Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ut på tur

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ut på tur

http://www.klanen.no/snakk/images/sm...on_redface.gif Jeg har fulgt de fleste opp og nedturer med enga og klanen siden 80 tallet, og føler meg berettiget til å mene noe om ståa om dagen. Det jeg opplevde i Bergen i går føyer seg inn i rekken av store nedturer! At kampen stinker er noe en engamann etterhvert venner seg til (desverre). Men for meg var den største nedturen oss - klanen - i går. Heldigvis ser jeg at - andreassenandreas - gir oss kred, og håper at det er flere som opplevde det slik, men jeg deler ikke den oppfattningen. Det er veldig mange år siden jeg har opplevd klanen dårligere på bortetur. At syngingen og støtten til våre gutter blir dårlig er ikke rart i det hele tatt. Så mange hinsides drita, møkk fulle, rape dritings folk er en SKAM! Ikke missforstå, - jeg drekker med begge henda jeg også, - men når du er så av nett at du ikke vet om det er fotball eller golf som foregår på gressplenen forran deg, så har du missforstått. Og det fører til krangling, kjefting og interne slosskamper. Ja ,- jeg får skikkelig lyst til å ta med unga på tur med enga. Skjerpings!

Re: Ut på tur

Jeg skulle egentlig til Bergen, men nå i ettertid blir jeg egentlig mer og mer letta over at jeg ikke dro.

Comment

Det er vel vanlig at 30. mai og 16. mai-kamper er et fyllekalas. Spesielt når kampen går så seint som 20:00 og turen er så lang. Ikke for det. Enkelte på bussen jeg tok var dritings før vi kom over snøgrensa, en person var attpåtil full før bussen dro fra Oslo. Dette kom dog ikke som en overraskelse på meg. Russetida har tross alt akkurat begynt og det var søndagskamp med fridag mandag i Bergen er nesten nødt til å bli sånn.

Angående synginga på tribunen er jeg veldig uenig med deg. Jeg synes det var veldig bra. Forventer du bedre synging enn dette er du dømt til å forbli skuffa etter de aller fleste kampa.
      in Absinthia

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 17:12 skrev Hjesus:

> ...en person var attpåtil full før bussen dro fra Oslo...

Ja, hadde en sånn person på den bussen jeg var på, "pølsemaker'n" ble han kalt.

Så til og med to folk som begynte å krangle med hverandre på tribunen vår, siden han ene hadde kalt han andre for homo... bra at noen stoppet dem!
        Волеренга!

Comment

Har som sagt vert på tur før, og har viste også at det ville bli endel fyll, men jeg mener nå at det var spess. ille i går. Mulig jeg var uheldig med stedet jeg sto på tribunen, og at det var samling for "ikke fult så anonyme alkoholikere" på den delen av tribunen, men få av de som stod der klarte å fullføre en setning, enda mindre et helt vers på en sang. Men jeg så at det var bedre trøkk til høyre for målet, og all kred til dere som var der, men jeg hørte lite til det der vi stod. Kan selvfølgelig ha noe med å gjøre at det er en møkka stadion...

Comment

Jeg prøvde å ta opp dette med fyll og atalheter i fra klansfolk på borteturer for et par år siden her inne jeg, men ble kallt alt mulig rart, og fikk vite at det ikke var noe problem...

Tror desverre dette er noe vi må leve med, siden klanens styre ikke ser ut til å ta dette på alvor eller rett og slett driter i det...

Ofte jeg blir skikkelig flau over drita bønder iført engating

Comment

Styre i klanen ikke tar det på alvor?? Hva faen skal dem gjøre med folks drikkevaner? Kjøre en kampanje mot drikking?

Styre i klanen kan da ikke være løsningen på alt?

Comment

Enig med Christo. Jeg har vært for full på en kamp og aldri igjen, det var ikke så kult, men jeg lærte også leksa mi. Herregud jeg spytter ikke i glasset og noen omganger går unna veldig fort, men folk bør vise litt moderasjon, i alle fall når folk er så fulle at de faller fra en stående posisjon og ikke klarer å synge, men heller teller gresstrå på "tribunen" i Kristiansand.

Tror det kan bli litt vel mange negative reaksjoner om folk skal bestemme hva andre skal få gjøre. Man kan selvfølgelig si ifra til folk, men å si ifra til en dritings fyr er ikke alltid like lett.

Comment

Men ærlig talt, hva skal gjøres med dette? Dette er akkurat som når du er 17-20 år på byen og drikker deg gjørmefull. Etterhvert skjønner du at å sitte bevisstløst i et hjørne å sikle ikke har så mye for seg. Det går under erfaring. For å se det positive i det så virker det som om mange skjønte at 10-12 timer på buss samt x antall timer i Bergen gir deg en poengløs tur, og en helvetes retur.

