Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga i Berlin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bohem1
    replied
    Originally posted by Reflektor View Post
    Noe i dette ja. Så VIF- RBK på lap-topen i Thailand i fjor uten andre problemer enn hakkete linje. På nettcafe i Warsawa kunne vi bare glemme Austria - VIF.
    Jeg har sett kamper på laptopen min fra flere land. Det har aldri vært noen problemer med det (bortsett fra varierende linjehastigheter-slik at det er viktig å velge lav nok tilkoblingshastighet i innstillinger)

Leave a comment:

• Reflektor
    replied
    Originally posted by Muppetkokken View Post
    Det stemmer nok, siden de sjekker IPen og hvor den kommer fra.
    Noe i dette ja. Så VIF- RBK på lap-topen i Thailand i fjor uten andre problemer enn hakkete linje. På nettcafe i Warsawa kunne vi bare glemme Austria - VIF.

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Tviler sterkt på at TV2 klarer å stoppe deg i utlandet hvis du har et 3G-kort med norsk Telenor/Netcom abonnement.
    Det stemmer nok, siden de sjekker IPen og hvor den kommer fra.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Tviler sterkt på at TV2 klarer å stoppe deg i utlandet hvis du har et 3G-kort med norsk Telenor/Netcom abonnement.

På den annen side. Jeg foreslår sjømannskjerka. De har norske kanaler. Hvis du er uheldig kan det tenkes at de ikke har TV2 sport, men hvis du snakker med dem på forhånd, så fikser de sikkert det også.

Kontaktinfo finner du her:
    http://www.sjomannskirken.no/employeelist.aspx?m=1470

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by Skrible View Post
    Nja, det er vel også sånn at TV2 kun kjøpte tv-rettighetene for Norge (og altså ikke for andre land/deler var verden). Slike avtaler er ofte geografisk bundet opp, sånn at f.eks. norsk fotball kan selges til det asiatiske markedet i en egen pakke. (Og faktisk har vel tv-rettigheter fra TL blitt solgt til Kina om jeg ikke husker feil. Min teori er at det er noen bettingselskap der borte som ser muligheter for betting også på sommern, da andre ligaer har pause...).
    Eksempelvis har Canal Digital kjøpt PL-rettighetene for Skandinavia direkte av rettighetshaver (PL) osv. NRK Alltid Nyheter, som sender BBC Sportsworld på lørdager kunne i hvert fall ikke tidligere sende radiooverføring fra PL-kamper via nettet, fordi dette var utenfor den pakken NRK kjøpte/fikk fra BBC, med godkjenning fra PL.
    Dette var strengt talt det jeg mente med forrige innlegg, bare veldig mye mer klønete og generelt beskrevet.

Leave a comment:

• Skrible
    replied
    Originally posted by Muppetkokken View Post
    Fordi dette er rettighetsbeskyttet materiale, og man skal ikke ha mulighet til å framvise levende bilder direkte fra kampene. Skal man kunne vise levende bilder direkte fra kamper skal dette avtales med TV2 så de får penger for dette.
    Nja, det er vel også sånn at TV2 kun kjøpte tv-rettighetene for Norge (og altså ikke for andre land/deler var verden). Slike avtaler er ofte geografisk bundet opp, sånn at f.eks. norsk fotball kan selges til det asiatiske markedet i en egen pakke. (Og faktisk har vel tv-rettigheter fra TL blitt solgt til Kina om jeg ikke husker feil. Min teori er at det er noen bettingselskap der borte som ser muligheter for betting også på sommern, da andre ligaer har pause...).
    Eksempelvis har Canal Digital kjøpt PL-rettighetene for Skandinavia direkte av rettighetshaver (PL) osv. NRK Alltid Nyheter, som sender BBC Sportsworld på lørdager kunne i hvert fall ikke tidligere sende radiooverføring fra PL-kamper via nettet, fordi dette var utenfor den pakken NRK kjøpte/fikk fra BBC, med godkjenning fra PL.

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by Gert Bjarne View Post
    ÆÆH?? seriøst???? Hva??????? Vel.....
    Da fikk jeg endelig 100 gunner for å hate tv2, har sitti med 99 veldige lenge nå, så takk

Men hva er grunnen for at folk som betaler ikke kan se det fra utlandet? Hvor trenger det å være en drm lov iveien?
    Fordi dette er rettighetsbeskyttet materiale, og man skal ikke ha mulighet til å framvise levende bilder direkte fra kampene. Skal man kunne vise levende bilder direkte fra kamper skal dette avtales med TV2 så de får penger for dette.

Leave a comment:

• Gert Bjarne
    replied
    Originally posted by Cyrus View Post
    Hmm, funker det å se TV 2 Sport på Sumo i utlandet da?

"TV 2 Sport kan kun sees i Norge og er beskyttet med DRM (digital rights management). Du trenger versjon 11 av Windows Media Player for å se TV 2 Sport på TV 2 Sumo...
    ÆÆH?? seriøst???? Hva??????? Vel.....
    Da fikk jeg endelig 100 gunner for å hate tv2, har sitti med 99 veldige lenge nå, så takk

Men hva er grunnen for at folk som betaler ikke kan se det fra utlandet? Hvor trenger det å være en drm lov iveien?

Leave a comment:

• CrazyMagnus
    replied
    Jeg skal til Berlin en tur snart, da vi spiller mot Tromsø borte. Er det noe mulighet for å få med seg kampen`? Den går vel på en av TV2 Sport kanalene ..

Leave a comment:

• Cyrus
    replied
    Hmm, funker det å se TV 2 Sport på Sumo i utlandet da?

"TV 2 Sport kan kun sees i Norge og er beskyttet med DRM (digital rights management). Du trenger versjon 11 av Windows Media Player for å se TV 2 Sport på TV 2 Sumo...

Leave a comment:

• Gert Bjarne
    replied
    Takk for tipsa men jeg tror vi skal gå for tv2sumo

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    To forslag:
    - Det finnes en norsk Sjømannskirke i Berlin. Kanskje de har norsk TV?
    - Det er ikke utenkelig at den norske ambassaden vet noe, eller i alle fall har en eller annen ansatt som har et tipps.

Leave a comment:

• FC_Colonia
    replied
    hei, jeg kommer ikke fra berlin men jeg er fra tyskland og jeg tror ikke at du finner en pub hvor du kann ser en kamp av vålerenga. "Premiere" peker bare den engelsk, fransk, spansk og den portugisisk liga.
    Det er nesten umolig å få informasjoner om den norske tippeligaen i avisen,tv eller internett på tysk.

Leave a comment:

• Gert Bjarne
    started a topic Vålerenga i Berlin

Vålerenga i Berlin

Jeg og noen godt bekjente skal ned til Der Berlin i sommer å bringe en uke der. Tror vi reiser mandag den 7 juli sånn at vi kan se Stabukk kampen den 6 men vi blir der til neste mandag den 14...derfor mister vi SIF - Vif den 13.

Så lurte på om noen her har noen kunnskap om en pub eller et sted hvor man kan få med seg en Vålerenga kamp??? Byen er jo en av de største i Europa.....
Working...
X