Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Promillekontroll på borteturer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pyro-fan View Post
    Det bør jo også være en kontroll fra klanen sin side, hvem de selger øl til.
    Har opplevd at en 15 år gammel gutt drakk seg drita på sprit til sarpsborg i vinter.
    ...så manglende kontroll på hvem man selger øl til er grunnen til at en femtenåring drikker seg drita på sprit?
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Toy S View Post
      Holder vi med Ringnes eller Vålerenga ?
      I går så holdt jeg med Urquell...

Er du ekte fan så greier du deg uten alkohol før kampene..
      Og greier du ikke å synge og støtte laget uten pils eller alkohol før kampene, så har du problemer og er alkis etter min mening, og vi greier oss fint uten din såkalte " støtte "....
      For den består av snøvling og feil tekst og melodi isåfall...
      Det er min personlige mening at flere tør å være med og synge om de har et par tre pils innabords. Da er det plutselig ikke så flaut at de ikke har verdens beste sangstemme lenger.
      Øl har også den fantastiske egenskapen at den smører stemmen, Guinness (eller annen stout) er spesielt å anbefale til det formålet. Andre igjen benytter Underberger og lignende for å holde stemmen sin gående i 90 minutter. Og tro meg, jeg merker at stemmen rakner tidligere hvis jeg ikke har fått smurt den.
      Så vidt jeg har skjønt bruker du IFA-pastiller. Det fungerer vel for deg, det fungerer dessverre ikke for meg. Stemmen min rakner like fort uansett hvor mange pastiller jeg får i meg. Så hvis du vil ha meg som syngende supporter i 90 minutter, så er det nok best at det går ned noen øl.

Virker som en del faktisk har et alkoholproblem, og utnytter klanen og enga for det det er værdt ang dette, og gjemmer seg bak oss...
      Er det verdt det.?
      Selvfølgelig ikke...
      Ja, det finnes alkoholikere i samfunnet vårt, så også i Klanen. På samme måte som samfunnet vårt inneholder folk med tildels selvforskyldte lidelser som narkomani, diabetes, overvekt, anoreksia, arbeidsskyhet, aids og ikke minst kjederøyking. Er alle disse mindreverdige mennesker som bør støtes ut av samfunnet, eller fortjener de å bli behandla med samme respekt som et hvert annet menneske uten selvpåførte lidelser?
      in Absinthia

Comment

Forskjellig

Jeg syns det er greit at folk drikker seg "glad-full" på 2-3-4-5 pils før kamp. Det er jo forskjell på hva den enkelte tåler så noen grense på antall enheter bør det ikke være.
        Jeg støtter fullt opp om at de som er dritings ikke kommer inn på kamp for de ødelegger både sang og stemning for oss andre, da starter sanger som de ikke kan/husker og de roper og snøvler seg gjennom 2X45 uten omtanke på hva andre prøver å starte for fellesskapet og felles sang.
        Det med at de ikke kommer inn på kamp kan jo ha en annen side også og det er at de begynner å bråke utenfor stadion og at de da gjør at klanen får forsterket stemplet de har som bråkmakere og fylliker (her må vi erkjenne at det ryktet har klanen på seg selv om det har blitt bedre med årene) og det er ikke ønskelig så her står man overfor ett lite dillemma i hva man skal gjøre.
        Når det gjelder servering på bussene går det sikkert å ha litt kontroll på det men mange som reiser drar med tog eller egen transport og jeg tror ikke de er så mye bedre og de som er mest dritings velger nok det alternativet hvis de ikke får servering på bussene. Jeg tok selv tog til Bergen og der var det en glad gjeng i min vogn som ikke var dritings men det var selvsagt 2-3 stk som måtte overgå alle andre og de hadde jeg gjerne klart meg uten både på tog og på kamp for de sto bare å snøvlet og brydde seg fint lite om kampen og de fra sanggruppa som startet de riktige sangene til riktig tid.
        Få fylla bort fra stadion men behold "gladfylla" så blir det bra for oss alle.
        snusk1

Comment

Alltid morsomt å se en slik debatt ettersom alle egentlig er enige. Alle er enige i at flatfyll ikke hører hjemme på tribunen, men samtidig er folk enige at det skal være lov å ta seg noen øller før kampene.

