe prisnivået som klubben er avhengig av for å opprettholde nivået de har - samtidig som man krever at nivået skal opprettholdes - er ikke spesielt gjennomtenkt.

>

Jo, jeg angriper prisnivået. Det er ikke samsvar mellom produkt å pris.Når man ser at prisen i sverige ligger på ca det samma, og kvaliteten på seriene er ikke målbar engang.

Men hvis prisene blir satt ned med en 20kr, så vil flere komme, kiosk salget vil øke. Er du da sikkert på at de taper noe på budsjettet sitt?

Når jeg må betale så mye så er det nok for min del. Hakke råd til å proppe i meg med brus og pølser. Når jeg må betale 100kr for biletten opptil flere ganger i uka, pluss borte kamper.

Når man må betale 120kr for å komme inn på låven til comet.

Da kan du ikke annet enn å være enig i at prisene er latterlige.

Mener kun at man kan senke biletten for de som er medlemmer. Gjerne øk prisen med en femmer til bortesupporterne

Comment

På en eller annen måte må interessen opp. Om det er å senke prisen (på voksne) vet jeg ikke.

Om alle barn kom inn gratis kunne dette øke rekruteringen. Når poden maser på pappa (eller mamma) om å få dra på match kan dette være med på en positiv økning? Pølse- og brussalget vil sikkert øke når barna kommer.

Rett fra levra.

Comment

Mulig dere vil ha svar fra slike som meg, som er hockyinteressert, for all del, men kun har vært på Jordal et fåtall ganger, og da over en del år, slik at snittet pr år ikke er noe å slå i bordet med (dårlig bord er det også).

Gikk forbi Joral i dag, og kommenterte til min venninne at jeg burde dra på flere kamper. Svaret var "jøss, med de prisa der bør det faen meg være gratis øl"... Hun har et poeng, når det er dyrere å gå på hockey en fotball (JA jeg veit det er flere på fotball, høyere omsettning osv), begynner et å bli smått absurd.

Et fullsatt Joral (eller: et fullere jordal) veier raskt opp for f.eks. en 30-50 kroners prisreduksjon). Så kan man jo kanskje ta en titt på PR systemet til VIF hocky, og gjerne klanen også for den sags skyld. Blir ikke akkurat overrøst med hockyinfo hverken på mail eller andre steder. Fikk ved en tilfeldighet vite når sesongen starta...

Akkurat nå er VIF hocky en jævla godt bevart hemlighet blandt de som IKKE er der så ofte. Her er det helt klart en jobb å gjøre.

I tillegg vil jeg tillate meg et hjertesukk: I mang en debatt blir man spurt "Drar du på hocky også"? (Og da av andre klansfolk). Er svaret nei, blir man møtt med skeptiske blikk, eller kanskje til og med misnøye. Nevneverdig velkommen føler man seg uansett ikke. Her har klanen en jobb å gjøre med å selge hocky til egne, i stede for å se litt ned på de som enda ikke har satt sine ben på Jordal.

Nok for denne gang. Det blir nok en del hocky til vintern for meg uansett, men det er mer på grunn av det gode miljøet på bussen jeg har hatt en gle å reise med i år... Burde vel verdt fordi jeg hadde hørt så innmari mye kult om VIF hockey?

Comment

På begynnelsen av 90-tallet var min første virkelig befatning med VIF kamper på Jordal.

Jeg hadde ikke spesielt interesse av fotball med hockey var gode ting.

Det som så har skjedd er et seriesystem som til tider har vært overflod av seriekamper, bonuskamper, spesialkamper, oppvisningskamper...

Alt i alt drepte det min deltagelse som tilskuer. Når man må mønstre til 2-3 kamper i uka blei det for mye.

Nå mangler jeg fullstendig oversikt over hockey.

Jeg vet ikke hva prisen er (så for meg er ikke det problemet i utgangspunktet), jeg vet ikke når kampene spilles, jeg vet ikke hva resultatene blir...mangler rett og slett informasjon jeg får i fanget og har ikke gjort anstrengelser for å finne ut av det.

Summen av dette er at jeg synes serien har kamper for ofte og at informasjon om disse er for dårlig. Både hva tidspunkt angår og hva resultat er.
              www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
              Glemmer passordet mitt...

Comment

Det hjelper også om stamgjestene på Jordal driter i å skule stygt på alle som nærmer seg syngefeltet som man ikke kjenner igjen

Comment

Klanen burde bruke noen kroner på å subsidiere og med andre pene ord hjelpe til her. Fotballen omsetter jo så det spruter av veggene. Prisene på hockey er horrible, i forhold til nivået og hva man faktisk får igjen.

Kjør gratiskamper innimellom hvor alle fra Klanen slipper inn gratis. Dere får helt sikkert Entra/Hafslund til å være med på noe sånt. Men kanskje ikke mot Storhamar hvor folk kommer uansett.

