Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva med en offisiell supporterforening

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva med en offisiell supporterforening

I et forsøk på å være kreativ vil jeg lufte en ide om at klubben burde ha sin egen offisielle supporterforening. Ikke som konkurent til Klanen, men som et alternativ. Går man inn på hjemmesiden til VIF finner man intet supporterrelatert stoff (unntatt for litt om Miniklanen). VIF kjører et nokså ordinært markedsføringsopplegg mot publikum, med annonser og radioreklame, men har ikke et eget opplegg for klubbens supportere. Det overlates til en uoffisiell supportergruppering, Klanen.

Har tatt en titt på FCKs hjemmeside. De har en egen Fan-zone, og det er klubben som står bak supportergruppa FCKFC http://www.fck.dk/fanzone/fck_fan_club/ De har f.eks egen familietribune som kunne være noe å adoptere. Jeg mener det kunne være sunt med en utlufting i Klanen, slik at den ble en supportergruppe som rendyrker den stående og syngende delen av tribunelivet. I dag tror jeg mange er blindpassasjerer fordi det ikke finnes annet alternativ, og fordi man oppnår goder ved å være medlem. Slike goder finnes ikke for andre trofaste VIF-supportere eller folk som kunne tenke seg å gå på kamp uten å være blodsupporter.

En offisiell supporterklubb (f.eks VIF Support) vil gjøre at klubben må ta større ansvar for egne supportere, og ikke bare bruke Klanen som sovepute. Målgruppen for VIF Support kan være barn (miniklanen hører hjemme der), ungdom, familier og alle andre som synes det er greit å sitte på fotballkamper. De kunne få halve vestbredden som tilholdsted, og de kunne få sin tilmålte del av kvoten på bortekamper.

Kanskje Klanen mister noen medlemmer over til VIF-Support, men de vil etterhvert også rekruttere derfra når ungene vokser til.

Originally posted by Pondus View Post
    I et forsøk på å være kreativ vil jeg lufte en ide om at klubben burde ha sin egen offisielle supporterforening. Ikke som konkurent til Klanen, men som et alternativ. Går man inn på hjemmesiden til VIF finner man intet supporterrelatert stoff (unntatt for litt om Miniklanen). VIF kjører et nokså ordinært markedsføringsopplegg mot publikum, med annonser og radioreklame, men har ikke et eget opplegg for klubbens supportere. Det overlates til en uoffisiell supportergruppering, Klanen.

Har tatt en titt på FCKs hjemmeside. De har en egen Fan-zone, og det er klubben som står bak supportergruppa FCKFC http://www.fck.dk/fanzone/fck_fan_club/ De har f.eks egen familietribune som kunne være noe å adoptere. Jeg mener det kunne være sunt med en utlufting i Klanen, slik at den ble en supportergruppe som rendyrker den stående og syngende delen av tribunelivet. I dag tror jeg mange er blindpassasjerer fordi det ikke finnes annet alternativ, og fordi man oppnår goder ved å være medlem. Slike goder finnes ikke for andre trofaste VIF-supportere eller folk som kunne tenke seg å gå på kamp uten å være blodsupporter.

En offisiell supporterklubb (f.eks VIF Support) vil gjøre at klubben må ta større ansvar for egne supportere, og ikke bare bruke Klanen som sovepute. Målgruppen for VIF Support kan være barn (miniklanen hører hjemme der), ungdom, familier og alle andre som synes det er greit å sitte på fotballkamper. De kunne få halve vestbredden som tilholdsted, og de kunne få sin tilmålte del av kvoten på bortekamper.

Kanskje Klanen mister noen medlemmer over til VIF-Support, men de vil etterhvert også rekruttere derfra når ungene vokser til.
    Jeg synes det er en meget god ide !!
    En sunn og meget riktig utvikling av konseptet rundt klubben.

Det sittende Vålerengapublikumet bør bli en større målgruppe.

Målsettningen bør være en fullsatt nedre haflsund med engasjerte vif-supportere på hver kamp.Gjerne med sesongkort.

