Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

cricket folket vil ha klanen på kamper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cricket folket vil ha klanen på kamper

http://www.dagbladet.no/sport/2007/11/09/517708.html

Vålerenga cricket vil at klanen skal komme på kampene dems.....

HATER TROMMER!!!!!!!!

Re: cricket folket vil ha klanen på kamper

Er det en sport?

Comment

Sitat: Den sø, 11 november 2007 18:05 skrev Den12Mann:

> Er det en sport?

Absolutt. Skal man dømme etter antall utøvere er det en sport langt mer enn ymse kuriositeter vi driver med her oppe på vår lille fjellknaus. I lilleputtland som UK, Pakistan, Australia, India og Sør-Afrika er dette å anse som en av nasjonalisportene. Hvis du tviler på om det er en idrett så får du prøve å skru en tennisball (med mindre du har en cricketball liggende) rundt et gatehjørne med et overarms-kast, strak arm. Hvis det er barnemat for deg, så prøv, ved bruk av et 10 cm bredt balltre, å treffe en ball på str med en baseball, som kommer i 140 km/t, hvor ballen har en ujevn overflate og bakken den treffer før den når deg er ujevn. Gjør dette etter 4 timer i solsteiken ett eller annet sted rundt ekvator. Lykke til!

Ja til VIF-cricket!

Comment

Sitat: Den sø, 11 november 2007 20:56 skrev ice69:

> Sitat: Den sø, 11 november 2007 18:05 skrev Den12Mann:

>

> > Er det en sport?

>

> Absolutt. Skal man dømme etter antall utøvere er det en sport langt mer enn ymse kuriositeter vi driver med her oppe på vår lille fjellknaus. I lilleputtland som UK, Pakistan, Australia, India og Sør-Afrika er dette å anse som en av nasjonalisportene. Hvis du tviler på om det er en idrett så får du prøve å skru en tennisball (med mindre du har en cricketball liggende) rundt et gatehjørne med et overarms-kast, strak arm. Hvis det er barnemat for deg, så prøv, ved bruk av et 10 cm bredt balltre, å treffe en ball på str med en baseball, som kommer i 140 km/t, hvor ballen har en ujevn overflate og bakken den treffer før den når deg er ujevn. Gjør dette etter 4 timer i solsteiken ett eller annet sted rundt ekvator. Lykke til!

>

> Ja til VIF-cricket!

> -------------

http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_lol.gif

morsom beskrivelse...... kan vel også beskrive den som en avangsert type dødball... som sikkert alle har spilt i gymmen på skolen

HATER TROMMER!!!!!!!!

Comment

Tror dette er noe i lengste laget for meg å stå på gresssletta på ekeberg ass.

Comment

> Tror dette er noe i lengste laget for meg å stå på gresssletta på ekeberg ass.

2-3 dager og sånn mener du?

Comment

Sitat: Den sø, 11 november 2007 22:51 skrev skog:

> > Tror dette er noe i lengste laget for meg å stå på gresssletta på ekeberg ass.

>

> 2-3 dager og sånn mener du?

Hehe...vanlige kamper varer en dag, da...og det er lov å komme og gå litt underveis. Men internasjonale "test" matcher varer gjerne 5 dager. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Jeg synes hockeykamper burde vare fem dager.

Comment

Jeg kjenner til flere av våre medlemmer som faktisk er interessert og opptatt av cricket. Klanen vil i det øyeblikket Vålerenga Cricket blir en del av Vålerengens Idrettsforening både ha lyst og plikt til å støtte dem. Det står nedfelt i våre vedtekter og vårt formål.

Chr

Comment

Er en veldig viktig idrett for multikulturelle Vålerenga. En morsom idrett også - selv om man må ha alkohol i nærheten for å kunne se en hel kamp.

Litt kompliserte regler, men når man først forstår grunnprinsippene er det ikke en så kjedelig idrett som traustige nordmenn skal ha det til.

Var det ikke en egen spalte for cricket i Herreavdelingen også en periode?

Comment

Sitat: Den ma, 12 november 2007 10:25 skrev FrankO:

> Er en veldig viktig idrett for multikulturelle Vålerenga. En morsom idrett også - selv om man må ha alkohol i nærheten for å kunne se en hel kamp.

>

> Litt kompliserte regler, men når man først forstår grunnprinsippene er det ikke en så kjedelig idrett som traustige nordmenn skal ha det til.

