Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Promillekontroll på borteturer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Promillekontroll på borteturer

Advarsel: Promillekontroll på borteturer
    (1. juli 2008 23.57)
    Du slipper å blåse, men hvis du er pinlig full risikerer du å miste kampen. I tida framover vil det bli skjerpa inngangskontroll ved bortekamper, og folk som er overstadig berusa vil bli bortvist. En pils eller tre er utmerket turfølge, men de neste ti-tolv kan godt vente til etter kampen..
    ---------------

Sånn. Så slipper Toy å resirkulere det samme mølet sitt hver gang det er bortetur.

Er forøvrig enig at det ikke er noe særlig stas med folk som er så drita at de ikke vet hvilken by de er i. Hvordan de skal håndheve dette blir jo spennende.
    Kan bli en del texas rundt dette.

Dorian Stefan
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Arrangørklubbens ansvar?

Enig med Dorian, dette kan bli litt Texas.. I utgangspunktet burde det vel være arrangørklubbens ansvar å luke ut folk som er latterlig fulle i billettkontrollen, men erfaring viser vel at dette ikke skjer. Det eneste Securitas er interessert i er om du har med deg en flaske.

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
      Advarsel: Promillekontroll på borteturer
      (1. juli 2008 23.57)
      Du slipper å blåse, men hvis du er pinlig full risikerer du å miste kampen. I tida framover vil det bli skjerpa inngangskontroll ved bortekamper, og folk som er overstadig berusa vil bli bortvist. En pils eller tre er utmerket turfølge, men de neste ti-tolv kan godt vente til etter kampen..
      ---------------

Sånn. Så slipper Toy å resirkulere det samme mølet sitt hver gang det er bortetur.

Er forøvrig enig at det ikke er noe særlig stas med folk som er så drita at de ikke vet hvilken by de er i. Hvordan de skal håndheve dette blir jo spennende.
      Kan bli en del texas rundt dette.

Dorian Stefan

> Møl...!
      Litt unødvendig å komme med synts jeg...

Vi ser at flere og flere er enig med meg, og skal vi komme videre med dette så må vi bare erkjenne at pr dags dato er vi som en anarkistiskt russetur på HVER eneste bortekamp, der den ene forsøker å være med dritings enn den andre, og det er ikke måte på hvor atal og idiotoppførsel disse kommer med heller, desverre...

Skal vi slutte å være norges klovner, så bør alkoholinntaket NED...
      Og hva er viktigst for folkene egentlig, alkoholen eller enga ?
      MÅ dere drikke dere dritings, UANSETT hvilken tid eller dag det er, KUN fordi det er vålerengakamp ?
      Mandag ettermiddag og masse stupfulle folk..., det kaller jeg å være alkoholiker..

Slutter dere å dra på kampene hvis dere ikke kommer inn på kampene med promille ?
      Sier nok om alkisene isåfall, og hvem som er EKTE supportere..

Kanskje også klanen skulle slutte å selge øl på bussene til borteturene og regulere det folk har med seg også , så kanskje vi får luket vekk det værste fyllerøret, bare en ide`...
      Seks timers båttur med ølserving hjelper vel heller neppe på fylla på borteturene, for jeg så MANGE i fra båten som neppe visste hvor de var og hva de het..
      Igjen, fylla er for en del viktigere enn enga...
      Desverre..

Comment

Kanskje resirkulering er et riktigere ord. Du kommer med nøyaktig det samme som det sist gang var fokus på alkohol på turer. For å ikke spamme forumet, foreslår jeg heller at du legger ved linker til forrige blåkopi du skrev.

Dorian Stefan
        *****KREPP ARMY*****
        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
          Kanskje resirkulering er et riktigere ord. Du kommer med nøyaktig det samme som det sist gang var fokus på alkohol på turer. For å ikke spamme forumet, foreslår jeg heller at du legger ved linker til forrige blåkopi du skrev.

Dorian Stefan

> Kanskje det er mine tenker og ideer som skal til for at vi skal slippe å bli sett på som norges mest atale klovner uansett hvor vi er og ser enga..?
          Hmmm...

Men jeg skjønner at mange av dere ikke vil diskutere sak, men meg som person, for fokuset blasser jo selvsagt vekk da.., det er god gammel debattteknikk...

MASSE folk sier det samme som meg, at stemninga hadde blitt MYE bedre hadde vi fått ned alkoholinntaket før kampene, og at ting IGJEN er ute av kontroll....
          Folk bruker rett og slett klanen og klubben som et påskudd for å drikke og drikke seg dritings, uansett hvilken dag og tid det er...
          Og jeg vil ikke ha noe av det...
          Er jeg satan selv for det ?

