Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ny opplevelse; piping!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny opplevelse; piping!

Jeg har fulgt enga siden 1977, ob vært medlem i klanen siden det ble tatt et oppgjør med de idiotene som sto på bislett og ropte "vi er rasister", og slengte bananer til Caleb Francis, dengang hjemmehørende i klubben XXX.

Det som har vært det særegne med enga-supporterne har etter mitt syn vært deres evne til å støtte opp om laget vårt - uansett resultat, og til å støtte opp om enkeltspillere, uansett om de ikke har vært på sitt beste.

På kampen mot de stygge gule bondetampkanaripipene forrige fredag ble det i colasvingen uttrykkt misnøye med at Tore Andre Flo ble byttet ut - i form av piping.

Resultatet var at Daniel Han Har Hele Verden I Sin Hånd Fredheim Holm ble møtt med en ganske voldsom pipekonsert da han entret banen. For de som så matchen virket det ikke nettopp som vår unge yngling sprudlet av selvtillit den tiden han spilte, og dette er da for f..... ikke rart??

Så - misnøye med disponeringer av laget er en grei ytring det, men i den grad det går ut over enkeltspillere som på fredag, bør vi være svært påpasselige med å synge for vedkommende som kommer inn - i etterkant av å ha vist misnøye med at en spiller må ut.

Det var en uvant - og litt ubehagelig ukjent - opplevelse å se at DFH ble møtt med pipekonsert. Ingen i det vakre blå skal møtes av piping blant våre egne supportere vel???

Re: Ny opplevelse; piping!

Det har blitt pepet før når en spiller som klanen ikke fortjener å bli byttet ut blir det. Rekdal gikk da ut i avisene og kritiserte oss for det. Jeg syns det er greit at vi viser missnøyte når en av få spillere som fungerte mot bøfla blir byttet ut. At ikke Rekdal tok ut Hovi og satset offensivt var da en gåte. Og missnøyen var ikke rettet mot Fredheim Holm, men du har rett at han burde fått støtte igjennom en sang når han kom inn.

Dorian Stefan
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Det som burde være en gåte men som desverre ikke er det er mangelen på fotballforståelse i Klanen. Det var blitt sagt både før og etter at Flo ikke skulle spille mer enn 60 minutter fordi han fortsatt ikke er i form.

Comment

Så for meg ut som han fortsatt hadde mer å gi. Fotballforståelsen min er det ingenting i veien med. Mener Rekdal var feig da han brukte to venstrebacker i en kamp da vi må vinne. At han ikke tar ut en svak Hovi til fordel for en mer offensiv spiller, er uforståelig for utrolig mange. Greit nok hvis Flo var sliten og hadde gjort sitt. Men det forklarer ikke hvorfor den defensive holdningen hans (før Start matchen). Mot Start så startet vi med offensive kanter og to angrepsvillige backer. Fortsett med det.

Dorian Stefan
        *****KREPP ARMY*****
        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Jeg deler delvis meningene dine. Og jeg mener absolutt at dine meninger er berettiget, uansett opm jeg er enig i dem eller ikke.

Mitt poeng er at disosisjoner gjort av trenere IKKE må kommenteres på en slik måte at enkeltspillere føler seg dårlig mottatt.

Det var vel for f.... ikke DFHs prioriteringer, men det var han som fikk pipekonserten. Og det var han som, ihvertfall for meg (som beskjedent vil hevde at også jeg forstår dette spillet)framsto som blottet for tæl og sjøltillit de gangene han var involvert.

Det er synd, og ikke vålengasupportere verdig..... mener jeg.

Comment

Hovedproblemet er vel at en supportergjeng på tribunen ikke kan gi veldig nyanserte beskjeder til treneren (eller noen andre for den saks skyld). Vi har egentlig bare to beskjeder å gi sånn generelt sett:

at vi støtter laget og enkeltspillere der og da eller at vi nettopp ikke gjør det, men viser misnoye. Det er umulig for oss på tribunen å uttrykke mere nøyaktig hva misnøyen går ut på.

Og da bør det i grunn bare gå en vei: dropp misnøyesignalene og støtt ditt lag. Alt annet kan kun føre til at laget blir usikker på våre signaler og det vil vi vel ikke... Spillerne skal ikke stå/løpe og bekymre seg for hva vi piper for. De skal føle seg støttet.

Soso
            Only the dark sides deals in absolutes...