Jeg har hatt mine uhm... ufokuserte borteturer og lærte av det. Nå er vi mange nye og like lite som det hjalp foreldra våre å si "Ikke bli for full. Det er dumt" hjelper det for oss å si dette til 'førstereisene'. De må oppleve og lære slik vi har gjort. Noen er riktignok tunglært men sånn er det nå engang.

Dersom folk vil drikke seg dritings er det ikke noe vi kan gjøre med det. Rent konkrekt, hva skal gjøres? Tror du, Toy, virkelig at om Klansstyret sender et brev/skriv til alle som skal på bortetur at de ikke må bli full så er problemet løst? Hvis noen skal fortelle meg hvor mye øl jeg skal drikke så kommer ikke jeg til høre på det ihvertfall.

Og så vidt jeg husker så ble vel dette adressert i siste klansrop?

Comment

Jenta som stod ved min side igår å veivet med ett flagg (sammen med resten av folka rundt om) ble bedt om å legge fra seg flagge før en idiot av en kar skulle knekke flagget å vri av a arma om å ikke slutta..

etter pause kom han ikke tilbake etter at 8-10mann pent fortalte hva dem mente om hans utsagn..
                    Seriemester 2005

Comment

Jeg så en gang en fyr som hørte om en annen som en gang hadde vært skikkelig full og så hadde han liksom gjort sånn og sånn, og alle var enig om at det var skikkelig dumt, og derfor bør vi sånn og sånn. Liksom.

Det er krig i verden, folk gjøre idiotiske ting hver dag, noen drikker for mye og noen burde helt klart drukket litt mer. Sånn er det, og verken sinte brev, alkotest ved inngangen eller sunt bondevett kan gjøre noe med det. Jeg er egentlig mer lei av å lese om alle de som har vært så fulle enn de få fulle jeg møter på tur.

Comment

Det var noen som hadde drukket alt for mye. Er vel det værste jeg har sett. Når man står med knekk i knæra og ser ut som man har fått i seg 1kg med heroin og ikke klarer stå skikkelig på beina og står med øya lukket under halve kampen, da bør man virkelig ikke dra på kamp.

Jeg mener også at den ene tullingen som kasta tifo flagga veggemellom på stadion burde blitt kastet ut. Kasta ett flagg på banen, halvmeter unna politiet, ødela et av flagga og sist men ikke minst, han skulle tøffe seg og bruke flagga til flaggborgen(noe han ene i flaggborgen fikk hindret).

Jeg har ikke noe i mot at folk flagger eller tar seg en øl eller 5, men når man er så drita at man omtrent ikke ser, da bør man faen ikke gå på kamp. Var nesten flaut.

Comment

Det er det vel ingen som er uenige i, og en slik fyr burde selvsagt geleides ut av arenaen, men so what? Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at dette er noe man "må ta seriøst" og "gjøre noe med". Det er som å si at vi må gjøre noe med all fylla i Oslo sentrum lørdag kveld. Neste gang du ser en full mann, stell deg et annet sted. Dersom han skader seg selv eller andre, si fra til en vakt eller prøv å snakk med ham selv.

Og til trådstarter; Nå er vel ikke akkurat bortetur til Bergen, med fridag dagen etter, stedet å ta med unger, men jeg har aldri opplevd noe problem på noen bortekamp hvor jeg har hatt med unger. Selv om mange har vært pærefulle da også.

Comment

Først og fremst: Nils, Veldig bra uttrykk!! "ikke fult så anonyme alkoholikere". Det skal tas med videre!!

Toy S(eller hva du heter): Styret i Klanen har ingen verdens ting med folks drikkevaner å gjøre. MEN hvis du synes det er pinlig at folk er fulle på kamp, ta litt ansvar! Si ifra at du synes dette er helt bak mål!

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk drikker seg hengedrita og er ute av stand til å få med seg noe av selve matchen, men folk gjør jo som dem vil.

"Det var så kult i går, jeg husker ingen ting. Heia Enga!!"
                            Ære være!

Comment

Hvorfor er det så krise om noen tar seg et beger eller to før en bortekamp? Vi var kanskje 700-800 i Bergen. Hadde det vært bedre om halvparten ble hjemme, og at dem som dro over måtte blåse i ballongen før dem fikk lov til å komme inn på tribunen? Hvis du har et problem med sidemannens promille, så stell deg et annet sted. Skulle ikke være noe problem i Bergen, vi hadde ikke direkte dårlig plass. Åssen jeg skulle overlevd turen på 23 timer og 50 min uten flere flasker sterke saker veit ikke jeg.
                              VIF minimygg 1984

Comment

Working...
                              X