Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongkortinnehavere - Adelsmennesker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JohnF
    replied
    Skal ikke lesse en masse drit på deg. Jeg forstår faktisk at du er frustrert. Men man må ha en inndeling av noe slag.
    En vennine av meg er medlem av Klanen, men hun går stort sett aldri på kamp. For hennes del er det nok mer et show det er snakk om. Hun møter gjerne opp på de store kampene. Rosenborg, Brann og Lyn. Og hun har så klart lyst til å dra til Åråsen hvert år. Fordi det er en stor kamp med mye liv. Ikke fordi hun egentlig er en ihuga supporter.
    Om hun skulle stått med Klanen på Åråsen og prøvd og synge med på sanger på bekostning av meg som faktisk møter opp på alle hjemmekamper, da hadde jeg blitt forbanna!!

Leave a comment:

• TelCon
    replied
    Originally posted by Dust View Post
    1400 kroner utgjør ingen adel, det utgjør derimot de som er villige til å ofre noe for Vålerenga. Seongkort er en enkel måte å sortere ut de mest trofaste på. For hvorfor skal folk som ikke er på mer enn storkampa bli prioritert likt med de som alltid er der?
    Jeg (og kompiser) kjører 20 mil hver vei for hver hjemmekamp, men har sesongkort. Delvis for å være sikker på å få billett, samt stå der jeg vil på Ullevaal + at jeg liker å sponse Enga med pengene mine, i hvertfall når det ikke står om mer.

-TelCon-
    ... langt fra velstående, men betaler allikevel. :-)

Redigert: "Verdiløs" er jeg også ser jeg. haha..

Leave a comment:

• TelCon
    replied
    Originally posted by Johannes View Post
    for guds skyld hold unger under 14 unna supporterfeltene,mot stabæk ifjord holdt jeg på og tråkke ned en 2 åring.er nok av plass på ullevåll,utrolig at noen ikke skjønner dette
    hehe, hørtes ut som en landskamp vi var på for mange år siden, når Norge slo Slovenia 3-0. Vi hadde akkurat kommet hjem fra Skottland og kampen der, hadde billetter der absolutt ALLE drittungene på hele Ullevaal var, på "bortetribuna". Satan det var slitsomt!!!

-TelCon-
    ... med sesongkort, og kjører 20 mil hver vei pr. kamp. -og langt fra velstående.

Leave a comment:

• Johannes
    replied
    for guds skyld hold unger under 14 unna supporterfeltene,mot stabæk ifjord holdt jeg på og tråkke ned en 2 åring.er nok av plass på ullevåll,utrolig at noen ikke skjønner dette

Leave a comment:

• Dust
    replied
    1400 kroner utgjør ingen adel, det utgjør derimot de som er villige til å ofre noe for Vålerenga. Seongkort er en enkel måte å sortere ut de mest trofaste på. For hvorfor skal folk som ikke er på mer enn storkampa bli prioritert likt med de som alltid er der? For per dags dato er sesongkort den eneste muligheten vi har til å prioritere hvem som bør få forkjøpsrett framfor de som kun går på storkamper.

Så er det nå en gang sånn at bortesupporterfeltet ikke er ment som en familietribune. Ting kan faktisk skje

Takk Hjesus, og Amen!

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by engapool View Post
    3000 er mye skjønner jeg. For min del er det snakk om 4.400,- Hele fammen medregnet. Skjønner ???
    Feil. du kan få familie langt billigere, prisen var 2800 kroner på gazastripas nedre del.
    http://www.vif-fotball.no/article1468649.ece
    Delt mellom deg og din kone blir det 1400 kroner per stykk. 1400 kroner utgjør ingen adel, det utgjør derimot de som er villige til å ofre noe for Vålerenga. Seongkort er en enkel måte å sortere ut de mest trofaste på. For hvorfor skal folk som ikke er på mer enn storkampa bli prioritert likt med de som alltid er der? For per dags dato er sesongkort den eneste muligheten vi har til å prioritere hvem som bør få forkjøpsrett framfor de som kun går på storkamper.

Så er det nå en gang sånn at bortesupporterfeltet ikke er ment som en familietribune. Ting kan faktisk skje, som for eksempel tribuneras - ikke et uvant fenomen ved scoringsfeiring. I så måte burde du uansett ha kjøpt billett til en annen plass på stadion enn de billettene Sjappa selger.

Leave a comment:

• LameDuck
    replied
    Jeg lanserer følgende løsning for deg, engapool: Sett av 1100 kroner til et sesongkort til deg selv, og kjøp! Det er litt enklere enn 4400. Så stiller du deg i kø når billettene til Horåsen legges ut til salg, og du sikrer DEG en billett. Greit nok, familien må sitte hjemme og se kampen på tv. Men du er inne på Åråsen. Og slik som du har formulert deg gjennom en rekke innlegg, så tror jeg at familien din ville ha forståelse for at du lar dem bli igjen hjemme denne ene kampen..

Du har fulgt dem siden 1970-tallet, det har ikke de. Og som du selv sier: Det må jo gå på ansiennitet..

Leave a comment:

• metallica
    replied
    Finnes det ikke pakkeløsninger for familier? trodde det jeg, visst ikke kunne vel dette kanskje vært noe??

Leave a comment:

• EspenH
    replied
    Originally posted by engapool View Post
    Jeg syter ikke over økonomien, jeg tar opp et prinsipp om fordeling av billetter. Jeg vet mye om prioriteringer, en av grunnene til at jeg startet denne tråden. Leser du nøye, skjønner du at dette ikke dreier seg om å være irritert over manglende billett til Rån-åsen, men jeg mener at fordelingsprinsippet er galt. Det er alt, glem alt annet
    Syns ikke det er noe galt med prinsippet, og kjøper heller ikke "økonomi-argumentet". Jeg har sesongkort, men var ikke på Horåsen. Du kjenner vel garantert en av de 6000 sesongkortholderne som ikke skulle dit. Du veit hvordan det fungerer, lån sesonkortet dems og kjøp billett. Enkelt.

