Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongkortinnehavere - Adelsmennesker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En tusenlapp ???

Originally posted by lille i View Post
    Å argumentere for at det skal være et klasseskille mellom dem som har råd til kort og dem som ikke har det er tull. I alle år har jeg hatt venner som har vært skoleelever, lærlinger, arbeidsløse, uføretrygda eller hva det måtte være som er interesserte nok i Vålerenga til at de har prioritert å bruke penga sine på sesongkort. Man veit når på året denne utgiften kommer, da bør vel 99.99% være i stand til å sette av en drøy tusenlapp. Hvis ikke - byn å grin...
    Hvis du ganger den drøye tusenlappen med 4, begynner det å bli litt penger. Synes det hele tiden vises liten evne til å sette seg inn i andres situasjon rundt dette. Jeg har også familie som jeg tar med meg, noe som firedobler summen jeg må ut med. Ingen skal si jeg ikke bidrar med trøkk, liv, engasjement, og penger til mitt kjære Enga. Men det jeg ikke skjønner er igjen: Hvorfor er ikke jeg (og likesinnede) verdig billett på feks Rån-åsen ?

Comment

Originally posted by engapool View Post
      Hvis du ganger den drøye tusenlappen med 4, begynner det å bli litt penger. Synes det hele tiden vises liten evne til å sette seg inn i andres situasjon rundt dette. Jeg har også familie som jeg tar med meg, noe som firedobler summen jeg må ut med. Ingen skal si jeg ikke bidrar med trøkk, liv, engasjement, og penger til mitt kjære Enga. Men det jeg ikke skjønner er igjen: Hvorfor er ikke jeg (og likesinnede) verdig billett på feks Rån-åsen ?
      Hvis du er så iverig så kan du jo kjøpe et sesongkort da, så kan du kjøpe deg ei ekstra pølse med senep på?!?! Da har du mulighet til å kjøpe billetter til ALLE kamper. Grunnen til at det er sesongkort først er jo fordi dem som regel er de "beste" suportera, så ikke 90% av klanen sitter på en bortekamp, dette må jo du også skjønne hvis du har litt vett i hue!?

Comment

Originally posted by Erlink View Post
        Problematikken med at dyre billettpriser (egentlig alt som koster penger) står i fare for å ekskludere ett visst sjikt av medlemsmassen er meget interessant og aktuell. Det er ikke jeg som bestemmer hvorfor det er slikt, men jeg skal allikevel gjøre noen forsøk på å bidra til diskusjonen:

Jeg tror nok din situasjon er ett unntak. Altså at 90% av de som følger så mange kamper som du gjør, er sesongholdere. Dette betyr med andre ord at de fleste som kjøper enkeltbilletter ikke "forplikter" seg til å støtte klubben på samme måte som andre gjør, og heller ikke bidrar med i nærheten like masse. Dette ønsker man å belønne.
        Jeg er klar over at sesongkort koster mye penger, men det er en utgift som kommer på samme tiden hvert år (etter at de som har jobb får ekstra stor lønning) og som tilogmed jeg som student, uten jobb klarte å ha råd til. Det krever en del planlegging og motivasjon, men det går ann.

Klanen handler først og fremst om en ting: Støtte klubblogoen, og det gjør vi med det vi kan best: sang og tifo. At de som er der "alle" kampene og dermed har sesongkort er de som støtter best og bidrar best til klubben er nok riktig i 90% av tilfellene. Derfor ønsker man også å sikre at det er disse (altså de som bidrar stemningsmessig, ikke de som bidrar med cash) som får billetter til kamper der det er få billetter.

Ett godt eksempel her, er da vi tok seriegullet mot odd, og massevis av folk tegnet medlemskap bare uker før kampen. Åpenbart for å få tilgang på billetter til enkeltkamper.
        Ett annet eksempel er den gangen noen ildsjeler fra klanen klarte å kapre ett felt på åråsen som egentlig var forbeholdt lillestrømsupportere. Dette vil vi unngå på egne kamper.
        Jeg ønsker på en måte og kunne bidra på min måte, ikke bare på en måte som på forhånd er «godkjent» av Klanen. Jeg har en familie på 4 som jeg tar med på kamp. Du også må dermed gange mine utgifter med 4. Det begynner å bli snakk om litt penger å legge ut i et engangsbeløp. Blir egentlig litt flåsete når du skriver at det dreier seg om planlegging. Jeg vet alt om planlegging og prioritering når det gjelder min økonomi. Din måte å planlegge på kan du ikke tre nedover hode på alle. Håper du skjønner hva jeg mener med dette. Jeg er meget bevisst på å flaske barna mine opp med Enga, og det koster. Ikke bare billetter, men også effekter. Og tro du meg, jeg støtter klubblogoen, til de grader. Det har jeg gjordt lenge, også før Klanens eksistens. Igjen: Hvorfor er ikke jeg og mine verdig billetter til Rån-åsen ?
        Når det gjelder disse som melder seg inn rett før storkamper: Krev feks minimum 3 års ansinitet i Klanen. Her står det bare på vilje til å finne andre løsninger.

Comment

Hadde sesongkortet kosta 3000 hadde jeg vært enig med trådstarter, men det må være mulig å forutse en utgift som koster like mye som 2 ukers forbruk av røyk eller to slappe byturer. Tilgomed folk som er lutfattige studenter har råd til sesongkort i Norge. Mao er det ikke noe klasseskille å snakke om, og likhetsargumentet bortfaller.

