Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga Ishockey, publikum og resultater

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga Ishockey, publikum og resultater

Dette er ikke for å være stygg og frekk mot noen men hvorfor er det så lite folk på Jordal.
    Hvorfor legges det sangmøter til kampdager, hvorfor gir ikke klanen hockey mer oppmerksomhet og PR.
    Det hadde ikke gjort noe om f.eks. busser som settes opp annonseres på klanens sider slik alle fotballturene blir gjort.
    Jeg må virkelig bare spørre: Nedprioriteres hockey av sentrale personer i klanen eller er hockey så lite spennende at man ikke bryr seg?

Hadde vi fått økt tilskuerantallet med 30-40% gjennom å bruke klanen mer aktivt ville det vært en enorm støtte til iskrigerene våre som går i bølgedaler for tiden.
    EN KLAN, EN KLUBB!!!!!
    snusk1

Originally posted by snusk1 View Post
    Dette er ikke for å være stygg og frekk mot noen men hvorfor er det så lite folk på Jordal.
    Hvorfor legges det sangmøter til kampdager, hvorfor gir ikke klanen hockey mer oppmerksomhet og PR.
    Det hadde ikke gjort noe om f.eks. busser som settes opp annonseres på klanens sider slik alle fotballturene blir gjort.
    Jeg må virkelig bare spørre: Nedprioriteres hockey av sentrale personer i klanen eller er hockey så lite spennende at man ikke bryr seg?

Hadde vi fått økt tilskuerantallet med 30-40% gjennom å bruke klanen mer aktivt ville det vært en enorm støtte til iskrigerene våre som går i bølgedaler for tiden.
    EN KLAN, EN KLUBB!!!!!
    Nå er jo Vålerenga Fotball en langt større organisasjon enn Hockey. vet ikke hvor mange medlemmer av Klanen som er/bryr seg om hockey, men er max 10% vil jeg tippe.
    Men ang PR, det står på Klanens hjemmesider når kampene er. Det kjøres jo busser til bortekampene, dog i privatregi.
    Oslobajas

Comment

@snusk1: Det er ikke forbudt å melde seg frivillig...
      mvh

Ogni M

Comment

jada

Originally posted by cossie3 View Post
        Nå er jo Vålerenga Fotball en langt større organisasjon enn Hockey. vet ikke hvor mange medlemmer av Klanen som er/bryr seg om hockey, men er max 10% vil jeg tippe.
        Men ang PR, det står på Klanens hjemmesider når kampene er. Det kjøres jo busser til bortekampene, dog i privatregi.
        Det er riktig at fotball er større men klanen er der for klubben og da må det kunne gå å få lagt ut litt mer om kommende kamper og ikke bare ha de liggende i kalenderen sin.
        Jeg vet også at hockeygruppa ikke teller mange personene men disse stiller opp og gjør en flott jobb for at i alle skal trives på kampene.
        Det jeg savner er mer initsiativ fra klanens hovedstyre for å hjelpe hockeygruppa i den fantastiske jobben de gjør på frivillig basis for både klan og klubb.
        Det er som oftest lettest å kritisere de som gjør noe aktivt men jeg gir all min honnør til de få i den gruppe og etterlyser klansstyret og den måten de kan bidra på for å promotere hockey på en bedre måte.
        snusk1

Comment

Det er riktig at fotball er større men klanen er der for klubben og da må det kunne gå å få lagt ut litt mer om kommende kamper og ikke bare ha de liggende i kalenderen sin.
          Det er da ikke mer om kommende kamper når fotballsesongen pågår heller?
          Jeg vet også at hockeygruppa ikke teller mange personene men disse stiller opp og gjør en flott jobb for at i alle skal trives på kampene.
          Det jeg savner er mer initsiativ fra klanens hovedstyre for å hjelpe hockeygruppa i den fantastiske jobben de gjør på frivillig basis for både klan og klubb.
          Det er som oftest lettest å kritisere de som gjør noe aktivt men jeg gir all min honnør til de få i den gruppe og etterlyser klansstyret og den måten de kan bidra på for å promotere hockey på en bedre måte.
          Nå stiller jo en bekjent kanskje opp til valg, så får se hvordan det går. Jeg trur det beste hadde vært og hatt en annen supportergruppe for hockey, som selvsagt skal ligge under Klanen, men som het et annet navn og eget styre. Trur det hadde vært det beste. Selv om jeg trur det er lite gjennomførbart, dessverre.
          Oslobajas

