Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

re: flytte klanen til cola 08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• re: flytte klanen til cola 08

leste akkurat Erik Hof`s "stemningsrapport Vålerenga - Fredrikstad" og vil si at jeg ikke tror det er noe særlig lurt å forsøke seg på noe sånt. Jeg tror dette vil føre til tilskuertap på Enga`s hjemmekamper fordi det er en del av de som står på nedre som føler seg som "en del" av klanen selvom de ikke er medlemmer. Disse vil kanskje velge å ikke delta på like mange hjemmekamper fordi de vil miste denne følelsen av å måtte sitte på vestbredden. Var selv en stund uten medlemskap av ymse årsaker og da valgte jeg cola nedre for dette var den beste plassen for supportere som liker å synge uten klansmedlemskap. Har også stått både på vestbredden og cola øvre som medlem og må berømme folka på øvre altså. stemningsfølelsen er helt konge der. Kan si meg enig Hof`s komentar om mangel på samspill, for det savner jeg selv. Hadde vi klart å synge sammen mer eller mindre hele tiden ville vi uten tvil vært nordeuropas dessidert beste supporterskare til å synge. Har vært en del på kamper rundt om i europa for å oppleve stemningen, og det er faktisk ikke mye som kan måle seg med klanen nord for spania og italia. England kan selvfølgelig omtales for seg selv, men nok om det.

Jeg vil bare avslutte med at jeg tror det er best for både enga og klanen at vi lar det være som det er med VB og cola, og heller øver oss litt på koordinasjon og samkjøring. ÆRE VÆRE ENGA!

Re: re: flytte klanen til cola 08

Så vidt jeg vet kreves det medlemskap for å stå på Vestbredden i 2007...?

Synd å miste Vestbredden som en ståtribune men når Klanen valgte Vestbredden som tribune i 2000 så var det ikke for at folk skulle se bra og samtidig få sterkt subsidierte billetter. Det var jo så vidt man fylte en langside, resten av Ullevål var dårligere besøkt en på dagens Lynkamper.

Hadde oppsluttningen på klubbens kamper i 2000 vært like stor som den er i 2007 så ville styret anno 2000 valgt Colasvingen som klanstribune.

Jeg mener at Klanen som supporterklubb skal legge alt til rette for å få best mulig stemning på stadion, at man event vil miste alt mellom 100-2000 (muligens flere) medlemmer på å definere kun Cola som sangtribune synes jeg vi ikke trenger å bekymre oss for det. Det er ikke kvantiteten som bør være klanens førsteprioritet.

Har ingen problemer med å forstå at mange er sterkt uenig i dette men i mine øyne skal Klanen prioritere sang på tribunen... og best sang blir det når dem som synger står på en tribune.

Ved nytt stadion er dette uansett en prosess som vil bli satt igang, da håper jeg Klanen bruker all sin tyngde for å få en opptimal sang/ståtribune der man samler "troppene".

En bratt ståtribune med minimalt av trapper/innganger etc som tar 5000-6000 er et godt utgangspunkt.

Jørund

Comment

I en god del kamper fylles jo så og si både Cola og Vestbredden med Klansmedlemmer. Når Cola da er utsolgt, hvilke priser må så andre Klansmedlemmer ut med på andre deler av stadion? 200?

Greit som det er i dag, hvis man da ikke ønsker en nedgang i tilskuertallene (noe det ofte kan virke som ref "Sangkontrakt").

Til slutt står vi vel igjen med en fullsatt Colasving og 14 andre på de resterende seksjonene.

Comment

Når du klarer å vinkle det slik at "sangkontrakt" er det samme som å ønske en nedgang i publikumstallene synes jeg du enten ikke har satt deg inn i hva sangkotrakten egentlig innebar... eller så er du provosert over at noen faktisk tenker i de baner som Erik Hof og meg sjøl.

Folk må gjerne fortsette å stå på Vestbredden, men jeg håper dem som ønsker at Klanen fortsatt skal være lokomotivet på norske tribuner samler seg i Cola.

Når det gjelder sangkontrakten så gjaldt den kontrakten kun ca 800 plasser på et stadion som totalt tar 25 000. De feltene som krevde sangkontrakt er jo fullsatt, det er resten av tribunen man sliter med å fylle i hver kamp. Hvordan kan da en "sangkontrakt" kobles med lavere publikumstall?

VIF kan tilby 9000 plasser i priskategorien 50-150 spenn når vi ikke regner med Vestbredden, ingen stadion i Norge har så mange "rimlige" billetter tigjengelig for sinne supportere i forhold til det totale antall plasser på stadion.

At folk som da ønsker å beholde sin plass på Vestbredden event må ut med 200 eller mere på langsida i fremtida ser jeg ikke som et godt nok motargument for at Klanen i 2008/9 ikke skal ta tak i det som Erik Hof skisserer.

Jørund

ps

Medlemskap i Klanen alene har aldri vært kriteriet som gir rabatt på billetter. Selv om noen synes å tro det motsatte.

