Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kaos på kamp i går pga. nytt plass-system! (VIF-RBK)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Feite Frode View Post
    Det syntes jeg var håpløs oppførsel av vakta. Hva slags vakt var dette her? Klubbens? Hafslund? KOT?

Det er alltid plass til en til, så et slikt nazi-regime er ingen tjent med. Forhåpentligvis blir det slutt på disse vaktene som absolutt skal sjekke hvor folk skal stå.
    Husker ikke, men han hadde ikke lyst til å diskutere det i det hele tatt og ba meg ringe han etter kampen...

Comment

Originally posted by // haz View Post
      Jeg har ikke dømt dette nye plass-systemet nord og ned, jeg også forstår at man må gi det tid..
      Strengt tatt er vel dette det gode, gamle plass-systemet, velprøvd siden ca 1860-tallet. Ikke noe spesielt nytt med unummererte ståplasser.

Comment

Originally posted by Feite Frode View Post
        Det syntes jeg var håpløs oppførsel av vakta. Hva slags vakt var dette her? Klubbens? Hafslund? KOT?

Det er alltid plass til en til, så et slikt nazi-regime er ingen tjent med. Forhåpentligvis blir det slutt på disse vaktene som absolutt skal sjekke hvor folk skal stå.
        Det er alltid plass til en til, sier du... Blir jo ganske håpløst hvis alle bare skal ha med en til.
        Har man kjøpt billett til A-C, så blir man nesten nødt til å stå på A-C..

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Jeg tipper at dersom du presser deg gjennom ett nesten ugjennomtrengelig felt med mennesker rett ved trappa, vil det plutselig "åpne seg" og være mere plass (som i gaza).
          Vel talt. Dog lurer jeg på hva man gjør når man har presset seg forbi menneskene i trappa, og det viser seg at de plassene man finner bak disse (altså lengere inn på raden) er "reservert" for venner og kjente, som av forskjellige grunner ikke innfinner seg før rett rundt kampstart?
          Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by ASEB View Post
            "- Er sikkerhetsvaktene flinke nok? Evt. hva kan de bli flinkere på?" Flinkere enn før. De gjør jobben sin og har sluttet å henge seg opp i alt fra unger som sender papirfly til sniking i dokøen. Men det kan med fordel være flere til å ransake, nesten den eneste grunnen til at det blir kø. Eventuelt kutte ut Nord Europas grundigste ransaking.
            Dette slo meg også i går - dersom det hadde vært fire Hafslundgutter, og ikke bare to, ved inngang 10 ville det gått vesentlig raskere. Plass er det jo der, så det er jo noe man kanskje bør tenke på?
            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Raven View Post
              Det er alltid plass til en til, sier du... Blir jo ganske håpløst hvis alle bare skal ha med en til.
              Har man kjøpt billett til A-C, så blir man nesten nødt til å stå på A-C..
              Men har alle med en til? Nei det tviler jeg på og som jeg sa i innlegget mitt er det forskjell på å sende inn 4 med sesongkort og en uten enn 1 med sesongkort og 4 uten...Om vi 4 har lyst til å dele plassene våre med en uten kan da vel ikke det bli et stort problem siden dette ikke går utover noen som helst en bare oss selv...og om vi skal stenge av feltene for folk uten sesongkort kan det bli til noen kamper yterst få der...

Comment

Min historie fra rbk-kampen:

Inn på stadion ca 40 min før kampstart. Finner H-feltet på cola. fullt. stiller meg i trappa. blir "jaga" etter 5 minutter, ikke lov å stå i trappa. Får beskjed om å gå rundt. Prøver meg på g-feltet, men kommer ikke opp pga av sesongkort på h-feltet. prøver meg igjen på h-feltet. stadig fult. velger en ramdom rad og går inn. finner en lomme, og vips, alt i orden!

moralen er at det kan se stappa ut, men det er huller, særlig midt på feltene.
                kred til vaktene som sjekker!

Comment

Godt poeng..
                  Hvorfor det? Det står inngang 10 på billettene våre. Er det da normalt å gå til inngang 12?
                  in Absinthia

Comment

Jeg tror poenget er at mange som kommer inn, kommer inn ved en annen inngang enn den som er optimal med tanke på å komme seg raskest til sitt felt
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                      Hvorfor det? Det står inngang 10 på billettene våre. Er det da normalt å gå til inngang 12?
                      Poenget var at de som har inngang 12 trykket på sitt sesongkort også kan benytte inngang 10

Comment

Originally posted by Skrible View Post
                        Vel talt. Dog lurer jeg på hva man gjør når man har presset seg forbi menneskene i trappa, og det viser seg at de plassene man finner bak disse (altså lengere inn på raden) er "reservert" for venner og kjente, som av forskjellige grunner ikke innfinner seg før rett rundt kampstart?
                        Det er bare å drite i. Første mann til mølla maler først.
                        mvh

Ogni M

Comment

Jeg må le av deg. Nå er det siste gang jeg siterer meg selv. "er nysgjerrig på resten av sesongen og hvordan dette vil utarte seg......."

