Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Billettsalget til Brann-Vålerenga utsettes (minst) en dag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Billettsalget til Brann-Vålerenga utsettes (minst) en dag

http://www.klanen.no/billettinfo/kam...t_minst_en_dag

Er jo greit at man er uenig, er veldig uenig at dette er måten å gå.
    For man setter jo alle som vil oppleve en kamp i bås, med folk som er ute eller litt mer enn fotball kampen.

Men jeg tviler vel på at det blir noen annen løsning på dette, men vi får se

Comment

Tommel opp for Klanen!

Var redd for at dere bare ville godta dette, men den gang ei.
      Vi er St.Hallvards menn

Comment

Latterlig

Nå får det være måte på. For det første: klanen er en familie, og selv om vi ikke alltid er enige i det alle våre medlemmer måtte si, mene, gjøre og gudene vet hva, angir vi ikke egne, og vi godtar heller ikke å bli stigmatisert som kriminelle, bare fordi noen kanskje kunne tenke seg å dele ut en kilevink om situasjonen skulle bli amper. Minner om turen i fjor, der man knapt nok rakk å gå ut av bussen før man ble slengt i bakken av enkelte tullegutter. For det andre blir det da slik (i en tenkt situasjon), at om du for la oss si 3 år siden ga onkle blå en på snuten, kan du i værste fall bli nektet inngang på station. Paragraf 127 ser nemlig like lite bra ut uansett hva forutomstendighetene bra ut. Dette er kort sagt pisspreik fra onkel sin side.

Jeg kan se hva de prøver på, og de kommer til å mislykkes spektakulært. Om man ønsker å utveksle jeksler trenger man ikke gå på kamp. Den slags foregår så vidt jeg har forstått det på sideligende veier langt pokker i vold, og ikke på stadion. hva om man kjører privat over fjellheimen? Skal de ha innfartskontroll på alt? hvor mange dager i forveien? Er man et faremoment om broren til søstra til tanta til svoger'n din er det? Hvilke kriterier stiller onkel i denne saken?

Er det slik at de allerede VET hvem de ikke vil ha, kan de gå ut med det, nå.
        Er det slik at de ikke vet det, er jo denne kontrollen bortkasta.

Vil bare minne om regelverket i slike saker. Onkel Blå kan kreve at du oppgir fødselsdato. Personnummer har de derimot IKKE rett til å kreve før du eventuelt er SIKTET for en forbrytelse. De har heller ikke rett til å nekte deg adgang til et offentlig ar. (kamp f.eks), med mindre du enten bryter gjeldene lover eller politivedtekter (beruselse f.eks).

De kan kreve at du viser legitimasjon om de mistenker at du er i ferd med å planlegge, utføre eller har utført en kriminell handling. That's it. I praksis sier de nå at SAMTLIGE som drar til Bergen rammes av en slik mistanke. På dette grunnlag mener jeg vi burde vise solidaritet med samtlige medlemmer, både de vi liker, og de vi kanskje er uenige med, å bli hjemme! Storebror skal ikke få kriminalsiere oss kun fordi vi følger laget til Bergen. la oss inderlig håpe de trekker dette kravet, jeg har nemlig lyst til å se skarrepakke bli slått sønder og sammen (PÅ banen)....

Comment

registrering

http://www.datatilsynet.no/templates/Page____2282.aspx

Ref:
          Feil om fødselsnummer og fotballbilletter
          I NRK Østlandssendingen 4. mai gis det inntrykk av at Datatilsynet har gitt klarsignal for innsamling av fødselsnummer (alle 11 siffer) i forbindelse med salg av billetter til fotballkampen mellom Brann og Vålerenga 16. mai. Dette er ikke riktig.

- Datatilsynet har ikke mottatt noen forespørsel fra noen av klubbene angående innsamling og eventuell videreformidling av fødselsnummer i forbindelse med kjøp av billetter, sier seniorrådgiver i Datatilsynet, Rune-Vidar Bråthen. Tilsynet har heller ikke i andre sammenhenger uttalt at dette er akseptabel praksis.

