Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kaos på kamp i går pga. nytt plass-system! (VIF-RBK)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hmm, det er vel du som stod bak meg..
    That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Originally posted by // haz View Post
      Før kunne man komme ti-på, og fremdeles rekke siste halvdel av Kjerka, og null problem..
      Men før var det ikke over 24000 på tribunen.
      Når det er sånn ekstraordinære hendelser MÅ man planlegge litt.

Comment

klart man må det når det er 24000 publikum, det skjønner jeg ôg. Det jeg snakker om er kampene fremover generelt! Jeg lurer på om det vil fortsette å være et problem å finne seg en plass på en rad. Vil sikkerhetsvaktene ha kontroll? Les postene før du hopper inn med en kommentar:
        "Blir som sagt spennende å følge med fremover. Jeg skal iallefall gjøre mitt å forsøke å møte opp ekstra tidlig i hjemmekampene. Men, ikke alltid man har tid heller! Før kunne man komme ti-på, og fremdeles rekke siste halvdel av Kjerka, og null problem.."
        That's a potato

-Anita, 2009

Comment

For meg høres dette ut som sutring, vi har vel sett betydelig verre kaos enn i går. Men selvfølgelig blir det kø og trangt når 24.000 skal på kamp. Kanskje på tide å droppe hele opplegget med faste plasser og heller selge kort på felt, sånn som på Gaza. Er vel etter hvert endel folk på Bredden som ikke akkurat gjør seg fortjent til plassen sin gjennom innsats.

Comment

Originally posted by Ferdinand View Post
            For meg høres dette ut som sutring, vi har vel sett betydelig verre kaos enn i går. Men selvfølgelig blir det kø og trangt når 24.000 skal på kamp. Kanskje på tide å droppe hele opplegget med faste plasser og heller selge kort på felt, sånn som på Gaza. Er vel etter hvert endel folk på Bredden som ikke akkurat gjør seg fortjent til plassen sin gjennom innsats.
            Du henger tydeligvis ikke med i svingen!? Opplegget med faste plasser er droppet, og på Bredden ble det solgt kort på felt til sesongen 2008.... det er det hele diskusjonen går ut på! Igjen, les innleggene før du kommer med irrelevante kommentarer.. Og samtlige rundt der vår gjeng har stått (rad 9, felt E på inngang 10) lager liv fra begynnelse til slutt...........
            That's a potato

-Anita, 2009

Comment

hmm, det er vel du som stod bak meg..
              Ja, han feite fulle bonden med ukontrollerbar tifo-føring var meg...

Klarer ikke helt å se dette problemet jeg. Hva gjør dere når dere er på bortekamp egentlig?

Det er alltid plass. Jeg kommer sjelden tidlig og har aldri problemer med å få stå der jeg vil. Man må bare gutse litt...

Comment

Originally posted by Feite Frode View Post
                Ja, han feite fulle bonden med ukontrollerbar tifo-føring var meg...

Klarer ikke helt å se dette problemet jeg. Hva gjør dere når dere er på bortekamp egentlig?

Det er alltid plass. Jeg kommer sjelden tidlig og har aldri problemer med å få stå der jeg vil. Man må bare gutse litt...
                Han skulle vært der når vi stod på hælene til hverandre på Bislett. Det var tider det
                *****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Innsats?? Hva er godkjent innsats?? Her synger man fra kvart på sju til siste end, og er hes som faen i dag.. Synes dette begynner å bli en jævli stor barnehage hvor man skal få beskjed hele tiden om hvor dårlig man synger... Kanskje dette har noe med innsatsen på banen å gjøre også?? Se på kampen på åråsen hvor det er trykk hele kampen, hvor gutta spiller med hjerte ute på drakta!!
                  Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Du henger tydeligvis ikke med i svingen!? Opplegget med faste plasser er droppet, og på Bredden ble det solgt kort på felt til sesongen 2008.... det er det hele diskusjonen går ut på! Igjen, les innleggene før du kommer med irrelevante kommentarer.. Og samtlige rundt der vår gjeng har stått (rad 9, felt E på inngang 10) lager liv fra begynnelse til slutt...........
                    Det stemmer forsåvidt, det er noen år siden jeg var interessert i billettsystemet på Bredden. Flytta over i svingen før sesongen 06, og er godt fornøyd med det. Men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva du klager for. Du måtte stå i trappa fordi ganske mange andre skjønte at det var smart å møte opp minimum en time før kampstart. Tough shit. Hvis du ser det som toppen av kaos, vil jeg anbefale Hafslund nedre. Der kan du komme fem minutter før avspark med en pølse i hver hånd, og likevel komme deg fram til plassen din uten problemer.

Comment

Siden disse debattene dukker opp med gjevne mellomrom (like gjevnt som vi har hjemmekamp), så får jeg lyst til å hive meg inn med en sklitakling av et innlegg.

Først litt sånn "til info": Visste dere at senest i fjor var enkeltbillettene på VB unummererte? Slik at vi som kjøpte billetter i sjappa eller på stadion ikke helt viste hvor vi skulle stille oss? Jeg hadde ikke sesongkort i fjor, jeg opplevd en del ganger å komme på VB og gå rundt som en "tigger" i jakt på en plass som ikke var forebeholdt sesongkortinnehaver (med fast plass). Fordi; med faste plasser tissemanner man ikke, selv om introen til "Vålerenga Kjerka" begynner på høytaleren. Det var noe nesten fanatisk over hvor viktig det var for enkelte med at akkurat den faste plassen dems ikke kunne brukes av andre, når de selv ikke ankom stadion før fem-over-avspark. Jeg synes derfor det er bra at man har fjernet systemet med fast plass, selv om jeg i år har sesongkort.