Hva med å styre diskusjonen inn på hva man kan gjøre for å unngå russefeiring på hver eneste bortekamp?

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
            ...så manglende kontroll på hvem man selger øl til er grunnen til at en femtenåring drikker seg drita på sprit?
            ja når en gutt på 15 går bort i baren på bussen å drekker seg drita på sprit så Ja!
            Han har ikke lov å kjøpe, ei heller har vel bussen lov til å selge?
            Bør jo gjøres som Ultrasbussen at folk under 18år må finne seg en annen buss.
            At de private bussene kjører på 18års grense.
            Mens sporveisbussene fungerer som familiebuss, og bør vel derfor ikke selge øl. Da har vel ikke klanen lenger noe ansvar. Om folk under 18 tar med på bussen så får det være de enkelte sitt ansvar.

Comment

Mens sporveisbussene fungerer som familiebuss, og bør vel derfor ikke selge øl. Da har vel ikke klanen lenger noe ansvar. Om folk under 18 tar med på bussen så får det være de enkelte sitt ansvar.
              Det er jo ikke ølsalget som er problemet, men at enkelte ikke klarer å styre sitt inntak. Og da er det bedre at de som selger har et øye med dem som har alt for mye innabords.
              mvh

Ogni M

Comment

ja når en gutt på 15 går bort i baren på bussen å drekker seg drita på sprit så Ja!
                Han har ikke lov å kjøpe, ei heller har vel bussen lov til å selge?
                Bør jo gjøres som Ultrasbussen at folk under 18år må finne seg en annen buss.
                At de private bussene kjører på 18års grense.
                Hvilken buss er det som selger sprit i baren?
                Og hvor melder jeg på?

Dorian Stefan
                *****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Og greier du ikke å synge og støtte laget uten pils eller alkohol før kampene, så har du problemer og er alkis etter min mening, og vi greier oss fint uten din såkalte " støtte "....

Virker som en del faktisk har et alkoholproblem, og utnytter klanen og enga for det det er værdt ang dette, og gjemmer seg bak oss...
                  Er det verdt det.?
                  Selvfølgelig ikke...

Jeg vil heller ha MYE mindre folk på tribunen som faktisk greier å huske melodi og tekst og støtter laget skikkelig, enn masse alkiser som bråker og snøvler og ikke en gang vet hvem kamp de er på en gang....
                  Er dette innlegget ditt seriøst eller fyrer du oppunder nok en gang?? Du har sjøl innrømmet at du noen ganger provoserer med vilje for å få igang debatter!

Ja jeg føler meg truffet siden jeg faktisk nyter fler enn dine pålagte 3 pils og Nei jeg er ikke en alkis av den grunn, men for meg hører øl og fotball sammen og det skaper en god stemmning på tribunen. Da mener jeg IKKE flatfyll!!!
                  Det selges faktisk øl på mange arenaer i europa og det er mange glade mennesker på de kampene

Du får melde deg til tjeneste som promillepolitiet og nekte alle over 40år som det lukter alkohol av og send dem tilbake i bussen.De under 18 år har vell blitt ulovlig skjenket så det burde turarrangørene ta seg av.

Jeg forsvarer ikke drita fulle tenåringer for det er vell dem du sikter til, vi voksne slipper du nok rett inn selv med beduggende øyne

Hvordan du kan påstå at min støtte til klubben består av snøvling og feil sang og tekst er litt merkelig,sidenjeg kan alle sangene utenatt med en gang jeg nyter noen pils.Alle kan ikke synge så noen får vell ta seg av drikkinga
                  Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

ingen promillekontroll i dag? var et par "forsangere" i dag som virka "litt" små fulle...

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                      Og hvor melder jeg på?

Dorian Stefan
                      Blue Lagune har sprit
                      Står vel på turer under private busser

Comment

Er det verdt det.?
                        Selvfølgelig ikke...