Datatilsynet forutsetter derfor at den omtalte registreringen av fullt fødselsnummer ved kjøp av billetter til kampen mellom Brann og Vålerenga ikke gjennomføres slik som beskrevet.

Tilsynet forstår at det av sikkerhetsmessige årsaker i enkelte tilfeller kan være nødvendig å registrere publikums identitet. Lovligheten og eventuelt omfang av en slik praksis må imidlertid klargjøres med Datatilsynet før dette kan bli aktuelt.
          BESKO BOYS avd 0658, tidligere 0657

Comment

Billetter??

Når nyheten om at billettsalget til brannkampen ble utsatt for ca 1 uke siden sto det at salget startet sannsynligvis torsdag den 8. mai... Regner ikke med at dette er tilfellet, men syns det er svakt at klanen.no ikke informerer mer om dette!

Hva skjer? Har kjøpt flybillett og er rimelig interessert i få meg billett til kampen også!

Tommy

Comment

helt enig....... begynne og bli bekymret nå....

Comment

Når jeg var i Sjappa i ettermiddag sa de at regnet med at billettene selges fra i morgen litt ut på dagen, men de kunne ikke garantere det.
                Sakene er jo at det er/har vært møte mellom Klansstyret og klubbene i dag, hvor dette skal/skulle avklares.
                Beaker

Comment

Originally posted by Engamann33 View Post
                  Når nyheten om at billettsalget til brannkampen ble utsatt for ca 1 uke siden sto det at salget startet sannsynligvis torsdag den 8. mai... Regner ikke med at dette er tilfellet, men syns det er svakt at klanen.no ikke informerer mer om dette!

Hva skjer? Har kjøpt flybillett og er rimelig interessert i få meg billett til kampen også!

Tommy
                  Tja, hva tror du grunnen til at du ikke fikk mer informasjon var?

Saken har ikke blitt avklart før nå i kveld, se resultatet på klanen.no

Datoen 8. mai har ikke vært publisert før i dag, så jeg veit ikke helt hvor du har fått det fra.

Comment

Datoen 8. mai ble skrevet på både klanen.no og vpn.no for ca 1 uke siden! Jeg har snakka med flere som har sett det samme!

Men så lenge det er oppdatert på sidene nå er det jo greit...

Comment

Originally posted by Engamann33 View Post
                      Datoen 8. mai ble skrevet på både klanen.no og vpn.no for ca 1 uke siden! Jeg har snakka med flere som har sett det samme!

Men så lenge det er oppdatert på sidene nå er det jo greit...
                      Og der sto vel også at man kunne reservere billett i påvente av den kommunikasjonen som nå har pågått. Billettsalget var utsatt fra 5.5 til torsdag 8.5 kl 10.00.

Kjellsen

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                        Og der sto vel også at man kunne reservere billett i påvente av den kommunikasjonen som nå har pågått. Billettsalget var utsatt fra 5.5 til torsdag 8.5 kl 10.00.

Kjellsen
                        Har også sett detta med at billettsalget ble utsatt til 8.5, men ingenting om no reservasjon. Bare detta med at klanen ikke godtok at vi skulle oppgi fødselsnummer osv.. Betyr detta at det kun er de som har reservert billetter som får billett?

Comment

Jeg har heller ikke sett noe om reservasjon - er dette tilfellet?

Comment

Når jeg var i Sjappa i dag ble det sagt at det var ca 200 navn på listen og at vi har fått tildelt 800 billetter.
                            Beaker

Comment

Nå tror jeg ikke det er noen fare for at over 800 stk vil ha billett med tanke på Norges bursdag dagen etterpå. Selv så skal jeg sikre meg en billett og bare det blir en mellom nr 201 - 800 så er jeg fornøyd.
                              BlippBlipp

Comment

Working...
                              X