Styret kan feks øremerke den femtilappen i økt kontigent til "hockeyfremmende formål".

En litt syrlig kommentar her er vel at hvis man brukte penga på noe annet et dyre utenlandske keepere som bare forsvinner uansett, så kunne det vært en idé?

Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                  [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Sitat: Den tir, 19 juni 2007 08:52 skrev lille i:

> Det hjelper også om stamgjestene på Jordal driter i å skule stygt på alle som nærmer seg syngefeltet som man ikke kjenner igjen

nei nå får jeg bite i det sure eple å si meg enig med deg lille i. det hadde jeg vel aldri trodd.

Det er noen som hiver vekk folk som setter seg på "plassen" dems.

Det vil bli ordna oppi på en eller annen måte, uten å gå for mye inn på det før det er vedtatt.

Comment

Sitat: Den tir, 19 juni 2007 10:00 skrev qxvrea:

> Klanen burde bruke noen kroner på å subsidiere og med andre pene ord hjelpe til her. Fotballen omsetter jo så det spruter av veggene. Prisene på hockey er horrible, i forhold til nivået og hva man faktisk får igjen.

>

> Kjør gratiskamper innimellom hvor alle fra Klanen slipper inn gratis. Dere får helt sikkert Entra/Hafslund til å være med på noe sånt. Men kanskje ikke mot Storhamar hvor folk kommer uansett.

>

> Styret kan feks øremerke den femtilappen i økt kontigent til "hockeyfremmende formål".

>

> En litt syrlig kommentar her er vel at hvis man brukte penga på noe annet et dyre utenlandske keepere som bare forsvinner uansett, så kunne det vært en idé?

>

>

du har helt rett.Det er mye som ikke er som det burde være i Vif hockey elite.

De har ingen som tenker sånn veldig fremover. De tenker kun nåtid.

De ser ikke at at lavere bilett priser ikke kan føre til mer penger i kassa ved blant annet økt kiosksalg.

De tror at lavere bilettpriser = mindre penger i kassa.

Hvis det skal være kamper hvor det er billigere biletter så må klanen subsidiere. Se på hamar i fjor i siste seriekampen mot storhamar. De hadde fylt opp hele hallen. Halvparten var gratisbiletter.

Gjør sånn som det gjorde. Legg ut noen gratis biletter, schell på etterstad,narvesen på ensjø osv.

Men poenget er at klubben er nok ikke villig til å sette ned prisene med engang serienstarter. så får klansstyret bestemme hvor mye de vil subsidiere.

Comment

http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Gratis for barn

Denne hadde ihvertfall gått rett hjem hos oss....

Særlig jentungen ville nok mast seg til mange flere kamper hvis det var gratis for barn....

Dere vet, fedre og døtre, er ikke lett å si nei....

RRL

P.S. Så kunne man hatt råd til å sponse med et pølsekjøp kanskje til og med.
                        RRL
                        Vi som med hånda på hjerte kan synge året rundt !

Comment

Sitat: Den tir, 19 juni 2007 10:00 skrev qxvrea:

> Styret kan feks øremerke den femtilappen i økt kontigent til "hockeyfremmende formål".

Nå har ikke Klanens kontigent økt på en del år, men å øke den for å ha økonomisk dekning til å gjøre hockeyfremmende formål er jeg sterkt uenig i.
                          in Absinthia

Comment

Sitat: Den tir, 19 juni 2007 14:44 skrev Hjesus:

> Sitat: Den tir, 19 juni 2007 10:00 skrev qxvrea:

>

> > Styret kan feks øremerke den femtilappen i økt kontigent til "hockeyfremmende formål".

>

> Nå har ikke Klanens kontigent økt på en del år, men å øke den for å ha økonomisk dekning til å gjøre hockeyfremmende formål er jeg sterkt uenig i.

Nå ble det da vel bestemt at den skulle økes fra 150 kroner til 200 på årsmøtet, eller det ble ihvertfall sagt ganske klart der. Når man likevel har gjort det, bør man gi litt av den "bølgen" fotballen skaper, for å gi de andre idrettene under VIF litt bedre støtte.
                            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Hadde man bare møtt hverandre 2 ganger så hadde det nok kommet fler. Jeg drar nesten alldri på hockey kamp fordi jeg er ikke så engasjert, men lidenskapen for meg hadde vært mye større hvis det ikke hadde vært så jæ*** mange kamper. da hadde spenninga vært mye større og fler som ikke er så engasjert hadde møtt opp mer. Tenk deg at man spilte 70 kamper i tippeligaen. Hvor spennende hadde det blitt? Tilskuertallet hadde sunket sykt. Mener hockey er en kjederlig sport pga for mange kamper

Comment

Working...
                              X