At jeg vil ha edru folk som greier å synge og støtte klubben skikkelig når vi er på kamp...
          Er jeg en tulling fordi jeg vil det ?
          Og er det MØL det jeg skrive om det isåfall ?
          Da er det MANGE mØLere i klanen, siden mange mener det samme som meg...

Takk for tilitten liksom...

Comment

Må si jeg er enig med Toy her. Alt for mange som tror at bortetur=fyllatur. Må vel gå ann å få fiksa det på en allright måte?

Comment

Bortetur og promille

Så lenge det er på ølserveringene at supporterbussene tjener sine sårt trengte kroner kan resultatet bli veldig få busser og dermed veldig få supportere på bortekampene. Hvordan i allverden skal dette håndheves og når ble klanen så jævlig høytydlelige at man brått skal begynne å nekte folk å drekke mer en ett par pils?? Er det folk fra gamle apeberget som har blitt relgiøse og har glemt gamle takter? Vi har ryddet opp i alt det gamle mølet om rasisme og nynazi surret og takk de folka som ryddet opp i det MEN å nekte folk å drekke er helt på tryne. At ungdommen må lære seg å drikke er en ting men å bli diktatoriske iforhold til alkohol- glem det. Hvem vil ha jobben med å sjalte ut folk etter promille? gutta på bussen som skal tjene inn for turene eller Kjell G eller hvem er kompetent til den jobben? Skal gutta som en gang i tiden kasta bananer plutselig overmoralisere andre? Enig at mange burde pimpe mindre føre kampene men Hey hvem er vi som skal håndheve dette? ja takk til pils før kamp men så greier jeg å oppføre meg og mange med meg
              Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Holder vi med Ringnes eller Vålerenga ?

Er du ekte fan så greier du deg uten alkohol før kampene..
                Og greier du ikke å synge og støtte laget uten pils eller alkohol før kampene, så har du problemer og er alkis etter min mening, og vi greier oss fint uten din såkalte " støtte "....
                For den består av snøvling og feil tekst og melodi isåfall...

Virker som en del faktisk har et alkoholproblem, og utnytter klanen og enga for det det er værdt ang dette, og gjemmer seg bak oss...
                Er det verdt det.?
                Selvfølgelig ikke...

Jeg vil heller ha MYE mindre folk på tribunen som faktisk greier å huske melodi og tekst og støtter laget skikkelig, enn masse alkiser som bråker og snøvler og ikke en gang vet hvem kamp de er på en gang....

Comment

Først av alt så er jeg enig i at vi må unngå søpledrita cowboyer som ikke klarer å se hvilket lag de holder med på banen, men skjønner ikke at folk her skal lage noe problem ut av å ta seg non pils før kamp. Personlig pleier jeg alltid å drikke øl før kampene, men jeg er ingen alkis og driter meg heller ikke ut på kamp. Enkelte klarer nemlig å kontrollere seg...
                  Så får heller unntaket smake konsekvensene når de ikke kommer inn på kampen, sånn sett et greit tiltak.

-Fredrik
                  Jeg er en unnasluntrer

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                    > Møl...!
                    Litt unødvendig å komme med synts jeg...

Vi ser at flere og flere er enig med meg, og skal vi komme videre med dette så må vi bare erkjenne at pr dags dato er vi som en anarkistiskt russetur på HVER eneste bortekamp, der den ene forsøker å være med dritings enn den andre, og det er ikke måte på hvor atal og idiotoppførsel disse kommer med heller, desverre...

Skal vi slutte å være norges klovner, så bør alkoholinntaket NED...
                    Og hva er viktigst for folkene egentlig, alkoholen eller enga ?
                    MÅ dere drikke dere dritings, UANSETT hvilken tid eller dag det er, KUN fordi det er vålerengakamp ?
                    Mandag ettermiddag og masse stupfulle folk..., det kaller jeg å være alkoholiker..

Slutter dere å dra på kampene hvis dere ikke kommer inn på kampene med promille ?
                    Sier nok om alkisene isåfall, og hvem som er EKTE supportere..

Kanskje også klanen skulle slutte å selge øl på bussene til borteturene og regulere det folk har med seg også , så kanskje vi får luket vekk det værste fyllerøret, bare en ide`...
                    Seks timers båttur med ølserving hjelper vel heller neppe på fylla på borteturene, for jeg så MANGE i fra båten som neppe visste hvor de var og hva de het..
                    Igjen, fylla er for en del viktigere enn enga...
                    Desverre..

Åssen kan du si noe sånt a?? JA det er noen drita folk på tur! men begynne å kalle folk alkiser fordi at man tar seg et par øl før hver kamp blir for dumt. Du kan ikke kalle de som drar land og strand for å se på enga på bortebane IKKE enga supporter fordi at de kan ha drukket litt for mye, tror du ikke at folk heller hadde spart pengene for å se på kampen hvis det bare var for å bli fulle? det finnes barer i dette landet der de viser kamper også!

