Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Bergen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bråk i Bergen

Og da braket det løs igjen etter kampen.

http://www.ba.no/nyheter/politinotis...cle2069898.ece

Jeg lurer også på vurderingen til bergens politiet som etter å ha passet på casuals på Finnegans, eskorterte dem til stadion.
    Har du traktor og ljå holder du med lsk

Har du ØL og er GLA holder du med VÅLENGA

Re: mere slossing i Bergen

Politiet måtte bruke køller og skjold for å rydde opp på jernbanen i Bergen.

http://www.dagbladet.no/sport/2006/04/30/464906.html

Uansett hvem som var innvolvert og hvem som startet det, så blir jeg bare trist. Dette er en ukultur som må bort.
    Har du traktor og ljå holder du med lsk

Har du ØL og er GLA holder du med VÅLENGA

Comment

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article264908.ece
      SK Brann. Seriemester 2007;)

Comment

"Haugevis av slukørede VIF-supportere skulle i kveld ta nattoget hjem til Oslo. Det gikk ikke rolig for seg."

Dette er noe vi må gripe fatt i før det blir et enda større problem enn det allerede er!

[url]www.enbyettlag.com[/url]

Comment

Hva med og vente og høre på de osm var der og hva som egentlig skjedde

Comment

Det var fire som ble arrestert.

Ifølge mediene holdt to med Vålerenga, mens to var fra Bergen.

Hvorfor vinkle det på denne måten? Hvorfor ikke si at to var fra Oslo, mens to holdt med Brann?

Hvem oppsøkte hvem?

Comment

Bråk i Bergen

Nye slåsskamper idag.

Hva skjedde egentlig i Bergen, var det casuals involvert, var det fyllerør, var det bergensere som yppet til bråk på jernbanestasjonen?

Ikke minst blir det spennende og se hva som hender med de to Engasupporterne som ble arrestert.

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 00:56 skrev MeG!:

> Hva med og vente og høre på de osm var der og hva som egentlig skjedde

Det var det som var lillei sin begrunnelse for å stenge ned den første tråden også. Jeg skjønner ikke helt hva som er så vanskelig å forstå?? Hver gang det har vært noe bråk i forbindelse med Vålerenga kamper så kommer folk med slike spørsmål. Poenget er at man har problemer som enkelte her ser ut til å nekte for er ett problem. Hver gang dette blir tatt opp så blir man avfeid med at man ikke var der, man kjenner ikke til "Casual" fenomenet godt nok til å uttale seg, slike argumentasjon får for meg disse personene enten til å fremstå som meningsfeller av disse eller rett og slett nyttige idioter. Dersom det at disse bråkmakerne forsøker å blande seg med vanlige supportere i etterkant av bråket medfører riktighet er kjipt og medfører en direkte risiko for de av oss som bare er der for fotball og morro. I tillegg er det et problem for klubben så lenge disse gutta får lov til å holde på siden det sverter klubben og muligheten for å havne midt i et masseslagsmål virker ikke veldig forlokkende på de som vurderer om de skal ta med seg unga på kamp. Og før noen angriper meg med at jeg ikke var i Bergen og bare er en "forumhelt" som synes å være et annet argument for de som av en eller annen grunn føler at de må forsvare denne ukulturen, så les avvisoverskriftene en gang til i morgen og spør deg spørsnmålet en gang til.
                En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Stælt fra bt.no:

"- Jeg så fem supporterbusser som kjørte inn veien mot Stanghelle og Voss. Jeg stoppet bilen og blinket med lysene, men ingen av dem stoppet, sier Jarle Bjørklund.

Bjørklund var på vei fra Voss til Bergen og regner med at de uheldige supporterne får forlenget reisetiden sin med to og en halv time.

- De bruker en time til Stanghelle, der veien er stengt, og tilbake. Veien til Voss om Hardanger er dessuten over en time lengre enn den vanlige veien, sier han.

- Og dette sier du med en anelse skadefryd...?

