Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fler folk til Jordal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Fler folk til Jordal

Sitat: Den tor, 05 juli 2007 11:06 skrev kenta27:

> For bare å følge opp litt til av lillebror.

>

> Serieåpningen i get-ligen har NIHF flytta på så den kræsjer ikke med Sandefjord-Vålerenga som den opprinnelig gjorde.

>

> Så håper at vi klarer å lage en pang start på sesongen. Fulle tribuner og god stemning og en pølse eller to i Kiosken.

>

>

>

> Serieåpning: 13.september Klokken 20:00

> Vålerenga IceHockey,oslo - Stjernen.På Jordal Amfi.

>

>

Dæven du er optimistisk, det er bra. Men fullt hus mot et elendig Stjernenlag torsdag 13. september? Ja, det hadde vært noe. Utfordringa må være å få VIF hockey på å lage dette til en fest. De må gjøre noe ekstraordinært med markedsføringa, kanskje også billettpriser (give-aways?) til denne kampen. Så kan Klanen mobilisere også. Det hadde vært en fin start på sesongen.

Comment

Dette jobbes med sakene.

Det blir bestemt hva som skjer etter fellesferien, men at det blir noe det er jeg ganske sikker på

Comment

Gutta (på laget) burde love bort en haug med saftige taklinger, å kanskje litt ekstra guts.. KANSKJE tilogmed en fight.. da kommer folk..

Det høres kanskje sprøtt ut, men hadde vi prøvd å legge det litt på samme list som nhl (ikke teknisk/nivå) når det kommer til innsats, guts, taklinger og litt mer testo i kok.. Vi vil se sinna gutter som blør for drakta..

samma hvor perverst det høres ut, folk vil se litt blod på isen..
        Seriemester 2005

Comment

Er det felt F som gjelder fra nå av da?? Skjønner at dere vil prøve noe nytt, men på felt F har du mange trofaste travere som liker å sitte( meg innkludert).. Men etter 22 år på de samme setene kan vi sikkert flytte på oss vi også, hvis det kommer til å hjelpe på stemningen. Men tror ikke at det vil gjøre at flere begynner å stå på kampene.

Comment

Sitat: Den man, 09 juli 2007 14:18 skrev bing:

> Gutta (på laget) burde love bort en haug med saftige taklinger, å kanskje litt ekstra guts.. KANSKJE tilogmed en fight.. da kommer folk..

>

> Det høres kanskje sprøtt ut, men hadde vi prøvd å legge det litt på samme list som nhl (ikke teknisk/nivå) når det kommer til innsats, guts, taklinger og litt mer testo i kok.. Vi vil se sinna gutter som blør for drakta..

>

> samma hvor perverst det høres ut, folk vil se litt blod på isen..

Du har rett, virker litt som at jordal publikummet vil se tøffe taklinger, slik som nervik har varta opp med. Men det er ikke lønnsomt å gjøre det lenger. Man blir straffa så altfor hardt for en litt tøff takling. Hvertfall etter at forbundet har skjerpa regelverkt såppas som de har de seneste årene.

De har gjort Hockey om til bandy. Å det er trist. Men gutsen kan komme av at det er sikkert ikke inspirerende for gutta med så mange "turister" på tribunen. Så den går jo egentlig begge veier med at vi som ser på ikke får den Hockeyn vi er vant med fra 90-tallet.

Nei til den moderne hockeyn

Comment

Sitat: Den man, 09 juli 2007 22:36 skrev kenta27:

> Sitat: Den man, 09 juli 2007 14:18 skrev bing:

>

> > Gutta (på laget) burde love bort en haug med saftige taklinger, å kanskje litt ekstra guts.. KANSKJE tilogmed en fight.. da kommer folk..

> >

> > Det høres kanskje sprøtt ut, men hadde vi prøvd å legge det litt på samme list som nhl (ikke teknisk/nivå) når det kommer til innsats, guts, taklinger og litt mer testo i kok.. Vi vil se sinna gutter som blør for drakta..

> >

> > samma hvor perverst det høres ut, folk vil se litt blod på isen..

>

> Du har rett, virker litt som at jordal publikummet vil se tøffe taklinger, slik som nervik har varta opp med. Men det er ikke lønnsomt å gjøre det lenger. Man blir straffa så altfor hardt for en litt tøff takling. Hvertfall etter at forbundet har skjerpa regelverkt såppas som de har de seneste årene.

