Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongkortinnehavere - Adelsmennesker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by engapool View Post
    Jeg syter ikke over økonomien, jeg tar opp et prinsipp om fordeling av billetter. Jeg vet mye om prioriteringer, en av grunnene til at jeg startet denne tråden. Leser du nøye, skjønner du at dette ikke dreier seg om å være irritert over manglende billett til Rån-åsen, men jeg mener at fordelingsprinsippet er galt. Det er alt, glem alt annet
    Så det som hadde vært rettferdig hadde vært at en sofasupporter som kun er interessert i å se en-to spesielt attraktive kamper i året står likt i køen med en som ser alle Vålerengas hjemmekamper (og sikkert en god del bortekamper på kjøpet)?

Det var en logikk som går litt over mitt hode, mulig du kan forklare litt nærmere?

Kan trøste deg med at hvis Sjappa får til ting som de vil rent teknisk kan det bli enda vanskeligere å få billetter til attraktive kamper for dem som sjelden går. Da vil også kjøp av billetter til bortebane bli telt opp, og vil kunne telle i kampen om billetter til de trangeste bortetribunene, cupfinale og annen stas.

Comment

Nå skal vel ikke de som ikke har sesongkort klage heller da.
      Var vel siste hjemme kampen sist sesong, så var det gratis inngang for alle sammen.
      Mens de som hadde sesongkort fikk vel ikke igjen penger for den kampen, ergo vi betalte for å komme inn. Dere uten sesong kort kom gratis inn.
      Fordi hafslund betalte for dere uten sesongkort.

Så hvis man skal begynne å klage, så er det mange tusen mennesker som skulle hatt igjen 150 kr for den kampen.

Å til Horåsen så får selv ikke alle med sesongkort tak i bilett til kampen.
      Vet om mange med sesongkort som ville på kampen, men som ikke fikk tak i bilett.

Comment

Originally posted by lille i View Post
        Så det som hadde vært rettferdig hadde vært at en sofasupporter som kun er interessert i å se en-to spesielt attraktive kamper i året står likt i køen med en som ser alle Vålerengas hjemmekamper (og sikkert en god del bortekamper på kjøpet)?

Det var en logikk som går litt over mitt hode, mulig du kan forklare litt nærmere?

Kan trøste deg med at hvis Sjappa får til ting som de vil rent teknisk kan det bli enda vanskeligere å få billetter til attraktive kamper for dem som sjelden går. Da vil også kjøp av billetter til bortebane bli telt opp, og vil kunne telle i kampen om billetter til de trangeste bortetribunene, cupfinale og annen stas.
        Din konklusjon er feil, det skyldes at du ikke har lest hva jeg har skrevet tidligere i tråden. Mitt poeng er at jeg ser like mange hjemmekamper, selv om jeg ikke har sesongkort, samt en del bortekamper. Derfor bør jeg ha lik mulighet til kjøp av spesielle kamper. Når det gjelder det siste du skriver om nye tekniske løsninger, støtter jeg det. Bortekamper bør absolutt telle.

Comment

Din konklusjon er feil, det skyldes at du ikke har lest hva jeg har skrevet tidligere i tråden. Mitt poeng er at jeg ser like mange hjemmekamper, selv om jeg ikke har sesongkort, samt en del bortekamper. Derfor bør jeg ha lik mulighet til kjøp av spesielle kamper. Når det gjelder det siste du skriver om nye tekniske løsninger, støtter jeg det. Bortekamper bør absolutt telle.
          Mener du da at man skal ta vare på alle billetter fra borte kamper samt hjemmekamper evt sesongkort.
          Slik at man må i sjappa å telle antall ting man har å vise frem, så må de i sjappa finne ut la oss si de 1900 personene som har mest å vise frem.
          Så får de kjøpe bilettene?

Comment

Jeg (som jeg tror de aller fleste her mener) mener at det å kjøpe seongkort burde dra med seg noen fordeler. Jeg veit jeg ikke kommer til å se alle hjemmekampene i år da jeg bla. skal til Roskilde og en tur til portugal. Jeg kjøper rett og slett fordi jeg skal ha en fordel når kampene som denne mot LSK kommer. Og ev. Cupfinale.

