Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ikke syt-syng!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ikke syt-syng!

Mye kan sies om denne sesongen, men det kan vi ta i en annen tråd.
    Denne tråden er viet til oss som supportere, for det er ikke bare på fotballbanen vi har sviktet i år. Laget vårt må ta seg selv i nakken og gjøre noe for å heve seg, men det må vi som supportere gjøre også.
    Med manglende resultater har vi på tribunen sakte men sikkert visnet bort, ikke bare i form av tilskuertall, men også når det gjelder sang og engasjement.
    Før dere hiver dere på "men det er jo ingenting å synge/gå på kamp for"-bølgen, la meg si et par ting:

Klanen ER og har alltid vært en foregangsklubb når det kommer til supporterkultur. Vi har reist landet rundt i årevis, i sol og regn, i medgang og motgang, og vist alle hvilken fantastisk gjeng med supportere vi er, om det så har vært i tippeligaen eller adeccoligaen. Det er det som gjør oss til klanen. Vi vil alltid værra her.Men denne høsten har vi ikke vært her
    En av de første sangene jeg lærte som fersk klanskvinne, var "vi er engas tolvte mann". Det er vi, og har alltid vært stolte av å være, fordi vi er glade i klubben vår. Men man svikter aldri en lagkamerat, og klanen vender aldri klubben ryggen. Gjør vi det, har mistet alt det vi en gang stod for. Da er vi ikke bedre enn de andre. Verken våre rødkledde naboer på vestkanten, eller de andre vi i årevis har hetset for sin medgangskultur.

Vi får ikke gjort noe med at resultatene har blitt som de har blitt. Sesongens tribuneliv håper jeg går i glemmebøkene. Men vi kan gjøre noe for å heve oss i de siste kampene, og vise gutta på banen at vi fortsatt er her for dem. Legge sytinga på hylla, rense halsen og se mot bedre tider. For de kommer nok.
    Og i mellomtiden må vi møte opp mannsterke, synge oss hese og støtte klubben vi er så glade i. Vi er Norges beste supportere, i medgang og i motgang. La oss vise det, folkens. Syng!
    En by - Ett lag

Virkelig godt sagt..

Comment

Tidenes svartmaling av status på synginga?

Vet ikke hvor du står jeg, men tidvis har det vært veldig oppløftende på bendit, denne sesongen. Som vanlig er vi stort sett meget bra borte.

Så kan man selvfølgelig si at det er rom for forbedringer, det er det selvsagt alltid. Men måten du framlegger det på, skulle man faen meg tro det var tidenes svakeste sesong sangmessig.

Litt edruelighet er å foretrekke.

Dorian Stefan
      *****KREPP ARMY*****
      DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
      Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

jeg synes vi har vært bra i svingen iår selv i motgang går det alltid en sang og folk synger ofte mer når vi ligger under

Comment

Hei

Står du på vestbredden trenger vi det på felt E!
          Der tar follk men sin far på 90+++som ikke vil at noen skal stå foran!
          Gutter som er blitt dumpa for dama ville ville ikke være med på kamp og står der med steinansikt selv når laget blir sagt opp!Tuddelduer er det blitt en del sånne som ser ut som de kler av hverandre med øyene(skaff dem ett rom)
          Har stått på samme felt siden vi kom til ullevål og det er gått fra bra til verre år etter år!å emigerrer til gaza om ting ikke forandres!
          Folk som egentlig ikke skjønner hvorfor de er der og syns det bråker bør finne seg ett annet sted å sitte!Bestefar eller oldefar eller far på 90 ++som ikke orker å stå mer enn det han klarer å gå bør holde seg i tv stolen med sorround og si han er på stadion så er han fornøyd!
          Men for all del det er folk som synger og lager lyd rundt meg men savner mer samkjøring med syngefeltet på vestbredden om det er der fortsatt!
          Å til skrivern du er velkommen på felt e

Comment

[QUOTE=Dorian Stefan;156382]Tidenes svartmaling av status på synginga?

Hvis du oppfatter det som tidenes svartmaling av synginga, har jeg muligens ordlagt meg litt feil, for det var absolutt ikke sånn jeg mente det. Jeg sikter til de siste hjemmekampene, og da spesielt mot Viking, ikke mot sesongen som ett.
            Det jeg mente, var at det er viktig å stille opp de siste kampene, og vise vår støtte, selv om ting har gått litt skeis.
            Når det er sagt, tar jeg av meg hatten for Bendit øvre, som jevnt over har vært veldig gode i år.
            En by - Ett lag

Comment

Bend-It FG - har vel vært bra stort sett i hele år. Eneste kampen vi virkelig svikta var mot Viking, og det var vel det man kan kalle total kollaps. Men utenom det har det vært bra hos oss i år. Syns jeg da. Vi har syngi stort sett hele kampen hver gang, med noen unntak av noen dødperioder i andre omganger nå og da.

Det er til tider mye klaging, og folk bruker mer tid på det enn synging så vi har helt klart potensiale til å forbedre oss, men flere og flere med "riktig mentalitet" kommer frem på kamper og jeg har veldig tro på at det vil bli veldig god stemning der neste år. Det vil nok komme noen flere fra bredden også neste sesong, og det vil bare vokse i antall syngende supportere der.