> De har gjort Hockey om til bandy. Å det er trist. Men gutsen kan komme av at det er sikkert ikke inspirerende for gutta med så mange "turister" på tribunen. Så den går jo egentlig begge veier med at vi som ser på ikke får den Hockeyn vi er vant med fra 90-tallet.

>

> Nei til den moderne hockeyn

Regelverket er tilpasset det internasjonale reglementet. Det er ikke Norges ishockeyforbund som har funnet opp kruttet for å si det sånn. Reglene skal beskytte de beste spillerne, de som har over gjennomsnitt hurtighet og teknikk fra hektinger, slashinger og teite taklinger. En svensk hockeyekspert sa på TV-4 at en spiller som f.eks Espen Knutsen ville hatt mye bedre arbeidsforhold i NHL nå enn det han hadde for bare 3-4 år siden.

Det er ikke annet enn hard og langsiktig jobbing med talentene som kan få frem bedre hockeyspillere. Det vi savner i norsk hockey er artister, de som kan gjøre det lille ekstra. Matthis Olimb er på vei til å bli en sånn spiller, men han forsvant til Tysk hockey. Han ville garantert fått mere juling med de gamle reglene, mens dagens regler gjorde at han tross ung alder fikk spille hockey slik i alle fall jeg foretrekker.

For å få folk til tribunene kreves det bedre fasiliteter. Med det mener jeg bedre ishaller, bedre arrangement og større fleksibilitet for å ta vare på alle typer publikum. Stavanger skal bygge ny ishall med ca 4000 plasser etter modell av de nyeste hallene i Sverige. Jeg kunne ønske meg en slik type hall i Oslo også. Drømmen er noe sånt som dette (redusert til ca 5000 plasser) http://www.modohockey.se/ velg Swedbank Arena.

Comment

Du har helt rett, fra spillet sin side så er det bra med de nye reglene. Men fra publikumsside så er reglene et helvette.

Folk forbinder Ishockey med tøffe taklinger, ikke noen som danser rundt med en puck. (setter det litt på spissen men)

Hockey er ikke en sporte for pingler. Men altså se på NHL vs Norge. I NHL får man som oftest 5 minutter for slossing.Mens i Norge blir man sendt i dusjen.

Det er forskjell på hekting som ja jeg er enig at ødelegger for de kjappe å tekniske spillerne.Men så er det enkelte tunge sluggere som Lars Erik som ikke henger med å da må ta en taktisk utvisning.

Problemet til Vålerenga er man tar altfor mange av dem.

Men jeg ser ikke noe i at man kan skille på hekting og trippinger kontra tøffe reine taklinger.

Om man tar en knall hard takling som er helt rein, så skal man ikke straffes for at motspillern detter å slår seg.

Er bare å gå tilbake litt i historien å se på taklinga fra Nervik på Tjelden. At han går å titter ned i isen å ikke er forbredt på taklinga fra nervik som er helt grei. Sånt kan jo hverken dommer eller forbundet straffe han på. De har ødelagt mye av stilen til Nervik. Er jo så vidt han tør å dytte noen litt opp i vantet.

Si dere gjerne uenige. Tar gjerne en saklig debatt på dette!

Comment

Sitat: Den tir, 10 juli 2007 09:59 skrev kenta27:

> Du har helt rett, fra spillet sin side så er det bra med de nye reglene. Men fra publikumsside så er reglene et helvette.

> Folk forbinder Ishockey med tøffe taklinger, ikke noen som danser rundt med en puck. (setter det litt på spissen men)

> Hockey er ikke en sporte for pingler. Men altså se på NHL vs Norge. I NHL får man som oftest 5 minutter for slossing.Mens i Norge blir man sendt i dusjen.

> Det er forskjell på hekting som ja jeg er enig at ødelegger for de kjappe å tekniske spillerne.Men så er det enkelte tunge sluggere som Lars Erik som ikke henger med å da må ta en taktisk utvisning.

> Problemet til Vålerenga er man tar altfor mange av dem.

> Men jeg ser ikke noe i at man kan skille på hekting og trippinger kontra tøffe reine taklinger.

> Om man tar en knall hard takling som er helt rein, så skal man ikke straffes for at motspillern detter å slår seg.

>

> Er bare å gå tilbake litt i historien å se på taklinga fra Nervik på Tjelden. At han går å titter ned i isen å ikke er forbredt på taklinga fra nervik som er helt grei. Sånt kan jo hverken dommer eller forbundet straffe han på. De har ødelagt mye av stilen til Nervik. Er jo så vidt han tør å dytte noen litt opp i vantet.