Jeg vil heller ha MYE mindre folk på tribunen som faktisk greier å huske melodi og tekst og støtter laget skikkelig, enn masse alkiser som bråker og snøvler og ikke en gang vet hvem kamp de er på en gang....
                        > Da vil jeg gjerne sende en stor takk til deg Mr.Toy. for jeg er nok en av de mindreverdige alkisene som ikke har følelser for klubben.
                        Du bør gå litt forsiktig i dørene når du omtaler folk så nedvergende.

Jeg innrømmer glatt at jeg er en av de som sliter med den magiske bjella som de fleste folk har ang. inntak av voksenbrus, men føler ikke at mine følelser for klubben vår er noe mindre en dine av den grunn?

Har stor forståelse for folk som syntes det er slitsomt med drita naboer på tribunen men og sparke folk som ligger nede er ikke vår stil trodde jeg?

Siden jeg selv til tider sliter med inntaket av og til men ønsker selvfølgelig ikke ødelegge for dere andre drister jeg meg på et forslag hvordan jeg mener det kan løses.

I første rekke mener jeg det er stadion vertene som har hovedansvaret på og nekte oss inngang, men ettersom dette ikke fungerer i praksis kunne f.eks. min snille nabo på tribunen kontakte en av våre KOT vakter og spurt pent om ikke han/hun kunne tatt en prat med den slitne naboen sin. Hvis da vår kjære KOT vakt kommer opp til si "meg" og tar rund skulderen min og forklarer på en reall måte at mann kansje har missa litt på formen idag, ville jeg nok flira godt og sagt at det har du jaggu rett i og enten bevega meg ned et sted jeg ikke var til bry og kansje fått med meg kampen eller om det var jævlig ille godt i bussen og lagt meg.
                        Forstår at det kan bli jævlig mye og gjøre for en stakkars vakt til tider, men min snille nabo kan jo også hvis han tørr ta det med et glimt i øye og forklare
                        det selv så tror jeg nok det løser seg det også i de flestes tillfelle?

Så kan folk nok en gang her inne rope, men faen det er bare og ikke drikke før kamp, men for noen er ikke BARE og ikke drikke.

Denna blei dyp men skitt samma
                        EVIG TRO

Comment

Originally posted by Snipper View Post
                          ingen promillekontroll i dag? var et par "forsangere" i dag som virka "litt" små fulle...
                          De tror jeg bare var ute etter å få oppmerksomhet, men så klart når man fortsetter på det de starter så klart de fortsetter.
                          Men var jo ikke akk mange som var der for å synge.

Comment

Tåplig sak. Øl skaper det lille(om ikke store?) ekstra før kamp. Ta det bort vil bli som stå å se fotball i stua, enn å sitte i gostolen. Bli drita på jesus og alt annet funker ikke for alle. Eneste jeg er med på å stenge ut er folk som er ute etter bråk eller er aggressive. En drita fyr kan skape like god stemning som en ederu fyr som kanskje ikke tør eller gidder å åpne munnen engang under kamp.

Det virker som gråmalerne som lever under en evigvarende blåmandag skal ta vek alt det gode i klanen nå for tiden. Er heller for å nekte disse avgang til kampene for det eneste de greier er å spre negative vibrasjoner rundt seg.

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                              Og hvor melder jeg på?

Dorian Stefan
                              Du kan ta deg f*** på at det ikke er Antabussen... Den er det kanskje Toy som styrer
                              Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                                Alltid morsomt å se en slik debatt ettersom alle egentlig er enige. Alle er enige i at flatfyll ikke hører hjemme på tribunen, men samtidig er folk enige at det skal være lov å ta seg noen øller før kampene.

Hva med å styre diskusjonen inn på hva man kan gjøre for å unngå russefeiring på hver eneste bortekamp?
                                Kan det være en ide å ta det opp med borteklubbene (supporterkluber/Eliteserieforeninga/NFF/Whoever) - og be om/kreve strengere vakter ved stadion? Dvs. at de nekter langt FLERE som er stupdritings å komme inn... (Er ikke regelen at de som er 'sylig beruset' skal bli bortvist?? Den blir bare ikke håndheva, så lenge de har en billett i hånda.)

Kunne vel etterhvert ha en effekt på hvordan folk "varmer opp" om det strengere ved inngangene?

At Klanen sjøl evt. skal stå for "silinga", syns jeg er en dårlig ide...

Comment

Working...
                                X