Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongkortinnehavere - Adelsmennesker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sesongkortinnehavere - Adelsmennesker ?

Har i en del år nå undret meg over hvorfor Klanen deler inn medlemmene sine i klasseskiller. Du har adelen, de med midler til å skaffe seg sesongkort, og de uten, som naturlig nok da ikke har sesongkort. Hvorfor er det sånn at Adelen i Klanen får 1. prioritet til billetter på Rån-åsen i kveld ? For 1. gang på mange år står jeg uten billett. Har aldri vært med i Adelen (altså aldri hatt sesongkort). Men billett har alltid ordnet seg til Rån-åsen. (Samt mange andre arrangement.) Vet nå at påstander om at «ekte» fans kjøper sesongkort osv vil hagle. Dette er i så fall bare tull. Har tråkka på Enga-kamper siden begynnelsen av 80-tallet, og spist pølse i papir med en stripe sennep på. (Ketchup hadde de ikke, info til alle som ikke opplevde dette).
    Et annent faktum Adelen (og styret) i Klanen kanskje bør tenke på, er at jeg uten sesongkort, legger igjen mer penger til Vålerenga fordi jeg kjøper enkelt billett til alle hjemmekamper. Dette er samlet sett dyrere enn å kjøpe sesongkort. Burde ikke jeg da være berettiget til billett på lik linje som Adelen? Og jeg minner om at det er en personlig greie som gjør at jeg pr idag ikke kan kjøpe sesongkort. Hurra for klasse-skillet i Klanen.
    ELSKER VÅLERENGEN IDRETTSFORENING.

Det er vel så enkelt som at man ønsker å prioritere de som viser lojalitet. Og den lojaliteten er vanskelig å måle. Derfor har man funnet noen mål å gradere utfra:
    1. De som syns hele sesongen er viktig, slik at de skaffer seg tilgang til alt på en gang. Det er tross alt 1150 kroner vi snakker om.
    2. De som velger å være medlem i klan og/eller klubb
    3. De andre som holder med Vålerenga.

Dette har vært måten det har vært gjort på i forbindelse med (potensielt) utsolgte kamper de siste 7-8 årene, og jeg tror verken klubben, styret i Klanen eller sjappesjef og billettansvarlig Veie har noen planer om å gjøre noe med det. Hvis du vil endre det kan du kanskje ta det opp på neste årsmøte i Klanen eller Vif. De er begge cirka 1. mars 2009.

Jeg tror heller ikke Vålerenga får mer penger fra deg. Det handler selvsagt ikke om antall kroner du bruker, men om antall kroner og grad av usikkerhet Vålerenga bruker på å få de pengene fra deg.

Og adels-snakket ditt er IMHO piss!

Comment

Du har ikke råd til sesong kort, men du bruker alikevel mer penger iløpet av året på enkelt bill. og pølse?

Kjapp økonomisk veiledning. kjøp et par mindre flasker akevitt til jul, og halver inntaket på nyttårsaften. = Sesongkort 2009 = penger spart i fordhold til matcher!
      The strenght of the pack is the wolf and the strenght og the wolf is the pack. So remember we are the wolfs
      -----ÆRE VÆRE-----

Comment

Problematikken med at dyre billettpriser (egentlig alt som koster penger) står i fare for å ekskludere ett visst sjikt av medlemsmassen er meget interessant og aktuell. Det er ikke jeg som bestemmer hvorfor det er slikt, men jeg skal allikevel gjøre noen forsøk på å bidra til diskusjonen:

Jeg tror nok din situasjon er ett unntak. Altså at 90% av de som følger så mange kamper som du gjør, er sesongholdere. Dette betyr med andre ord at de fleste som kjøper enkeltbilletter ikke "forplikter" seg til å støtte klubben på samme måte som andre gjør, og heller ikke bidrar med i nærheten like masse. Dette ønsker man å belønne.
        Jeg er klar over at sesongkort koster mye penger, men det er en utgift som kommer på samme tiden hvert år (etter at de som har jobb får ekstra stor lønning) og som tilogmed jeg som student, uten jobb klarte å ha råd til. Det krever en del planlegging og motivasjon, men det går ann.

Klanen handler først og fremst om en ting: Støtte klubblogoen, og det gjør vi med det vi kan best: sang og tifo. At de som er der "alle" kampene og dermed har sesongkort er de som støtter best og bidrar best til klubben er nok riktig i 90% av tilfellene. Derfor ønsker man også å sikre at det er disse (altså de som bidrar stemningsmessig, ikke de som bidrar med cash) som får billetter til kamper der det er få billetter.

Ett godt eksempel her, er da vi tok seriegullet mot odd, og massevis av folk tegnet medlemskap bare uker før kampen. Åpenbart for å få tilgang på billetter til enkeltkamper.
        Ett annet eksempel er den gangen noen ildsjeler fra klanen klarte å kapre ett felt på åråsen som egentlig var forbeholdt lillestrømsupportere. Dette vil vi unngå på egne kamper.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Er vel ikke noe fenomen man kun ser i Klanen dette her. I England får du kun billetter til bortematcher hvis du har sesongkort og var på minst fem bortekamper i fjor f.eks. Det er en måte å belønne de som viser lojalitet på. Som andre trådskriver er inne på; dette er vanskelig å måle og derfor gjør man det på denne måten. Denne formen for belønning finner du også i samfunnet overalt ellers, så dette er vel ikke noe å skrike over. Er ikke verre enn at du faktisk skaffer deg sesongkort neste sesong, du som likevel bruker så mye penger på Vålerenga. Da slipper du å syte også.
          Hater NFF

Comment

At de gjør det i england er ikke noe argument for å gjøre det her

I england er det snart ikke supportere igjen under 30 fordi ingen har råd til billettene.

