Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor hater vi kongsvinger(xxx)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JohnF
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Ta en titt på tabellen, så blir du i litt bedre humør. XXX er på vei ned i amatørfotballens verden igjen.
    Jeg vet..smiler mye om dagen

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Kjenner at jeg fortsatt blir fantastisk provosert av den saken der...
    Ta en titt på tabellen, så blir du i litt bedre humør. XXX er på vei ned i amatørfotballens verden igjen.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Kjenner at jeg fortsatt blir fantastisk provosert av den saken der...

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Kuvicek-saken var bare toppen av kransekaka. Ikke overraskende at det var akkurat KIL som sto og sutra på trappen til NFF.
    KIL er for meg synonymt med grisespill og drittfotball. Måtte de aldri rykke opp til øverste divisjon igjen!!

Leave a comment:

• Cucharacha
    replied
    Hvorfor hater vi XXX???

'Vi hater ALLE, alle hater oss' ...

Leave a comment:

• engaforpenga
    replied
    Gleder meg til å slå dem ut av cupen i år

Leave a comment:

• VLIV
    replied
    Originally posted by engaforpenga View Post
    Hei kan noen forklare enkelt hvorfor vi hater xxx..... er mange som lurer på detta, og jeg er rævva til å forklare :P
    I tillegg til protesten fra XXX kan og skal følgende bemerkes. XXX har alltid vært et feigt og svinete lag, som ofte begynte å hale ut tiden allerede tidlig i første omgang. Spillerne deres filmet og spilte skadet regelmessig. Dette gjorde at mange av oss hatet XXX lenge før høsten 96. Husker under en match i 94 eller 95 da det var storflom og Glomma var aggressiv i Kongsvinger. "La elva leve" runget på ullevål.

Leave a comment:

• Kid_Loco
    replied
    Originally posted by Erlink View Post
    Reglementet sier noe om at man kun får dispensasjon dersom det foreligger realistiske planer for å faktisk forbedre fasilitetene innen en gitt tidsperiode (2år? 5år?) og jeg tipper de ikke hadde noen bygge eller finansieringsplan klar for ett slikt prosjekt
    Raufoss har jobbet noen år med ny stadion. Men som du sier, de hadde tydeligvis ikke kommet langt nok etter NFFs smak, hverken med byggeplaner eller økonomi.

Det første året etter opprykk til Adecco får man dispensasjon, men deretter strammes det til. NFFs regler rundt klubblisens finnes her.

På den ene siden trenger vi et regelverk som sier noe om standard på stadion etc., på den andre siden kan det kanskje virke mot sin hensikt å tvangsflytte lag ned etter 1 sesong i Adecco.

Så vidt jeg vet har Nybergsund og Alta nå samme utfordringer som Raufoss hadde, og bør ha et opplegg klart i løpet av sommeren for å unngå samme skjebne.

Men med et mulig unntak for NFF-regelverk som håndheves litt forskjellig avhengig av hvem som er involvert, så er vi et stykke fra XXX-saken nå...

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Reglementet sier noe om at man kun får dispensasjon dersom det foreligger realistiske planer for å faktisk forbedre fasilitetene innen en gitt tidsperiode (2år? 5år?) og jeg tipper de ikke hadde noen bygge eller finansieringsplan klar for ett slikt prosjekt

Leave a comment:

• Kid_Loco
    replied
    Originally posted by enga View Post
    Var vell noe med at Raufoss manglet en del penger også da?
    Ja, de hadde i utgangspunktet ikke oppfylt kravet om positiv egenkapital, men kommunen var villig til å steppe inn med lånemidler. Avslaget fra NFF sier også at økonomien ikke engang ble vurdert:

Klagenemnda for klubblisens kom frem til at Raufoss ikke oppfylte kravene til infrastruktur i klubblisensen for menn. I og med at klubben på grunn av dette ikke har mulighet til å innfri alle kravene til klubblisens, har ikke Klagenemnda behandlet de økonomiske kriteriene, som i tillegg til infrastrukturkriteriene, var lagt til grunn i Klubblisensnemndas avslag. Dette innebærer at klubben må spille i 2. divisjon for menn neste sesong, og at Sparta Sarpsborg beholder plassen i Adeccoligaen.
    Avslaget på Raufoss' anke var altså helt og holdent basert på "infrastruktur".

Leave a comment:

• enga
    replied
    Var vell noe med at Raufoss manglet en del penger også da?

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Johannes View Post
    forferdelig var detregelrytteri er jeg ikke en fan av.Vif er forressten den eneste elitieklubben nøff har straffet poengmessig,hater nff

DEm (NFF) var da enda kjipere med Raufoss i fjor -som berga plassen på banen - Men NFF dømte dem til nedrykk til 2.div. pga. manglende stadion-fasiliteter (!! )

Sparta SFKXYZ Sarpsborg som egentlig rykka ned, fikk beholde plassen i Adecco og spiller der i år også.
    Kjenner ikke detaljene fra denne saken, men det er da en kjennsgjerning at mange lag har fått disp. mht. dårlig kvalitet på stadion, men Raufoss nix...

Leave a comment:

• Joi54
    replied
    Vanskelig å finne en bedre forklaring en det

Leave a comment:

• Johannes
    replied
    forferdelig var detregelrytteri er jeg ikke en fan av.Vif er forressten den eneste elitieklubben nøff har straffet poengmessig,hater nff

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    http://arkiv.vpn.no/arkivet/9697/96/.../erremuli.html

Leave a comment:

Working...
X