Leave a comment:

• Grim
    replied
    Nå er det jo sånn at klubbene ønsker å selge flest mulig sesongkort da det sikrer inntekten deres på et tidligere stadie. Får å oppnå dette må det være noen goder med dette. Noen av disse godene er å slippe å kjøpe billett for hver hjemmekamp, det er billigere, du er garantert plass (der full stadion er et problem, evt. på feltet "ditt" i vårt tilfelle), osv. Andre goder er da forskjøpsrett til attraktive kamper.

I ditt tilfelle vil nok dette oppleves som urettferdig, og det er jeg jo forsåvidt enig i, men jeg regner også med at du skjønner at du/dere er unntaket. Å legge opp et system etter unntaket i stedet for regelen er nødvendigvis ikke den rette veien å gå.

Leave a comment:

• lillebror25
    replied
    til engapool:

nei, det var ikke vanskelig å få tak i billetter til åråsen.
    men man må tenke litt kreativt. er man ikke medlem av klanen eller ikke har sesongkort,(som meg) så finnes det løsninger med å dra til stedene vi skal, eller bestille billetter på nett.... noe jeg måtte gjøre. fikk til og med billetten 10kr billigere enn i sjappa... penger spart er penger tjent... for jeg har også nå råd til billett'n til rbk kampen

vi som sitter på gjerdet å venter på noe godt, vi kan egentlig vente forgjeves, for vi har ingenting vi skulle sagt. medlemmene av klanen samt styret har vedtatt dette på ett årsmøte du og jeg ikke var på...

jeg er noe enig med deg, men det går ann å prioritere hvem som skal være med på kampa.
    eller så regner jeg med at dere er to voksne og to barn?
    for da pleier det som regel å være to inntekter i familien, så da kan man bruker halvparten av 4,4k.

hvis du fremdeles ikke har sesongkort neste år og vil til åråsen, så tar du på deg det mest nøytrale, drar til sportshuset på lillestrøm, og handler billetter der. der får du kjøpt 4 bill til deg og familien din.....

Leave a comment:

• Dorian Stefan
    replied
    Originally posted by engaboy View Post
    Er det ikke mulig og legge ut f.eks 100 billetter for de uten sesongkort hver bortekamp?
    da har de hvertfall muligheten med å få billett og vi hører ikke noen syting i etterkant
    Kan bli morsomt å forsvare den ved bortekamp mot Ham Kam.

Leave a comment:

• engaboy
    replied
    Originally posted by slaktern View Post
    Engapool:
    Jeg synes du har et poeng, og Klanen har et ansvar for at vi ikke blir en klubb for bare de som har råd. Jeg synes enkelte her bør være litt forsiktige med å trekke konklusjoner om andres økonomi.

Problemet er vel at alternativet er vanskelig å håndtere og at det antakelig ville medføre lange køer og mye mas ifm kamper som den på lillestrøm. Dessuten: sammenligner man
    "Gruppe A: medlemmer av Klanen med sesongkort" med
    "Gruppe B: medlemmer av Klanen uten sesongkort"
    så tror jeg du finner at gruppe A gjennomsnittlig er mer engasjerte og besøker flere borte- og hjemmekamper. Det betyr jo ikke at det ikke finnes folk som ser alt i Gruppe B, men, desverre for deg, tror jeg dagens praksis er den mest rettferdige og enkle.

Tips: hvis du er desperat, møt opp på stadion uten billett og skrik at du trenger billett. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke ordner seg på et eller annet vis da.
    Er det ikke mulig og legge ut f.eks 100 billetter for de uten sesongkort hver bortekamp?
    da har de hvertfall muligheten med å få billett og vi hører ikke noen syting i etterkant

Leave a comment:

• slaktern
    replied
    Engapool:
    Jeg synes du har et poeng, og Klanen har et ansvar for at vi ikke blir en klubb for bare de som har råd. Jeg synes enkelte her bør være litt forsiktige med å trekke konklusjoner om andres økonomi.

Problemet er vel at alternativet er vanskelig å håndtere og at det antakelig ville medføre lange køer og mye mas ifm kamper som den på lillestrøm. Dessuten: sammenligner man
    "Gruppe A: medlemmer av Klanen med sesongkort" med
    "Gruppe B: medlemmer av Klanen uten sesongkort"
    så tror jeg du finner at gruppe A gjennomsnittlig er mer engasjerte og besøker flere borte- og hjemmekamper. Det betyr jo ikke at det ikke finnes folk som ser alt i Gruppe B, men, desverre for deg, tror jeg dagens praksis er den mest rettferdige og enkle.

Tips: hvis du er desperat, møt opp på stadion uten billett og skrik at du trenger billett. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke ordner seg på et eller annet vis da.

Leave a comment:

• lewis
    replied
    synes dagens ordning fungerer utmerket egentlig..

Hvordan er tekonologien idag egentlig? Går det ann at alle klansmedlemmer har et "eget kampkort" hvor de kjøper adgang til kamper/sesongkort og har kortet flere år? Noe "ala" det nye sporveissystemet som kommer? Da kunne man faktisk registrert antall kamper hjemme og gitt fordel til de som er der ofte, og ikke bare de som kjøper sesongkortet for å ha fordelen med bortebilletter men bare er på 8-9 kamper i året?

Leave a comment:

Working...
X