Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Flytte klanen til en tribune?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flytte klanen til en tribune?

Jeg syntes det er på full tid å ta opp denne tråden igjen. Jeg syntes det er på tide at klanen prøver noe nytt. Sikkert mange som blir irriterte over dette innlegget. Men jeg føler klanen har et potensiale vi langt ifra har fått ut. Og derfor prøver jeg å få igang denne diskusjonen igjen.

Jeg har sett på bilder av bredden fra 2004-2008. De to siste årene har det blitt færre og færre supportere. Denne sesongen skulle vi dele inn tribunen i to deler: for sittende klansmedlemmer, og stående. På den sittende delen har vi ikke solgt mange billetter per kamp, mens den stående er langt fra fylt opp.Jeg veit ikke hvordan supporter kulturen er på bredden? jeg står selv i bend it, men ut ifra hva jeg leser på forumet er ikke mange spesielt fornøyde med stemningen. Og det ser ikke veldig bra ut med en halvfull tribune. Så vi kan vel alle si at det nye opplegget for bredden ikke har vært noen stor suksess i år? Denne sesongen er det ikke mange ganger det har vært utsolgt i bend it svingen heller. Noe av årsaken er nok fordi mange har flyttet over til VG øvre. Jeg føler selv at stemningen i bend it svingen overdøver det som skjer på bredden. Mer trykk, mer sang og flere folk.

Hvis vi skulle bytte tribune må vi velge mellom bredden eller bend it. Da vil det sikkert bli mange diskusjoner om hvem som vil stå hvor? Bredden er en lang tribune, med plass til ca. 3500? Hvor lett er det å få med alle, slik at vi blir samstemte når tribunen strekker seg over 100 m? Det er i mine øyne helt håpløst. Det vi evt kunne gjort er å innføre trommer, da kunne folk kjent igjen sanger, og holdt takten med hjelp av den. Men med det ant vi har idag, blir vel bredden litt i det minste laget? Vi må hele tiden prøve å utvikle oss som supportere, og hvis medlemsmassen blir utvidet har vi ikke plass til fler på den tribunen.

Min mening er at klanen bør flyttes til colasvingen. Bruke både nedre og øvre tribune. Disse to tribunene er så og si sammen, ingen etasjer mellom dem, og det vil være lett å videreføre sangne fra øvre til nedre tribune. Bruker vi alle de midterste feltene( ikke svingene) vil jeg tippe vi kan få samlet sammen 4500 supportere. og da har vi enda svingene igjen, for de som vil prøve seg på sangtribunen. Da har vi muligheter til å rekrutere flere supportere.

Hvis vi skal få til denne ordningen, må vi få normale priser på postbanken nedre. Og klanen kun i bend it. Da må de som absolutt ikke vil flytte fra bredden ta et valg: om de vil støtte klanen med sang, eller bli en vanlig supporter på langsiden. Sånn er det bare... man skal ikke få goder, utenom å bidra.

Originally posted by vif-cb View Post
    Jeg syntes det er på full tid å ta opp denne tråden igjen. Jeg syntes det er på tide at klanen prøver noe nytt. Sikkert mange som blir irriterte over dette innlegget. Men jeg føler klanen har et potensiale vi langt ifra har fått ut. Og derfor prøver jeg å få igang denne diskusjonen igjen.

Jeg har sett på bilder av bredden fra 2004-2008. De to siste årene har det blitt færre og færre supportere. Denne sesongen skulle vi dele inn tribunen i to deler: for sittende klansmedlemmer, og stående. På den sittende delen har vi ikke solgt mange billetter per kamp, mens den stående er langt fra fylt opp.Jeg veit ikke hvordan supporter kulturen er på bredden? jeg står selv i bend it, men ut ifra hva jeg leser på forumet er ikke mange spesielt fornøyde med stemningen. Og det ser ikke veldig bra ut med en halvfull tribune. Så vi kan vel alle si at det nye opplegget for bredden ikke har vært noen stor suksess i år? Denne sesongen er det ikke mange ganger det har vært utsolgt i bend it svingen heller. Noe av årsaken er nok fordi mange har flyttet over til VG øvre. Jeg føler selv at stemningen i bend it svingen overdøver det som skjer på bredden. Mer trykk, mer sang og flere folk.

Hvis vi skulle bytte tribune må vi velge mellom bredden eller bend it. Da vil det sikkert bli mange diskusjoner om hvem som vil stå hvor? Bredden er en lang tribune, med plass til ca. 3500? Hvor lett er det å få med alle, slik at vi blir samstemte når tribunen strekker seg over 100 m? Det er i mine øyne helt håpløst. Det vi evt kunne gjort er å innføre trommer, da kunne folk kjent igjen sanger, og holdt takten med hjelp av den. Men med det ant vi har idag, blir vel bredden litt i det minste laget? Vi må hele tiden prøve å utvikle oss som supportere, og hvis medlemsmassen blir utvidet har vi ikke plass til fler på den tribunen.