Comment

Er uansett 100% sikker på at DFH skjønte hvorfor den pipekonserten kom og at det ikke hadde noe innvirkning på spillet hans.
              Felt: H

Rad: 15

Plass: 5

Comment

Poenget med pipingen var nok absolutt ikke til DFH men fordi jeg antar at folk så på et bytte av Hovi med DFH som mer offensivt, fremfor å bytte en angrepsspiller med en annen angrepsspiller.

Vi ligger under på hjemmebane og foretar ikke noen offensive grep. Det virker som om vi leder 1-0 mot Milan på San Siro med 30 sekunder igjen å spille. Det er det som er så forbanna skuffende.

Vi må tørre å angripe. Særlig på hjemmebane. Og særlig når vi ligger under.
                E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Hovi? Vi snakker vel fortsatt om Flo mot DFH her? Eller peip du i Kristiansand og?

Comment

Det så først ut som det var Hovi som skulle ut for Daniel, før det viste seg at fjerdedommeren hadde plotta inn feil nummer på lystavla si og det ble klart at nr. 23 skulle ut i stedet for nr. 21. Den umiddelbare reaksjonen ble vel at mange følte seg snytt for et offensivt bytte. Tror neppe denne pipekonserten var starten på noen trend, bare en spontanreaksjon som spredte om seg blant frustrerte og hardt prøvede fans.

Sist det skjedde var vel for øvrig da Ohr ble bytta ut i 2003 og slo oppgitt ut med armene mot publikum (etter selv å ha signalisert ønske om å bli bytta ut til benken noen minutter tidligere).

Comment

Sitat: Den tor, 18 mai 2006 13:35 skrev Alex Malager:

> Hovi? Vi snakker vel fortsatt om Flo mot DFH her? Eller peip du i Kristiansand og?

>

Følg med litt a... Ikke oppfør deg som Terje "Heidi" Hauge.

Jeg piper ikke, men jeg blir forbanna når vi er feige.
                      E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

etter det vi har prestert i mange kamper i år, må jeg si jeg har hatt lyst til at alle ga dem en massiv pipekonsert, i stedefor å klappe til dem for "den gode innsatsen". vi kan da ikke bare stå å se på at man spiller slikt, og ikke få uttrykke oss på noe måte. Vi bruker såpass mye tid og penger på denne klubben, og stiller opp uansett. da kan vi vel i det minste kreve 100% innsats på banen. og får vi ikke det, så hvorfor ikke pipe litt etter kampslutt. greit, man gjør det ikke under kampen, eller til pause. da støtter man alt man makter og orker, men går det ikke veien gjennom 90min, og gutta har vært ufattelig dårlig....skal vi da klappe å si " bra kjempa gutter, dusj med hevet hodet....? "

legger til at jeg ikke kan plystre slikt høyt, så det blir dårlig med det fra min side. men klapper da ikke for dem etter kampen når de spiller som idioter. la oss fortsette som mot start, så blir ikke dette noe problem i det hele tatt
                        Djrene

Bend it faktisk

Comment

Mer uenig enn jeg er med deg går det knapt an å bli.

Men for all del - pip i vei. Håper inderlig ikke du blir en trendsetter i dette. Personlig synes jeg det er smakløst og latterlig når branns, vikings eller real madrids supportere piper på eget lag. Det er nettopp klanens holdning om støtte til laget i gode og onde dager som skiller oss fra andre supportere. Med din holdning er vi snart en gjennomsnitts dårlig gjeng med sytepaver.

Mener jeg.

Comment

så du mener vi skal se på hvor dårlige vi er, uten å kunne gjøre noe, eller si noe? når noen er misfornøyd med åssen klanen støtter laget, så skriker man opp og lager enorme diskusjoner om hvordan man skal støtte laget osv. vi er kravstore til oss selv for å være best i landet. men vi er da også kravstore til at gutta yter sitt beste, at dem treffer med pasningene sine,for ikke snakke om mottak, at de klarer å vinne i allefall 1 2.ball og noen hodedueller i en kamp...at de klarer å få en sjanse som skremmer motstanderen litt. og når de makter å ikke klare noe av dette i løpet av 90min, så skjønner jeg at folk piper. det er vår måte å kunne si fra om at vi er misfornøyde etter kamp. vi er jo seriemesteret for f... da spiller man ikke bedriftsfotball
                            Djrene

Bend it faktisk

Comment

og man pep ikke for at dfh kom på banen, man pep fordi man var uenig med bytte.....men det er kanskje ikke så lett å få med seg, når man skal tenke på hva alle rundt seg driver med, i stedefor å følge med på banen http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif
                              Djrene

Bend it faktisk

Comment

Working...
                              X