Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Holde av seter på tribunen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Holde av seter på tribunen

Vet ikke om dette er riktig forum å legge dette frem på, så flytt på det om dere vil.

Senest kampen mot brann la jeg veldig merke til dette. Vi sto på felt f/g i cola, ca midt på og forran oss var det en del ledige seter. Etter en liten stund kom det flere og flere folk, og det ble fullere og fullere. Så kom det en kar med hvertfall 5 sjerf som han la uttover setene så dem dekka 2-3 seter hver, mens han la ett stort norge flagg på 3 seter i bredden, og neddover to rader. Til sammen klarte han alene og holde av ca 15 seter midt i cola f/g. Er dette ok måte å oppføre seg på?

Vi pleier selv å komme tidlig så vi får stort sett de plassene vi vil, men om jeg skulle komme en halvtime før kamp en dag, så hadde det vært maks kjipt å måtte sitte spredd uttover (vi er 6-8 stk som drar sammen) bare pga det ikke er plass. Dvs det ER plass, men EN annen person har holdt av til 15 stk som ikke gidder å komme tidsnok til å få de plassene dem vil ha.

Så klart er det greit å holde av ett sete eller tre dersom du venter på noen, men at EN person kan holde av ca 15 seter i sitt eget lille felt blir for dumt, hvertfall når det er snakk om kamper som vif - brann hvor det kommer mye folk.

Jeg har selv sett at dette har skjedd flere ganger med de samme folka så det er ikkeno engangstilfelle. Så håper noen gidder å ta tak i det, så det ikke ender med at når man kommer opp i cola er det sjerf uttover hele pga man er nødt til å holde av til alle som ikke gidder å komme tidlig nok.
    IKAROS

Re: Holde av seter på tribunen

>mens han la ett stort norge flagg på 3 seter i bredden, og >>neddover to rader. Til sammen klarte han alene og holde av ca >15 seter midt i cola f/g. Er dette ok måte å oppføre seg på?

Du skulle spørt om han ikke hadde kommet feil, at det var Vålengakamp han var på.

Dorian Stefan

*****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den man, 13 august 2007 21:46 skrev Dorian Stefan:

> Du skulle spørt om han ikke hadde kommet feil, at det var Vålengakamp han var på.

>

> Dorian Stefan

>

ahhh DER har du løsningen!

Comment

Støttes 100%.

Å holde av 1-2-3 plasser er selvølgelig greit, men dette er litt drøyt. Observerte det samme som deg, og det er litt provoserende faktisk. Litt "jeg eier denne tribunen-holdning" og det misliker jeg sterkt.

Nå kan det selvfølgelig argumenteres med at det er bare å si ifra hvis man føler dette som provoserende, men det er faktisk ikke alle som syns det er noe kjekt.

Comment

Sitat: Den tir, 14 august 2007 19:15 skrev BareEnga:

> Nå kan det selvfølgelig argumenteres med at det er bare å si ifra hvis man føler dette som provoserende, men det er faktisk ikke alle som syns det er noe kjekt.

Det som å be hundeeieren om å plukke opp dritten i parken, noen ville gjort det andre vil bare irritere seg over det. Men ikke kom å si at de som sier i fra ikke vurderer hundeeieren, det er forskjell på boler med dobberman og 70 år gammel dame med puddel.

Comment

Tja, det er vel ca 800 plasser på felt f/g så 15 plasser som blir holdt av er vel ikke akkurat "jeg eier denne tribune" holdningen.

Som regel pleier forskjellige grupperinger, vennegjenger etc på ståtribuner der det er fri plassering etter en stund å finne "sine" plasser. Etter en stund blir disse plassene av sedvane "faste". Man kan godt mene at slike fasteplasser er "urettferdig" men jeg ser det heller slik at en ståtribune trenger en slik inndeling for at man skal unngå gnisninger og få frem det beste hos de supporterne som befinner seg fast på feltet.

Dette mener jeg er helt greit og er en fin måte å få en stor tribunesekssjon til å fungere selv om folk er svært forskjellige.

F.eks er de som holder på med tifo opptatt andre steder og er ikke på plass før flere minutter etter avspark, disse får ofte holdt av plasser.

Jørund

Comment

Eller for å være enda mer direkte, eller mykt følsom, enn Jørund: holdt av, ikke holdt av.. De fleste som foretrekker å stå, har enten opplevd ståplasser eller har blitt dette tillært gjennom observasjon og deltagelse på sitteplasser omgjort til ståplasser. Regel nr 1: en ståtribune blir sjelden full, den er trang og har ofte overraskende trivlige luftrom. Regel nr 2: holdes det av ett område er det sikkert en grunn til det, skulle det etterhvert i løpet av sesongen ikke være en god grunn....-still deg der selv, hvis det betyr mye for deg. Grunnen til at Klanen jobber for å innføre obligatoriske ståplasser på norske tribuner igjen er bla for at denne formen for sosial dynamikk nok en gang skal kunne leve sitt eget liv. Uten seter eller andre regelverk.

Det er i en slik setting mangfoldet med en felles agenda gir mening.