Selvsagt har en sånn regelendring medført rabalder. Mange gamle sesongkortinnehavere i køa i går raste over denne endringen. Dette gikk ut over engasjementet, familielivet og gud veit hva. Man måtte jo møte tidlig for å få en ordentlig plass, fysjamei!. Det kan for øvrig nevnes at køa (som var avskrekkende lang da jeg kom ca. 1915) vokste gradvis. Men det gikk også ganske raskt - jeg var inne på stadion rundt kl. 1930. Og det til tross for at det bare var 2 Hafslundgutter på inngang 10 som ransaket...

Men hva er det som går galt? En ting jeg biter meg merke i, er at folk vil slippe å møte opp på kamp i god tid, samtidig som de vil ha med seg hele kampen og i tillegg ha plass sammen med slekt, kjente og venner. Den kombinasjonen gjør at det er mange plasser som ser ledig ut, men hvor man raskt blir avvist dersom man viser interesse (les; spør) for å stå der. Vi som uansett kommer 30-45 minutter før kamp, blir da ruslende litt på måfå rundt, til vi finner oss en plass helt ut mot kanten (innover mot midten er det gjerne "reservert"). Når så svært mange kommer kl. 15-minutter-før-avspark, så blir det kø utafor. En del registrerer da at det står folk helt ute på kantene av radene, og regner med det fullt også innover på radene - de forsøker i hvert fall ikke å gå innover på dem. Dermed fylles trappa opp, og de som skal inn til de reserverte plassene kommer ikke frem. Og så opplever man at det er lettere å klatre over stolradene enn å gå i trappa... En god løsning her er vel at folk får komme tidligere - og at dette tullet med å reservere ti-tjue seter på to-tre rader blir historie. Da blir det jo lettere å presse folk innover på raden.
                      Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                        Innsats?? Hva er godkjent innsats?? Her synger man fra kvart på sju til siste end, og er hes som faen i dag.. Synes dette begynner å bli en jævli stor barnehage hvor man skal få beskjed hele tiden om hvor dårlig man synger... Kanskje dette har noe med innsatsen på banen å gjøre også?? Se på kampen på åråsen hvor det er trykk hele kampen, hvor gutta spiller med hjerte ute på drakta!!
                        Ingen grunn til å bli personlig fornærmet, jeg siktet åpenbart ikke til dere som er hese som faen i dag. Og forsåvidt helt enig i at kampen i går ikke akkurat var det mest inspirerende vi har sett, men synes likevel det var skuffende dårlig trøkk. Ikke bare fra Bredden, synes generelt det var merkelig dødt innimellom.

Comment

Men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva du klager for. Du måtte stå i trappa fordi ganske mange andre skjønte at det var smart å møte opp minimum en time før kampstart. Tough shit.
                          Jeg må le av deg. Nå er det siste gang jeg siterer meg selv. "er nysgjerrig på resten av sesongen og hvordan dette vil utarte seg......."

Jeg tar som sagt (tre ganger) selvkritikk for sist kamp, ja jeg kunne vært der tidligere. MEN, jeg setter spørsmålstegn ved det nye PLASS-SYSTEMET og hvordan problematikken vil arte seg FREMOVER. Håper jeg slipper å presisere hva jeg ønsker en diskusjon rundt ên gang til..

Haraa1 har ihvertfall lest postene og har skjønt hva diskusjonen dreier seg om.
                          That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Mye av problemet på VB er nok at de som egentlig skal bruke inngang 12 (altså felt g/H) kommer inn også gjennom inngang 10. Her blir de ikke stoppet av vaktene som sjekker felt øverst i trappa, men henvist bortover tribunene forbi felt F... Vil tro at en del av disse stopper opp før de kommer seg på riktig felt (så hvertfall slik ut på søndag) og da er det ikke så rart om det blir fullt rundt felt E og F...

Jeg kom forøvrig kl 1820 og da var det allerede kø utenfor inngang 10, men det er ikke annet å forvente på en kamp som er utsolgt

Comment

La oss pensle diskusjonen tilbake til start, min opprinnelige hensikt med tråden var å ta opp folks meninger/oppfatninger (ingen vet jo helt sikkert) rundt:

- Kommer det nye plass-systemet til å funke i praksis fremover? Hvis ja, hvordan? Om nei, hvorfor ikke?

- Er dette bedre enn forrige system med faste plasser? Hvorfor, evt. hvorfor ikke?

- Hva med sikerheten mtp. trappene og at folk må stå der når det er stappfullt?

- Er sikkerhetsvaktene flinke nok? Evt. hva kan de bli flinkere på?

Hva mener du selv?
                              That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Originally posted by Raven View Post
                                Mye av problemet på VB er nok at de som egentlig skal bruke inngang 12 (altså felt g/H) kommer inn også gjennom inngang 10. Her blir de ikke stoppet av vaktene som sjekker felt øverst i trappa, men henvist bortover tribunene forbi felt F... Vil tro at en del av disse stopper opp før de kommer seg på riktig felt (så hvertfall slik ut på søndag) og da er det ikke så rart om det blir fullt rundt felt E og F...
                                Godt poeng..
                                That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Working...
                                X