Comment

Mitt bidrag til klubben

Originally posted by Ogni M View Post
            @snusk1: Det er ikke forbudt å melde seg frivillig...
            Klar over det men jeg har ikke tid til å bidra så mye der, jeg er med å henger opp banner på jordal og jeg har vært med på litt tifo når jeg har rukket det etter jobben.
            Jeg tar med folk i bilen til kamper og jeg har stilt opp på nesten alle (er vel 3 jeg ikke har vært på) kamper i Oslo, Akershus, Østfold og Hedmark så jeg bruker den tiden jeg har på å støtte laget aktivt under kampene. de kampene som er på Lillehammer, i Trondheim og Stavanger har jeg ikke mulighet til å rekke pga jobb.
            snusk1

Comment

Klar over det men jeg har ikke tid til å bidra så mye der, jeg er med å henger opp banner på jordal og jeg har vært med på litt tifo når jeg har rukket det etter jobben.
              Jeg tar med folk i bilen til kamper og jeg har stilt opp på nesten alle (er vel 3 jeg ikke har vært på) kamper i Oslo, Akershus, Østfold og Hedmark så jeg bruker den tiden jeg har på å støtte laget aktivt under kampene. de kampene som er på Lillehammer, i Trondheim og Stavanger har jeg ikke mulighet til å rekke pga jobb.
              Fint. Da vet du jo hvordan andre har det. I Klanen er det ingen heltidsansatte. Ingen deltidsansatte heller.
              mvh

Ogni M

Comment

Jada

Originally posted by Ogni M View Post
                Fint. Da vet du jo hvordan andre har det. I Klanen er det ingen heltidsansatte. Ingen deltidsansatte heller.

jada, skjønner hvordan mange har det, men jeg setter dette litt opp mot at det skrives en god del mer om både kamper og turer når det gjelder fotballen og det er det som forundrer meg en del. Hvorfor såpass stor forskjell??
                snusk1

Comment

Fordi 19 av 20 klansmedlemmer driter i hockey.

Så hvordan skal man få de 19 til å få øya opp for hvor kult det er på Jordal? Vel, nå har man i 10 år klagd på for dårlig oppmøte, for dårlig stemning og for dårlig respons fra Klanen. Kan vi være enige om at det ikke hjelper?

Comment

Har ikke hjulpet nei

Originally posted by FrankO View Post
                    Fordi 19 av 20 klansmedlemmer driter i hockey.

Så hvordan skal man få de 19 til å få øya opp for hvor kult det er på Jordal? Vel, nå har man i 10 år klagd på for dårlig oppmøte, for dårlig stemning og for dårlig respons fra Klanen. Kan vi være enige om at det ikke hjelper?
                    Det har ikke nyttet å klage i 10 år nei, men hvis svaret er at så mange driter i hockey at man ikke ser noen grunn til å PRØVE å fronte den litt mere så er det jo ikke vits å spørre om noe engang for da er man jo ikke der for alle medlemmene i klanen men bare for fotballfolket.
                    Legger diskusjonen bort med dette for da har jeg fått svaret som forteller at 5-10 prosent av medlemmene i klanen bare får innfinne seg med at vi er supporter av feil gren i klubben.
                    snusk1

Comment

Det har ikke nyttet å klage i 10 år nei, men hvis svaret er at så mange driter i hockey [...]

Sutresvar. Til kampen mot Sparta ble det spredt at det ville bli en god kamp og at Klanen (eller enkeltpersoner i Klanen) skulle lage den beste tifoen i en hockeyhall ever.

Resultatet ble den best besøkte kampen i Eliteserien. Ja, det var gratisbilletter også, men har det vært flere ganger i år uten at det har gitt et oppsving på tilskuertallene.

Det nytter å tenke positivt!

Comment

Klaging!!

Her det da ildsjeler som legger ned tid å arbeid for håkki'n.
                        Vi brukte vel 3 uker på denne tifo'n til sparta kampen. Var vel 2 faste som holdt på med denne.
                        Som var på alle dugenadene. pluss en 5-6 til som kom innmellom.
                        Fikk også litt kjeft av tifo gruppa for at vi markedsførte dette, men blei vel fort enige om dette var måten å lokke publikumere på.

Men hvorfor sitte å klage på de som gjør en frivillig jobb?? Det syns jeg er meningsløst, å totalt respektløst.
                        Når jeg så dette både på dette forumet å på andre, så er det med på å drepe lysten på å gjøre noe.