>

> Si dere gjerne uenige. Tar gjerne en saklig debatt på dette!

Jeg mener å ha lest (har ikke noen lenke nå, men skal se om jeg finner en etter jobb idag) at det er meningen at man skal dømme strengere på hekting, interference og holding (det som hindrer teknisk gode og raske spillere på en "ufin" måte). Men samtidig skulle man være "snillere" ved rene taklinger. Dvs at man det skulle være tillatt å takle hardt, så lenge taklingen var ren.

Problemet med dette er at de norske dommerne ikke klarer å la en hard (men ren) takling gå ustraffet. Hvorfor aner jeg ikke, men dersom taklingen er hard nok, så blir det utvisning, uansett hvor ren den er. Og da blir det et resultat der ingen tørr å takle, vi får flust av folk på "Øysteins plass" og hockey'en blir kjedeligere å se på.

En hockey der taklingene er harde, men tekniske spillere fortsatt kan brilliere tror jeg at vil trekke mer publikum (på sikt). Det er ikke gøy å se tannløs hockey, det er heller ikke gøy å se hektinger og holdinger hele tiden. Men det er gøy å se gode tekniske prestasjoner, og takinger som jomer i vantet http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

(Ang slossing er jeg enig i at det godt kunne løses litt opp på utvisningene, men dette er vel styrt internasjonalt, og tror ikke Norge tjener noe i internasjonal hockey på å ikke følge disse standardene, som NHL kan tillate seg å gjøre).

Comment

Neida Tasse trenger ikke no link på det http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

Det er sånn reglene er laget, sånn mer eller mindre hvertfall.

vi sier jo omtrent det samme. Mulig jeg skrev litt rart men.

Men angående dommerne så vil ikke det bli noe bedre i år, etter som at vi har denne dommerskandalen.

Det er ikke ofte jeg sier dette men i den saken er jeg enige med dommerne.

Comment

Synes faktisk det er et poeng med pølsene. Trodde kyllingpølsene var et engangstilfelle fordi man hadde gått tom for de vanlige. De vanlige pølsene er jo grunn nok til å dra på Jordal alene.

Blir spennende å se hvordan det går med nytt syngefelt. Tror det er greit å få løst opp litt. På det gamle feltet er det jo noen som er innom en gang i skyddåret men likevel mener de har hevd på "sitt" sete.

Jeg tror jevnere fordeling av kampene kommer til å hjelpe, men det viktigste er god og spennende markedsføring. Og selv om det er uglesett av noen, kanskje konkurranser, artister o.l. i pausen. Samarbeid med fotballen. Jeg har fortsatt en drøm om kamp på Ullevål med et par baner som står klare og går direkte til Ensjø og hockeykamp. Har en ny spiller signert for fotballen; si at vedkommende blir presentert i en av pausene på Jordal.

Året-rundt kort var genialt. Har aldri vært på så mye hockey som da jeg hadde det kortet. Jeg er også i den kategorien som hadde slått til på et klippekort på 10 kamper. Genialt forslag.

Lavere priser for barn (gratis for Miniklanen) vil totalt sett generere større inntekter ved at flere voksne løser billett pluss mer kiosksalg.
                      Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

En ting til: Hvis du liker å se enga vinne kamper, er jo en tur til Jordal en sikker vinner, kontra ullevål. Selv har jeg aldri hvert på jordal (mulig fordi jeg ikke bor i oslo), men skal prøve å komme meg på noen i år, i allefall de største. Må jo innrømme at hockey er fett, selv om fotball er størst!

Comment

Pølsene er nok kommet for å bli desverre. Å det er de samma pølsene uansett hvor du drar alle laga er sponsa av prior.

Er gøy å gå på VIP-en å spise middag også, er så lei fugl at jeg kunne ja.

Det er fugl i en eller annen form.

Aldri spist så mye fugl på et år. som fjor årets sesong.

Comment

Sitat: Den man, 23 juli 2007 12:45 skrev kenta27:

> Pølsene er nok kommet for å bli desverre. Å det er de samma pølsene uansett hvor du drar alle laga er sponsa av prior.

>

> Er gøy å gå på VIP-en å spise middag også, er så lei fugl at jeg kunne ja.

> Det er fugl i en eller annen form.

> Aldri spist så mye fugl på et år. som fjor årets sesong.

>

Hvis de fortsetter å ta 20 spenn for de latterlige pølsene dropper jeg å handle i bodene på Jordal.

Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Working...
                            X