Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Noe å lære av Bastionen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noe å lære av Bastionen?

Det var spørsmålet jeg stilte meg før og under kampen mot FC Lyn Oslo(eller hva de heter) sist søndag.

Da så jeg nemlig flere ting jeg i mitt hode har etterlyst under Engas hjemmekamper. Blant annet ett salgstelt, med ganske stort utvalg av supportereffekter. Det var en ganske stor forskjell fra Engas campingbord med noen skarve skjerf og luer.... http://www.klanen.no/snakk/images/sm...on_redface.gif

Dessuten kjørte de aktivt for å verve flere medlemmer til Bastionen, blant annet med muligheter til å melde seg inn direkte i denne salgsboden utenfor,og deretter kjørte de ett par sekvenser på storskjermen, der de annonserte muligheten tilå melde seg inn via SMS.

Hvorfor gjør ikke VIF lignende ting??
    1965,1981,1983,1984 og 2005!!

1980,1997 og 2002!!

Re: Noe å lære av Bastionen?

Nuvel, Liin har ikke egen butikk engang, så det er vel heller de som har ett stykke å gå i forhold til oss. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

At Bastionen er aktive for å få medlemmer er noe undelig. Verve supportere via SMS?

Jeg synes at å melde seg inn i en forening må være en aktiv gjennomtankt handling, der man er innforstått med hva man melder seg inn i. Jeg ser ikke helt at man gjør det når man binder seg via SMS.

Og så tror jeg du blander litt både når det gjelder Bastionen/Lyn og VIF/Klanen.

Supportergrupperingene er ikke det samme som klubbene.

Espen

-sikkert sær igjen

Ei kasse, er passe!!

Comment

Siden Klanen passerte 2000 medlemmer i 1997 ar man hatt en policy på å ikke aktivt gå ut å verve medlememr. Ser man i medlemsblad, hjemmesider etc så ser man jo det ganske tydelig. Klanen ønsker at medlemmer skal oppsøke Klanen, ikke omvendt.

Om dette er riktig måte eller ei kan sikkert diskuteres, men personlig er jeg glad for denne praksisen fra Klanens side og håper den fortsetter.

Når det gjelder salgsbodene på Ullevål så er ikke utvalget så stort, men med tanke på at Sjappa er åpen på kampdager så ser jeg ingen grunn til å gi folket i Sjappa enda flere oppgaver. Og utvalget var da mer en noen skarve skjerf i vår første hjemmekamp...?

Klanen er uansett en uavhengig supporterklubb og skulle VIF bruke storskjermen til verving så burde kanskje et medlemskap i klubben være et bedre valg.

Jørund

Comment

Sitat: Den lør, 22 april 2006 20:38 skrev Esp1:

> Nuvel, Liin har ikke egen butikk engang, så det er vel heller de som har ett stykke å gå i forhold til oss. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

>

Det er jeg enig i,men det var egentlig ikke poenget.Poenget var at Lyn/Bastionen gjorde litt mer ut av det på kampdag

------------------------------------------------------------------------

> Og så tror jeg du blander litt både når det gjelder Bastionen/Lyn og VIF/Klanen.

> Supportergrupperingene er ikke det samme som klubbene.

-

Tanken streifet meg noen min etter sendt innlegg.Burde vært klarere på skillet mellom Enga/Klanen

1980,1997 og 2002!!

Comment

Sitat: Den lør, 22 april 2006 20:50 skrev Underberger jr.:

> Siden Klanen passerte 2000 medlemmer i 1997 ar man hatt en policy på å ikke aktivt gå ut å verve medlememr. Ser man i medlemsblad, hjemmesider etc så ser man jo det ganske tydelig. Klanen ønsker at medlemmer skal oppsøke Klanen, ikke omvendt.

>

Dette var jeg ærlig talt ikke klar over, og setter ihvertfall den saken i ett annet lys dersom det stemmer!!

1980,1997 og 2002!!

Comment

selvfølgelig stemmer det. det er jørund som skriver det...

Comment

synes det er en fin praksis. vi har ikke et behov for å verve folk hvis de ikke vet hva det innebærer. det lyn driver med er en del av kampanjen "fullt stadion 2007" eller den egentlige arbeidstittelen "snitt på 6000 innen 2007". selv det er jo litt drøyt...

det er bra at klanen fortsetter å være en uavhengig supporterklubb, slik at vi ikke får det bindende samarbeidet lyn og bastionen har, der bastionen blir diktert av morgan og co. medlemmene har jo kommet løpende til klanen i det siste uansett....

Comment

Working...
              X