Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nummererte plasser på Cup-kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nummererte plasser på Cup-kamp?

Er det vanlig at det er nummererte plasser på Cup-kamper? (Min første cup-kamp hjemme i år). I går kom vi kjempetidlig for å prøve å kapre plasser nærmest mulig sangsentrum samtidig som det skulle være greit for unger å se, men mens vi står og diskuterer mulighetene så kommer en vakt og sier at vi må sitte på plassnummeret som står på billetten. Ble litt paff jeg da, men det er kanskje jeg som ikke følger helt med her...?

Det var vel bare "nummerert" med feltbokstav?
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

like vel burde det jo ikke være noe problem med tanke på at det ikke akkurat var fullt i går. litt tåplig av vakta syns jeg. men men.

Comment

Har man kjøpt bilett til et felt så har man kjøpt bilett til det feltet.
        Men innenfor hvert felt så ere vel fri plassering vel?

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
          Har man kjøpt bilett til et felt så har man kjøpt bilett til det feltet.
          Men innenfor hvert felt så ere vel fri plassering vel?
          Nå nei du, så lett er det ikke... Jeg og noen venner har i forbindelse med Liverpool-matchen og cupkampen i går valgt å utforske nye steder, hvor vi potensielt kan finne på å stå neste år. Under LFC-kampen var i på F/G i banansvingen - fin opplevelse. I går var vi på Gamle konge på bredden. Jeg kom rimelig seint, men kompisene kom allerede før 15 for å sikre god plass. De tre ble da "jaget" rundt av ulike kompisgjenger som kom etter hvert, for på gamle konge var det jo ikke "fri plassering" (eller som det ble sagt; "det er faste plasser, skjønner dere"). Da det ble påpekt at billetten bare gjelder et felt, og ikke plasser, fikk de til svar at "her er det et internt system". Regner med det samme "interne opplegget" også gjelder på cupfinaler... [ironi]Kort sagt, veldig inkluderende opplegg der i gården.[/ironi]

(Har for øvrig også noen tanker om stemninga på de to ulike tribunene, og der jeg står til vanlig - men det tar jeg i en annen tråd)
          Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

I fjor var det hvertfall sånn at der det var nummerete faste plasser så gjaldt det i cupen også.
            Men det har dem ikke nevnt så vidt meg bekjent i år, så da ere i teorien fritt frem.
            Husker også i fjor så vi står jo på den samma plassen hver eneste kamp oppe i cola øvre. Men så kom det en hel haug med "drittunger" som tok "plassene våres". Og de kunne ikke vi flytte på, fikk ikke noe hjelp av vaktene på det.

Så er det unummererte plasser så er det fritt fram til å sette seg hvor man vil på feltet hvor man har kjøpt bilett. Men vær obs på at det kan komme mange fler enn det er ledig plasser til om man steller seg oppi en vennegjeng

Comment

Originally posted by Erlink View Post
              Det var vel bare "nummerert" med feltbokstav?

Nei. Felt, rad og sete. -Og vakten var veldig nøye på det! Selvfølgelig kunne vi flytte oss (og gjorde det også) når kampen var i gang og vi så hvor mange ledige plasser det var.

Det som irriterte meg mest var at jeg ikke var klar over det på forhånd, vi dukket nemlig veldig tidlig opp for å få "kremplasser" sammen med noen vi kjente, men det gikk jo ikke da.

Comment

Da lurer jeg på hva slags billett du hadde. På min sto bare feltbokstav, det gjorde på alle mine venner sine også. Og de var kjøpt på tre forskjellige steder. Og en annen ting, hva har små unger midt inni sangfeltet å gjøre? Det er jo direkte uansvarlig å plassere unger der det hoppes og oi´es mest. . Dessuten er det en del av kampopplevelsen og tilhørighetsfølelsen til stadion å stå omtrent på samme sted, der man alltid kjenner igjen folk og har det fint og fungerer bra sangmessig. Irriterende når en gjeng "turister" plutselig står der man er vant til å stå.
                Ikke syt - syng!

Comment

Originally posted by Cucharacha View Post
                  Da lurer jeg på hva slags billett du hadde. På min sto bare feltbokstav, det gjorde på alle mine venner sine også. Og de var kjøpt på tre forskjellige steder. Og en annen ting, hva har små unger midt inni sangfeltet å gjøre? Det er jo direkte uansvarlig å plassere unger der det hoppes og oi´es mest. . Dessuten er det en del av kampopplevelsen og tilhørighetsfølelsen til stadion å stå omtrent på samme sted, der man alltid kjenner igjen folk og har det fint og fungerer bra sangmessig. Irriterende når en gjeng "turister" plutselig står der man er vant til å stå.
                  Jeg hadde billetter på familietribunen, kjøpt i Sjappa... Og så må du lese hva jeg skriver da. Jeg har ikke sagt at jeg hadde med meg små unger, og jeg har ikke sagt at vi ville stå midt oppi sangsentrum (der har jeg plass til vanlig og vet godt at det ikke passer for unger).

-Og ikke var det meningen å lage en diskusjon om retten til å stå hvor man vil, mer ment som et spørsmål om hvorvidt JEG hadde gått glipp av noe og burde skjønt at jeg måtte forholde meg til plassnummerene vi hadde fått

Comment

Originally posted by Pebbles View Post
                    Jeg hadde billetter på familietribunen, kjøpt i Sjappa... Og så må du lese hva jeg skriver da. Jeg har ikke sagt at jeg hadde med meg små unger, og jeg har ikke sagt at vi ville stå midt oppi sangsentrum (der har jeg plass til vanlig og vet godt at det ikke passer for unger).

-Og ikke var det meningen å lage en diskusjon om retten til å stå hvor man vil, mer ment som et spørsmål om hvorvidt JEG hadde gått glipp av noe og burde skjønt at jeg måtte forholde meg til plassnummerene vi hadde fått
                    På familietribunen på VB mot VG er det plassbiletter. På resten av VB er det faste felt, akkurat som med sesongkort enkeltbilletter til seriekamper.

Comment

Working...
                    X