Ser andre klubber feks. gir gratis inngang til sesongkortholdere på treningskamper. I sverige i RL ga dem gratis inngang til ses.kort.holdere... (Det gjør jo sitt til at man faktisk selger endel kort)
            https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Lett å få tak på

Nå er det ikke så veldig vanskelig for folk som ikke har sesongkort å få kjøpt biletter til kamper som borte mot lsk.
              Det er jo ikke noen måte som registrerer hvilke sesongkort innehavere som har kjøpt.
              Ergo har du en kompis som har sesongkort, så er det bare å låne korte hans å gå i sjappa å kjøpe, etter at han har vært der.
              Så sånn sett vet jeg ikke om du har noe å klage på, tenker man litt å trikser litt så får man lett bilett.
              Da gjelder det bare å være der i tide før det blir utsolgt. Sjøl så stod jeg i køen fra kvart på 10, den lørdagen. Vil man ha bilett så får man tak på.(Skal det sies at jeg har sesongkort)

Men må jo si at jeg irriterer meg over folk som jukser å låner et sesongkort for å få bilett før alle andre med bare medlemskort får muligheten til å kjøpe.

Var det noen grunn til at det kom magnetstripe på kortene? Trodde det var for at man skulle registrere hvem som hadde kjøpt å slik?
              Vet ikke hvordan ståa er med det, om det finnes no systemer man kan kjøpe for å fikse dette. Eller om Styret ser på dette som et problem man må gjøre noe med. Det får vel nesten de svare på men.

Comment

Har lest og lest jeg, bør vel skaffe meg et liv.

Hvis du likevel ser alle kampene, hvorfor kjøper du da ikke sesongkort?
                Og hvorfor skal det at du velger en så upraktisk og dyr løsning føre til at hjemmesittere får samme privilegier som de ivrigste?

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
                  Var det noen grunn til at det kom magnetstripe på kortene? Trodde det var for at man skulle registrere hvem som hadde kjøpt å slik?
                  Vet ikke hvordan ståa er med det, om det finnes no systemer man kan kjøpe for å fikse dette. Eller om Styret ser på dette som et problem man må gjøre noe med. Det får vel nesten de svare på men.
                  Ja, magnetstripene er der for å kunne innføre et (enda) mer rettferdig system på sikt. Dvs at alle billettkjøp leses, ingen får kjøpt mer enn en billett pr medlemsskap/sesongkort, og muligheten for å se hvem som faktisk har kjøpt billetter til flest kamper når man skal fordele attraktive billetter. I et sånt scenario kan man se for seg at sesongkort ikke er nok for å komme først i køen til cupfinalebilletter, man må for eksempel også være registert som kjøper av billetter til minst fem bortekamper.

Men når det meste av arbeid utføres på frivillig basis tar sånt noe veldig lang tid. Aner ikke om det er noe aktivitet rundt dette pr. dags dato.

Comment

engapool

Vet ikke helt nøyaktig hvor mange sesongkort som har blitt solgt i år, men det som er helt klart, er jo at alle som har sesongkort ikke får billett til f.eks åråsen. Med 1900 stk bill. og 7-8000? sesongkort innehavere sier det seg selv.
                    Jeg har sesongkort, og var selvsagt på åråsen i går, sto i kø fra kl 09:45 på dagen salget starta i sjappa. jeg må si at jeg overhodet IKKE føler meg som noe slags medlem i en adel. men jeg har lagt til side litt kr i mnd, mynt på krukketrikset om du vil nettopp for å ha råd. for meg er det pri 1 rett og slett.
                    Er på alle hjemmekamper og så mange bortekamper jeg jobb/økonomi messig har sjangs til. Julegaven til sønn min er alltid sesongkort, og har vært det lenge, ergo ingen overraskelser der i gården, han har forresten vært med siden han var 6-7 år og er i dag snart 18. Jeg er åpen for å diskutere fordelingen muligens, men synes nok at dette er litt "buhuu" ,hadde vi tapt så du nok holdt kjeft tror jeg(no offence) Trenger du sesongkort? ja virker det som, så kjøp det da! og kjøp enkeltbilletter til resten av famm'n din til hver enkelt kamp ellers...? Så får du fordelen med som følger med, uten at du MÅ kjøpe sesongkort til alle...? god ide, or not!?!

Comment

synes dagens ordning fungerer utmerket egentlig..

Hvordan er tekonologien idag egentlig? Går det ann at alle klansmedlemmer har et "eget kampkort" hvor de kjøper adgang til kamper/sesongkort og har kortet flere år? Noe "ala" det nye sporveissystemet som kommer? Da kunne man faktisk registrert antall kamper hjemme og gitt fordel til de som er der ofte, og ikke bare de som kjøper sesongkortet for å ha fordelen med bortebilletter men bare er på 8-9 kamper i året?

Comment

Engapool:
                        Jeg synes du har et poeng, og Klanen har et ansvar for at vi ikke blir en klubb for bare de som har råd. Jeg synes enkelte her bør være litt forsiktige med å trekke konklusjoner om andres økonomi.

