Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kaos på kamp i går pga. nytt plass-system! (VIF-RBK)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

I og med at dette fungerte helt fint på Vestbredden før faste plasser ble innført, er det vel ingen grunn til at det ikke skal fungere nå? Folk får lære seg å trekke bedre sammen, som man gjorde før. Det klarer vi ganske fint oppe i svingen, så dere klarer det sikkert dere også.

Comment

Originally posted by lille i View Post
      I og med at dette fungerte helt fint på Vestbredden før faste plasser ble innført, er det vel ingen grunn til at det ikke skal fungere nå? Folk får lære seg å trekke bedre sammen, som man gjorde før. Det klarer vi ganske fint oppe i svingen, så dere klarer det sikkert dere også.
      Bingo.

Kan vel tenke meg at det er litt innkjøringsproblemer da folk er vant til å ha sitt faste sete og ikke trekker godt nok inn. Er man keen på å komme inn på der det synges, så brøyt deg bortover (don't be shy). Det er alltid noen spredte flekker her og der og som regel er folk villige til å stå litt tettere der det trøkkes på.

Dorian Stefan
      *****KREPP ARMY*****
      DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
      Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by // haz View Post
        Og samtlige rundt der vår gjeng har stått (rad 9, felt E på inngang 10) lager liv fra begynnelse til slutt...........
        Var det på rad 9 du ikke fant plass? Kan ikke tenke meg at det ikke var mulig å skvise seg inn på de nederste radene.
        in Absinthia

Comment

stemmer, og de nederste radene var fulle, tro meg vi prøvde. Ble stående i trappa helt nederst ved gresset i 2. omgang da vi ble lei av å stå lenger opp i trappa..

Innkjøringsproblemer er jeg enig i at det vil bli, så lenge samtlige er flinke til å gjøre rom for andre fremfor å presiere at "her er det ikke plass til 2 til, gå et annet sted"..
          That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
            Var det på rad 9 du ikke fant plass? Kan ikke tenke meg at det ikke var mulig å skvise seg inn på de nederste radene.
            Jeg stod nesten midt på rad 2 og det var ikke mye ledig plass å oppdrive verken foran eller bakover...
            Last edited by Raven; 21.04.2008, 14:28. Reason: skrivefeil...

Comment

Originally posted by Raven View Post
              Jeg stod nesten midt på rad 2 og det var ikke mye ledig plass å oppdrive verken foran eller bakover...
              Nettopp, når jeg sier at radene var fulle rundt-om, så er det fordi vi brukte tid og så oss rundt og snakket med publikum og vakter, og det var bare å stå pal.
              That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Originally posted by // haz View Post
                Jeg må le av deg. Nå er det siste gang jeg siterer meg selv. "er nysgjerrig på resten av sesongen og hvordan dette vil utarte seg......."

Jeg tar som sagt (tre ganger) selvkritikk for sist kamp, ja jeg kunne vært der tidligere. MEN, jeg setter spørsmålstegn ved det nye PLASS-SYSTEMET og hvordan problematikken vil arte seg FREMOVER. Håper jeg slipper å presisere hva jeg ønsker en diskusjon rundt ên gang til..

Haraa1 har ihvertfall lest postene og har skjønt hva diskusjonen dreier seg om.
                Latter er i det minste bedre enn sutring. Men jeg tror vel du stort sett har fått svar på spørsmålet ditt. Når stadion er utsolgt, blir det trangt, uansett hva slags system som gjelder. Det var faste plasser på Bredden da vi møtte RBK i 05. Jeg var seint ute, og brukte det første kvarteret av kampen på å komme fram til plassen min. Sto mye folk i trapper o.l. da også. Men sånne kamper er unntaket, ikke regelen.

Comment

Originally posted by Ferdinand View Post
                  Latter er i det minste bedre enn sutring. Men jeg tror vel du stort sett har fått svar på spørsmålet ditt. Når stadion er utsolgt, blir det trangt, uansett hva slags system som gjelder. Det var faste plasser på Bredden da vi møtte RBK i 05. Jeg var seint ute, og brukte det første kvarteret av kampen på å komme fram til plassen min. Sto mye folk i trapper o.l. da også. Men sånne kamper er unntaket, ikke regelen.
                  Det pussige er at det fra svingen ikke så ut som om det var fullt på Vestbredden. Det var store flekker med ledige seter nederst på tribunen ved kampstart.

Comment

Originally posted by Ferdinand View Post
                    Så lenge det viser seg at det kun blir kaos/trappe-plass i de kampene der det stappings og man er veldig sent ute, så er det akseptabelt! Det jeg er nysgjerrig på er som sagt om det blir slik hver hjemmekamp, noe jeg ikke håper. Skal uansett gjøre mitt for å komme tidlig. Jeg har ikke dømt dette nye plass-systemet nord og ned, jeg også forstår at man må gi det tid..
                    That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Jeg synes trådstarter bruker ordet "kaos" alt for lett.

Jeg synes av at alt det trådstarter ramser opp, er det bare en ting som er verdt å diskutere, nemlig at han ikke fikk plass foran ett sete.

Jeg tror dette vil bli bedre ettersom folk blir vant til det på bredden.

Jeg tipper at dersom du presser deg gjennom ett nesten ugjennomtrengelig felt med mennesker rett ved trappa, vil det plutselig "åpne seg" og være mere plass (som i gaza).
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by lille i View Post
                        I fjor satt jeg på felt I og brukte inngang 12. Fungerte fint som snus.
                        I år sitter jeg på G og ergo skulle man tro at jeg skulle fortsette å bruk inngang 12. Men neida, du må gå inn i inngang 10, fikk jeg beskjed om.
                        Og når du går inn inng 10, kommer du inn på E-F, og må tråkle deg hele veien tilbake til G....

