Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem skal klanen se opp til??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvem skal klanen se opp til??

I norge er det ingen lag klanen kan lære seg til å bli bedre. I norden er det en supportergruppe jeg mener vi kan lære oss mye ifra, som er ganske lik klanen! men etter min mening klarer å lage mer stemning med kanskje færre folk!

Og det er Hammarbys Bajen!!

http://www.youtube.com/watch?v=HO80M...eature=related

Det er sikkert maange som er imot meg! men hvis vi finner noen tiltak som kunne gjort oss bedre, så er det en god start å se på de som er bedre enn oss og jobbe oss derfra!

-Christer-
    Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Gate 13, enga er jo kjent for å strekke seg høyt

http://www.youtube.com/watch?v=beDg2...eature=related

Comment

Hvorfor skal vi se opp til noen?
      Vi kan sikkert lære av andre, men se opp til noen? Nei, det gidder jeg ikke.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
        Hvorfor skal vi se opp til noen?
        Vi kan sikkert lære av andre, men se opp til noen? Nei, det gidder jeg ikke.
        Så trådstarter gjorde ett dårlig ordvalg, greit nok, men debatten er allikevel interessant så ingen grunn til å avvise den. Hvor kan vi hente mest inspirasjon? Også når det gjelder tiltak på tribunen (ikke bare melodi og tekst)?
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Med tanke på at Lillestrøms supportere drar på studietur til Hammarby og stort sett kopierer det meste gjør at jeg synes dette var et særdeles dårlig forslag.

Ville vært patetisk om man begynte å "se opp til" andre, og ikke minst bøffe sytematisk.

Helt fullstendig latterlig.

Klanen har i mange, mange år satt standarden for resten av Norge og Norden.

Minner om en setning fra et engelsk debattforum etter at vi hadde besøkt Newcastle;

"Best away support at St. James Park in many years - Maybe ever"
          ---> La oss holde på den, og utvikle oss derfra...
          [url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Nå var det ikke snakk om å kopiere da..
            Jeg ihvertfall tenkte mer på inspirasjon.. Melodi, tekst, tempo, hjelpemidler osv.. Hele kulturen, hvordan vi kan forbedre oss for å lage mer liv og få med flere folk! Hoppesanger med fancy tekst og melodi f.eks, syns det er rimelig bra på å dra med folk.

Comment

Originally posted by viffvoff View Post
              Med tanke på at Lillestrøms supportere drar på studietur til Hammarby og stort sett kopierer det meste gjør at jeg synes dette var et særdeles dårlig forslag.

Ville vært patetisk om man begynte å "se opp til" andre, og ikke minst bøffe sytematisk.

Helt fullstendig latterlig.

Minner om en setning fra et engelsk debattforum etter at vi hadde besøkt Newcastle;

Er ikke bare fugla som bøffer fra Hammarby - de voldtar også horer...

http://www.youtube.com/watch?v=dxeS4...eature=related

Comment

Originally posted by engaboy View Post
                Og det er Hammarbys Bajen!!
                Vål'engas Enga!

Comment

Syns ikke vi skal se opp til noen. Heller finne vår egen vei.
                  Men gjerne litt inspirert av AIK

AIK trubaduren er jo noe av det mest geniale på sang fronten

Comment

Nå har Vålerenga ofte hentet inspirasjon fra en annen stockholsmklubb enn Hammarby, egentlig syntes jeg ikke Sverige er så vanvittig mye å se opp til..

når det gjelder Bajen så er det vel bedre å se til de stedene de selv henter inspirasjon fra? Bajenfansen er som de fleste andre veldig opp og ned, dessuten er hele tribunekulturen dems bygd rundt ultrasgrupperingene dems. Dette er vel så langt fra tribunelivet på ullevål det er mulig å komme.

Klanen har alltid stått for en særegen supporterkultur, bygd rundt mye selvironi og en engelsk stil. dessverre ser det også ut til at stemningen på våre kamper er iferd med å følge utviklingen som vi har sett på balløya, stinker som regel, men kan til tider være meget bra på storkamper.

Det som må gjøres etter min mening er å samle de med den rette mentaliteten, og jeg vet det er mange av de. Er man 150-200 stk som står inne med det samme synet på tribuneliv vil det være mye mye enklere å innføre nye sanger, det vil være større muligheter for aktiv bruk av flagg under kamper. I en slik "gruppering" vil det også være lettere å luke ut de som ikke bidrar. Alle turistene som ikke bidrar hverken oralt eller visuelt er blitt ett stort problem. For å unngå dette tror jeg også man kanskje bør velge en annen plassering en midt på der mange steller seg for å se best mulig.

