Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Antall medlemmer vs antall sesongkort

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antall medlemmer vs antall sesongkort

9213 aktive medlemmer står det på forsiden til Klanens medlemsweb.
    Snart 9000 solgte sesongkort.

Begge tallene er forferdelige mener jeg.
    Vi har ca. 4000 medlemmer færre enn for noen år siden hvis disse tallene stemmer...?!
    Dette må det gjøres noe med og alle i klanen har et ansvar for å få med de som tidligere har vært medlemmer. Mange av disse regner seg sikkert som medlemmer uten å ha betalt, men det er dette vi må jobbe for å gjøre noe med i tillegg til å få med nye folk.

Antall solgte sesongkort i.fh.t medlemmer er jo veldig bra, men målet må jo være 15.000 medlemmer.
    Man må delta for å vinne

Husk at sesongkort også selges til andre enn medlemmer av Klanen.

Medlemslistene nullstilles hvert år. Altså viser den kun antallet som faktisk har innbetalt medlemskontigent for 2008.
    Det vil alltid ligge en viss forsinkelse i tallene, da en manuelt må gjøre noen datakjøringer, samt foreta en nokså omfattende jobb med å registrere en haug enkeltmedlemmer.
    (Bruk KID, så blir jobben lettere for helten som utfører denne jobben!)

Mener å huske at vi endte på rundt 12700 medlemmer for 2007 totalt.
    Jeg vet ikke nå hvordan antall medlemmer i dag er sammenliknet med samme periode i 2007.

Comment

For min del gjør det ikke noe at alle medgangssupporterene som kom etter 05 sessongen har forsvunnet. De er sikkert ihuga Brann supportere nå.

Comment

Antallet betalte medlemsskap i Klanen ved seriestart (8775 i slutten av mars 2008) er innenfor 250 +/- (avvik på cirka 2,5 %) fra hvordan tallene var både i begynnelsen av april i 2007 og i begynnelsen av april 2006. Dette er basert på hvor mange eksemplarer av Klansropet som sendes ut til registrerte medlemmer.

At thorstein mener dette er forferdelige tall - og mener det samme om tidenes beste antall solgte sesongkort for Vålerenga - klarer jeg ikke å forstå. Likevel er jeg selvsagt enig i at det hadde vært bedre med dobbelt så mange både medlemmer og solgte sesongkort.

Comment

Originally posted by KjellH View Post
          Antallet betalte medlemsskap i Klanen ved seriestart (8775 i slutten av mars 2008) er innenfor 250 +/- (avvik på cirka 2,5 %) fra hvordan tallene var både i begynnelsen av april i 2007 og i begynnelsen av april 2006. Dette er basert på hvor mange eksemplarer av Klansropet som sendes ut til registrerte medlemmer.

At thorstein mener dette er forferdelige tall - og mener det samme om tidenes beste antall solgte sesongkort for Vålerenga - klarer jeg ikke å forstå. Likevel er jeg selvsagt enig i at det hadde vært bedre med dobbelt så mange både medlemmer og solgte sesongkort.
          Jeg startet saken litt raskt en sen kveld og tenkte noen minutter senere at det var naturlige årsaker til at tallet er lavere enn det endelige på denne tiden av året.
          Sesongkortsalget er kanskje godt, men med jobben som er gjort for å få salget opp, spillerstallen vi har og Vålerenga profilering i media mener jeg begge tallene er for lave uansett når på året vi er. Jeg har fått med meg at mange i Klanen ønsker at ting var som før og at medgangssupportere er no` dritt. Mitt inntrykk av "medgangssupportere" er at mange av disse blir igjen som supportere når det begynner å gå på tverke også. Altså er Medgangssupportere utelukkende positivt. Jeg tror allikevel den viktigste markedsføringsjobben som kan gjøres for klanen og sesongkort går via klansfolk selv. Jungeltelegrafen og positiv markedsføring fra person til person er den beste reklamen vi kan lage. Mener ikke at man skal bli helt Jehovas Vitne, men at alle kan oppfordre eller ta med folk på kamp oftere enn man faktisk gjør...
          Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
            Jeg har fått med meg at mange i Klanen ønsker at ting var som før og at medgangssupportere er no` dritt. Mitt inntrykk av "medgangssupportere" er at mange av disse blir igjen som supportere når det begynner å gå på tverke også. Altså er Medgangssupportere utelukkende positivt.
            Definisjonen på en medgangssupporter er vel at det er en som faller fra når det går litt trått. Dvs de som ble igjen selv om vi tapte en kamp eller to, IKKE er medgangssupportere

Comment

Working...
            X