Det stemmer at det er "dyrt å være fattig" fordi du da ikke har råd til investeringene som sparer penger på sikt, men dersom du har råd til å spise på stadion OG kjøpe alle billettene i løpet av en kamp, da har du råd til å spare opp til sesongkort neste år om du starter nå.

Comment

Skjønner hva du mener.. Men med sesongkort så har man på en måte et bevis på at man følger Enga året rundt på hjemmebane. I England er det helt likt som her, bare at de må ha fler prioriteringsregler fordi det er flere i en supporter klubb. Den dagen vi får over 70 000 sesongkort(tviler på at det skjer ) i Klanen begynner vi også med flere prioriteringsregler. Man må ha slike prioriteringsregler. Hvis ikke kan det en gang bli at alle som har vært på alle matchene ikke får billett til en bortematch. Da blir det mye sutring og oss med sesongkort da vil kanskje føle seg snytt av klubben.. Kjøp deg sesongkort neste år !!
              KOM IGJEN ENGA

Comment

Jeg ser også for meg at dersom usikkerheten rundte det å skaffe seg billetter blir for stor, vil dette være demotiverende for de som ønsker å følge klubben i tykt og tynt. På sikt kan en oppheving av denne ordningen sørge for at tilskuertallet går ned.

Comment

Originally posted by engapool View Post
                  Har i en del år nå undret meg over hvorfor Klanen deler inn medlemmene sine i klasseskiller. Du har adelen, de med midler til å skaffe seg sesongkort, og de uten, som naturlig nok da ikke har sesongkort. Hvorfor er det sånn at Adelen i Klanen får 1. prioritet til billetter på Rån-åsen i kveld ? For 1. gang på mange år står jeg uten billett. Har aldri vært med i Adelen (altså aldri hatt sesongkort). Men billett har alltid ordnet seg til Rån-åsen. (Samt mange andre arrangement.) Vet nå at påstander om at «ekte» fans kjøper sesongkort osv vil hagle. Dette er i så fall bare tull. Har tråkka på Enga-kamper siden begynnelsen av 80-tallet, og spist pølse i papir med en stripe sennep på. (Ketchup hadde de ikke, info til alle som ikke opplevde dette).
                  Et annent faktum Adelen (og styret) i Klanen kanskje bør tenke på, er at jeg uten sesongkort, legger igjen mer penger til Vålerenga fordi jeg kjøper enkelt billett til alle hjemmekamper. Dette er samlet sett dyrere enn å kjøpe sesongkort. Burde ikke jeg da være berettiget til billett på lik linje som Adelen? Og jeg minner om at det er en personlig greie som gjør at jeg pr idag ikke kan kjøpe sesongkort. Hurra for klasse-skillet i Klanen.
                  ELSKER VÅLERENGEN IDRETTSFORENING.
                  Det handler om prioriteringer...Bare spar penger til jul.

Comment

Jeg har heller ikke sesongkort og skulle gjerne ha vært på kamp i dag. Men er som regel kun denne kampen som det er fare for jeg ikke får billett så skal ikke grine så mye over det. Men jeg forstår ikke hvorfor det skal være slik at de med sesongkort skal ha forskjøpsrett. Jeg er på like mange kamper som de med sesongkort, men da jeg går på kamp med forskjellige mennesker året rundt så havner jeg på ulike steder på tribunen og da er det selvfølgelig bortkasta med sesongkort til f.eks. cola øvre felt D da jeg kun står der i halvparten av kampa...

skal ikke sippe for mye men forkjøpsrett er tull.

Comment

Originally posted by Snipper View Post

skal ikke sippe for mye men forkjøpsrett er tull.
                      Har du et bedre forslag?
                      mvh

Ogni M

Comment

Åpent salg for alle fra klanen fra dag en.

Comment

Å argumentere for at det skal være et klasseskille mellom dem som har råd til kort og dem som ikke har det er tull. I alle år har jeg hatt venner som har vært skoleelever, lærlinger, arbeidsløse, uføretrygda eller hva det måtte være som er interesserte nok i Vålerenga til at de har prioritert å bruke penga sine på sesongkort. Man veit når på året denne utgiften kommer, da bør vel 99.99% være i stand til å sette av en drøy tusenlapp. Hvis ikke - byn å grin...

Comment

Og da kommer alle dem som ikke er medlem av Klanen og snakker om klasseskille, at ikke de blir ansett som "ekte" supportere bare fordi dem ikke ønsker å være medlem av Klanen osv. Den problemstillinga har folk tidligere luftet.

Til slike kamper som dagens på Åråsen vil det alltid være noen som ikke får, selv fikk jeg ikke vært på Lillestrøm i dag, dessverre.

Jørund

Comment

Pølse ?

Ja jeg bruker mer penger på billetter en Adelseliten i Klanen, nei jeg bruker ikke penger på pølse. Dette var en beskrivelse av opplevelser fra Bislett på 80-tallet, dengang ikke betalt av meg selv, men min far.
                              For min del dreier det seg eventuelt heller ikke om et sesongkort, men 4. Dette grunnet familie som er med. Da begynner det å bli litt penger å legge ut for på en gang.

Comment

Working...
                              X