Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Underskriftskampanje mot NFF`s nye regelverk.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Harriet Karlsen
    replied
    [QUOTE=Skrible;133463]Hmm, i gårsdagens "Fotballrunden" på tv2 Zebra ble nettopp denne nye regelen diskutert litt, da Mini påpekte at FFK skulle få bot for å dra i gang noe allsang/klubbsang mens spillerne var på vei inn på banen. Litt senere, da jeg dessverre var delvis opptatt i en telefon, ble det noe snakk om at han i NøFF som har ansvaret for dette hadde kommentert dette, og at regelen ikke var slik Mini hadde forstått (altså at det er forbudt med klubbsanger e.l. de siste ti minuttene). Fikk ikke helt klarhet i hva som egentlig var regelen (de gutta i det programmet snakker jo like artikulert som en blekksprut på fylla), men kanskje burde noen avtvinge NøFF en klarhet i hva regelverket faktisk sier - det er jo tragisk om vi ikke gjør ting som vi egentlig vil, fordi vi er lydige mot det vi tror er reglene, mens bøfla og annet tjafs rundt om i landet gjør som de vil uten konsekvenser...

QUOTE]

Mini mente at man ikke hadde lov til å spille klubbsanger, osv de siste 10 minuttene før kampstart. Men iflg. Dag Solheim i NFF gjelder dette de siste 4 minuttene før kampstart.

Sånn, det ble MYE bedre...

Leave a comment:

• Opprop
    replied
    http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=2682

Her kommer medieomtale av saken allerede.

Vi nærmer oss 1000 signaturer på oppropet. Flott at det er flere som gidder å engasjere seg i dette.

takk!.

Leave a comment:

• Skrible
    replied
    Hmm, i gårsdagens "Fotballrunden" på tv2 Zebra ble nettopp denne nye regelen diskutert litt, da Mini påpekte at FFK skulle få bot for å dra i gang noe allsang/klubbsang mens spillerne var på vei inn på banen. Litt senere, da jeg dessverre var delvis opptatt i en telefon, ble det noe snakk om at han i NøFF som har ansvaret for dette hadde kommentert dette, og at regelen ikke var slik Mini hadde forstått (altså at det er forbudt med klubbsanger e.l. de siste ti minuttene). Fikk ikke helt klarhet i hva som egentlig var regelen (de gutta i det programmet snakker jo like artikulert som en blekksprut på fylla), men kanskje burde noen avtvinge NøFF en klarhet i hva regelverket faktisk sier - det er jo tragisk om vi ikke gjør ting som vi egentlig vil, fordi vi er lydige mot det vi tror er reglene, mens bøfla og annet tjafs rundt om i landet gjør som de vil uten konsekvenser...

For øvrig er det allerede rimelig klart at ideen om at alle kampene skal starte likt osv er det reineste vås fra NøFF. I går gikk "vår" kamp oppe i Tromsø tre-fire minutter foran HamKam-Viking - til pause... (dvs. at i følge tv2s rapportert fra banene så var det allerede blåst av til pause i Tromsø når klokka på Briskeby viste 43.og noen sekunder. Kampen på Ullevål var også et minutt eller to "feil" (dvs. at klokka ikke var 45.00 da vår kamp allerede var kommet til pause).

NøFF har en lang vei å gå for å fremstå som logiske i mine øyne...

Leave a comment:

• EspenH
    replied
    flere nye regler, 1. omgang skal kun ha ett minutt tilleggstid, og det skal være 3 minutter i andre, slik at alle kampene nå også slutter likt. Helst skal det også ikke bli mer enn 3 mål per kamp, da mål fører til meget farlige situasjoner på tribunen. Når tippeligaen utvides til 16 lag, vil dette tallet senkes til 2. Myntene brukt før kamp byttes ut til en plastvariant med runde kanter, for ytligere skjerming av dommerne, da denne mynten må kastes, får så bli fanget igjen på en finurlig måte.