Comment

Ja jeg bruker mer penger på billetter en Adelseliten i Klanen, nei jeg bruker ikke penger på pølse. Dette var en beskrivelse av opplevelser fra Bislett på 80-tallet, dengang ikke betalt av meg selv, men min far.
            For min del dreier det seg eventuelt heller ikke om et sesongkort, men 4. Dette grunnet familie som er med. Da begynner det å bli litt penger å legge ut for på en gang.
            Hadde du virkelig villet være på Åråsen i dag hadde du fått billett. På Bohemen før matchen ble det tilbudt minst 4 billetter over mikrofonen. Hadde du annonsert på forumet her, hadde jeg vært overrasket om du ikke hadde fått billett. Er ikke være enn å engasjere deg og løfte på rævva så hadde du fått billett.
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Vis sessongkortet er så jævlig dyrt og dere har så lite penger og det er familie, og bla,bla,bla. Hvordan i helvette har dere råd til bortekamper? Jeg syns de som følger laget omtrent året rundt bør ha førsteprioriteringer! Det er de som er best på tribuna! Sier ikke at noen av dere ikke er like gode, men vis du lager et gjennomsnitt tror jeg den er ganske klar

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                At de gjør det i england er ikke noe argument for å gjøre det her

I england er det snart ikke supportere igjen under 30 fordi ingen har råd til billettene.

Det stemmer at det er "dyrt å være fattig" fordi du da ikke har råd til investeringene som sparer penger på sikt, men dersom du har råd til å spise på stadion OG kjøpe alle billettene i løpet av en kamp, da har du råd til å spare opp til sesongkort neste år om du starter nå.
                I England er det i ferd med å bli ett klasseskille (der også). Dette har ingen ting med alder å gjøre, men økonomi. (Adel / utlendinger vs vanlige folk).
                Jeg skriver ingen steder at jeg spiser på kamp idag. Dette var på 80-tallet, les innlegget igjen. Hva mener du med: og kjøpe alle billettene i løpet av en kamp ? Jeg fordeler utgifter over hele sesongen.

Comment

Originally posted by Kopperud View Post
                  Hvis du er så iverig så kan du jo kjøpe et sesongkort da, så kan du kjøpe deg ei ekstra pølse med senep på?!?! Da har du mulighet til å kjøpe billetter til ALLE kamper. Grunnen til at det er sesongkort først er jo fordi dem som regel er de "beste" suportera, så ikke 90% av klanen sitter på en bortekamp, dette må jo du også skjønne hvis du har litt vett i hue!?
                  Ja joda, neida så, bra det. Gjennomtenkt den der. Ja for oss med vett vel og merke.

Comment

Ja joda, neida så, bra det. Gjennomtenkt den der. Ja for oss med vett vel og merke.
                    Har lest igjenom noen tråder her og virker som veldig mange fikk billetter ved å annonsere her. Litt intiativ istedet for klaging, så står du å synger Vålenga inn til 3 poeng neste sesong.
                    *****KREPP ARMY*****

Comment

Originally posted by skog View Post
                      Hadde sesongkortet kosta 3000 hadde jeg vært enig med trådstarter, men det må være mulig å forutse en utgift som koster like mye som 2 ukers forbruk av røyk eller to slappe byturer. Tilgomed folk som er lutfattige studenter har råd til sesongkort i Norge. Mao er det ikke noe klasseskille å snakke om, og likhetsargumentet bortfaller.
                      3000 er mye skjønner jeg. For min del er det snakk om 4.400,- Hele fammen medregnet. Skjønner ???

Comment

3000 er mye skjønner jeg. For min del er det snakk om 4.400,- Hele fammen medregnet. Skjønner ???
                        Ja, og hva så? Hvis dere er fire personer som skal på kamp må dere jo betale fire ganger så mye? Eller mener du at vi skal spleise på billetter til unga dine?

Du kan få en kondom av meg, så slipper du 5.500.

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                          Hadde du virkelig villet være på Åråsen i dag hadde du fått billett. På Bohemen før matchen ble det tilbudt minst 4 billetter over mikrofonen. Hadde du annonsert på forumet her, hadde jeg vært overrasket om du ikke hadde fått billett. Er ikke være enn å engasjere deg og løfte på rævva så hadde du fått billett.
                          Jeg prøvde, men ikke via de kanalene du nevner. Ellers er jeg enig med deg, har tross alt fått skaffet billetter i alle år. Mitt poeng er klasseskillet, det ønsker jeg en debatt på.

Comment

Meld deg på luksus fellen du. Det er noe galt vis du ikke har råd til 4,4k på et år!

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
                              Meld deg på luksus fellen du. Det er noe galt vis du ikke har råd til 4,4k på et år!
                              Han nevnte ikke at han har en familie på fire skjønner du. Det er jo et klart klasseskille at fire personer skal betale 4 ganger så mye som en person... Eller?

Comment

Jeg prøvde, men ikke via de kanalene du nevner. Ellers er jeg enig med deg, har tross alt fått skaffet billetter i alle år. Mitt poeng er klasseskillet, det ønsker jeg en debatt på.
                                Sorry klarer ikke å syns synd på deg. Intiativ=billett. Stort sett får de som er punche billett. Kjenner jeg blir litt provosert over adelsuttrykket ditt. Merkelig at du ikke har kontakter etter aller årene du har fulgt Vålenga.
                                *****KREPP ARMY*****

Comment

Working...
                                X