Noe som er helt sikkert er at viss ikke noe gjøres vil det bare bli dårligere og dårligere.
                    For the fashion and the passion

Comment

Synes Fenerbache har mye bedre stemning på kampene enn de nordeuropeiske.. http://www.youtube.com/watch?v=LBBPo...eature=related

Det er ikke alt jeg går god for i den supporterkulturen, men de lager vannvittig lyd på stadion..

Synes ikke at Hammarby eller en del av de engelske er noe bedre enn klanen..
                      Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Originally posted by viffvoff View Post

Det samme sa dem etter vårt besøk på Stamford Bridge

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Originally posted by vif_supporter View Post
                          Det samme sa dem etter vårt besøk på Stamford Bridge

Vel det er 10 år siden, og det begynner å bli et par år siden vi var i Newcastle også. Kan ikke leve på det til evig tid.

Comment

Originally posted by lille i View Post
                            Vel det er 10 år siden, og det begynner å bli et par år siden vi var i Newcastle også. Kan ikke leve på det til evig tid.
                            Skulle akkurat til å si det samme.

Finnes sikkert en rekke steder å hente inspirasjon og glød tribunemessig, men det er nok et stort utvalg av klubber hvor mange har enkelt ting som kan være verdt å plukke opp. At det finnes en stor klubb som skal fungere som et idol for mitt kjære Vålerenga er jeg ikke enig.

Eller er det Dresser er innepå interessant. I går mot Bodø/Glimt stinka stemninga tribunemessig. For meg så er Klanen inne i en gråsone og et veiskille. Vi er blitt for mange og greier ikke å oppretholde det trøkket vi har hatt igjennom hele Bislett og starten av Ullevåll perioden. Dette problemet har flere samvirkende årsaker som jeg ikke orker å gå inn på i dette innlegget, men at noe må gjøres er helt klart.

Enkelte vil løse opp Klanen og legge til rette for under-grupperinger. For min del så mener jeg at enkelte med oversikt over miljøet må samle de guttene i Klanen med ekte mentalitet, for dem er det tross alt en del av, og finne en egen tribuneplass hvor stemningen kan smitte over fra disse 150-200 og videre innpå synge tribunene.

Ang. stemningsmessig i køpp matchen mot Bodø/Glimt? Hva skjedde med at de vanlige forsangerne var erstattet av kids på 19 år? Ikke det at dem gjorde en helt horribel jobb, selv om variasjonen av sanger var altfor dårlig. Men for mange på sang -eltet så har ikke disse den samme aksept og inflytelse som de ordinære forsangerne, og resultatet blir en litt halveis, nølende steming.

Comment

Å si at vi skal se opp til Bajen, eller noen andre som ikke er mye større enn oss syns jeg blir feil, men hvor vi skal se for å utvikle oss tror jeg er viktig å diskutere.

Selv mener jeg vi må se mot noen av de som har en tribunekultur som er ganske aktiv. Da mener jeg en del hoppe sanger, flagg (selvom det er kamp) og mye visuelt, ikke bare stå stille å synge.

Det skal en del til for å få til det i klanen tror jeg. Når vi var på Hamar fikk jeg kjeft for å flagge for da så ikke de bak meg banen. Det er helt ok det, skjer det noe på banen kan jeg skjønne at noen klager, men når det faktisk er corner, vi har en bra sang gående, og spillern ikke er i nærheten av hjørneflagget for å hente ballen enda, så blir det rett og slett latterlig at man kjefter på andre for at man ikke ser. Er da vel ikke sååå spennende å se noen hente en ball?

Selv har jeg ikke noe problem med å si hva jeg mener og fortsette å flagge, men er jo mange rundt som hører dette og da sikkert kvier seg litt for å ta opp flagget neste gang de egentlig har lyst.

Håper folk klarer å la være å kjefte og smelle for sånne ting, for det visuelle er noe klanen mangler mye av under kamp. Gode tifoer før kamp osv men med engang kampen blåses igang er vi som sild i tønne.

Så når det gjelder hvem vi skal se til for å bli bedre, tror jeg vi kan se litt mot The Kop feks, med tanke på hvordan de organiserer seg osv. De er jo tross alt mange, og bare det kan skape mye problemer på tribunen. Ser jo det i Bend-it med hvor mye problemer det er med at sangene bruker tid på å spre seg osv. Men når det gjelder hvem "stil" vi skal gå for, så er det uten tvil mitt ønske at vi ser mot kulturen neddover Italia, Hellas, Spania osv. Tyskland også begynner å dra i den rettningen, og jeg håper vi prøver oss selv!
                              IKAROS

Comment

Working...
                              X