Leave a comment:

• lasse1910
    replied
    Jeg kommer også til å signere. Ikke fordi jeg absolutt har en trang til å kverulere med NFF, men fordi jeg mener klubben her blir fratatt retten til å kjøre sitt eget arrangement.
    Det blir, i mine øyne, helt feil at man skal miste det man har av særpreg, bare fordi det passer forbundet best at alle gjør det samme.
    Jeg er for forslaget til NFF om å få alle kampene til å starte samtidig, men uenig i metodene de bruker for å gjennomføre dette. Om brann vil markere med Nystemten, og Fugla vil spille sin småironiske In The Jungel så bør de få lov til dette.
    Jeg mener heller at NFF bør legge tilrette for et fritt arrangement så lenge det starter PRESIST når det skal! Da tror jeg alle vil være fornøyde, så kan heller NFF ilegge klubbene en klekkerlig bot om arrangetentet ikke starter SHARP. Uansett, hvor mye har det å si når maks fire matcher i en runde starter likt (jada, med unntak av de to siste serieomgangene)? Men det er jo en annen diskusjon...

Leave a comment:

• Bohem1
    replied
    Originally posted by Dorian Stefan View Post
    Ser ikke helt det store problemet. Vi trenger da ikke musikk over høytalerene for å lage stemning.

Dorian Stefan
    Jeg støtter alle oppfop - så lenge det er mot NFF.

Leave a comment:

• kaputt
    replied
    [QUOTE=Ferdinand;133116]
    Originally posted by kaputt View Post

Tør jeg spørre på hvilken måte du engasjerer deg i palestinernes sak...? Uansett var ikke poenget mitt at det bare er store samfunnsspørsmål som betyr noe, det finnes viktige saker å engasjere seg i innenfor fotball også. Jeg er bare ikke overbevist om at dette er en av dem.
    Du tør visst det. Nå forsøkte jeg å ta et ekstremt eksempel, men hvis du absolutt må vite det så spiser jeg ikke israelske appelsiner og går i demoer for palestinernes rettigheter. Du kan godt svare at dette ikke gjør noen forskjell i deres situasjon, men det er det jeg kan gjøre fra Oslo uten cash... Men det var ikke mitt poeng...

Seff finnes det viktigere ting i fotball, men at det er uviktig hva som skjer i minutta før kamp er jeg ikke enig i. Også i et fotballperspektiv. Det finnes selvfølgelig tusenvis av andre saker man OGSÅ kan engasjere seg i innen fotballen og, og jeg gjør det ved anledning. Nå har det seg sånn at denne tråden er startet av en som lurer på om du er enig eller uenig i denne ene saken, så bare skriv under eller ei. Det betyr ikke at du bruker opp engasjementet ditt så du ikke får noe å si i andre saker. Så når debatten om videodømming eller kunstgress kommer skal jeg være engasjert der også. Engasjement avler mer engasjement, man går ikke tom!

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Det irriterer meg at større og større del av oppvarminga til kamp må vike for økonomiske interesser og merkevarebygging.

Jeg vet også at NFF planlegger andre regelendringer, som jeg ikke er noen stor fan av. Å si ifra at vi ikke uten videre digger å la oss diktere er jeg med på.

Leave a comment:

• Ferdinand
    replied
    [QUOTE=kaputt;133026]
    Originally posted by Pondus View Post
    Spillerpresentasjonen på storskjerm er vel også greit nok, så lenge det gjøres litt mere profesjonelt enn mot Ålesund. Det bør vel også vises bilde av spillerne på motstanderlaget, ikke bare lagbilde.

QUOTE]

Jeg vil ikke ha noe prestentasjon av spillerne på storskjer. Jeg vil rope HEI! etter at de har ropt opp navnet dems og se dem vinke tilbake. Savna det utrolig på søndag, særlig nå når vi har en middels stor norsk by å introdusere for første gang! At NFF mener at jeg ikke skal få peppe opp spillerne før kamp er utrolig irriterende. Jeg er ikke så opptatt av når Kjerka synges, men jeg veit at bergenserne vil synge Nystemten mens spillera står på banen - OG DA SKAL DE FÅ LOV TIL DET! Jeg vil ikke ha en gjeng strømlinjeforma, identiske lag i tippeligaen, jeg vil ha FORSKJELLER! Hvis Molde vil ha spillerpresentasjon på SMS eller med røyksignaler skal de da for faen få lov til det. Det er jo dems (eller Røkke) sin stadion.