Du sier ingenting om hvor du står på stadion, men jeg vil tippe du står på vestbredden. Vil du ha bedre stemning neste år, så flytter du til svingen. Helt klart der det vil utvikle seg i riktig rettning i tiden fremover.
              IKAROS

Comment

[QUOTE=Bohemine;156395]
                Originally posted by Dorian Stefan View Post
                Tidenes svartmaling av status på synginga?

Hvis du oppfatter det som tidenes svartmaling av synginga, har jeg muligens ordlagt meg litt feil, for det var absolutt ikke sånn jeg mente det. Jeg sikter til de siste hjemmekampene, og da spesielt mot Viking, ikke mot sesongen som ett.
                Det jeg mente, var at det er viktig å stille opp de siste kampene, og vise vår støtte, selv om ting har gått litt skeis.
                Når det er sagt, tar jeg av meg hatten for Bendit øvre, som jevnt over har vært veldig gode i år.
                Da er vi mer på linje ja.

Helt enig at det er nå vi trenger å støtte gutta som mest.
                De trenger oss i dårlige tider og det bør gå en jævel i folk og gi full pinne
                resten av sesongen. (Selvom noen mener at de ikke fortjener det). Bit tenna
                sammen og støtt laget.

Dorian Stefan
                *****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Jeg står på Bendit øvre.
                  En by - Ett lag

Comment

Viking-kampen var helt elendig, ellers har det ikke vært så aller værst(men så klart, det er noen kamper som har vært mye bedre enn andre, som f.eks. Odd-kampen!).
                    Du kan ikke sammenligne året med stemninga mot Odd. Itillegg virker det på meg som at stemninga blir bedre når det ikke bare er de gamle og vante sesongkortholderne der..

Snakker om Gaza FG

Comment

Originally posted by Ossunt View Post
                      Viking-kampen var helt elendig, ellers har det ikke vært så aller værst(men så klart, det er noen kamper som har vært mye bedre enn andre, som f.eks. Odd-kampen!).
                      Du kan ikke sammenligne året med stemninga mot Odd. Itillegg virker det på meg som at stemninga blir bedre når det ikke bare er de gamle og vante sesongkortholderne der..

Snakker om Gaza FG
                      Mhm. Virka også som mange av de som bruker tida på å kjefte og smelle heller ikke var der mot Odd. Det beste var "utløsninga" på i oslo by. Og det kom vel av at man fikk samla alle som virkelig ville på ett sted, ikke bare de vante folka med sesongkort. Men man ser at vi kan når vi vil
                      IKAROS

Comment

Kan vel være enig at det har vært veldig variende på tribunen, men ikke at vi er norges beste supporter klubb. Der må vi ha såpass selvinnsikt at vi ikke påstår det for det er ganske langt fra sannheten.
                        Meste parten av Klanen er medgangs supportere, og "gloryhuntere".
                        Men de som møter opp å støtter klubben, skal få all den cred de fortjener.
                        og vi som møter opp hver kamp, ja kanskje vi er norges beste når alt klaffer.
                        Men på grunn av en såppas stor andel medgangs og "gloryhuntere" så må vi bare innse at vi har en god del å jobbe med.

Comment

Originally posted by ooverby92 View Post
                          Meste parten av Klanen er medgangs supportere, og "gloryhuntere".
                          Regner med at du har gjort undersøkelser som underbygger denne påstanden? Og har link til materialet du bygger påstanden på?

Originally posted by ooverby92 View Post
                          og vi som møter opp hver kamp, ja kanskje vi er norges beste når alt klaffer.
                          Aha! Det måtte bare komme for en dag -- selvskryt av første klasse!

-jørn-
                          (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by loco View Post
                            Regner med at du har gjort undersøkelser som underbygger denne påstanden? Og har link til materialet du bygger påstanden på?

Aha! Det måtte bare komme for en dag -- selvskryt av første klasse!

-jørn-
                            tror ikke du trenger materiale på dette, er steike fakta.
                            Bare se på Jordal, 500 tilskuere på kamper. men så fort vi får et lag som betyr noe, eller vi nærmer oss sluttspillet så kommer det plutselig 2500.

Samme som klanens talsmann Espen Knutsen sa på Bakrommet i går, at når vålerenga foppal kom til cupfinalen. Så ringte det en som han ikke hadde snakket med på flere år, og spurte om biletter til cupfinalen.

Forresten likte at han stilte opp (nok engang) i hockey gensern på tv.

Comment

Dæven. Huska innloggingspassorder gitt...

Synes innlegget til "Bohemine" bør fungere som starten på vår egen "nullstilling" - det er jo så in for tida. Innlegget er helt betimelig enten man står her eller der og synes ditt eller datt om egen eller andres innsats på tribunen.

En av de, etter min mening, gode måtene å markere eventuell misnøye med gutta på banens (manglende) innsats er vel bare og gi jernet på tribunen? La oss i allefall avslutte serien med stil og trøkk på tribunen, så tar vi cupfinalen som en herlig dessert/nachspiel og viser fotballnorge hvordan tribunekultur skal være. Eller..?

Comment

Working...
                              X