Klubben/offisiell supportergruppe bør satse på familie og det sittende publikum før neste sesong og så tar Klanen de stående seksjonene hvor sang og stemning står i høysetet.
    EVIG VIF

Comment

Miniklanen er en offisiell del av Vålerenga Fotball og har ingen ting med Klanen å gjøre.
      in Absinthia

Comment

Blir det en offisiell supporterklubb kommer det sikkert en ny "Vi hater supporterklubben-klubben" også. Gikk ganske bra sist?

Comment

Håper isåfall vi ikke kjører FCK modellen fullt ut. Der får jo ikke den uoffisielle supportergrupperingen tilgang til billetter til bortekamper osv, pga de ikke følger den offisielle supportergrupperingens sikkerhetstiltak, (som det har vært pratet om tidligere her på forumet i FFF) hvor de må registrere høyde, vekt, alder, bilde osv osv. De får heller ikke stå sammen på stadion. Så skal dette være gjennomførbart må man ha ett godt samarbeid fra første stund.
          IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
            Håper isåfall vi ikke kjører FCK modellen fullt ut. Der får jo ikke den uoffisielle supportergrupperingen tilgang til billetter til bortekamper osv, pga de ikke følger den offisielle supportergrupperingens sikkerhetstiltak, (som det har vært pratet om tidligere her på forumet i FFF) hvor de må registrere høyde, vekt, alder, bilde osv osv. De får heller ikke stå sammen på stadion. Så skal dette være gjennomførbart må man ha ett godt samarbeid fra første stund.
            Ved å være medlem av klubben så får man vel de samme fordelene når det gjelder bortebilletter osv som klanen.

Det er ikke sikkert en alternativ supportergruppe er tingen,men at supportere av VIF som ikke vil stå med klanen på vestbredden eller øvre bend-it blir et satsningsområde for klubben i de kommende sesongene.

Et forslag er:
            Tegn et medlemskap i Vålerenga og få noe rabatterte billetter på nedre hafslund.
            EVIG VIF

Comment

Klubben har et stort ansvar

Det å skape et miljø på siden av Klanen, høres ut som om det er klubbens oppgave å kaste seg ut i. Jeg er også medlem av Wigan, klubben har en vannvittig aggressiv markedsføring mot familier og unge. Dette foregår via kjedemail og rekrutteringskampanjer.

De som melder seg inn i klubben, blir også medlem av et program hvor du tilbys billetter online til redusert pris, både på borte og hjemmekamper. Jeg får minst en e-mail i uka som forteller om nye nytt i klubben, de holder interessen oppe hele tiden. Det er klart slike ting koster og trenger et apparat som kan følge opp. Men, det er på den måten at du føler at du er en del av noe og kommer deg oftere på kamp og tar del i aktivitetene rundt klubben.

Jeg mener at Klanen skal fokusere på Klanen, og Vålerenga som klubb skulle investere mere i moderne markedsføring. Jeg er sikker på at hvis du hadde klart å lage et program som hele tiden minner meg om hva som skjer rundt klubben, at oppmøtet ville bli en del større.

Det er mange som bor i Oslo som faktisk klager på at det er så lite å ta seg til. Hadde bare presset blitt større på informasjonssiden, er jeg sikker på at mange hadde tatt turen.

Comment

Originally posted by Lars View Post
                Det å skape et miljø på siden av Klanen, høres ut som om det er klubbens oppgave å kaste seg ut i. Jeg er også medlem av Wigan, klubben har en vannvittig aggressiv markedsføring mot familier og unge. Dette foregår via kjedemail og rekrutteringskampanjer.

De som melder seg inn i klubben, blir også medlem av et program hvor du tilbys billetter online til redusert pris, både på borte og hjemmekamper. Jeg får minst en e-mail i uka som forteller om nye nytt i klubben, de holder interessen oppe hele tiden. Det er klart slike ting koster og trenger et apparat som kan følge opp. Men, det er på den måten at du føler at du er en del av noe og kommer deg oftere på kamp og tar del i aktivitetene rundt klubben.