Og til deg som sa at det finnes viktigere ting enn akkurat dette hvis man skulle engasjere seg mot diktatur og maktmisbruk: At det finnes viktigere ting gjør ikke alle mindre viktigere ting uviktige. Herregud.Jeg støtter Vålerenga, burde jeg stoppa med dette og støtta palestinerne? Eller kan jeg få lov til å engasjere meg i begge deler som vel er den vanlige linja?
    Tør jeg spørre på hvilken måte du engasjerer deg i palestinernes sak...? Uansett var ikke poenget mitt at det bare er store samfunnsspørsmål som betyr noe, det finnes viktige saker å engasjere seg i innenfor fotball også. Jeg er bare ikke overbevist om at dette er en av dem.

Leave a comment:

• EspenH
    replied
    Som prinsipp vil jeg ha makta tilbake til klubbene! Ja til forskjeller mellom klubber. Jeg skriver under, tar 2 minutter og det er en protest mot nøff.

Leave a comment:

• Joi54
    replied
    Originally posted by kaputt View Post
    Jeg vil ikke ha noe prestentasjon av spillerne på storskjer. Jeg vil rope HEI! etter at de har ropt opp navnet dems og se dem vinke tilbake. Savna det utrolig på søndag, særlig nå når vi har en middels stor norsk by å introdusere for første gang! At NFF mener at jeg ikke skal få peppe opp spillerne før kamp er utrolig irriterende. Jeg er ikke så opptatt av når Kjerka synges, men jeg veit at bergenserne vil synge Nystemten mens spillera står på banen - OG DA SKAL DE FÅ LOV TIL DET! Jeg vil ikke ha en gjeng strømlinjeforma, identiske lag i tippeligaen, jeg vil ha FORSKJELLER! Hvis Molde vil ha spillerpresentasjon på SMS eller med røyksignaler skal de da for faen få lov til det. Det er jo dems (eller Røkke) sin stadion.

Og til deg som sa at det finnes viktigere ting enn akkurat dette hvis man skulle engasjere seg mot diktatur og maktmisbruk: At det finnes viktigere ting gjør ikke alle mindre viktigere ting uviktige. Herregud.Jeg støtter Vålerenga, burde jeg stoppa med dette og støtta palestinerne? Eller kan jeg få lov til å engasjere meg i begge deler som vel er den vanlige linja?
    Jeg er enig med deg. Er det ikke bedre å filme spilleren og sende det på storskjerm, enn å se ett stillbilde?

Hva skal egentlig disse reglene være godt for (i følge NFF)???

Leave a comment:

• kaputt
    replied
    [QUOTE=Pondus;132927]
    Spillerpresentasjonen på storskjerm er vel også greit nok, så lenge det gjøres litt mere profesjonelt enn mot Ålesund. Det bør vel også vises bilde av spillerne på motstanderlaget, ikke bare lagbilde.

QUOTE]

Leave a comment:

• alias
    replied
    For å få mulighet til å bestemme et eget opplegg rundt klubbsang og for å ha spillerene ute på banen når navnene deres blir ropt opp- join denne facebook gruppa i protest mot NFF sitt nye tvangsopplegg:http://www.facebook.com/group.php?gid=11113642793

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Er dette virkelig noe å kverulere om? Skriv under, eller ikke gjør det.

Leave a comment:

• Dorian Stefan
    replied
    Originally posted by loco View Post
    Det er ikke poenget her.

Poenget er at NFF tar diktarorisk makt over hva som skal skje før kamp.

Spør du meg bør dette være overlatt til hjemmeklubben, bortsett fra de siste 2 minutter.

Selv om jeg ikke trives på Brann stadion vil jeg heller høre "ustemte" framfor tippeligahymnen i ti minutter.

-jørn-
    Greit nok. Men det vil ikke påvirke oss i noen større grad.
    Klarer ikke helt å hisse meg opp over det.
    <Ja jeg ser ironien i at jeg har postet to innlegg i denne tråden>

Leave a comment:

Working...
X