Comment

Jeg syns at både cola og vb bør være klanstribuner. Må tenke på

att en nesten full langside ser veldig bra ut, spesielt på tv

kamper. Hadde hvert synd om vi måtte ty til lynmetoder, henge

store, stygge flagg over setene, slik att det ikke skal virke

så tomt..

Samtidig er jeg også helt ening att alle oss som i år står på

VB, OG som liker å synge, neste år bør komme oss over på cola

øvre, samtidig som de som kanskje ikke er like glad i å synge

kanskje beveger seg over på VB.

Ser også poenget med att syngende supportere uten sesongkort

liker å stå på cola nedre, utrolig god stemning fra disse

plassene.

Men jeg mener at dersom dette kommer til å føre til færre folk

på VB, vil det være ett stort tap, spesielt om det legger

begrensninger på hva slags tifo vi kan gjennomføre.

Comment

For hundredeogførtitusende gang, det er ikke fysisk mulig at Cola og VB klarer å synge i takt. De som ikke skjønner hvorfor for ta grunnskolen om igjen. Og selvom det utrolige skulle skje at de synger samlet så vil det ikke oppleves slik andre steder på banen uansett. Sånn sett er det et godt argument for å samle alle på et sted. Men i artikkelen til Hof får jeg inntrykk av at han tror det handler om koordinasjon, isåfall er det "back to school" for han også.

Ellers så var vel årets beste spontansang, "Morgan i buret" utelukkende et VB bidrag slik jeg oppfattet det, selvom Cola selvsagt hang seg på etterhvert. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

Comment

Heisann

Ikke enig at vi burde flytte de som synger ifra VB over til Cola. Mener at det burde gå andre veien at noen ifra Cola flytter over til Cola for at vi igjen skal få to tribuner som fungerer opptimalt.

Tror at hvis vi flytter hele den syngende del inn i cola så vil folk falle bort ifra våre hjemme kamper da mange synes det er stas og stå/sitte nærme klanen for å være med på det ekstra livet.

Bare for å rippe opp i en gammel sak så synes jeg at det som ødellegger VB er fast plass systemet. Dette er min mening og har blitt diskutert før

Comment

Jeg synes heller ikke man skal forandre på så mye. Det gir en veldig kraftfull støtte til laget når vi har to fullsatte tribuner. Utfordringen ligger i å fylle disse tribunene. Det er ikke mulig at de kan være samstemte når det synges en sang. Begge tribuner starter egne sanger, eller henger seg på hverandre, og det er helt greit. Og så kan heller vekselsynginga utvides med flere alternativer enn "Kom igjen Enga" og de to-tre andre som benyttes.

Synes også at man kan gå tilbake til systemet med at felt A til C og felt K til M på øvre Cola kan være for alle, ikke bare Klansmedlemmer. På kamper med under 12000 tilskuere er det mange ledige plasser på disse feltene. Sist mot FFK forsvant vaktene som skulle passe på at folk med billett til nedre ikke gikk opp til øvre når kampen startet. I det ufyslige været gikk det ikke lang tid før de fleste fant seg en plass på øvre. Det gir bedre trykk om øvre fylles opp først. Samtidig er det greit at Cola nedre beholdes som en tribune for alle VIF-supportere. Der kan man ta seg venner eller ungene sine slik at de får med seg opplevelsen av å være så nærme både kampen og det beste tribunelivet i Norge http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Det beste hadde hvert å heva vestbredden ett par hakk. Hvordan

dette skal gjøres derimot, vet jeg ikke helt. Vet at det er

gjort noen tiltak, uten kanskje helt og lykkes. Men med litt

mer suksess på banen tidligere i sesongen, er det mer sansynlig

at fler av de som synger "litt" synger mer! Problemet er vel

egentlig ikke hvor vi skal plassere de som synger, men å få

fler til å synge! Respekterer at ikke alle drar på kamp for å

skrike i 90 minutter, men føler at det er en del rundt meg på

tribunen som har lyst til å synge, men som kanskje syns det er

litt flaut å ta skikkelig i når bare noen få synger. Mot FFK

gikk jeg (litt pga regnet) og stilte meg lenger opp og midt på

VB. Var greit trøkk der jeg sto, beste hjemmekamp på lenge.

Comment

Sitat: Den tor, 27 september 2007 15:42 skrev Privilege:

> "Jeg tror dette vil føre til tilskuertap på Enga`s hjemmekamper fordi det er en del av de som står på nedre som føler seg som "en del" av klanen selvom de ikke er medlemmer. (...) Var selv en stund uten medlemskap av ymse årsaker og da valgte jeg cola nedre for dette var den beste plassen for supportere som liker å synge uten klansmedlemskap."

Jeg er og de jeg er på kamp med er medlem i klanen og vi synger for full hals hver kamp. Vi står øverst i midten av cola nedre på hver kamp. Grunnen til dette er fordet når vi står der så kjenner man virkelig trøkket i bakhodet når sangene er i full sving. Pluss at vi kan synge ut uten å føle oss "alene" der vi står. Trur det er mange som gjør dette. Men litt av grunnen til at vi gjør dette er fordet det er 4 ganger bedre å stå der enn å måtte stå ut i kantene/svingen på cola øvre.