Min mening er at klanen bør flyttes til colasvingen. Bruke både nedre og øvre tribune. Disse to tribunene er så og si sammen, ingen etasjer mellom dem, og det vil være lett å videreføre sangne fra øvre til nedre tribune. Bruker vi alle de midterste feltene( ikke svingene) vil jeg tippe vi kan få samlet sammen 4500 supportere. og da har vi enda svingene igjen, for de som vil prøve seg på sangtribunen. Da har vi muligheter til å rekrutere flere supportere.

Hvis vi skal få til denne ordningen, må vi få normale priser på postbanken nedre. Og klanen kun i bend it. Da må de som absolutt ikke vil flytte fra bredden ta et valg: om de vil støtte klanen med sang, eller bli en vanlig supporter på langsiden. Sånn er det bare... man skal ikke få goder, utenom å bidra.

Det er sikkert en del som er enig i det der. men tviler på at det skjer med det første, pga. at hvis alle skulle ha stått i bend it, så er det ganske stor forskjell mellomm plassene, ikke mange som vil stå på sidene der. Synes det er liv på "cola" når vi gidder. Jeg kan love deg at ikke alle vil flytte derfra til bredden, siden der er det trøkk fra før av + dyrere i bredden + vanskelig å skape skikkelig atmosfære der, så har vi de stae på bredden som skal ha fast plass etc. tror ikke de er med på å først miste plassen så hele tribunen dems!!!!! Men er FOR det du sier
    Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Comment

enig med deg,men dette er debatert maaaaaaange ganger og man må bare innse at folk kommer aldri til og flytte fra sine kjære tribuner.ang antall,vi er ikke 3500 syngende supportere.hadde vi vært 2000 syngende hadde stemningen vært hært helt rå.På sikt kommer fler og fler over i gaza,men dette tar lang tid.vi må heller bygge en syngekultur i gaza som er på gang,men fortsatt alt for mange der som mimer/holder kjeft.Men jeg synes vi skal ha hovedtribune på vestbredden og et mer levende gaza.

Comment

er enig i at forbedringspotensialet er der, og at mye kunne vært gjort. Men ser ikke hensikten med de helt store omrokkeringer nå. Alle store forandringer trenger tid på å gå seg til, prøve og feile osv...og med tanke på at Ullevaal forhåpentligvis ikke vil være vår hjemmebane (fy faen som jeg håper) veldig mye lenger, så syns jeg denne diskusjonen kan ta sikte på å få til optimal samling på vår nye stadion.....men mindre endringer kan være en tanke for neste sesong

Comment

Jeg drømmer om en syngende tribune, men synes folk skal få stå hvor de vil`.

Men dersom man ønsker å stå på langsida så bør man også betale deretter. I dag er differansen mellom Bend-it og langsida unormalt liten. Vi har rabbatterte billetter for å bidra med stemning. I dag får Vestbredden den (forholdsmessig) største rabatten, mens Bend-it lager den beste stemninga. Sånn bør det ikke fortsette.

Selv ønsker jeg meg at også at de sentrale delene av Bend-it nedre blir for stående syngende supportere. Det vil gjøre oss enda mer kompakte og det ser bedre ut visuellt.

Tror uansett at enda flere av de som ønsker å synge velger Bend-it til neste år helt automatisk, så dette løser seg kanskje av seg selv? Billettpriser som gir et normalt forhold mellom langside og sving vil også hjelpe de som ønsker å samle alle syngende i Bend-it.
          Seriemester 2005

Comment

Så du vil øke prisene på Vestbredden for å tvinge de syngende supporterne derfra over til svingen?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
              Så du vil øke prisene på Vestbredden for å tvinge de syngende supporterne derfra over til svingen?
              Ja, slik det ser ut for meg er disse billettene de mest subsidierte i forhold til normal prissetting. Synes derfor det blir naturlig for å utjevne dette. Handler ikke om å tvinge folk bort, men synes heller ikke de skal få større prosentvis rabbatt enn de som står i svingen og bidrar mer.

I dag koster det drøyt 22% mer å være stående syngende på bredden enn i Bend-it. Mener forskjellen normalt er større andre steder.