- Ja, det gjør jeg faktisk etter å ha sett Rekdals opptreden på tv"

Syns ikke det er rart at bergensere innimellom får seg en smekk nei....

-Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

jeg så det fra utsiden, så var det ikke vif gutta sin feil det her,, de sto å venta på toget da det kom brann gutter inn,, var noen familer der og enga gutta fikk brann gutta unna, for at det ikke skulle skje noe mer.

Comment

bråket i bergen

nå er det på tide at vi gjør noe med bråkmakere å viser klart og tydelig at vi tar avstand fra bråk, greit at media blåser det opp men begynner å bli litt mye av det nå, nå må folk slutte å forsvare det forsvarer mann dette sier det egentli bare en ting da er du med da

Comment

Begyner vi ikke snart å få nok unskyldninger, kan ikke bare ha vart de 10-15 casuals som laget bråk i går. Satt å så på TV-2 og så en kvinnelig engasuporter som gikk utenfor en pub og provoserte og kom ikke akuratt med glupe ord direkte på tv. Nei vi må bite tenna sammen, og innse at vi har et tannløst taperlag for tiden.Da må vi på tribunen ikke være en haug med tapere som driter ut klubben i våre hjerter mere enn nødvendig. La folk slenge dritt,snu ryggen til å gå. Vi fortjener kansje å få det, men slutt å bråke og lage avisoverskrifter. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...on_redface.gif

Syng høyt syng VÅLERENGA, vi kommer tilbake(om 1 år eller2)

Comment

http://www.bt.no/lokalt/bergen/artic...&myStart=1

Mannen med tildekket ansikt litt til høyre på bildet synes å sende en litt spesiell "hilsen", kanskje?

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 00:03 skrev Dieu7:

> Og da braket det løs igjen etter kampen.

>

> http://www.ba.no/nyheter/politinotis...cle2069898.ece

>

> Jeg lurer også på vurderingen til bergens politiet som etter å ha passet på casuals på Finnegans, eskorterte dem til stadion.

Det er mulig Bergenspolitiet var idioter som undervurderte situasjonen.

Det er mulig NFF var idioter som undervurderte situasjonen.

Det er mulig media er idioter som overvurderte situasjonen.

Men jeg er ikke i tvil. Brann- og VIF-supportere har uansett alle andre gått over en idiotgrense.

"Øl og vold og skamslåtte bønder" skal bare synges. Har det kommet en generasjon som ikke har vett til å forstå?

arne s-k

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 11:27 skrev tommyt:

> http://www.bt.no/lokalt/bergen/artic...&myStart=1

>

> Mannen med tildekket ansikt litt til høyre på bildet synes å sende en litt spesiell "hilsen", kanskje?

Det er en ting jeg har lurt på, er hvorfor vi godtar at folk føler behov for å skjule identiteten sin når de er på kamp??? Dersom folk ikke gjør noe som er på kant med loven hvorfor har man da behov for å dekke ansiktet med skjerf? Når noen kommer inn i en bank med finlandshette er det sjelden for å gjøre et ordinært uttak.

Og hva hendte med selvjustisen i klanene, mener ikke da at man skal ty til vold. Men dersom noen først sloss og deretter løper inn blandt vanlige supportere for å gjemme seg etterpå så mener jeg at vi har en plikt til å fortelle de at de er uakseptabelt, og at man deretter har en plikt til å peke disse ut for Politiet. Klanen bør markere helt klare holdninger til hva man mener om den slags aktiviteter i alle tilgjengelige kanaler, ser for meg en tifo der man lager bannerer a la "Casuals og Nasser, finn dere en annen arena her elsker vi fotball" styrke samarbeidet med politiet for å få pekt ut de få det tross alt er snakk om. Det at folk holder seg borte fra kamper fordi man regner med at det blir bråk er faktisk et problem, og at 20 man får lov til å holde på skjønner jeg ikke noe av....
                              En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Working...
                              X