Når folk sitter å klager på skrive feil på referater(som bør oppdages av webredaksjonen før det publiseres. Ikke noe kritikk, ingen er feilfrie desverre).
                        Folk som sitter her på forumet å klager over stemningen på jordal,når vedkommende ikke synger engang.
                        Å når man prøve å bruke tifo og legger opp til dette.
                        Eksempeler, mot sparta den 18 november, plast flagg på 2 felter.
                        10% blei brukt.. mot frisk asker hjemme sist.
                        Plastflagg på hele øvre delen på felt E. Fult på den delen. men kun 3 flagg blei brukt.
                        Personlig så mister jeg lysten å skape noe stort på jordal. Så fortsett gjerne å drep lysten til hockeygruppa og de andre frivillige som hjelper oss.
                        Kjempe bra jobba. Hver stolte av dere selv!!!!

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
                          Her det da ildsjeler som legger ned tid å arbeid for håkki'n.
                          Vi brukte vel 3 uker på denne tifo'n til sparta kampen. Var vel 2 faste som holdt på med denne.
                          Som var på alle dugenadene. pluss en 5-6 til som kom innmellom.
                          Fikk også litt kjeft av tifo gruppa for at vi markedsførte dette, men blei vel fort enige om dette var måten å lokke publikumere på.

Men hvorfor sitte å klage på de som gjør en frivillig jobb?? Det syns jeg er meningsløst, å totalt respektløst.
                          Når jeg så dette både på dette forumet å på andre, så er det med på å drepe lysten på å gjøre noe.

Når folk sitter å klager på skrive feil på referater(som bør oppdages av webredaksjonen før det publiseres. Ikke noe kritikk, ingen er feilfrie desverre).
                          Folk som sitter her på forumet å klager over stemningen på jordal,når vedkommende ikke synger engang.
                          Å når man prøve å bruke tifo og legger opp til dette.
                          Eksempeler, mot sparta den 18 november, plast flagg på 2 felter.
                          10% blei brukt.. mot frisk asker hjemme sist.
                          Plastflagg på hele øvre delen på felt E. Fult på den delen. men kun 3 flagg blei brukt.
                          Personlig så mister jeg lysten å skape noe stort på jordal. Så fortsett gjerne å drep lysten til hockeygruppa og de andre frivillige som hjelper oss.
                          Kjempe bra jobba. Hver stolte av dere selv!!!!
                          I dette rotet av et innlegg kommer det overhodet ikke frem hva du egentlig vil oppnå annet enn det du kritiserer en ubestemt mengde andre for, nemlig KLAGING.
                          Kanskje du kunne utdype litt hvem du kritiserer for hva og hva som kunne vært gjort annerledes. Først da blir det til konstruktiv kritikk og hever seg et nivå.
                          mvh

Ogni M

Comment

EN KLAN, EN KLUBB!!!!!
                            På vegne av klanen.no: Når det gjelder manglende informasjon om hockeyturer etc. skyldes det ene og alene at de som arrangerer turene ikke gir oss beskjed. Når vi får beskjed er det gjerne veldig kort tid før turen. Detet har jeg skjønt at både turgruppa og hockeygruppa ønsker å gjøre noe med, så vi får satse på at informasjonen blir bedre utover. Vi har referater fra mange kamper, og også forhåndomtaler av flere kamper. Vi nedprioriterer på ingen måte hockey, alt stoff vi mottar om hockey blir publisert. Om du går gjennom hva som er publisert under spalta "Sporten" så ser du at hockey faktisk har fått flere saker det siste året enn fotballen...

Comment

På meg virker det som at Klanen (les styret) gjør det man kan forvente når det gjelder å spre budskapet om at vi faktisk har et ishockeylag. Men som andre har vært inne på er de aller aller fleste med i Klanen pga fotballen. Man kan nesten ikke tvinge folk på kamp. Folket er jo klar over at det er kamper, men når de ikke har interesse for ishockey kan man nesten ikke forvente at de stiller bare for at det er Vålerenga som spiller.

Det er mange og sammensatte grunner til at vi sliter med å trekke folk på kampene. Men helt svart er det ikke. Vi har en liten oppgang fra i fjor og enkelte kamper er godt besøkt. Har også god tro på mye folk på kampene fremover. Det er kanskje rart at vi trekker færre folk enn Sparta og Frisk, men det er alltid lettere å samle folk rundt et lag som slår nedenfra og som nesten aldri har vunnet før. Hos oss har vi blitt for godt vant, og mange går bare på toppkampene og sluttspill.

I tillegg forventer publikum godt spill og underholdning. Synes årets utgave av Vålerenga er for grått. Klubben bør derfor se litt på innkjøpspolitikken og se etter spillerprofiler som kan utgjøre det lille ekstra som jeg savner.

Comment

Working...
                              X