Problemet er vel at alternativet er vanskelig å håndtere og at det antakelig ville medføre lange køer og mye mas ifm kamper som den på lillestrøm. Dessuten: sammenligner man
                        "Gruppe A: medlemmer av Klanen med sesongkort" med
                        "Gruppe B: medlemmer av Klanen uten sesongkort"
                        så tror jeg du finner at gruppe A gjennomsnittlig er mer engasjerte og besøker flere borte- og hjemmekamper. Det betyr jo ikke at det ikke finnes folk som ser alt i Gruppe B, men, desverre for deg, tror jeg dagens praksis er den mest rettferdige og enkle.

Tips: hvis du er desperat, møt opp på stadion uten billett og skrik at du trenger billett. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke ordner seg på et eller annet vis da.
                        Slaktern

GA member no 12

Comment

Originally posted by slaktern View Post
                          Engapool:
                          Jeg synes du har et poeng, og Klanen har et ansvar for at vi ikke blir en klubb for bare de som har råd. Jeg synes enkelte her bør være litt forsiktige med å trekke konklusjoner om andres økonomi.

Problemet er vel at alternativet er vanskelig å håndtere og at det antakelig ville medføre lange køer og mye mas ifm kamper som den på lillestrøm. Dessuten: sammenligner man
                          "Gruppe A: medlemmer av Klanen med sesongkort" med
                          "Gruppe B: medlemmer av Klanen uten sesongkort"
                          så tror jeg du finner at gruppe A gjennomsnittlig er mer engasjerte og besøker flere borte- og hjemmekamper. Det betyr jo ikke at det ikke finnes folk som ser alt i Gruppe B, men, desverre for deg, tror jeg dagens praksis er den mest rettferdige og enkle.

Tips: hvis du er desperat, møt opp på stadion uten billett og skrik at du trenger billett. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke ordner seg på et eller annet vis da.
                          Er det ikke mulig og legge ut f.eks 100 billetter for de uten sesongkort hver bortekamp?
                          da har de hvertfall muligheten med å få billett og vi hører ikke noen syting i etterkant
                          Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Comment

Originally posted by engaboy View Post
                            Er det ikke mulig og legge ut f.eks 100 billetter for de uten sesongkort hver bortekamp?
                            da har de hvertfall muligheten med å få billett og vi hører ikke noen syting i etterkant
                            Kan bli morsomt å forsvare den ved bortekamp mot Ham Kam.
                            *****KREPP ARMY*****
                            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

til engapool:

nei, det var ikke vanskelig å få tak i billetter til åråsen.
                              men man må tenke litt kreativt. er man ikke medlem av klanen eller ikke har sesongkort,(som meg) så finnes det løsninger med å dra til stedene vi skal, eller bestille billetter på nett.... noe jeg måtte gjøre. fikk til og med billetten 10kr billigere enn i sjappa... penger spart er penger tjent... for jeg har også nå råd til billett'n til rbk kampen

vi som sitter på gjerdet å venter på noe godt, vi kan egentlig vente forgjeves, for vi har ingenting vi skulle sagt. medlemmene av klanen samt styret har vedtatt dette på ett årsmøte du og jeg ikke var på...

jeg er noe enig med deg, men det går ann å prioritere hvem som skal være med på kampa.
                              eller så regner jeg med at dere er to voksne og to barn?
                              for da pleier det som regel å være to inntekter i familien, så da kan man bruker halvparten av 4,4k.

hvis du fremdeles ikke har sesongkort neste år og vil til åråsen, så tar du på deg det mest nøytrale, drar til sportshuset på lillestrøm, og handler billetter der. der får du kjøpt 4 bill til deg og familien din.....
                              Lillebror
                              Året rundt med Vål'enga
                              OSLO BAJAS

Comment

Nå er det jo sånn at klubbene ønsker å selge flest mulig sesongkort da det sikrer inntekten deres på et tidligere stadie. Får å oppnå dette må det være noen goder med dette. Noen av disse godene er å slippe å kjøpe billett for hver hjemmekamp, det er billigere, du er garantert plass (der full stadion er et problem, evt. på feltet "ditt" i vårt tilfelle), osv. Andre goder er da forskjøpsrett til attraktive kamper.

I ditt tilfelle vil nok dette oppleves som urettferdig, og det er jeg jo forsåvidt enig i, men jeg regner også med at du skjønner at du/dere er unntaket. Å legge opp et system etter unntaket i stedet for regelen er nødvendigvis ikke den rette veien å gå.

Comment

Working...
                                X