(PS: Må en ha sesongkort på å stå på de midterste feltene på cola øvre forrsten? hilsen 5 som synger seg hes for vårt kjære vål'enga http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif )

Men for å holde seg litt til topic: Syntes ikke VB og cola burde samles. Med de sepparerte får en jevnt trøkk fra flere steder på stadion. Og som sagt tidligere her; De tar seg bedre ut på tv og for folk som ser på. Viser at klanen er stor og mektig

"Blør for Vål’enga, dør for Vål’enga"

Comment

Siden jeg står på Vestbredden så kan jeg jo si noe om dette.

Jeg synes Vestbredden har fungert bra i år, bortsett fra de to siste kampene. De to siste kampene har vært nær sagt katastrofe og Gamle Kongetribune har vært halvfull i begge disse kampene.

Hva som plutselig har skjedd aner jeg ikke, men det var ikke sånn tidligere i år. Da var det bra stemning og mye folk sentralt på Vestbredden.

Egentlig synes jeg det er rart at folk svikter når vi begynner å klatre på tabellen og spiller bra fotball. Det må bero på at de er motgangssupportere og nekter å ta del i den medgangen laget nå har...
                      in Absinthia

Comment

Sitat: Den fre, 28 september 2007 14:17 skrev Hjesus:

> Siden jeg står på Vestbredden så kan jeg jo si noe om dette.

> Jeg synes Vestbredden har fungert bra i år, bortsett fra de to siste kampene. De to siste kampene har vært nær sagt katastrofe og Gamle Kongetribune har vært halvfull i begge disse kampene.

>

> Hva som plutselig har skjedd aner jeg ikke, men det var ikke sånn tidligere i år. Da var det bra stemning og mye folk sentralt på Vestbredden.

>

> Egentlig synes jeg det er rart at folk svikter når vi begynner å klatre på tabellen og spiller bra fotball. Det må bero på at de er motgangssupportere og nekter å ta del i den medgangen laget nå har...

Kanskje de savner gamledager?

Comment

> Jeg synes Vestbredden har fungert bra i år, bortsett fra de to siste kampene. De to siste kampene har vært nær sagt katastrofe og Gamle Kongetribune har vært halvfull i begge disse kampene.

>

> Hva som plutselig har skjedd aner jeg ikke, men det var ikke sånn tidligere i år. Da var det bra stemning og mye folk sentralt på Vestbredden.

>

> Egentlig synes jeg det er rart at folk svikter når vi begynner å klatre på tabellen og spiller bra fotball. Det må bero på at de er motgangssupportere og nekter å ta del i den medgangen laget nå har...

Jeg synes det blir for enkelt å skylde på EGG her, Rune. Såvidt jeg har fått med meg har da også EGG vært fulltallige de siste gangene...

Comment

> Jeg synes Vestbredden har fungert bra i år, bortsett fra de to siste kampene.

Jeg står også på VB - dog til side for deg - og jeg synes det har vært svært dårlig der i hele år. Kanskje dere på midten har gjort jobben deres, men det har stoppa opp der. Litt samme tendens som man ser i Cola også. Midtfeltet synger - de på sidene synger ikke spesielt mye.

Comment

står et par rader nedenfor gamle konge, og er enig i det Hjesus sier, det har vært katastrofe de siste matchene, mens det var mye bedre tidligere i år. Jeg mener at dette i hovedsak skyldes at det startes for lite sanger. alle som står i område rundt meg synger som bare det, når noen drar i gang. Men veldig ofte er det slik at man venter på at gutta bak (hjesus og co) skal starte. Mulig de gjør dette oftere enn det høres ut som ned til meg, men da er problemet at de andre på gamle konge ikke er med slik at sangen dør ut før den egentlig har begynt.

Det blir hele tiden dratt frem at altfor mange står på sangfeltene og tviholder på plassene sine, og at dette ødelegger den gode stemningen man kunne hatt gjennom en hel match. Er helt enig i dette. Men hvorfor skal sentrum av sangfeltene absolutt stå i midten på tribunen?? Dersom sangfeltet på VB og sangfeltet i cola hadde stått nærmere hverandre, så kunne dette bidratt til at sangene spredte seg utover langsiden OG i svingen. De som starter sanger i cola må trekke mer mot hjørnet cola/VB, og sangfeltet på VB må trekke mot cornerflagget. Man hadde på den måten også blitt "kvitt" de som er mest opptatt av å se best mulig da de hadde blitt igjen på midten.

Dette er mulig å få til allerede neste sesong da verken den delen av bredden eller cola vel i dag er sesongkort for faste plasser(og dersom det skulle være faste plasser her er sikkert veldig interessert i å komme nærmere midten). Tror ikke det er mulig å få alle over til cola, og da kunne dette være en mulighet å prøve ut.

lars

-som helst skulle sett alle i cola...

Lars

- Il Bimbo d`oro

Comment

Working...
                              X