Chr

Comment

Jeg har ett litt ambivalent forhold til akkurat dette. Jeg synes ikke faste grupperinger skal ha rett på å jage bort andre, men samtidig er det åpenbare fordeler sang- og trøkkmessig. Som aktiv i tifogruppa er jeg også avhengig av at folk holder av plass til oss for at vi skal kunne både bidra med tifo og hjelpe til å sette standarden på sangfeltet.
                Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Helt greit å holde av plasser til folk som kommer seint av grunner som tifo osv. Men disse holder av plasser fordi ja.... de liker vel å stå der. Dem driver ikke med tifo eller noe sånt, med mindre ett flagg er tifo da. Men jeg har flagg selv og klarer fint å komme tidsnok fordet.

At grupperinger liker å ha "faste plasser" er vel greit det, men når det er kamper hvor ALLE vet at det kommer mye folk, så får dem hvertfall være engasjert nok i den lille grupperinga si at dem kommer tidlig nok til å få plassene uten å strø hele klesskapet uttover tribunen.

IKAROS

Comment

Hvis det plager deg så ille så snakk heller med de.

Herregud 15 seter av 800 er vel ikke så ille?

Vå'lenga ultra

Comment

Jeg ser ikke dette som noe stort problem.

Det er to grupperinger på F/G som holder av så mye.

Det er Oslobajas og Bob-Jesus.

At disse grupperingene nå har fått gjennom sesongen ca fasteplasser, så må de få lov til å holde av.

å 10-15 plasser er ikke mye av 800.

Men hvis man vil begynne å splitte opp disse to grupperingene så er det bare noe som ødlegger stemningen på tribunen.

Jeg føler ikke for å synge om jeg ikke står med de jeg kjenner liss.

Syns det er mer irriterende i fjor. når jeg sto mye lengre opp. å jeg var der når dørene åpna. å etter en stund kommer det noen å holder av plassene helt inntil oss. kanskje en 3-4 seter. Men så kommer det egentlig 8 stk å skal ha de plassene.

Hva er poenget med å skape strider på et felt. er kun ødeleggene for oss selv

Comment

Sitat: Den ons, 15 august 2007 16:38 skrev kenta27:

> Jeg føler ikke for å synge om jeg ikke står med de jeg kjenner liss.

>

Det er DET jeg skal frem til. På kamper som mot brann så vet ALLE at f/g blir fullt. Hvorfor skal dem få stå sammen fordi dem sender EN tidlig til å holde av til alle, mens om vi kommer 10 stk en halvtime før dem, og ser at det er fullt og ikke får plass sammen. Syns det skal være sånn at dem som faktisk GIDDER å komme mens det enda er ledige plasser skal få dem.
                        IKAROS

Comment

Sitat: Den ons, 15 august 2007 14:43 skrev superman:

> Helt greit å holde av plasser til folk som kommer seint av grunner som tifo osv. Men disse holder av plasser fordi ja.... de liker vel å stå der. Dem driver ikke med tifo eller noe sånt, med mindre ett flagg er tifo da. Men jeg har flagg selv og klarer fint å komme tidsnok fordet.

>

> At grupperinger liker å ha "faste plasser" er vel greit det, men når det er kamper hvor ALLE vet at det kommer mye folk, så får dem hvertfall være engasjert nok i den lille grupperinga si at dem kommer tidlig nok til å få plassene uten å strø hele klesskapet uttover tribunen.

>

>

Greia her denne gangen var at flere også har et stort engasjement for Engelsk fotball og følgelig ønsket å følge denne community shieldkampen eller hva det nå var. Forrige gang der var det noe med at man skulle se Tour de France osv.

Vi holder av plasser for å holde en vennegjeng samlet, på samme måte som mange andre gjør det. At vi la utover Norgeflagget (hvilket det står Oslo 1913 på) var faktisk mer for å vise det frem. Via telefonkontakt fra "andre siden" så syntes det vistnok godt også.

Vi er kanskje ikke de som synger høyest, mest eller best. Men vi liker å se på oss selv som nok en pussig gren i Vålerengafamilien. Folk må gjerne bli provoserte, sinte og det som værre er på vår "eier tribunen"-holdning (hvilket jeg ikke helt kjenner igjen), men da bør du heller ta en kikk litt lenger opp og bakover. Der er det faktisk langt værre.

Dikern, Bob-Jesus
                          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Sitat: Den fre, 17 august 2007 09:20 skrev qxvrea:

> Vi er kanskje ikke de som synger høyest, mest eller best. Men vi liker å se på oss selv som nok en pussig gren i Vålerengafamilien. Folk må gjerne bli provoserte, sinte og det som værre er på vår "eier tribunen"-holdning (hvilket jeg ikke helt kjenner igjen), men da bør du heller ta en kikk litt lenger opp og bakover. Der er det faktisk langt værre.

>

> Dikern, Bob-Jesus

Deg om det. Vi lenger opp vet i hvertfall hvor Balkan er.

Comment

Det blir for the record aldri stille på Balkan.
                              Spill til dommern blåser daaaaa!!!

1922 Goalkeeper JF Mitchell, first and last player to wear glasses in an FA Cup Final.

Comment

Working...
                              X