For eksempel er Leeds 31% og Millwall 27% dyrere på langsiden. NFF kjører omtrent det samme som oss, 22%, mens Lyn legger på 27%. (gjelder enkeltbilletter) Det var de jeg søkte på, finnes sikkert andre, men min oppfatning er at det er på Bredden man i dag oppnår den største "rabatten" for å være medlem i Klanen.

I rest my case om dette ikke stemmer, har bare tatt stikkprøver.
              Last edited by Reflektor; 16.08.2008, 19:52. Reason: skriveleif
              Seriemester 2005

Comment

For ikke å evt skremme/tvinge folk fra VB til Bend-It så er jo en alt løsning å senke prisene i Bend-It og holde prisene som de er på VB.

Men hvordan man får det til fins det sikkert noen som vet eksakt.

El gode poeng Reflektor...
                BlippBlipp

Comment

Man hører faktisk ikke så mye på nedre Gaza. Det er selvsagt ikke så ille som å stå på postbanken øvre, men man hører overraskende lite.

Jeg vet om en håndfull mennesker som aldri kommer til å flytte fra bredden ("jeg drar på kamper for å SE fotball, jeg") og da antar jeg også at det er en del andre folk med samme holdninger på bredden.

Enig i at vi har ett uforløst potensiale
                  Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Forandringer tar tid og mange vil nok stritte imot.
                    Min fordel er at jeg ikke har vært med så lenge, men har rukket å stå på begge tribuner.
                    Man ser bedre på bredden, men stemningen der er ikke like god som i Bend it. Jeg drar på kamp pga stemningen, skal jeg SE kamp så ser jeg den på tv. Derfor stemmer jeg soleklart for å få alle over i bend it. Drømmer om stemnngen det vil gi

Comment

Hva med de som drar dit for begge deler?
                      Skal det være sånn at man enten er der for stemningen, eller så er man der for å se kampen?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                        Hva med de som drar dit for begge deler?
                        Skal det være sånn at man enten er der for stemningen, eller så er man der for å se kampen?
                        Nei, men da må man velge hva som er viktigst. Syns du det er viktigere å stå der du ser best, men nedprioriterer stemninga litt, så har du to lange fine tribuner å velge i. Sett deg der. Syns du stemninga er viktigst, så står du samme klanen der de synger.
                        IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                          Nei, men da må man velge hva som er viktigst. Syns du det er viktigere å stå der du ser best, men nedprioriterer stemninga litt, så har du to lange fine tribuner å velge i. Sett deg der. Syns du stemninga er viktigst, så står du samme klanen der de synger.
                          Dette mener jeg også... Hvis du skal stå i klanen skal du bidra med sang hver kamp! Hvis du ikke gjør dette, har du ingen ting å gjøre i klanen. Hvorfor skal disse personene få goder som ingen andre vanlige tilskuere har? Vi i klanen må hele tiden jobbe for å utvikle oss, og per dags dato er både bredden og bend it svingen halvfulle. Jeg mener vi så absolutt skal slå oss sammen, dette tror jeg vil gi klanen et utrolig løft. Jeg er åpen for den tribunedelen som egner seg best til å skape stemning og trøkk. Hvem tribunedel dette blir må vi diskutere internt i klanen. Men jeg føler absolutt at tiden er inne for å prøve noe nytt. De som absolutt ikke vil flytte, må da ta et valg. Følge klanen, eller sitte på en nøytral tribune som vanlige vålerenga supportere.

Hva mener folket? Ønsker ikke de fleste her inne å lage mest mulig liv på tribunen?

Comment

er ikke tvil om at de fleste syngefolka allerede er i svingen,men det er alt for få.folk på vestbredden vil ikke flytte,det ser man veldig godt på cup kamper hvor alle kan stå i svingen.Det er også delte meninger om hva bra synging er,noen mener det holder og synge 3 ganger i løpet av kampen,mens andre mener man skal synge hele tiden.spørsmålet er om noen i Klanen kan bestemme dette for alle,tror det blir rimelig rabalder hvis dette skjer iforhold til og gjøre hovedtribune av vestbredden.Tror ikke daukjøttet fra vestbredden kan ordne stemningen i nevneverdig grad.Vi må bare innse at vi ikke er så mange syngende som vi liker og tro,og at mange er blitt blaserte og late på tribunen.Jeg treffer ihvertfall mange folk som før sto og sang og hoppa en hel kamp som nå sitter i nedre gaza og mener de er blitt for gamle og drømmer om gamle dager istedenfor og skape.Vi må bygge med det vi har og slutte og klage sånn,vill ikke folk så vil dem ikke

Comment

jeg satt jo sammen med familien min selv i svingen nede sist,så jeg burde kanskje holdt kjeft

Comment

Working...
                              X