Det finnes MANGE på hver kamp som er god fulle, som synger og skriker hver kamp! det er noen som er "litt" for fulle å, som er der for å spy!! men å kalle alle som drikker før kamp alkiser, og foreslå å droppe alkohol servering blir for dumt!

å forresten!! er det ikke lov til å være alkis å holde med vålerenga???
                    Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                      Holder vi med Ringnes eller Vålerenga ?

Er du ekte fan så greier du deg uten alkohol før kampene..
                      Og greier du ikke å synge og støtte laget uten pils eller alkohol før kampene, så har du problemer og er alkis etter min mening, og vi greier oss fint uten din såkalte " støtte "....
                      For den består av snøvling og feil tekst og melodi isåfall...

Virker som en del faktisk har et alkoholproblem, og utnytter klanen og enga for det det er værdt ang dette, og gjemmer seg bak oss...
                      Er det verdt det.?
                      Selvfølgelig ikke...

Jeg vil heller ha MYE mindre folk på tribunen som faktisk greier å huske melodi og tekst og støtter laget skikkelig, enn masse alkiser som bråker og snøvler og ikke en gang vet hvem kamp de er på en gang....
                      Vel, nå har det seg sånn at det står på klanen.no: "En pils eller tre er utmerket turfølge, men de neste ti-tolv kan godt vente til etter kampen.."
                      Mener du at alle som tar seg en pils eller tre før match snøvler og synger feil melodi? Et stort flertall av de på match vil jeg si holder seg til disse mengdene, men man legger såklart mest merke til de få som drekker seg stup drita, for det er de som bommer på tekst og melodi og starter sanger de ikke kan osv...

Og når det gjelder å greie seg uten alkohol, det går sikkert fint det, men fotball og et par pils har da alltid hørt sammen, bare man klarer å moderere seg. Og det vil jeg si de aller fleste klarer. Men i denne tråden så stigmatiseres alle som tar en eller ti øl før kamp som alkoholikere og som no dritt som kan holde seg langt unna tribunen. Syns du skal tenke deg om en gang eller to til før du langer ut mot alle som er glad i en øl eller tre før kamp...
                      Ung og dum...

Comment

Det bør jo også være en kontroll fra klanen sin side, hvem de selger øl til.
                        Har opplevd at en 15 år gammel gutt drakk seg drita på sprit til sarpsborg i vinter. Han var så drita at han stod å jubla og at vi leda 1-0 enda det var 0-0. Men han blei kasta ut av hallen også da av egne vakter.
                        Også en annen fjortiss gutt som blei så drita at han spøy på en tur til Asker.

Så klanen sine turansvarlig, i sammen med KST vakter bør luke ut de værste.
                        Så får heller arrangørens vektere ta en vurdering av mildere tilfeller.

Comment

Er enig med Toy, hva er viktigst ? Vål'enga...eller? Drekka med begge henda, være den "tøffeste" "fulleste" bla bla bla osv osv....
                          et par tre før kamp er vel greit, men må vel ikke bøtte innpå. Bøtte kan man jo etter kampen...

Comment

Støtter også Toy. Skal vi være Engas tolvte mann må vi jammen sørge for at også vi er 110% klar for kamp, og klar for å yte vårt beste. Noen er kanskje på topp etter en eller to pils, men veldig få er på topp etter ti. Overstadig berusede folk har vi ingen nytte av. De skitner til Klanens rykte, ødelegger stemninga på tribuna og er ikke i stand til å gi sitt ytterste. Joda, vanskelig å håndheve, men det må være lov å lufte dette. Jeg opplever problemstillingen til Toy konstruktiv. Han vil vi som supporterklubb skal bli bedre. Selvfølgelig må også folk med alkoholproblemer få lov til å heie på Enga, men vi andre bør tenke på åssen vi best kan hjelpe Enga til seier (jeg trur faktisk at supportere kan ha en effekt), og kanskje må også vi ofre noe for å få bli enda bedre. Jeg vet ikke om alkoholen er det største problemet, men mener det er verdt å ta en diskusjon på om det er noe her som vi kan forbedre oss på.

Comment

Helt klart enig.
                              Men så er det jo noen som må ha i seg noen pils for å komme i gang.
                              Men syns ikke man skal sette en grense på hvor mye man kan drekke at det er 2 pils i pr time man reiser.. Altså sette en slik grense.
                              For folk er veldig forskjellige når de drikker, noen tåler mer enn andre.
                              Så bør i hovedsak være opp til hver enkelt person at man ikke kommer over i en gråsone eller på feil side av hva som våre vakter, turansvarlig og motstanderklubben sine vakter mener.
                              Hvis ikke folk kan oppføre seg på borteturer så får man lage en sperringsmulighet at man kan nekte enkelt personer å dra på bortekamper

Comment

Working...
                              X