>

>

>

Støttes. Riktignok en idrett for de tålmodige, men som du sier, når man lærer reglene og skjønner litt mer, så er det faktisk en ganske facinerende idrett. På sikt et must for multikulturelle Vålerenga. Tribunekulturen er nok dog noe annerledes enn hockey og foppall - men kanskje våre pent-kledde supportere vil føle seg kallet? http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Sitat: Den ma, 12 november 2007 09:18 skrev ice69:

> Hehe...vanlige kamper varer en dag, da...og det er lov å komme og gå litt underveis. Men internasjonale "test" matcher varer gjerne 5 dager. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Mitt første møte med sporten var på Kypros for et par år siden. På stedet vi inntok sen frokost viste de kamp mellom UK og Australia (tror jeg det var).

Vi konkluderte med at vi ikke forstod en drit.

Stedet vi spiste middag på viste samme kampen. Vi syntes den var langdryg og noen briter forsøkte tålmodig å forklare oss poenget.

Da jeg forstod at dette ikke er noe for utålmodige var under frokosten dagen etter. Det var igjen cricket på TV under frokosten. Etter en stund fortod vi at det var samme lagene som dagen før og vi spurte britene hva som var vitsen med å sende en så lang forestilling i reprise.

Svaret var brølende latter og mumling om at det var fremdeles samme kamp som pågikk.

For egen del må jeg si at det sikkert er digg å sitte i skyggen en varm sommerdag og nippe til Gin Tonic mens folk fiker til en treball, men høyt på prioriteringslista kommer det neppe...
                        www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                        Glemmer passordet mitt...

Comment

Sitat: Den ma, 12 november 2007 12:43 skrev Niding:

> Sitat: Den ma, 12 november 2007 09:18 skrev ice69:

>

>

> > Hehe...vanlige kamper varer en dag, da...og det er lov å komme og gå litt underveis. Men internasjonale "test" matcher varer gjerne 5 dager. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

>

> Mitt første møte med sporten var på Kypros for et par år siden. På stedet vi inntok sen frokost viste de kamp mellom UK og Australia (tror jeg det var).

> Vi konkluderte med at vi ikke forstod en drit.

>

> Stedet vi spiste middag på viste samme kampen. Vi syntes den var langdryg og noen briter forsøkte tålmodig å forklare oss poenget.

>

> Da jeg forstod at dette ikke er noe for utålmodige var under frokosten dagen etter. Det var igjen cricket på TV under frokosten. Etter en stund fortod vi at det var samme lagene som dagen før og vi spurte britene hva som var vitsen med å sende en så lang forestilling i reprise.

> Svaret var brølende latter og mumling om at det var fremdeles samme kamp som pågikk.

>

> For egen del må jeg si at det sikkert er digg å sitte i skyggen en varm sommerdag og nippe til Gin Tonic mens folk fiker til en treball, men høyt på prioriteringslista kommer det neppe...

Hehe, joda, 5-dagers matchene (som til alt overmål godt kan ende uavgjort, spesielt hvis det regner...) kan nok oppleves som ganske sære greier. Men det aller vanligste nå til dags er jo en-dagers kamper - vil påstå at det er adskillig mer tilgjengelig. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Sitat: Den ma, 12 november 2007 11:20 skrev Kjellsen:

> Jeg kjenner til flere av våre medlemmer som faktisk er interessert og opptatt av cricket. Klanen vil i det øyeblikket Vålerenga Cricket blir en del av Vålerengens Idrettsforening både ha lyst og plikt til å støtte dem. Det står nedfelt i våre vedtekter og vårt formål.

>

> Chr

Vis dette står nedfelt så ere ikke mange som vet om denne hvertfall.

Når man ser at ca 10% av antallet på Ullevaal er på Jordal, så blir det da 10% av antallet på Jordal som er på Cricket kampene.

Personlig syns jeg dette er flaut.

Comment

Sitat: Den ma, 12 november 2007 15:07 skrev kenta27:

> Sitat: Den ma, 12 november 2007 11:20 skrev Kjellsen:

>

> > Jeg kjenner til flere av våre medlemmer som faktisk er interessert og opptatt av cricket. Klanen vil i det øyeblikket Vålerenga Cricket blir en del av Vålerengens Idrettsforening både ha lyst og plikt til å støtte dem. Det står nedfelt i våre vedtekter og vårt formål.

> >

> > Chr

>

>

> Vis dette står nedfelt så ere ikke mange som vet om denne hvertfall.

> Når man ser at ca 10% av antallet på Ullevaal er på Jordal, så blir det da 10% av antallet på Jordal som er på Cricket kampene.

> Personlig syns jeg dette er flaut.

>

Jeg vil vel anta at de fleste av klansmedlemene kan lese og vet hva som er klanens formål. Når det er sagt er det ingen som forplikter seg til å møte opp på Ullevål,Jordal eller andre steder.

Comment

Working...
                              X