Jeg mener at Klanen skal fokusere på Klanen, og Vålerenga som klubb skulle investere mere i moderne markedsføring. Jeg er sikker på at hvis du hadde klart å lage et program som hele tiden minner meg om hva som skjer rundt klubben, at oppmøtet ville bli en del større.

Det er mange som bor i Oslo som faktisk klager på at det er så lite å ta seg til. Hadde bare presset blitt større på informasjonssiden, er jeg sikker på at mange hadde tatt turen.
                Bra innlegg....etterlyser også en mer aggressiv markedsføring. Både fra klubb og Klan. Ikke ofte det ramler e-post inn her med info, være det seg info om tilbud i sjappa, billetter, arrangement, etc etc....jeg vil tro folk generelt vil tenke mer over "reklame" for Enga hvis de får den hjem i stua, istedenfor å se den blåst opp på en vegg i sentrum. Dette funker bedre for klesbransjen, hvor folk ser plakaten og tenker ja faen, en sånn vil jeg ha og går direkte og kjøper den....men varen fotball kan en ikke få der og da, og glemmes mye lettere.....derimot når den kommer hjem i stua, på pc-skjermen, i postkassa etc, så har folk mer ro til å tenke gjennom saken, planlegge å dra på kamper, skyve bort planen om å dra med seg ungene på tur til Onkel Randulf og tante Gøril i Mysen, og heller ta de med på kamp en lørdag eller søndag kveld...

Dette blir en oppgave for markedsavdelingen å ta tak i. De må sette seg ned, diskutère målgrupper osv....tror det kan bli et interessant prosjekt...

Comment

Vil bare nevne kort (som en mulig konsekvens) at dette vil redusere klanens budsjetter ganske kraftig og dermed potensielt gå ut over ting som klansrop, tifo e.l.
                  Ett alternativ kunne selvssagt vært ett samarbeid med den "offisielle supportforenignen", men dette innebærer at man blir avhengige av penger fra klubben, noe som kan være problematisk (om ikke annet rent prinsippielt).
                  Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

jeg ønsker en ny supporterklubb velkommen.
                    Hvis ikke så syns jeg at man skal åpne opp salg for salg av sesongkort og biletter til bortekamper til folk som ikke er medlem av klanen også.

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
                      jeg ønsker en ny supporterklubb velkommen.
                      Hvis ikke så syns jeg at man skal åpne opp salg for salg av sesongkort og biletter til bortekamper til folk som ikke er medlem av klanen også.

Medlemmer av Klanen er likestilt med medlemmer av klubben når det kommer til billettkjøp. Slik har det alltid vært. Men begge kommer bak sesongkortinnehavere, men man kan kjøpe sesongkort uten å være medlem i Klanen (men da naturligvis ikke inne på Klanens felter).

Så jeg ser ikke helt problemet ditt?

Comment

det er jo mange personer som ikke ønsker å være medlem av klanen, som er syngende supportere. Og hører hjemme på sangfeltene.
                        Ønsker en mulighet for disse personene å få stå der de ønsker.
                        Man kan jo være like mye vålerenga supporter, ved å stå utenfor klanen.
                        Eller om det skulle komme en alternativ supportergruppe at disse kan få muligheten til å få kjøpe på sangfeltene.

Comment

det er jo mange personer som ikke ønsker å være medlem av klanen, som er syngende supportere. Og hører hjemme på sangfeltene.
                          Sist dette var oppe uttalte klubben klart at de ikke ønsket fraksjonering og å måtte forholde seg til 20 kameratgjenger med hver sine quirks.

Alternativet til klansmedlemskap er altså klubbmedlemskap under gjeldende regime.

- Nes
                          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Det er Klanen som har forhandla fram disse plassene og det er naturligvis Klanen som disponerer dem. Det er som å ikke være med i fagforeninga, men forvente å få de samme godene.

Man kan jo være like mye vålerenga supporter, ved å stå utenfor klanen.
                            Ja, og det skilles ikke på disse og klansmedlemmer. Bli medlemmer av klubben og du har samme rettigheter på billetter som et klansmedlem - unntatt på Klanens felter på Ullevaal.

Comment

Working...
                            X