Jeg tar som sagt (tre ganger) selvkritikk for sist kamp, ja jeg kunne vært der tidligere. MEN, jeg setter spørsmålstegn ved det nye PLASS-SYSTEMET og hvordan problematikken vil arte seg FREMOVER. Håper jeg slipper å presisere hva jeg ønsker en diskusjon rundt ên gang til..

Haraa1 har ihvertfall lest postene og har skjønt hva diskusjonen dreier seg om.
                          Systemet fungerer vel helt fint. Førstemann til mølla får best plass. De som kommer senere får trekke lenger ut mot kanten der det er ledige plasser. Eller, så får man gjøre som i cola,bend-it, gaza, stå flere på samme plasser. Er du på ett sangfelt er vel dette det beste stemningsmessig, men er du nødt til å ha ett sete å sitte aleine på i pausen så får du trekke ut mot sidene.

Er jo helt klart flere på felt f/g på kamper som rbk kampen enn det er plass til, men vi klarer oss helt fint fordet. Selv kommer jeg alltid i god tid, men dersom man kommer for sent og det er fult og tenker "jeg har jo sesongkort der så jeg SKAL stå der" så får man bare gå litt innover så lager folk plass. Aldri vært noe problem. Som nevnt over her, så er det værre når man kjøper billett uten nr, og man skal leite seg frem til ett sete uten en sesongkortinnehaver som "eier" enn at man må møte tidlig for å få plass.

Syns dette er greit, men kanskje du ikke er enig?
                          IKAROS

Comment

Originally posted by Harriet Karlsen View Post
                            I fjor satt jeg på felt I og brukte inngang 12. Fungerte fint som snus.
                            I år sitter jeg på G og ergo skulle man tro at jeg skulle fortsette å bruk inngang 12. Men neida, du må gå inn i inngang 10, fikk jeg beskjed om.
                            Og når du går inn inng 10, kommer du inn på E-F, og må tråkle deg hele veien tilbake til G....

Det er der kaoset ligger, sånn jeg ser det!

Harriet
                            Det gjør det ikke noe lettere nei..

Originally posted by lille i View Post
                            Strengt tatt er vel dette det gode, gamle plass-systemet, velprøvd siden ca 1860-tallet. Ikke noe spesielt nytt med unummererte ståplasser.
                            ok, og siden det er velprøvd siden 1860 så er der dermed automatisk innøvd og 100% velfungerende for VB fra første match?! Det er vel allerede motbevist på de første hjemmematchene.. Sier ikke at systemet isolert ikke funker, men hvordan vil det funke for oss, spesielt den første tiden? Bring heller noe kontruktivt til diskusjonen..

Mange interessante oppfatninger her! I slutten av dagen er vel alle interessert i å finne ut om dette nye systemet er bedre enn det forrige. Mot midten av sesongen tror jeg vi alle har flere erfaringer å dele.. Jeg håper selvsagt på en positiv forbedring og at endringen er til det bedre
                            That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Det gjør det ikke noe lettere nei..

ok, og siden det er velprøvd siden 1860 så er der dermed automatisk innøvd og 100% velfungerende for VB fra første match?! Det er vel allerede motbevist på de første hjemmematchene.. Sier ikke at systemet isolert ikke funker, men hvordan vil det funke for oss, spesielt den første tiden? Bring heller noe kontruktivt til diskusjonen..
                              Hvordan det kan og bør funke har vel både jeg og flere andre prøvd å forklare deg tidligere i denne tråden. Betraktelig mer konstruktiv enn å leke drama-queen fordi du måtte stå i trappa på en utsolgt kamp.

Comment

Originally posted by lille i View Post
                                Betraktelig mer konstruktiv enn å leke drama-queen fordi du måtte stå i trappa på en utsolgt kamp.
                                Wow, hvis det er det intrykket du sitter igjen med etter jeg ettertykkelig har fortalt hva jeg vil frem til i diskusjonen rundt det nye systemet, ja da har du meget selektiv oppfatning av ting. Du skal få slippe å ytre deg videre, Lille I
                                That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Working...
                                X