Det er der kaoset ligger, sånn jeg ser det!

Harriet
                        Demokrati i praksis er som tre ulver og en sau som stemmer over hva de skal ha til middag.

Comment

Ja, det kom en del folk og spurte meg om hvilke felter som er hvor. Det er jo ikke fantastisk merka og inngangene du blir sendt til er ikke alltid like logisk.
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Kanskje folk vil reagere på dette men ble temmlig sur før kampen jeg å....Ikke minst på at det igjen ved inngang 10 på bredden var smekk fult(var der 1 time før), og nokså tåplig (brisen?) vakt som sto ved en av innganene til ett av feltene på bredden. Vi var 5 stykker (4 med sesongkort) og av oss hadde skaffa billett til A-C feltene si sisteliten(meldlem av klanen). Når vi går opp til vakta blir vi total nekta avgang pågrunn av siste mann med A-C billett. Vi prøver å si til han at vi skal la han stå imellom oss noe som jeg ikke ser som et problem. For vi med sesongkort har da rett på 4 sitteplasser på mitten av bredden, og da ser jeg ikke problemet med å dele en av de 4 plassene med en fyr til. Greit om en med sesongkort skal ha med seg 2 stykker og da som vil gå ut over andre noe som er galt, men 4 stykker kan da få plass til en til om de stiller seg på skrått. Det ble en amper stemning og ødla mye av kampen i seg selv og til slutt splitta vi oss bare.

Og det er ikke spesielt kult å høre at folk har greit at andre har greid det, med å snike folk inn.

Synes det er lov til for en vakt å ha litt logisk innsikt.

P.S til alle dere som har lyst til å klikke nå med en innlegg som svarer til at de gjør noe og ikke jeg vil jeg bare si at jeg kritiserer en side av vaktenes holdning og ikke alle. Synes alt i alt at de gjør en god jobb.

Comment

Originally posted by Gert Bjarne View Post
                              Kanskje folk vil reagere på dette men ble temmlig sur før kampen jeg å....Ikke minst på at det igjen ved inngang 10 på bredden var smekk fult(var der 1 time før), og nokså tåplig (brisen?) vakt som sto ved en av innganene til ett av feltene på bredden. Vi var 5 stykker (4 med sesongkort) og av oss hadde skaffa billett til A-C feltene si sisteliten(meldlem av klanen). Når vi går opp til vakta blir vi total nekta avgang pågrunn av siste mann med A-C billett. Vi prøver å si til han at vi skal la han stå imellom oss noe som jeg ikke ser som et problem. For vi med sesongkort har da rett på 4 sitteplasser på mitten av bredden, og da ser jeg ikke problemet med å dele en av de 4 plassene med en fyr til. Greit om en med sesongkort skal ha med seg 2 stykker og da som vil gå ut over andre noe som er galt, men 4 stykker kan da få plass til en til om de stiller seg på skrått. Det ble en amper stemning og ødla mye av kampen i seg selv og til slutt splitta vi oss bare.

Og det er ikke spesielt kult å høre at folk har greit at andre har greid det, med å snike folk inn.

Synes det er lov til for en vakt å ha litt logisk innsikt.

P.S til alle dere som har lyst til å klikke nå med en innlegg som svarer til at de gjør noe og ikke jeg vil jeg bare si at jeg kritiserer en side av vaktenes holdning og ikke alle. Synes alt i alt at de gjør en god jobb.

Det syntes jeg var håpløs oppførsel av vakta. Hva slags vakt var dette her? Klubbens? Hafslund? KOT?

Det er alltid plass til en til, så et slikt nazi-regime er ingen tjent med. Forhåpentligvis blir det slutt på disse vaktene som absolutt skal sjekke hvor folk skal stå.

Comment

Vi er stående syngende fotballsupportere. Hvis det er i nærheten av et problem eller et irritasjonsmoment at det er trangt på tribunen så er sittende tilskuer hva man bør være.

"- Kommer det nye plass-systemet til å funke i praksis fremover? Hvis ja, hvordan? Om nei, hvorfor ikke?"
                                Mener bestemt at unummererte plasser for stående supportere har vært prøvd ut før mange steder i verden. Å forklare en fotballsupporter hvordan det skal fungere blir som å forklare en yrkessjåfør hva girspaken skal brukes til.

"- Er dette bedre enn forrige system med faste plasser? Hvorfor, evt. hvorfor ikke?" Avgjørelsen om å kutte ut fast plass systemet er vel tatt på bakgrunn av hvordan stemningen blir best mulig, ikke hva som er mest praktisk eller bekvemt.

"- Hva med sikerheten mtp. trappene og at folk må stå der når det er stappfullt?" Ingen betydning. Det er ikke behov for at noen minner om at det finnes en forskrift eller liknende som sier at trappene skal være frie.

"- Er sikkerhetsvaktene flinke nok? Evt. hva kan de bli flinkere på?" Flinkere enn før. De gjør jobben sin og har sluttet å henge seg opp i alt fra unger som sender papirfly til sniking i dokøen. Men det kan med fordel være flere til å ransake, nesten den eneste grunnen til at det blir kø. Eventuelt kutte ut Nord Europas grundigste ransaking.

Til bl.a trådstarter: Hvordan klarte du deg på en utsolgt ståtribune?

Comment

Working...
                                X